Speeldag 24: STVV - Oostende

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Jack »

Echt he! :lol:
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Willy Roelands »

:stvv: Goede wedstrijd gezien.
Ik vond Wolke toch veel nuttiger dan Boli.
Brengt snelheid in de aanvallen en voetbalt vooruit.
Volgens mij een man voor de toekomst die je vertrouwen moet geven.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door miel »

Vitokele heeft me toch verbaasd .
Dat het een fantastische spits was , daar heb ik nooit aan getwijfeld .
Maar dat hij er zo snel zou staan , dat had ik echt niet verwacht deze jongen heeft het laatste 1,5 jaar toch weinig wedstrijd ritme opgedaan .
Als je dan ziet wat hij brengt , en dit in 3 matchen binnen een week , Chapeau
Ons grootste pijnpunt is bij deze voorlopig opgelost , en hopelijk blijft hij nog een jaar , al dan niet gehuurd .
Jammer dat hij niet in het begin van het seizoen voor ons heeft gekozen , het zou er anders hebben uitgezien .
Ook Wolke geraakt meer en meer het ritme gewoon , en laat toch al aardige dingen zien .
Boli is en blijft een goede spits , ook al is het momenteel iets minder , maar hij zal er zeker terug staan
Niet vergeten dat deze jongen onze aanval maanden alleen moest dragen .
Naar volgend seizoen toe , Met Vitokele , Boli , Jansens en eventueel Damblon zijn we wat spitsen betreft toch redelijk goed gewapend .
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door miel »

lindoke schreef:Ook ik heb dit seizoen geen abo genomen omwille van de gekende redenen - beste spelers in de vorige winter verkopen, tot op de laatste match moeten bibberen, zwakke transfers tijdens de zomer, de belachelijke uitspraken van de stadsnar.... - en ik ga nu mijn jas voor de laatste 7 matchen niet draaien omdat er nu eindelijk wat meer kwaliteit rond loopt en een wedstrijd winnen nu meer tot de mogelijkheden behoort.


Ook ik heb zoals een paar duizend andere supporters een signaal willen geven van "teveel is teveel". Heeft het iets uitgehaald? Ik denk het wel. Er is toch vrij vlug en gericht gereageerd deze winterstop. Toch ben ik nog altijd verre van overtuigd van de bedoelingen van de stadsnar. Hij heeft mij en vele andere supporters te fel tegen de kar gereden en ontgoocheld om dat zomaar te kunnen herstellen. Ik verwacht nog altijd dat hij Peeters en Vetokele in het tussenseizoen van de hand gaat doen als er gegadigden zijn. Meer dan waarschijnlijk dan nog veel te goedkoop en zonder dat er 1 euro daarvan terug naar het sportieve vloeit. Tel daar nog bij dat hij geen moeite zal doen om Mechele en Bolingoli langer of definitief hier te houden en de rekening is alweer snel gemaakt, zijnde volgend seizoen verdere leegloop van de tribunes.

Daarentegen moest hij - wonder boven wonder - deze kern bij mekaar houden en op enkele plaatsen nog gevoelig versterken zal de ontgoochelde supporter - waaronder ikzelf - met plezier terug een abonnement aanschaffen en zullen er terug vlotjes 9 a 10.000 supporters op Stayen plaats nemen.
Gij vergeet wel één ding .
Er zijn 3 partijen wat betreft om Mechele en Bolingoli hier te houden .
1 ge moet rond de tafel met Brugge
2 De spelers moeten een definitieve overgang of een langer verblijf zien zitten , en in het geval van Mechele twijfel ik daar aan , want die wil absoluut terug voor Brugge spelen .
3 Welke prijs wil RD betalen .
De meest nodige vind ik Bolingoli omdat we daar geen alternatieven hebben , want ook Cuevas is niet van ons
In elk geval , wie dit jaar een abbo heeft genomen heeft zich dat nog niet beklaagd , over het algemeen hebben we op staaien
toch wel veel goede en spannende wedstrijden te zien gekregen .
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door enrique »

Ivm Mechele zou ik zeker een poging doen om hem volgend seizoen te houden
Dat gaat misschien niet onmiddellijk lukken

Maar blijven op hem inpraten
En zorgen dat hij hier graag is, hij moet zich belangrijk voelen
En als hij dan de 4e week van augustus nog geen minuut gepeeld heeft in Brugge, wil ik het nog wel zien

Ge moet de ploeg van nu samen houden
Anders is het weer opnieuw beginnen ... en geen abonnees in augustus
Jebus4life
Berichten: 1271
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Jebus4life »

Ongelofelijk trouwens he, Westerlo en Moeskroen blijven toch ook punten pakken, we raken gewoon niet weg van het degradatiespook op deze manier...

Ik hou ook geen rekening meer met zakken (het zou echt onterecht zijn; bovendien zijn er nog 4 ploegen die op 5 punten of meer staan) maar die kloof van 8 punten blijft staan (maar natuurlijk nu met nog maar 6 te spelen ipv 9 zoals in de winterstop); eigenlijk om zot te worden. Ale, nog 4 punten om "mathematisch" zeker te zijn (er is nog nooit een ploeg gezakt die gemiddeld 1 punt per match pakt; Leuven slaagde er vorig jaar quasi in maar niet helemaal)
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door enrique »

Ge staat 11e op 1 punt van Kortrijk
Dat betekent dat er 7 ploegen in degradatiegevaar zouden zijn
Ik denk dat als ze deze vorm nog een paar weken kunnen behouden, dat er geen problemen gaan zijn
Op Westerlo moet ge trouwens kunnen winnen
Met deze veldbezetting en manier van spelen ...

Kom maar af en dan een paar rake counters op hun dak !
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Jack »

Het is een feit dat je normaal al quasi zeker gered zou zijn.
Maar de rest onderaan zit de laatste weken ook punten te pakken.
Qua punten tov de laatste zou je nu dus denken dat het snel alweer spannend kan worden, maar als je ziet hoeveel er nog tussen je zitten moet het al heel fel tegen zitten dat die het echt allemaal beter zouden doen dan ons.
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Mikman »

*Dit is een statistiek die niemand had zien aankomen: we hebben nu dit seizoen al méér punten gehaald in de thuiswedstrijden dan onder het ganse seizoen dat we PO1 haalden onder Brepoels met Mignolet en Sidibé ( exclusief de play-offs zelf natuurlijk ). Toen 21, nu al 22. Het grote verschil zit hem in de uitwedstrijden: toen 21 punten ( op een gans seizoen ) , nu nog maar 4.

*Vorig jaar had je uitzonderlijk 30 punten nodig om erin te blijven maar normaal zijn 23 a 24 altijd genoeg. Vorig jaar had de laatste ( Westerlo ) nu ook al 22 punten. Mogelijk maar niet geheel waarschijnlijk heb je er toch nog 26 nodig maar STVV heeft toch ook de bonus van de winstmatchen én natuurlijk een ploeg die veel te goed is om in de problemen te komen. Als ik naar de resterende programma's kijk, vrees ik voor Waasland-Beveren dat ze het nog heel lastig gaan krijgen.

*Vergeet niet dat we het seizoen begonnen met Pros in de spits, Ono als linksbuiten, Swers als rechtsbuiten, Sylla als linksachter en Pulido als centrale verdediger. Dan is het duidelijk dat er nu veel meer kwaliteit op het veld staat, en sommige spelers hebben natuurlijk ook zelf progressie gemaakt of komen gewoon beter tot hun recht in het nieuwe systeem.

*Bij een (voorzet) vrije trap of hoekschop zou ik Stef Peeters met niemand willen inruilen, ken echt geen enkele voetballer die ze zo constant gevaarlijk voor doel brengt. Of hij dat ook kan als hij naar doel schiet weten we eigenlijk niet, hij trapte er eentje binnen op Gent en eentje op de kruising in Mechelen maar voor de rest zijn er eigenlijk te weinig mogelijkheden voor hem geweest om zich te kunnen onderscheiden. En op doel schieten is toch nog wat anders dan voorzetten. De Bruyne trapt bijvoorbeeld gevaarlijke vrije trappen op doel en kan natuurlijk ook goeie corners trappen maar toch niet zo constant als Peeters dat doet.
Als Vanaken 4 miljoen Euro waard was, hoeveel is Peeters er dan waard?


*Opvallend hoe meer ploegen nu naar de 3-mansverdediging overschakelen voor sommige wedstrijden. Gent deed het al, maar ook Charleroi, Brugge en ( sporadisch ) Anderlecht gebruiken het nu soms.


*Als ik de interviews met Vetokele en Mechele lees denk ik niet dat die hier langer dan een half seizoen willen blijven. Ze zijn hier wel met volle goesting maar vooral om hun carrière te herlanceren. Hopelijk kan Roland in het geval Vetokele wel een handje helpen, dacht toch dat er afspraken gemaakt waren voor een extra seizoen indien hij zou meevallen ( wat zeker het geval is ;) ).

*Deze ploeg mag straks met gezonde ambitie play-off 2 instappen.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door tesneusdoek »

Op Westerlo winnen en dan ben je volledig zeker van een verlengd verblijf in de Jupiler Pro League. Dat zal wel moeilijk worden, want in Westerlo weten ze ook dat Waasland-Beveren, Moeskroen, Eupen en STVV de enige alternatieven zijn om te zakken...en dat verliezen tegen STVV hun een beetje dichter bij 1B brengt.
Als je kan winnen tegen Westerlo, dan kan je nog proberen (minstens) één of (liefst) drie punten tegen Eupen mee te pakken en nog ergens stunten tijdens de resterende, moeilijke wedstrijden. Als Eupen moet winnen om niet in de degradatiezone terecht te komen en hier vrank en vrij komt voetballen, kan dat wel eens een mooie match worden voor ons. Tegen Genk punten pakken zou ook mooi zijn, o.v. de sportieve rivaliteit en omdat die de laatste jaren ons "zwart beest" zijn geworden.
Zulte Waregem, Sporting Charleroi en Club Brugge zullen waarschijnlijk geen steekjes meer laten vallen. Ik zie tegen Zulte Waregem nog het meeste mogelijkheden... Charleroi gaat zijn P.O. 1 plaats niet meer willen lossen en die zijn goed bezig. Club Brugge zal op de laaste reguliere speeldag thuis er ook alles aan doen om nog 3 punten toe te voegen aan de teller.

Ter informatie:
Speeldag 25


03/02/2017 20:30 Sporting Lokeren - Anderlecht -
04/02/2017 18:00 Standard - KV Kortrijk -
04/02/2017 20:00 Eupen - Waasland-Beveren -
04/02/2017 20:00 Racing Genk - Moeskroen -
04/02/2017 20:30 KV Oostende - KV Mechelen -
05/02/2017 14:30 Club Brugge - Charleroi -
05/02/2017 18:00 Zulte Waregem - AA Gent -
05/02/2017 20:00 Westerlo - Sint-Truiden -

Speeldag 18

07/02/2017 20:30 Waasland-Beveren - Racing Genk -

Speeldag 26

10/02/2017 20:30 Sint-Truiden - Racing Genk -
11/02/2017 18:00 Moeskroen - KV Oostende -
11/02/2017 20:00 Charleroi - Westerlo -
11/02/2017 20:00 KV Kortrijk - KV Mechelen -
11/02/2017 20:30 AA Gent - Eupen -
12/02/2017 14:30 Anderlecht - Zulte Waregem -
12/02/2017 18:00 Sporting Lokeren - Club Brugge -
12/02/2017 20:00 Waasland-Beveren - Standard -

Speeldag 27

17/02/2017 20:30 Westerlo - Club Brugge -
18/02/2017 18:00 KV Mechelen - Sporting Lokeren -
18/02/2017 20:00 Eupen - KV Kortrijk -
18/02/2017 20:00 Moeskroen - Waasland-Beveren -
18/02/2017 20:30 Zulte Waregem - Sint-Truiden -
19/02/2017 14:30 Standard - AA Gent -
19/02/2017 18:00 KV Oostende - Anderlecht -
19/02/2017 20:00 Racing Genk - Charleroi -

Speeldag 28

24/02/2017 20:30 Club Brugge - Zulte Waregem -
25/02/2017 18:00 Charleroi - Sint-Truiden -
25/02/2017 20:00 Sporting Lokeren - Eupen -
25/02/2017 20:00 KV Kortrijk - Waasland-Beveren -
25/02/2017 20:30 Westerlo - KV Oostende -
26/02/2017 14:30 Standard - KV Mechelen -
26/02/2017 18:00 Anderlecht - Racing Genk -
26/02/2017 20:00 AA Gent - Moeskroen -

Speeldag 29

04/03/2017 20:00 Waasland-Beveren - AA Gent -
04/03/2017 20:00 Sint-Truiden - Eupen -
04/03/2017 20:00 Zulte Waregem - Westerlo -
04/03/2017 20:00 KV Mechelen - Anderlecht -
04/03/2017 20:00 KV Oostende - Sporting Lokeren -
04/03/2017 20:00 Moeskroen - Standard -
04/03/2017 20:00 Racing Genk - Club Brugge -
04/03/2017 20:00 Charleroi - KV Kortrijk -

Speeldag 30

12/03/2017 14:30 Club Brugge - Sint-Truiden -
12/03/2017 14:30 Anderlecht - Waasland-Beveren -
12/03/2017 14:30 Standard - KV Oostende -
12/03/2017 14:30 AA Gent - KV Mechelen -
12/03/2017 14:30 KV Kortrijk - Moeskroen -
12/03/2017 14:30 Sporting Lokeren - Charleroi -
12/03/2017 14:30 Westerlo - Racing Genk -
12/03/2017 14:30 Eupen - Zulte Waregem -
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door lakie »

Mikman schreef:
Als ik naar de resterende programma's kijk, vrees ik voor Waasland-Beveren dat ze het nog heel lastig gaan krijgen.
Westerlo toch ook geen gemakkelijk programma:

Thuis STVV
Uit Chalala
Thuis Brugge
Thuis Oostende
Uit Zulte
Thuis Genk
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door tesneusdoek »

lakie schreef:
Mikman schreef:
Als ik naar de resterende programma's kijk, vrees ik voor Waasland-Beveren dat ze het nog heel lastig gaan krijgen.
Westerlo toch ook geen gemakkelijk programma:

Thuis STVV
Uit Chalala
Thuis Brugge
Thuis Oostende
Uit Zulte
Thuis Genk
Ik vrees ook voor Westerlo... Allez, zolang wij het maar niet zijn !!! :lollig: :stvv:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: Als Vanaken 4 miljoen Euro waard was, hoeveel is Peeters er dan waard?
Hangt van de vraagprijs en gewiekstheid van de verkoper af. (en ook wel hoe dik de kopende club met onze voorzitter is)
Lees: wij zullen nooit 4 miljoen krijgen, eerder iets in de grootte-orde van 400 000 euro en ne speler op overschot ofzo.

Maak u geen illusies.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Since '54 »

lakie schreef:
Mikman schreef:
Als ik naar de resterende programma's kijk, vrees ik voor Waasland-Beveren dat ze het nog heel lastig gaan krijgen.
Westerlo toch ook geen gemakkelijk programma:

Thuis STVV
Uit Chalala
Thuis Brugge
Thuis Oostende
Uit Zulte
Thuis Genk
Uit in Zulte? Die vinden daar nooit het stadion. :lol:

Inderdaad Westerlo heeft, als ze niet winnen van STVV, een aartsmoeilijk programma.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door voetballiefhebber »

De kans bestaat dat je dit seizoen weer 30 punten nodig gaat hebben om je te redden. Moeskroen zie ik nog vrij veel punten pakken.
Tegenwoordig kan iedereen van iedereen winnen. Je kunt niet zeggen dat de ene een moeilijker programma heeft dan de andere.

Wellicht gaat het tussen Westerlo en Waasland-Beveren. STVV heeft nu toch de kwaliteiten om nog 3 à 4 punten op 18 te pakken.
Nu heb je zelfs de mogelijkheden om spelers die wel nog iets kunnen brengen in te brengen. Zelfs een Wolke Janssens, vorig seizoen vooral bankzitter bij Dessel Sport toont zijn meerwaarde.
Plaats reactie