Speeldag 25: Westerlo-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Alain »

Boli had in de thuismatch tegen Standard (of was het Gent, kan ook)... ook al een paar fluiters tegen zich. Toen dacht ik al: oei, als hij dat maar niet in zijn kopke gaat steken... Sindsdien is het dus niet gebeterd.

Boli heeft vorig jaar een heel groot aandeel gehad in onze redding. Punt. Hij is nog altijd maar 23 en ik geloof dat hij ons nog meer kan opbrengen dan de 3 miljoen die Fulham bood (toch zeker in een markt waar de bedragen steeds oplopen). Maar als we hem massaal gaan uitfluiten zal dat bedrag er inderdaad niet meer van komen. Het Truiens publiek kan heel hard zijn. En eens speler in een bepaald laatje steekt, raakt die daar moeilijk nog uit. Een goede match van Cuevas is een zesje waard. Een slechte match van Peeters is dan weer 'maar een zes'. Natuurlijk is Peeters belangrijker voor ons dan Cuevas, maar ik heb toch de indruk dat sommige spelers al veel beter moeten doen om dezelfde waardering te krijgen.
Elke spits heeft zijn vorm/vertrouwensdip. Zelfs de goeie. Luuk De Jong van PSV was vorig jaar topschutter, en zette onlangs een reeks neer van 1 doelpunt in 15 wedstrijden.
Smurf
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Smurf »

Het was deze keer wel heel erg zwak. Beetje deja vu met enkele maanden geleden. Toen hadden we ook een mooi tussenspurtje getrokken om ons vervolgens proper te laten afdrogen op Beveren.
Uiteraard had deze wedstrijd anders moeten verlopen. Boli moet die eerste erin rammen of afleggen op Vetokele. Ook aan het begin van de tweede helft moet die bal er eigenlijk in. Hij laat regelmatig enorme kansen onbenut, maar ik blijf er bij dat je als STVV blij moet zijn met een dergelijke spits. Maar deze wedstrijd kost hij ons inderdaad punten en dat mag wel gezegd worden.
Bij de tegengoal is de bal volgens mij niet helemaal over de lijn. Bolognoli gaat er echter van uit dat Acolatse die bal nooit meer gaat halen en dus stopt hij al met lopen, met de nodige gevolgen.
Spijtig dat we er gisteren zo weinig van bakten. Blijft toch een probleem dat we tegen rechtstreekse concurrenten vaak zwak voor de dag komen. Vrijdag tegen Genk zal het waarschijnlijk weer beter gaan.
Enige voordeel aan deze speeldag. De kloof met Moeskroen blijft even groot en er is toch weer een wedstrijd minder te spelen.
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door STVV-fan »

Smurf schreef:Het was deze keer wel heel erg zwak. Beetje deja vu met enkele maanden geleden. Toen hadden we ook een mooi tussenspurtje getrokken om ons vervolgens proper te laten afdrogen op Beveren.
Uiteraard had deze wedstrijd anders moeten verlopen. Boli moet die eerste erin rammen of afleggen op Vetokele. Ook aan het begin van de tweede helft moet die bal er eigenlijk in. Hij laat regelmatig enorme kansen onbenut, maar ik blijf er bij dat je als STVV blij moet zijn met een dergelijke spits. Maar deze wedstrijd kost hij ons inderdaad punten en dat mag wel gezegd worden.
Bij de tegengoal is de bal volgens mij niet helemaal over de lijn. Bolognoli gaat er echter van uit dat Acolatse die bal nooit meer gaat halen en dus stopt hij al met lopen, met de nodige gevolgen.
Spijtig dat we er gisteren zo weinig van bakten. Blijft toch een probleem dat we tegen rechtstreekse concurrenten vaak zwak voor de dag komen. Vrijdag tegen Genk zal het waarschijnlijk weer beter gaan.
Enige voordeel aan deze speeldag. De kloof met Moeskroen blijft even groot en er is toch weer een wedstrijd minder te spelen.
OOOOOO jawel ;), kijk maar naar de foto die gepost is op de 6de pagina van deze discussie, ZEER duidelijk op te zien dat de bal wel over de lijn was :D

Maar zoals je terecht aanhaalt op het einde: De kloof met Moeskroen blijft, terwijl er minder matchen te spelen zijn.
Condor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2014, 11:54
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Condor »

Ja jongens, voor mij leek die match een verkochte zaak. Zeg nu eerlijk zo slecht en zonder ambitie heb ik STVV nog niet zien spelen. Peeters was de schim van zijn schaduw en Vetekole moest als éénman voorlijn alles opknappen. Spijtig voor de meegereisde fans die zich bedrogen voelden. Nu vind ik het nog een troost dat de Kemphanen de winst mogen opstrijken veel liever dan een andere ploeg.Wij hebben hen een serieuze duw gegeven.
Binnenkort winnen we tegen Genk en dan staan we safe. Niet treuren dus.
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Mikman »

AirMontella schreef:Afbeelding

Moeilijke hoek, geeft geen correct beeld. Scoorde vorige week op FIFA een doelpunt waarbij de bal in geen geval over de lijn leek, maar omdat het computerspel was en dus theoretisch gezien onfeilbaar zou moeten zijn, herhaling eens langs alle kanten bekeken. En de bal die nooit over de lijn kon zijn, bleek na lang draaien en zoeken vanuit één bepaald standpunt wel degelijk even volledig over de lijn te zijn gegaan.

Los van over de lijn of niet moet men gewoon doorspelen tot men het fluitsignaal hoort. Play to the whistle.Dat is mede-verantwoordelijkheid van Leko, zoals ik al eerder zei. Die moet op training soms eens laten doorspelen en soms dan weer onterecht afvlaggen zodat spelers gewoon worden aan de grillen van het arbitrale trio.

WTF was dat trouwens met die vierde scheidsrechter en Mathijssen? Die ging dus de hele tijd voor JM lopen zodat die niet kon coachen?
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Since '54 »

Halenaar schreef:Blijkbaar worden spelers nu beoordeeld door het aantal verwijzingen op Proximus 11
Halenaar hoe ga je anders een speler beoordelen als je zelf niet in Westerlo bent? Ja ik kijk op Proximus 11. Is dat een misdrijf misschien? Ik heb een heel slecht STVV gezien en ik heb één speler gezien die in de tweede helft niet éénmaal aan de bal is geweest en wiens naam niet 1 x werd vernoemd. Inderdaad Gerkens. Dacht je nu dat ik die speler de grond wil inboren dan volgt je mijn postings niet of amper. Meer dan wie ook ben ik een voorstander van Belgen in de ploeg en zou niets liever hebben dat spelers als Gerkens échte en sterke fanionspelers zouden worden.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Since '54 »

Tompie schreef:Dat sommigen de waarde van Boli zo onderschatten, dat gaat er bij mij niet in. Dan zit je toch iedere week meer zat dan nuchter nr STVV te kijken en zie je toch enkel de gemiste kansen.

Maar idd, na zijn wissel vandaag speelden we plots veel beter, produceerden we betere kansen en werkten we ze mooi af. Ahum.

Haal die stront toch uit de ogen. Boli is top voor STVV, moest geblesseerd of niet zoveel mogelijk opdraven, vaak als enige spits. En die gaan we nu massaal afkraken en roepen om godbetert Pros ofJanssens die nog absoluut niks bewezen heeft?

Als hij er vrijdag een of twee binnenramt tegen Genk, is hij plots weer de held.
Akkoord Tompie. Leko had Boli moeten laten staan. Kijk naar het resultaat van zijn vervanging: met Boli missen we drie kansen maar zonder Boli creëren wij geen één. Leko had beter meteen twee middenvelders vervangen bv Valdivia en Gerkens dat zou STVV sterker zijn geworden.
Het veld was archislecht, althans naar de moderne normen, maar dat betekent niet dat we geen aangename match hadden kunnen brengen zoals STVV er destijds tientallen heeft gebracht op het voormalige 'Stayenveld'.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door miel »

Since '54 schreef:
Halenaar schreef:Blijkbaar worden spelers nu beoordeeld door het aantal verwijzingen op Proximus 11
Halenaar hoe ga je anders een speler beoordelen als je zelf niet in Westerlo bent? Ja ik kijk op Proximus 11. Is dat een misdrijf misschien? Ik heb een heel slecht STVV gezien en ik heb één speler gezien die in de tweede helft niet éénmaal aan de bal is geweest en wiens naam niet 1 x werd vernoemd. Inderdaad Gerkens. Dacht je nu dat ik die speler de grond wil inboren dan volgt je mijn postings niet of amper. Meer dan wie ook ben ik een voorstander van Belgen in de ploeg en zou niets liever hebben dat spelers als Gerkens échte en sterke fanionspelers zouden worden.
Gerkens is al een echte sterke fanionspeler . Mochten zijn voorzetten die hij al gegeven heeft afgerond worden stond hij ook in het lijstje van de assists
Verdiend evenveel krediet als Boli , ook zelf afgedwongen
Het was inderdaad een heel slecht STVV , buiten de centrale verdedigers was niemand op niveau collectieve off day
Als je er dan één speler uit licht zegt dat veel hoe u met argus ogen zijn prestatie beoordeeld
Het is niet de eerste keer hé Since dat ge Gerkens op de korrel neemt .
Pieter verdiend meer waardering , bij ons hoort hij zeker thuis in de ploeg .
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Since '54 »

miel schreef:
Since '54 schreef:
Halenaar schreef:Blijkbaar worden spelers nu beoordeeld door het aantal verwijzingen op Proximus 11
Halenaar hoe ga je anders een speler beoordelen als je zelf niet in Westerlo bent? Ja ik kijk op Proximus 11. Is dat een misdrijf misschien? Ik heb een heel slecht STVV gezien en ik heb één speler gezien die in de tweede helft niet éénmaal aan de bal is geweest en wiens naam niet 1 x werd vernoemd. Inderdaad Gerkens. Dacht je nu dat ik die speler de grond wil inboren dan volgt je mijn postings niet of amper. Meer dan wie ook ben ik een voorstander van Belgen in de ploeg en zou niets liever hebben dat spelers als Gerkens échte en sterke fanionspelers zouden worden.
Gerkens is al een echte sterke fanionspeler . Mochten zijn voorzetten die hij al gegeven heeft afgerond worden stond hij ook in het lijstje van de assists
Verdiend evenveel krediet als Boli , ook zelf afgedwongen
Het was inderdaad een heel slecht STVV , buiten de centrale verdedigers was niemand op niveau collectieve off day
Als je er dan één speler uit licht zegt dat veel hoe u met argus ogen zijn prestatie beoordeeld
Het is niet de eerste keer hé Since dat ge Gerkens op de korrel neemt .
Pieter verdiend meer waardering , bij ons hoort hij zeker thuis in de ploeg .
Als Gerkens goed speelt zeg ik het ook en nog wel met veel graagte maar ik heb het niet op spelers die zich wegsteken in een match en geen balvrager zijn. Trouwens stelt u nooit een slechte prestatie van deze of gene speler aan de kaak? Ik viseer Gerkens niet maar heb hem wel al eerder genoemd als 'onzichtbaar' net als De Petter trouwens.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door metser »

Aan alle forumschijvers en lezers. Ik breek niemand af , maar stel alleen vast dat de ganse ploeg, inclusief onze trainer, een "prestatie " hebben neergezetwaarmee je als supporter niet akkoord en tevreden mee kan zijn"! Moet je daarvoor niks anders doen dan rusten en soms wat trainen? Als ik zo presteer op mijn werk dan gaan ze aan mijne pree zitten ! Maar deze heren kunnen zich alles permitteren en dat soort mij! Die verwijzen de echte supporters naar de tweede rij en dar kan niet ! Hoogvliegers die laag vallen, hoog moed komt voor het verval ! Deze jongens verdienen eens echt op hun plaats gezet te worden zodat ze hun juiste plaats kennen, want dat is het probleem! Ik schaam mij in Westerloo te zijn geweest als supporter voor zo een walgelijke prestatie!
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door miel »

Since '54 schreef:
miel schreef:
Since '54 schreef:
Halenaar schreef:Blijkbaar worden spelers nu beoordeeld door het aantal verwijzingen op Proximus 11
Halenaar hoe ga je anders een speler beoordelen als je zelf niet in Westerlo bent? Ja ik kijk op Proximus 11. Is dat een misdrijf misschien? Ik heb een heel slecht STVV gezien en ik heb één speler gezien die in de tweede helft niet éénmaal aan de bal is geweest en wiens naam niet 1 x werd vernoemd. Inderdaad Gerkens. Dacht je nu dat ik die speler de grond wil inboren dan volgt je mijn postings niet of amper. Meer dan wie ook ben ik een voorstander van Belgen in de ploeg en zou niets liever hebben dat spelers als Gerkens échte en sterke fanionspelers zouden worden.
Gerkens is al een echte sterke fanionspeler . Mochten zijn voorzetten die hij al gegeven heeft afgerond worden stond hij ook in het lijstje van de assists
Verdiend evenveel krediet als Boli , ook zelf afgedwongen
Het was inderdaad een heel slecht STVV , buiten de centrale verdedigers was niemand op niveau collectieve off day
Als je er dan één speler uit licht zegt dat veel hoe u met argus ogen zijn prestatie beoordeeld
Het is niet de eerste keer hé Since dat ge Gerkens op de korrel neemt .
Pieter verdiend meer waardering , bij ons hoort hij zeker thuis in de ploeg .
Als Gerkens goed speelt zeg ik het ook en nog wel met veel graagte maar ik heb het niet op spelers die zich wegsteken in een match en geen balvrager zijn. Trouwens stelt u nooit een slechte prestatie van deze of gene speler aan de kaak? Ik viseer Gerkens niet maar heb hem wel al eerder genoemd als 'onzichtbaar' net als De Petter trouwens.
Zo heb ik het niet begrepen
Wanneer de ploeg een collectieve wanprestatie afleverd , en je gaat er één speler uitlichten
Tja wat wil je dan .
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door STVV-fan »

Mikman schreef:
AirMontella schreef:Afbeelding

Moeilijke hoek, geeft geen correct beeld. Scoorde vorige week op FIFA een doelpunt waarbij de bal in geen geval over de lijn leek, maar omdat het computerspel was en dus theoretisch gezien onfeilbaar zou moeten zijn, herhaling eens langs alle kanten bekeken. En de bal die nooit over de lijn kon zijn, bleek na lang draaien en zoeken vanuit één bepaald standpunt wel degelijk even volledig over de lijn te zijn gegaan.

Los van over de lijn of niet moet men gewoon doorspelen tot men het fluitsignaal hoort. Play to the whistle.Dat is mede-verantwoordelijkheid van Leko, zoals ik al eerder zei. Die moet op training soms eens laten doorspelen en soms dan weer onterecht afvlaggen zodat spelers gewoon worden aan de grillen van het arbitrale trio.

WTF was dat trouwens met die vierde scheidsrechter en Mathijssen? Die ging dus de hele tijd voor JM lopen zodat die niet kon coachen?
Mikkie, nu ga je me toch niet zeggen dat je nog aan dit beeld twijfelt? Je ziet de lijn toch lopen? Je ziet de bal toch liggen? Optische illusie bestaat, maar ik geloof niet dat daar hier sprake van kan zijn. Die bal was gewoon over de lijn, maar Bolingoli moet blijven lopen tot men fluit...
Gebruikersavatar
Mattehh
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:14

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Mattehh »

STVV-fan schreef:
Mikman schreef:
AirMontella schreef:Afbeelding

Moeilijke hoek, geeft geen correct beeld. Scoorde vorige week op FIFA een doelpunt waarbij de bal in geen geval over de lijn leek, maar omdat het computerspel was en dus theoretisch gezien onfeilbaar zou moeten zijn, herhaling eens langs alle kanten bekeken. En de bal die nooit over de lijn kon zijn, bleek na lang draaien en zoeken vanuit één bepaald standpunt wel degelijk even volledig over de lijn te zijn gegaan.

Los van over de lijn of niet moet men gewoon doorspelen tot men het fluitsignaal hoort. Play to the whistle.Dat is mede-verantwoordelijkheid van Leko, zoals ik al eerder zei. Die moet op training soms eens laten doorspelen en soms dan weer onterecht afvlaggen zodat spelers gewoon worden aan de grillen van het arbitrale trio.

WTF was dat trouwens met die vierde scheidsrechter en Mathijssen? Die ging dus de hele tijd voor JM lopen zodat die niet kon coachen?
Mikkie, nu ga je me toch niet zeggen dat je nog aan dit beeld twijfelt? Je ziet de lijn toch lopen? Je ziet de bal toch liggen? Optische illusie bestaat, maar ik geloof niet dat daar hier sprake van kan zijn. Die bal was gewoon over de lijn, maar Bolingoli moet blijven lopen tot men fluit...
Ongeacht of die bal nu over de lijn was of niet.... Het blijft bijzonder zwak gekeept door Pirard. Korte hoek moet altijd de zijne zijn...
There is always a way.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Since '54 »

miel schreef:
Since '54 schreef:
miel schreef:
Since '54 schreef:
Halenaar schreef:Blijkbaar worden spelers nu beoordeeld door het aantal verwijzingen op Proximus 11
Halenaar hoe ga je anders een speler beoordelen als je zelf niet in Westerlo bent? Ja ik kijk op Proximus 11. Is dat een misdrijf misschien? Ik heb een heel slecht STVV gezien en ik heb één speler gezien die in de tweede helft niet éénmaal aan de bal is geweest en wiens naam niet 1 x werd vernoemd. Inderdaad Gerkens. Dacht je nu dat ik die speler de grond wil inboren dan volgt je mijn postings niet of amper. Meer dan wie ook ben ik een voorstander van Belgen in de ploeg en zou niets liever hebben dat spelers als Gerkens échte en sterke fanionspelers zouden worden.
Gerkens is al een echte sterke fanionspeler . Mochten zijn voorzetten die hij al gegeven heeft afgerond worden stond hij ook in het lijstje van de assists
Verdiend evenveel krediet als Boli , ook zelf afgedwongen
Het was inderdaad een heel slecht STVV , buiten de centrale verdedigers was niemand op niveau collectieve off day
Als je er dan één speler uit licht zegt dat veel hoe u met argus ogen zijn prestatie beoordeeld
Het is niet de eerste keer hé Since dat ge Gerkens op de korrel neemt .
Pieter verdiend meer waardering , bij ons hoort hij zeker thuis in de ploeg .
Als Gerkens goed speelt zeg ik het ook en nog wel met veel graagte maar ik heb het niet op spelers die zich wegsteken in een match en geen balvrager zijn. Trouwens stelt u nooit een slechte prestatie van deze of gene speler aan de kaak? Ik viseer Gerkens niet maar heb hem wel al eerder genoemd als 'onzichtbaar' net als De Petter trouwens.
Zo heb ik het niet begrepen
Wanneer de ploeg een collectieve wanprestatie afleverd , en je gaat er één speler uitlichten
Tja wat wil je dan .
O jawel doen wij dat met zijn allen ook niet als de ploeg een collectieve glansprestatie aflevert, zoals bij onze laatste thuismatch, waar we Peeters en Vetokele in de vitrine hebben gezet. Wat is het verschil?
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door tesneusdoek »

Slechte zaak gedaan... tegen een toch nog steeds directe concurrent van STVV in de strijd tegen de degradatie. Hier hadden we minstens een punt moeten gaan halen om de laatste weken niet met dichtgeknepen billen te moeten ingaan :( :( :(

Moeskroen had de laatste weken meer punten kunnen halen en zat er dichtbij...als die met een beetje geluk een klein reeksje (zoals wij) neerzetten en 9 of 10 op 15 halen (winnen tegen Waasland-Beveren, Standard en Kortrijk bijv. en gelijk tegen Oostende), dan zitten ze op een ander "met den ambras"... Hopelijk weten wij de komende 3 matchen (Genk, Zulte-Waregem en Charleroi) ergens te verrassen en komen er 1, 2 of 3 (onverhoopte) punten bij, of het kan nog zenuwslopend worden tegen Eupen thuis (ook een wedstrijd die niet mag verloren worden) en uit tegen Brugge. Ok, dit is wel een heel pessimistisch scenario...want Moeskroen en ook Eupen zitten nu in heel slechte papieren...maar we hebben Westerlo dit weekend ook een reddingsboei toegegooid door ons laks spel en collectief onderpresteren. Hopelijk tegen Genk, een beter spektakel en 1 of 3 punten om de hete adem van de ploegen achter ons niet steeds feller te voelen... :stvv:

Ter info:

11. STVV (26 punten):
10/02: STVV - KRC Genk
18/02: Zulte Waregem - STVV
25/02: Charleroi - STVV
04/03: STVV - Eupen
12/03: Club Brugge - STVV

12. LOKEREN (26 punten):
12/02: Sporting Lokeren - Club Brugge
18/02: KV Mechelen - Sporting Lokeren
25/02: Sporting Lokeren - Eupen
04/03: KV Oostende - Sporting Lokeren
12/03: Sporting Lokeren - Charleroi

13. WAASLAND-BEVEREN (23 punten):
07/02: Waasland-Beveren - KRC Genk
12/02: Waasland-Beveren - Standard
18/02: Moeskroen - Waasland-Beveren
25/02: KV Kortrijk - Waasland-Beveren
04/03: Waasland-Beveren - Gent
12/03: Anderlecht - Waasland-Beveren


14. WESTERLO (22 punten):

11/02: Charleroi - Westerlo
17/02: Westerlo - Club Brugge
25/02: Westerlo - KV Oostende
04/03: Zulte Waregem - Westerlo
12/03: Westerlo - KRC Genk

15. EUPEN (21 punten):
11/02: Gent - Eupen
18/02: Eupen - Kortrijk
25/02: Lokeren - Eupen
04/03: Sint-Truiden - Eupen
12/03: Eupen - Zulte Waregem

16. MOESKROEN (18 punten):
11/02: Moeskroen - KV Oostende
18/02: Moeskroen - Waasland-Beveren
26/02: Gent - Moeskroen
04/03: Moeskroen - Standard
12/03: Kortrijk - Moeskroen
Plaats reactie