Speeldag 25: Westerlo-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Brusselmans »

Hier mag je nooit schrijven zoals het is, want er zijn er altijd wel die toch nog iets anders gezien hebben ....
Een kunst op zich !!!
:roll:
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door AirMontella »

De kiem van een constructieve discussie is dat beide partijen open staan om naar elkaar te luisteren met een bereidheid om elkaars argumenten te gebruiken om het eigen standpunt mogelijk bij te sturen. Zolang beide partijen enkel en alleen overtuigd zijn van het eigen grote gelijk, zal het altijd een pingpong wedstrijd blijven.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Brusselmans »

Dus als ik iets zie wat een witte kleur heeft, en ik zeg dat het wit is, en iemand anders zegt dat het toch wel rood is, dan moet ik daarmee in een constructieve discussie gaan ?
No thanks !
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door AirMontella »

Brusselmans schreef:Dus als ik iets zie wat een witte kleur heeft, en ik zeg dat het wit is, en iemand anders zegt dat het toch wel rood is, dan moet ik daarmee in een constructieve discussie gaan ?
No thanks !
Nee, da moet niet. Maar ge zijt misschien te vaak overtuigd van uw eigen gelijk (in zaken waar het niet zo absoluut is als wit-rood) ;) Meerdimensioneel ipv ééndimensioneel kan het allemaal wat aangenamer maken en minder Trumpy. Maar ge zijt zeker niet de enige hoor ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Jacques »

Mattehh schreef: Ongeacht of die bal nu over de lijn was of niet.... Het blijft bijzonder zwak gekeept door Pirard. Korte hoek moet altijd de zijne zijn...
Terechte opmerking die ik en met mij nog wat mensen gisterenavond op café maakten. Het schot is hard, maar toch...

De scheids of beter gezegd de lijnrechter gaat waarschijnlijk als 1ste in de fout. Dat is echter geen excuus voor Bolingoli om te stoppen met verdedigen (2de fout). Dat is ook geen excuus om als doelman slecht opgesteld te staan (3de fout). (en nee, een hard schot is dat ook niet)

Het is typerend voor onze wedstrijd waarbij we van een slechte ploeg op een slecht veld verliezen door zelf nog slechter te presteren.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Tompie »

Jacques schreef:
Mattehh schreef: Ongeacht of die bal nu over de lijn was of niet.... Het blijft bijzonder zwak gekeept door Pirard. Korte hoek moet altijd de zijne zijn...
Terechte opmerking die ik en met mij nog wat mensen gisterenavond op café maakten. Het schot is hard, maar toch...

De scheids of beter gezegd de lijnrechter gaat waarschijnlijk als 1ste in de fout. Dat is echter geen excuus voor Bolingoli om te stoppen met verdedigen (2de fout). Dat is ook geen excuus om als doelman slecht opgesteld te staan (3de fout). (en nee, een hard schot is dat ook niet)

Het is typerend voor onze wedstrijd waarbij we van een slechte ploeg op een slecht veld verliezen door zelf nog slechter te presteren.
Dat schot deed me sterk denken aan de 2-3 van Schouterden destijds bij onze terugkeer van 0-3 naar 3-3 in eigen huis tegen Club Brugge. Een schot van de zijkant, hard maar niets eens zo geweldig in de hoek.

Pirard heeft zeker nog werkpunten, maar dat lijkt me logisch.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door voetballiefhebber »

1-0 was gewoon wat ik had verwacht, zeker nadat zoveel kansen werden gemist in de eerste helft.
De tweede helft was nogal rampzalig met steeds kamperen in de eigen 16 meter en door de inbreng van Proschwitz voor Boli was ik heel zeker.
Dan kun je even goed met 10 man verder spelen, het had geen verschil gemaakt. Wat zien ze toch in die Duitser?

Boli en Peeters zijn sterkhouders en ik ben blij dat ze beseffen dat de tijd nog niet rijp is om te vertrekken. Daarvoor moeten ze nog bevestigen en vooral constanter worden.

We zijn bijna gered, maar nog niet helemaal. Bij 1 punt in Westerlo was dat wel het geval. Als je ze op 7 punten kon houden was de klus geklaard. Moeskroen kan nog veel punten halen en Westerlo haalt er misschien net iets minder.
Waar zit Bezus trouwens? Nu zijn familie hier is zou hij zich toch beter moeten kunnen integreren zou ik denken.
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Er wordt door AirMontella terecht opgemerkt dat STVV de boot ingaat door toedoen van een foutieve scheidsrechtelijke beslissing. En plots krijgt die goede man hier de wind langs voren. Vreemd.
Natuurlijk had STVV (tenminste één van) de kansen moeten verzilveren, maar dat neemt niet weg dat de actie waaruit de goal valt altijd had moeten afgevlagd worden.
Schimpen steunt STVV
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door toyotacorolla »

Bal buiten of niet, dit verlies is enkel en alleen aan eigen onkunde te danken.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Hasselt Steunt STVV schreef:Er wordt door AirMontella terecht opgemerkt dat STVV de boot ingaat door toedoen van een foutieve scheidsrechtelijke beslissing. En plots krijgt die goede man hier de wind langs voren. Vreemd.
Natuurlijk had STVV (tenminste één van) de kansen moeten verzilveren, maar dat neemt niet weg dat de actie waaruit de goal valt altijd had moeten afgevlagd worden.
Je verliest de match niet door de arbitrage. Ik heb dit seizoen al een veel slechtere arbitrage gezien. Op 1 herhaling zou je zeggen dat de bal volledig over de lijn is, maar dat is ook maar nips. Met het blote oog en aan volle snelheid valt het niet te zien. Een videoref zou hier wellicht ook twijfelen.

Als je je kansen afwerkt en geen speler in de ploeg brengt die een bal vast kan houden, dan krijg je problemen. Je kon perfect een spits ruilen voor een middenvelder, als hij tenminste balvast was. Bezus of Wolke Janssens leken me toch betere opties dan Pros, die zelfs gewoon naast de bal kopte en trapte.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door Brusselmans »

voetballiefhebber schreef: Waar zit Bezus trouwens? Nu zijn familie hier is zou hij zich toch beter moeten kunnen integreren zou ik denken.
:cool:
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door scoormachine »

Hasselt Steunt STVV schreef:Er wordt door AirMontella terecht opgemerkt dat STVV de boot ingaat door toedoen van een foutieve scheidsrechtelijke beslissing. En plots krijgt die goede man hier de wind langs voren. Vreemd.
Natuurlijk had STVV (tenminste één van) de kansen moeten verzilveren, maar dat neemt niet weg dat de actie waaruit de goal valt altijd had moeten afgevlagd worden.
Pfffff.....daar gaan we weer......triestig.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door omeloe »

STVV-fan schreef:
Mikman schreef:
AirMontella schreef:Afbeelding

Moeilijke hoek, geeft geen correct beeld. Scoorde vorige week op FIFA een doelpunt waarbij de bal in geen geval over de lijn leek, maar omdat het computerspel was en dus theoretisch gezien onfeilbaar zou moeten zijn, herhaling eens langs alle kanten bekeken. En de bal die nooit over de lijn kon zijn, bleek na lang draaien en zoeken vanuit één bepaald standpunt wel degelijk even volledig over de lijn te zijn gegaan.

Los van over de lijn of niet moet men gewoon doorspelen tot men het fluitsignaal hoort. Play to the whistle.Dat is mede-verantwoordelijkheid van Leko, zoals ik al eerder zei. Die moet op training soms eens laten doorspelen en soms dan weer onterecht afvlaggen zodat spelers gewoon worden aan de grillen van het arbitrale trio.

WTF was dat trouwens met die vierde scheidsrechter en Mathijssen? Die ging dus de hele tijd voor JM lopen zodat die niet kon coachen?
Mikkie, nu ga je me toch niet zeggen dat je nog aan dit beeld twijfelt? Je ziet de lijn toch lopen? Je ziet de bal toch liggen? Optische illusie bestaat, maar ik geloof niet dat daar hier sprake van kan zijn. Die bal was gewoon over de lijn, maar Bolingoli moet blijven lopen tot men fluit...

Op het beeld van AirMontella zie je toch enkel dat het onderste van de bal over de lijn is . Mijn screenshot geeft ook geen duidelijk beeld , de bal moet volledig over de lijn zijn . Ik zie wel een grensrechter die er met zijn neus opstaat .


Afbeelding
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door DJ Amiga »

gelukkig is die al dan niet over de lijn fase niet bij zulte-gent voorgevallen of de gazetten hadden er vol van gestaan en extra time was deze avond ook volgeluld.

om maar te zeggen: er wordt, in tegenstelling tot andere matchen en andere coachen, hier bitter weinig op geprotesteerd. typisch stvv zeker? even typisch als buitenhuis slecht spelen na 2 goede thuismatchen....
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: Westerlo-STVV

Bericht door STVV-fan »

omeloe schreef:
STVV-fan schreef:
Mikman schreef:
AirMontella schreef:Afbeelding

Moeilijke hoek, geeft geen correct beeld. Scoorde vorige week op FIFA een doelpunt waarbij de bal in geen geval over de lijn leek, maar omdat het computerspel was en dus theoretisch gezien onfeilbaar zou moeten zijn, herhaling eens langs alle kanten bekeken. En de bal die nooit over de lijn kon zijn, bleek na lang draaien en zoeken vanuit één bepaald standpunt wel degelijk even volledig over de lijn te zijn gegaan.

Los van over de lijn of niet moet men gewoon doorspelen tot men het fluitsignaal hoort. Play to the whistle.Dat is mede-verantwoordelijkheid van Leko, zoals ik al eerder zei. Die moet op training soms eens laten doorspelen en soms dan weer onterecht afvlaggen zodat spelers gewoon worden aan de grillen van het arbitrale trio.

WTF was dat trouwens met die vierde scheidsrechter en Mathijssen? Die ging dus de hele tijd voor JM lopen zodat die niet kon coachen?
Mikkie, nu ga je me toch niet zeggen dat je nog aan dit beeld twijfelt? Je ziet de lijn toch lopen? Je ziet de bal toch liggen? Optische illusie bestaat, maar ik geloof niet dat daar hier sprake van kan zijn. Die bal was gewoon over de lijn, maar Bolingoli moet blijven lopen tot men fluit...

Op het beeld van AirMontella zie je toch enkel dat het onderste van de bal over de lijn is . Mijn screenshot geeft ook geen duidelijk beeld , de bal moet volledig over de lijn zijn . Ik zie wel een grensrechter die er met zijn neus opstaat .


Afbeelding
Op die foto van Airmontella is de bal OVERduidelijk over de lijn. GEEN twijfel, echt geen enkele twijfel mogelijk.

Die discussie over het al dan niet op de scheids steken.
Kijk: de bal is over de lijn en daar komt de goal uit. Roze bril, zwarte bril, donkere bril, grijze bril. Dat is een vaststaand feit.
MAAR aan de andere kant is het ook een feit dat je een belachelijke match heb gespeeld en altijd 0-2 voor moet staan aan de rust.

Dat zijn twee dingen die je toe moet KUNNEN geven, welke bril je ook aan hebt... . Als je dat niet kunt, is het erger met u, dan met mij gesteld
Plaats reactie