Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door Krisaias »

Twee dagen voor de match en nog geen topic. De kater na de derby is groot.

Het wordt sowieso puzzelen in de verdediging met Mechele out en Fernandes geschorst....
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door the fan »

Ik denk dat iedereen er sowieso van uit gaat dat ze terug komen met 0 punten ...
ronnieking
Berichten: 387
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door ronnieking »

Als je speelt zoals verleden week zie ik niet in waar je ook nog maar één puntje haalt.

Gelukkig is voetbal geen exacte wetenschap en kan het zaterdag helemaal anders zijn.
Iets halen in Zulte zal echter een helse opdracht zijn.

Buiten de onbeschikbare Mechele, Fernandez, Peeters ? zou Leko nog wel wat mensen kunnen laten bezinnen (op de bank, desnoods in de tribune), zoals Bolingoli, Bagayoko, Valdivia maar zijn er waardige alternatieven ? De Petter zal zeker terug spelen, Djené misschien een nieuwe kans, Dussaut en Cuevas aan de aftrap ?

Voor wat de afloop van het seizoen betreft ben ik opgelucht dat we 8 punten meer hebben dan Moeskroen., die nog 3 van hun 4 matchen zouden moeten winnen om ons in extremis voorbij te steken... Nochtans opdrachten tegen Waasland, Standard en Kortrijk, zijn die werkelijk onhaalbaar ?...Het zou straf zijn, gelukkig moeten Waasland en vooral Westerlo dan ook nog vol aan de bak.... de redding zou dus wel een feit moeten zijn..

En dan kom ik weer tot de conclusie van bijna alle jaren dat we in eerste speelden. Tevreden zijn met de redding, we spelen volgend seizoen toch weer in de hoogste afdeling... Op de duur begint zelfs dat te vervelen, ook al weet je dat nu 1B nog een stuk erger is.... De plastieken mat en altijd dezelfde ambitie om er juist in te blijven hebben me doen afhaken als abonnee.... Het mag wel wat meer zijn.... Ik bekijk het nu liever op TV vanuit mijn warme sofa....
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door tesneusdoek »

Als ge de pronostieken even bekijkt op een ander item van dit forum, geeft inderdaad niemand 5 frank voor STVV tegen Zulte-Waregem... Op Charleroi en de laatste speeldag in het Jan Breydel stadium tegen Brugge, van hetzelfde laken een broek zeker...

Dan is ne mens inderdaad blij dat Moeskroen niet ergens 3 (on)verdiende puntjes meer heeft behaald, of we zaten hier nu serieus met de sch...erij,,,, :kots: Na onze cadeau op Westerlo en met misschien nog ne cadeau voor de Oostkantonners binnen een paar weken, zaten we dan nu in vieze papieren.

Een jaar in eerste erbij...weer eens met de hakken over de sloot...maar we komen tenminste niet in de vergeetput van 1 B terecht.

Ik weet dat er nu reacties gaan volgen van "dromer, naïeveling, goedgelovige..., maar ik hoop echt dat er in de zomer (op advies van een ervaren, sportief Directeur/Raadgever...misschien eens denken aan ex-STVV-ers zoals Gaëtan Englebert, Vincent Euvrard, Guido Brepoels...) gericht wordt aangekocht, verder bouwend op wat er -in enkele gevallen met wat goede wil- kan weerhouden worden van dit jaar en wat we niet met de rebu weggooien.... (Pirard, Fernandes, Mechele-ondanks Genk-, Pulido, Djené, Dussaut, Peeters, Gerkens, Bezus -ondanks zijn constante afwezigheid, Valdivia -als die in de komende matchen zijn niveau bewijst-, Boli, Wolke Janssens en Vetokele) wat inhoudt dat sommige geleende spelers moeten worden aangetrokken. Met al die spelers staat er al een ploeg op de plein, dus al de verder inspanningen moeten echt duidelijke kwaliteitsinjecties zijn, ook al moet daar dan een paar miljoen EURO voor betaald worden. Beter 3 spelers die de kwaliteit van de ploeg omhoog trekken en u een plaats in de linkerkolom verzekeren dan 8 spelers die uw ploeg alleen in de breedte opvullen. En alstublieft niet opnieuw 75% van uw ploeg vernieuwen met spelers die even goed of slecht zijn dan wat er voordien was....
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door Brusselmans »

tesneusdoek schreef:Als ge de pronostieken even bekijkt op een ander item van dit forum, geeft inderdaad niemand 5 frank voor STVV tegen Zulte-Waregem... Op Charleroi en de laatste speeldag in het Jan Breydel stadium tegen Brugge, van hetzelfde laken een broek zeker...
Ik had ook een voorspelling gemaakt, nl 2 punten nog per ongeluk ergens na de winterstop.
Het zijn er 6 geworden (Oostende en Mechelen).
Ze waren niet echt verwacht, maar wel verdiend ...
Daarzal het ook bij blijven ...

Die 4 extra punten zullen volstaan voor het behoud, dit kan Moeskroen nooit meer bijbenen met 8 punten achter op 4 matchen ...

Het tweede jaar op rij dus dat men op de wel heel dunne koord danst !
Iedereen weet dat die koord op een dag doorknapt, maar ach wat maakt het uit, als er maar gezellig gedanst wordt !
Benieuwd of ze binnen enkele maanden de nodige kapitaalsverhoging gaan doen om een sterkere koord aan te schaffen !
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door Dreke »

We gaan wel nog iets pakken dit seizoen... En als dat niet het geval is, zijt ge nog zieker dan in dezelfde periode vorig jaar.
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door STVV-fan »

Dreke schreef:We gaan wel nog iets pakken dit seizoen... En als dat niet het geval is, zijt ge nog zieker dan in dezelfde periode vorig jaar.
Dat wil je graag geloven maar dat is niet zo.
Als we vorig jaar niet die ijzersterke start hadden, was het vorig jaar al gedaan. Na de winterstop haast GEEN punten meer gepakt.

Nu waren we voor de winterstop ook niet bijster goed bezig, mede door een aantal fatale scheidsrechterlijke blunders, maar dat hebben we dan weer opgelost door het roer om te gooien na de winterstop.

Zieker dan vorig seizoen, deze periode? Onmogelijk. Toen zagen we geen matchen zoals thuis tegen Oostende, tegen Mechelen of Gent. Nee, toen was het elke week een zielloos ronddolend STVV dat maar wat tegen een bal aanstampte.

Omdat Genk ons zuiver overklast heeft, moet je nu niet zo zitten doen hoor. Deze spelers zijn nog altijd dezelfde die Oostende, Mechelen, Gent een pak voor de broek hebben gegeven. Toen waren ze goed, maar daags na de verdiende 0-3, zitten we ze hier de grond in te boren... Totaal onnodig, al ben ik waarschijnlijk de enige die dat zal zeggen natuurlijk.

Wat je ook niet uit het oog moet verliezen is dat je 11de staat, met dus nog 5 ploegen achter u. Mocht Moeskroen nu onverhoopt 3 matchen nog winnen, en wij er nog drie verliezen, maar bijvoorbeeld Westerlo er nog 3 verliezen, dan is dat ook goed. Nu ben je (voor een degradatiekandidaat) in een luxepositie, waarin je niet angstvallig hoeft te zien wat degene achter je doet, maar wel wat de 5 (!) ploegen achter jou doen.

Over de match op Zulte:
Ik raad iedereen af naar daar te gaan, daar moet je je zaterdagavond niet insteken. Geen Fernandes, geen Mechele, Peeters hoogst twijfelachtig....
Vergeet het dan maar, dan is het praktisch onmogelijk daar punten te halen.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door lakie »

Mechele, Fernandez, Djene en Peeters zijn out....

Dus ofwel kies je voor een andere veldbezetting ofwel plaats je als 3e man (naast Kotysch en Pulido?) Ryckaert, De Sart of De Petter?

Van mij mag gerust Ryckaert zijn kans eens krijgen... Kans dat je deze match winnen afsluit is toch quasi nihil...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door Jones »

lakie schreef:Mechele, Fernandez, Djene en Peeters zijn out....

Dus ofwel kies je voor een andere veldbezetting ofwel plaats je als 3e man (naast Kotysch en Pulido?) Ryckaert, De Sart of De Petter?

Van mij mag gerust Ryckaert zijn kans eens krijgen... Kans dat je deze match winnen afsluit is toch quasi nihil...
Toch straf. Dan heb je zoveel verdedigers en voor 1 match hou je er nog maar een tweetal over.
Wat heeft Djene en Pulido eigenlijk ? Die hebben niet meer gespeeld dus zware blessures zullen het niet zijn! Pijn hun goesting ? Transferitis ? Die moesten nu voluit hun kan grijpen.
Straks kunnen we beter forfait geven.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door tesneusdoek »

STVV-fan schreef:
Dreke schreef:We gaan wel nog iets pakken dit seizoen... En als dat niet het geval is, zijt ge nog zieker dan in dezelfde periode vorig jaar.
Dat wil je graag geloven maar dat is niet zo.
Als we vorig jaar niet die ijzersterke start hadden, was het vorig jaar al gedaan. Na de winterstop haast GEEN punten meer gepakt.

Dreke zegt wel "als"...dus hij gaat er niet sowieso vanuit dat STVV nog zieker is dan dezelfde periode vorig jaar.

Alhoewel ik me zeker niet het recht wil toeëigenen om in iemand anders zijn naam te spreken, veronderstel ik dat hij (en waarschijnlijk de meesten onder ons, waaronder ik mezelf reken...hoop doet leven) hoopt op puntenwinst tegen Eupen en heel missichien ergens nog (Zulte-Waregem weinig wrschl., Charleroi moeilijk en Brugge heel moeilijk...) met een paar tegenprikken toch nog een puntje te pakken.

Ik denk dat niemand erover gaat discussiëren dat de terugronde van vorig jaar, onder Col en met een half ontmantelde en geheel ontzielde ploeg, zowat het droefstigste spektakel was dat we ooit voorgeschoteld kregen...zelfs de seizoenen dat we zakten, zat er nog meer vuur in de pan en werd er nog gevochten voor elke meter. Vorig jaar na de winterstop werd er alleen nog maar door de achteruitkijkspiegel gekeken na Nieuwjaar en blijkbaar werd er méér dan één speler verblind door de koplampen van de achterliggers die steeds dichterbij kwamen en "onze moteur" viel volledig stil. Per chance bolden we nog net over de meet omdat we tijdens de heenronde, en voor de motor volledig afsloeg, aan een goede snelheid gingen...

Ik denk dat Genk een accident de parcours was en dat we de komende weken geen zielloze vertoningen gaan krijgen als vorig jaar. We hebben een betere ploeg en een betere trainer (ondanks alle defecten van de spelers en trainer en ondanks het feit dat het volgend jaar beter MOET om niet elk jaar met vuur en met onze kl..en te spelen) dan de terugronde van het seizoen 2015-2016...toen zaten we met een ploeg die met die manier van spelen zelfs uit 1B zou vallen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door Jacques »

Jones schreef:
lakie schreef:Mechele, Fernandez, Djene en Peeters zijn out....

Dus ofwel kies je voor een andere veldbezetting ofwel plaats je als 3e man (naast Kotysch en Pulido?) Ryckaert, De Sart of De Petter?

Van mij mag gerust Ryckaert zijn kans eens krijgen... Kans dat je deze match winnen afsluit is toch quasi nihil...
Toch straf. Dan heb je zoveel verdedigers en voor 1 match hou je er nog maar een tweetal over.
Wat heeft Djene en Pulido eigenlijk ? Die hebben niet meer gespeeld dus zware blessures zullen het niet zijn! Pijn hun goesting ? Transferitis ? Die moesten nu voluit hun kan grijpen.
Straks kunnen we beter forfait geven.
Pulido heeft niets, dus die zal wel spelen.

De Petter heeft meer ervaring en zou op het eerste zicht de meest logische keuze zijn voor de driemansverdediging. Dan zit je wel met 3 trage verdefigers (Kotysch, Pulido, De Petter) waardoor je haast verplicht bent om zeer laag te gaan spelen, wil je geen zeeën van ruimte in de rug weggeven. Al een geluk dat Leye geen Vetokele is qua snelheid, maar toch...Als Ryckaert sneller is, zou ik de gok durven wagen. In De Sart geloof ik persoonlijk niet. Ik vond die vorig jaar maar niks, weliswaar in een ploeg die er over de ganse lijn niks van bakte, maar ik heb ook nog niks gezien dat me van gedacht kan doen veranderen. Hard voor die gast, maar dat is topsport (of wat daarvoor moet doorgaan). Bovendien is het middenveld al 135 minuten (2de helft Westerlo, volledige match Genk) niks waard, waardoor ik ook weinig vertrouwen heb in Valdivia-Gerkens. Daardoor ben ik geneigd om toch de voorkeur te geven aan De Petter op de positie van Valdivia, ook al denk ik dat Valdivia in se de betere speler van de 2 is, met Bezus ervoor geposteerd.


Ik "hoop" (gezien de omstandigheden):
Kotysch-Pulido-Ryckaert
De Petter - Gerkens
------Bezus----------

Ik vrees een beetje:
X-Kotysch-Pulido
De Petter-Valdivia
-----Gerkens-----

of

De Petter-Kotysch-Pulido
De Sart-Valdivia
----Gerkens----
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door lakie »

Jacques schreef:
Jones schreef:
lakie schreef:Mechele, Fernandez, Djene en Peeters zijn out....

Dus ofwel kies je voor een andere veldbezetting ofwel plaats je als 3e man (naast Kotysch en Pulido?) Ryckaert, De Sart of De Petter?

Van mij mag gerust Ryckaert zijn kans eens krijgen... Kans dat je deze match winnen afsluit is toch quasi nihil...
Toch straf. Dan heb je zoveel verdedigers en voor 1 match hou je er nog maar een tweetal over.
Wat heeft Djene en Pulido eigenlijk ? Die hebben niet meer gespeeld dus zware blessures zullen het niet zijn! Pijn hun goesting ? Transferitis ? Die moesten nu voluit hun kan grijpen.
Straks kunnen we beter forfait geven.
Pulido heeft niets, dus die zal wel spelen.

De Petter heeft meer ervaring en zou op het eerste zicht de meest logische keuze zijn voor de driemansverdediging. Dan zit je wel met 3 trage verdefigers (Kotysch, Pulido, De Petter) waardoor je haast verplicht bent om zeer laag te gaan spelen, wil je geen zeeën van ruimte in de rug weggeven. Al een geluk dat Leye geen Vetokele is qua snelheid, maar toch...Als Ryckaert sneller is, zou ik de gok durven wagen. In De Sart geloof ik persoonlijk niet. Ik vond die vorig jaar maar niks, weliswaar in een ploeg die er over de ganse lijn niks van bakte, maar ik heb ook nog niks gezien dat me van gedacht kan doen veranderen. Hard voor die gast, maar dat is topsport (of wat daarvoor moet doorgaan). Bovendien is het middenveld al 135 minuten (2de helft Westerlo, volledige match Genk) niks waard, waardoor ik ook weinig vertrouwen heb in Valdivia-Gerkens. Daardoor ben ik geneigd om toch de voorkeur te geven aan De Petter op de positie van Valdivia, ook al denk ik dat Valdivia in se de betere speler van de 2 is, met Bezus ervoor geposteerd.


Ik "hoop" (gezien de omstandigheden):
Kotysch-Pulido-Ryckaert
De Petter - Gerkens
------Bezus----------

Ik vrees een beetje:
X-Kotysch-Pulido
De Petter-Valdivia
-----Gerkens-----

of

De Petter-Kotysch-Pulido
De Sart-Valdivia
----Gerkens----
Kunnen mss ook gwn terug een ander systeem spelen?

----------------------------------------------------------- Pirard ------------------------------------------------------

------------ Bagayoko ----------------- Kotysch --------------------- Pulido ------------------ Bolingoli --------

------------- Ceballos -------------------- De Petter ------------- Gerkens ------------------ Cuevas ------------

---------------------------------------------- Boli ---------------------- Vetokele ------------------------------------
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door STimVV »

Ook Pulido is niet fit en zit niet in de selectie.
Selectie: Van welckenhuysen, Pirard, Bruzzese, Bagayoko, Dussaut, Kotysch, De Petter, Ryckaert, Cuevas, Bolingoli, Ceballos, Gerkens, Valdivia, De Sart, Bezus, Boli, Vetokele, Proschwitz, Abrahams, Janssens,

De Petter depaneerde bij KV Mechelen ook al eens als centrale verdediger.
Ik zou het op onderstaande manier doen, met een ruit op het middenveld en Bezus als nr.10 achter 2 spitsen.
Bagayoko en Bolingoli kunnen perfect hun aanvallende rol proberen te spelen omdat Gerkens en Ceballos het loopvermogen en het profiel hebben om hun positie over te nemen.
Al zullen ze er in realiteit weinig durven uitkomen en zal het gevaar vooral gecreeerd moeten worden door Bezus/Boli/Vetokele.

-------------------------------Pirard--------------------------------
---Bagayoko-------De Petter---Kotysch---------Bolingoli---
-----------------------------Valdivia-----------------------------
-----------------Gerkens---------------Ceballos----------------
------------------------------Bezus------------------------------
-------------Boli-------------------------------Vetokele-------
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Belooft niet veel goeds voor morgen
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 27 - Zulte Waregem - STVV

Bericht door Mikman »

Ondertussen is er eentje buiten gevlogen op Stayen, wachten op het officiële communiqué want stvv.com ligt (toevallig?) plat.

Nee, niet Leko ;)
Plaats reactie