Speeldag 28: Charleroi-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wedstrijd in charleroi

Bericht door STVV-fan »

scoormachine schreef:
Jones schreef:
STVV-fan schreef:Eerlijk?
Ik weet niet echt wat ik zou doen.
Het is aartsmoeilijk, omdat het allemaal moeilijk te voorspellen valt.

In principe kan ik u enkel zeggen wat ik niet zou doen.
Nu als een kieken zonder kop iedereen de straat opkeilen.
Onnodig geld spenderen aan een TD/scouts.

Wat ik voor ogen heb is om nu uw kern grotendeels bijeen te houden en spelers zoals een Bagayoko, Cuevas, Proschwitz buiten gooien.

Dan kan je kiezen, oftewel haal je Mechele terug, maar als die niet wilt/mag terugkomen, zou ik gaan zoeken voor een speler à la Cantaluppi (misschien zelf eens aan de man vragen of hij nergens zo niemand weet/kent) om vanachter wat rust te brengen, iets wat je te kort komt en om als het moet zijn hoofd ervoor te leggen.

De spitspositie blijft zeer moeilijk zoeken, iedere ploeg zoekt scorende spitsen. Valt ook te bezien hoe je gaat spelen en welk type spits je nodig hebt.
Een targetspits heb je nodig, maar het probleem met die mannen is dat die eigenlijk niet wendbaar en fysiek sterk genoeg zijn om in een 5-3-2 systeem te spelen, behalve als hij degene is die vanvoor blijft staan. Je hebt ook meer iemand nodig die koelbloedig is voor de goal en dan kom je in België voor het hoogste niveau uit op Jeremy Perbet. Als je wat dat betreft een goedkoper, Belgisch alternatief zoekt, komt je uit bij Dylan de Belder.
Met dat minpunt dat je niet weet of hij zijn vorm kan doortrekken naar eerste klasse.

Ik zou ook eens gaan scouten ( :o :shock: :lol: ) bij AS Trencin, daar komt toch wat kwaliteit van hoor... .
Ik leg mijn oor te luister bij Chelsea, maar eis dat we een hoger klasse spelers ter onze beschikking krijgen (type Abraham, Brown, Solanke, Baker,....), dit wordt misschien moeilijker, maar als Vitesse ze vast kan krijgen, waarom wij niet?

Ik zou ook rondspeuren naar talent uit de Tweede Klasse en dan kom je ook uit bij de naam die hier al gevallen is: Nicolas Rasjel.

Ik hoop dat we in de groep met Union terechtkomen, dan kunnen we eens zien hoe hij het tegen een eersteklasser doet op kunstgras....
Merci voor uw argumentatie. Ik kan me erin vinden. Tweedeklassers is riskant om te nemen en al je hoop op te stellen. Starten als invaller zoals Wolke Janssens okee.
Dus eigenlijk met 2 telefoontjes te doen kunnen we hier een "mooi" ploegske bijeen zetten......eentje naar Cantaluppi en eentje naar Chelsea. Neem dan misschien Barcelona er ook nog bij.....die gaan beter omkunnen met ons kunstgras.
Toch simpel allemaal he.....geen scouting meer nodig....enkel efkes ne telefoon nemen.

Wa zijn die topploegen toch dom om scouting te doen !!!!!!
Huur een secretaresse in met een sexy stem aan de telefoon en hier staan 7 topspelers voor het nieuwe seizoen......man man
Het is een begin, maar dat zijn de 2 grootste pijnpunten op dit moment.

Jij doet lacherig hierover, ik doe dit over scouting. Alsof dat al uw problemen zou oplossen.
Nogmaals, nu mag je uw scoutingsnetwerk uitgebreid hebben, nu mag dat Europese top zijn met de beste scouts over de hele wereld.
Nu mag die speler nog zo goed spelen als hem wilt wanneer de scouts hem komen bekijken, wanneer hij in Sint-truiden geen deuk in een pak boter stampt is het "toch allemaal RD zijn fout" en "Zijn het handpoppen van RD" en sta jij, tesamen met een deel ander, op de eerste rij om te zagen dat scouting u teveel kost, maar geen klote opbrengt.

In tegenstelling tot u en consoorten, die met lege dozen gooien à la (een degelijke (?) scouting en een degelijke (?) proberen een aantal mensen toch meer praktische oplossingen aan te bieden. Dat deze dan weggelachen worden zegt meer over de "kritische" mensen dan over de "rooskleurige" denkers hoor
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Wedstrijd in charleroi

Bericht door scoormachine »

STVV-fan schreef:
scoormachine schreef:
Jones schreef:
STVV-fan schreef:Eerlijk?
Ik weet niet echt wat ik zou doen.
Het is aartsmoeilijk, omdat het allemaal moeilijk te voorspellen valt.

In principe kan ik u enkel zeggen wat ik niet zou doen.
Nu als een kieken zonder kop iedereen de straat opkeilen.
Onnodig geld spenderen aan een TD/scouts.

Wat ik voor ogen heb is om nu uw kern grotendeels bijeen te houden en spelers zoals een Bagayoko, Cuevas, Proschwitz buiten gooien.

Dan kan je kiezen, oftewel haal je Mechele terug, maar als die niet wilt/mag terugkomen, zou ik gaan zoeken voor een speler à la Cantaluppi (misschien zelf eens aan de man vragen of hij nergens zo niemand weet/kent) om vanachter wat rust te brengen, iets wat je te kort komt en om als het moet zijn hoofd ervoor te leggen.

De spitspositie blijft zeer moeilijk zoeken, iedere ploeg zoekt scorende spitsen. Valt ook te bezien hoe je gaat spelen en welk type spits je nodig hebt.
Een targetspits heb je nodig, maar het probleem met die mannen is dat die eigenlijk niet wendbaar en fysiek sterk genoeg zijn om in een 5-3-2 systeem te spelen, behalve als hij degene is die vanvoor blijft staan. Je hebt ook meer iemand nodig die koelbloedig is voor de goal en dan kom je in België voor het hoogste niveau uit op Jeremy Perbet. Als je wat dat betreft een goedkoper, Belgisch alternatief zoekt, komt je uit bij Dylan de Belder.
Met dat minpunt dat je niet weet of hij zijn vorm kan doortrekken naar eerste klasse.

Ik zou ook eens gaan scouten ( :o :shock: :lol: ) bij AS Trencin, daar komt toch wat kwaliteit van hoor... .
Ik leg mijn oor te luister bij Chelsea, maar eis dat we een hoger klasse spelers ter onze beschikking krijgen (type Abraham, Brown, Solanke, Baker,....), dit wordt misschien moeilijker, maar als Vitesse ze vast kan krijgen, waarom wij niet?

Ik zou ook rondspeuren naar talent uit de Tweede Klasse en dan kom je ook uit bij de naam die hier al gevallen is: Nicolas Rasjel.

Ik hoop dat we in de groep met Union terechtkomen, dan kunnen we eens zien hoe hij het tegen een eersteklasser doet op kunstgras....
Merci voor uw argumentatie. Ik kan me erin vinden. Tweedeklassers is riskant om te nemen en al je hoop op te stellen. Starten als invaller zoals Wolke Janssens okee.
Dus eigenlijk met 2 telefoontjes te doen kunnen we hier een "mooi" ploegske bijeen zetten......eentje naar Cantaluppi en eentje naar Chelsea. Neem dan misschien Barcelona er ook nog bij.....die gaan beter omkunnen met ons kunstgras.
Toch simpel allemaal he.....geen scouting meer nodig....enkel efkes ne telefoon nemen.

Wa zijn die topploegen toch dom om scouting te doen !!!!!!
Huur een secretaresse in met een sexy stem aan de telefoon en hier staan 7 topspelers voor het nieuwe seizoen......man man
Het is een begin, maar dat zijn de 2 grootste pijnpunten op dit moment.

Jij doet lacherig hierover, ik doe dit over scouting. Alsof dat al uw problemen zou oplossen.
Nogmaals, nu mag je uw scoutingsnetwerk uitgebreid hebben, nu mag dat Europese top zijn met de beste scouts over de hele wereld.
Nu mag die speler nog zo goed spelen als hem wilt wanneer de scouts hem komen bekijken, wanneer hij in Sint-truiden geen deuk in een pak boter stampt is het "toch allemaal RD zijn fout" en "Zijn het handpoppen van RD" en sta jij, tesamen met een deel ander, op de eerste rij om te zagen dat scouting u teveel kost, maar geen klote opbrengt.

In tegenstelling tot u en consoorten, die met lege dozen gooien à la (een degelijke (?) scouting en een degelijke (?) proberen een aantal mensen toch meer praktische oplossingen aan te bieden. Dat deze dan weggelachen worden zegt meer over de "kritische" mensen dan over de "rooskleurige" denkers hoor
Mij maakt het allemaal nie uit wat het kost. Maar uw opmerking over eventjes eens Cantaluppi bellen en Chelsea is ook toch kort door de bocht.
En ja.....er zal er misschien 1ne tussenzitten die niet zal renderen.....maar je gaat er misschien 4 hebben die een meerwaarde zijn.
Leg dat eens uit aan andere ploegen......wij scouten niet....wij rekenen dat sommige ex spelers mensen kennen die willen komen.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wedstrijd in charleroi

Bericht door enrique »

Ik zal de scouting van Real eens contacteren
En zal dan vragen dat ze het stvv-fan eens komen uitleggen
Ze gaan ermee lachen, vrees ik
Iván Bulos
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2016, 23:59

Re: Wedstrijd in charleroi

Bericht door Iván Bulos »

STVV-fan schreef:
scoormachine schreef:
Jones schreef:
STVV-fan schreef:Eerlijk?
Ik weet niet echt wat ik zou doen.
Het is aartsmoeilijk, omdat het allemaal moeilijk te voorspellen valt.

In principe kan ik u enkel zeggen wat ik niet zou doen.
Nu als een kieken zonder kop iedereen de straat opkeilen.
Onnodig geld spenderen aan een TD/scouts.

Wat ik voor ogen heb is om nu uw kern grotendeels bijeen te houden en spelers zoals een Bagayoko, Cuevas, Proschwitz buiten gooien.

Dan kan je kiezen, oftewel haal je Mechele terug, maar als die niet wilt/mag terugkomen, zou ik gaan zoeken voor een speler à la Cantaluppi (misschien zelf eens aan de man vragen of hij nergens zo niemand weet/kent) om vanachter wat rust te brengen, iets wat je te kort komt en om als het moet zijn hoofd ervoor te leggen.

De spitspositie blijft zeer moeilijk zoeken, iedere ploeg zoekt scorende spitsen. Valt ook te bezien hoe je gaat spelen en welk type spits je nodig hebt.
Een targetspits heb je nodig, maar het probleem met die mannen is dat die eigenlijk niet wendbaar en fysiek sterk genoeg zijn om in een 5-3-2 systeem te spelen, behalve als hij degene is die vanvoor blijft staan. Je hebt ook meer iemand nodig die koelbloedig is voor de goal en dan kom je in België voor het hoogste niveau uit op Jeremy Perbet. Als je wat dat betreft een goedkoper, Belgisch alternatief zoekt, komt je uit bij Dylan de Belder.
Met dat minpunt dat je niet weet of hij zijn vorm kan doortrekken naar eerste klasse.

Ik zou ook eens gaan scouten ( :o :shock: :lol: ) bij AS Trencin, daar komt toch wat kwaliteit van hoor... .
Ik leg mijn oor te luister bij Chelsea, maar eis dat we een hoger klasse spelers ter onze beschikking krijgen (type Abraham, Brown, Solanke, Baker,....), dit wordt misschien moeilijker, maar als Vitesse ze vast kan krijgen, waarom wij niet?

Ik zou ook rondspeuren naar talent uit de Tweede Klasse en dan kom je ook uit bij de naam die hier al gevallen is: Nicolas Rasjel.

Ik hoop dat we in de groep met Union terechtkomen, dan kunnen we eens zien hoe hij het tegen een eersteklasser doet op kunstgras....
Merci voor uw argumentatie. Ik kan me erin vinden. Tweedeklassers is riskant om te nemen en al je hoop op te stellen. Starten als invaller zoals Wolke Janssens okee.
Dus eigenlijk met 2 telefoontjes te doen kunnen we hier een "mooi" ploegske bijeen zetten......eentje naar Cantaluppi en eentje naar Chelsea. Neem dan misschien Barcelona er ook nog bij.....die gaan beter omkunnen met ons kunstgras.
Toch simpel allemaal he.....geen scouting meer nodig....enkel efkes ne telefoon nemen.

Wa zijn die topploegen toch dom om scouting te doen !!!!!!
Huur een secretaresse in met een sexy stem aan de telefoon en hier staan 7 topspelers voor het nieuwe seizoen......man man
Het is een begin, maar dat zijn de 2 grootste pijnpunten op dit moment.

Jij doet lacherig hierover, ik doe dit over scouting. Alsof dat al uw problemen zou oplossen.
Nogmaals, nu mag je uw scoutingsnetwerk uitgebreid hebben, nu mag dat Europese top zijn met de beste scouts over de hele wereld.
Nu mag die speler nog zo goed spelen als hem wilt wanneer de scouts hem komen bekijken, wanneer hij in Sint-truiden geen deuk in een pak boter stampt is het "toch allemaal RD zijn fout" en "Zijn het handpoppen van RD" en sta jij, tesamen met een deel ander, op de eerste rij om te zagen dat scouting u teveel kost, maar geen klote opbrengt.

In tegenstelling tot u en consoorten, die met lege dozen gooien à la (een degelijke (?) scouting en een degelijke (?) proberen een aantal mensen toch meer praktische oplossingen aan te bieden. Dat deze dan weggelachen worden zegt meer over de "kritische" mensen dan over de "rooskleurige" denkers hoor
Snap uw negativiteit/cynisme over scouting echt niet. Ga 28 km noordwaarts en je hebt het perfecte voorbeeld van wat goede scouting je kan opleveren:

- 2014: Kalidou Koulibaly: voor €10 miljoen naar Napoli
- 2015: Sergej Milinkovic-Savic: voor €13 miljoen naar Lazio
- 2016: Christian Kabasele: voor €7 miljoen naar Watford FC
- 2017: Wilfred Ndidi: voor €21(!) miljoen naar Leicester City

Dan laat ik Leon Bailey (voor €13,5 miljoen naar Bayer Leverkusen) nog buiten beschouwing aangezien die half Europa is afgeschuimd in de zoektocht naar een club.

Stuk voor stuk onbekende spelers die via de scoutingscel in Genk zijn terecht gekomen.

En het zit er dik in dat spelers als Alejandro Pozuelo, Nikolaos Karelis en Sander Berge een zelfde weg zullen bewandelen.

Tuurlijk zullen daar ook Zarandia's, Okriashvili's en Muzaqi's tussen zitten, maar die kost weegt echt niet op tegen de opbrengsten ervan.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wedstrijd in charleroi

Bericht door Dreke »

Het nut van scouting in twijfel trekken en het zelfs een lege doos noemen? Een beetje serieus blijven, he.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wedstrijd in charleroi

Bericht door Mikman »

Scouting is ook geëvolueerd en gedigitaliseerd, al denk ik dat Scandic beter geplaatst is om daar meer uitleg over te geven.

Je hoeft als club niet meer per sé zelf meer te scouten, je kan nu spelers zoeken in een zeer uitgebreide ( uiteraard betalende ) database. Vind je ook filmpjes enz.... Had men het in Extra Time onlangs ook nog over.

De kunst is eerder om de menselijke kant achter de speler te ontdekken. Hein Van Hazebroeck heeft daar recent in interviews enkele interessante uitspraken over gedaan. Eén van de redenen waarom Kortrijk indertijd zo veel rake transfers deed was omdat de inmiddels overleden eigenaar Degryse tot wel 30 verschillende mensen opbelde om te achterhalen hoe de potentiële nieuwkomer als mens in elkaar zat. Want je kan nog een goeie speler halen, als hij niet de juiste mentaliteit heeft, zal hij niet slagen. Van Hazebroeck haalde het voorbeeld van de Zweedse verdediger Erikson aan die ze vorig seizoen binnen haalden en die toen voor een voor AA Gent recordbedrag werd gehaald. In zijn eerste interview zei die iets in de aard van: "Ik kijk nooit naar voetbal op tv want eigenlijk interesseert het me niet". Dat deed al alarmbellen af gaan en een half jaar later was hij ook al weer weg. Ik denk dat Dompé en misschien Bezus voorbeelden zijn bij STVV van spelers die waarschijnlijk wel het nodige talent hadden, maar waar te weinig background-checks gedaan zijn om te kijken of ze ook zouden functioneren als prof bij STVV.

Van Roland is ( min of meer ) geweten dat hij zijn eigen scoutingsnetwerkje heeft. Dus waarschijnlijk maakt STVV daar mee gebruik van ( zo kwam men ook Dompé op het spoor).

Anderlecht speelt met het idee om niet meer zelf te scouten omdat het te duur zou zijn:
Mogelijk gaat RSCA dus een ingrijpende beslissing nemen en het scoutingapparaat gewoon opdoeken. "De scoutingcel kost handenvol geld en brengt niets op. Het bestuur zou dat departement misschien beter afschaffen", zegt een anonieme medewerker van de club tegenover S/VM.


http://www.voetbalnieuws.be/news/223956 ... z4a60lHOwW

Al heeft Anderlecht intussen wel het scoutingsnetwerk toch weer uitgebreid door ex-spelers in te schakelen in hun thuislanden.


Van Basketclub Limburg United is dan weer geweten dat het geen eigen jeugdwerking heeft.

( Voor alle duidelijkheid: dat wil niet zeggen dat ik het daarmee eens ben, wel dat clubs nadenken over dat soort zaken )
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wedstrijd in charleroi

Bericht door Jack »

Odell, Bryan en Michiels gaan zelf naar de toernooien in Las Vegas waar gewoon heel basketballend Amerika met iet of wat talent aanwezig is en speelt voor de NBA draft. Ze halen gewoon een batterij naar hier die net niet goed genoeg is daarvoor. Nadat ze in een betalende database uren filmpjes kijken en statistieken beoordelen.
Vallen ze tegen halen ze gewoon een nieuwe. Helemaal niet te vergelijken met voetbal, maar als je het dan toch doet hebben ze eigenlijk wel scouting, maar doen dat gewoon zelf uit kostenbesparing.

Anderlecht z'n scoutingcel brengt niks meer op omdat ze ze gewoon niet meer volgen. Anderlecht zit in de zak van Bayat. Zoek een sterke zwarte die we voor 15 miljoen kunnen verpatsen aan Engeland en dan nemen we alle noodzakelijke brol er ook wel bij waar jij je commissie op krijgt. En het werkt ook nog relatief (moneywise gezien), maar het niveau van Anderlecht is toch ook al jaren niet meer je dat.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wedstrijd in charleroi

Bericht door Jacques »

Ik ben het eens met Jack. Als Anderlecht op salarissen zou willen besparen, kunnen ze bij wijze van spreken best beginnen met Van Holsbeeck buiten te gooien en Bayat als werknemer binnen te halen. Dat komt in de praktijk op hetzelfde neer.

Een goeie scouting heeft imo nog altijd een meerwaarde. Die hoeft in ons geval niet over de hele wereld te zitten, eigen land en buurlanden is al voldoende om driekwart van je kern mee samen te stellen. Dan kan je ook al sneller wat te weten komen over de speler als mens, zijn entourage etc. Enfin, als je tenminste de moeite neemt om een speler live te bekijken en te spreken en niet gewoon Youtube filmpjes kijkt. De resterende gaten in de kern opvullen op basis van databases, video's en makelaartips kan dan nog altijd. Dat is geen probleem, zolang je maar beseft dat die 3 bronnen 1 zaak gemeen hebben: hun enige doel is louter spelershandel, daar waar een scout betaald wordt om mee te denken in functie van de club.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wedstrijd in charleroi

Bericht door enrique »

En vooral, denk ik
Een speler een heel seizoen of zelfs meerdere volgen
Want een ploeg speelt niet een heel jaar hetzelfde of even goed
Dan kan je hem in alle omstandigheden aan het werk zien
Thuis, uit, ...
Maar niet 5 minuten een videofilmpje op YouTube bekijken, aub zeg

Maar daar moet je structuur voor hebben
En dat heeft STVV nooit gehad ...
Hebben ze trouwens niet eens ooit een organigram proberen op papier zetten ?
KPMG heeft zelfs ooit een studie uitgevoerd. In opdracht van henzelf.
Toen het resultaat hen niet aanstond, de vuilbak in ...

Ach, het zal nooit veranderen
Je bent het speelgoed van een eigenaar
En die eigenaar zal eerst weg moeten
Natuurlijk via leeftijd ...
Of onder dwang ...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wedstrijd in charleroi

Bericht door Halenaar »

Mikman schreef: Je hoeft als club niet meer per sé zelf meer te scouten, je kan nu spelers zoeken in een zeer uitgebreide ( uiteraard betalende ) database. Vind je ook filmpjes enz.... Had men het in Extra Time onlangs ook nog over.
Daar maken vele clubs gebruik van, maar dat is niet meer of minder dan een goede 'filter' en eerste, maar slechts wazige blik op een speler.

Effectieve scouting blijkt nog steeds zeer essentieel de dag van vandaag. Dat bewijzen onze befaamde videoscouts met hun X aantal floptransfers maar al te graag.
Plaats reactie