Play-off 2

Alles over de wedstrijden van STVV
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Play-off 2

Bericht door den ief »

Als ge van dit mechelen niet met 8-0 kunt winnen dan zijt ge het niet waard in eerste te staan!!!

:roll:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Play-off 2

Bericht door Mikman »

Jebus4life schreef:Wat is de grootste thuiszege (of zege tout court) van STVV in eerste klasse?
8-0 tegen Cercle Brugge in '64-'65.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Play-off 2

Bericht door Mikman »

Jebus4life schreef:Wat is de grootste thuiszege (of zege tout court) van STVV in eerste klasse?
Krisias heeft er ooit iets over gepost:

Krisaias schreef:Ben even snel in alle competitieresultaten van S.T.V.V. gaan grasduinen en kan jullie bij deze vertellen dat de zwaarste nederlaag ooit een 10-0 was tegen Union in toenmalige 1e afdeling (nu 2e klasse) in het seizoen 1950-1951. Union was net gedegradeerd en werd dat seizoen moeiteloos kampioen.

De grootste overwinning ooit dateert uit het seizoen 1936-1937, toen Bilzen VV met 13-0 geklopt werd. De onlangs overleden Toine Polleunis scoorde toen trouwens zes maal. Grote overwinningen met 12 of 13 doelpunten vielen er toen nog wel meer te noteren. Zo deed Kogelke Appeltans nog beter dan Toine door 8 maal in één wedstrijd te scoren tegen Genk (V.V. weliswaar :) ). Einduitslag was toen 12-0.

In eerste klasse is de grootste zege zoals algemeen geweten de 8-0 tegen Cercle uit het seizoen 1964-1965 met 5 doelpunten van Lolinga. De zwaarste nederlaag ooit was 8-1 verlies op het Kiel in het eerste seizoen in de hoogste reeks (1957-1958).

Sinds ik zelf kom kijken (1979) zijn de hoogste scores die ik persoonlijk mocht meemaken 7-0 thuis tegen Rc Mechelen in tweede en tegen Lokeren in eerste (98-99) en aan de andere kant van de balans 6-0 nederlagen op Club Brugge(97-98), Lierse (98-99) en vorig seizoen op Eupen. De 6-0 pandoering op Lierse was inderdaad één week na de 7-0 tegen Lokeren en werd gevolgd door een 5-0 tegen KV Oostende, zoals hier al eerder aangehaald werd.

De grootste nederlaag in de beker was een 9-1 tegen Hasselt VV in 1926-1927 en de grootste overwinning een 1-7 tegen FC Diest (1955-1956).

Europees hebben we nooit met meer dan twee doelpunten verschil verloren :grappig: (thuis tegen Austria Wien en het machtige Tobol Kostanay) en hebben we zelf een 6-0 tegen Spartak Varna laten optekenen.

:geelblauw:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Play-off 2

Bericht door Mikman »

Met Abrahams echt wel een goudhaantje in handen. Die kansen waren niet zo simpel als ze leken ( dan heb ik het over het technische aspect van het afwerken, niet over de quasi onbestaande Malinwa-verdediging) . Toch onbegrijpelijk dat die niet meer speelkansen heeft gekregen tegenover bv. een Swers.

Ook een pluim voor de opmerkelijke progressie van De Sart. Altijd met het overzicht en zeer goed coachend. Ok, het is op PO2-niveau maar afgelopen dinsdag hebben we gezien dat ook dat niveau te hoog was voor sommigen. Hij toont tenminste potentieel.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Play-off 2

Bericht door smol »

Mikman schreef:Met Abrahams echt wel een goudhaantje in handen. Die kansen waren niet zo simpel als ze leken ( dan heb ik het over het technische aspect van het afwerken, niet over de quasi onbestaande Malinwa-verdediging) . Toch onbegrijpelijk dat die niet meer speelkansen heeft gekregen tegenover bv. een Swers.

Ook een pluim voor de opmerkelijke progressie van De Sart. Altijd met het overzicht en zeer goed coachend. Ok, het is op PO2-niveau maar afgelopen dinsdag hebben we gezien dat ook dat niveau te hoog was voor sommigen. Hij toont tenminste potentieel.
Volledig akkoord mee, de prestaties van Alexis waren al goed in de overige wedstrijden in PO II. Vandaag zeer sterk op het middenveld met een goeie balrecuperatie waar nodig. Ook de opbouw was goed, versnellen waar het nodig was,vertragen idem. Ook Stef Peeters acteerde terug meer dan behoorlijk.
Achteraan staan we stevig, misschien toch maar eens denken om Bagayoko een contractverlenging aan te bieden :)
De linkerflank zou ik zeker hun huurperiode verlengen, Bolingoli en Ceballos hebben nu het systeem Leko onder de knie en kunnen ons nog wat bijbrengen. Vergeet niet dat we de ganse PO II zonder Boli gespeeld hebben, ik zie hem persoonlijk toch nog liever spelen dan Igor.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Play-off 2

Bericht door Mikman »

En zo eindigen alle 3 de ploegen uit 1B uiteindelijk gewoon als (voor)laatste in hun poule. Eens het enthousiasme en de motivatie wat minder werd, kwam het niveauverschil toch boven drijven.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Play-off 2

Bericht door Stan »

smol schreef:
Mikman schreef:Met Abrahams echt wel een goudhaantje in handen. Die kansen waren niet zo simpel als ze leken ( dan heb ik het over het technische aspect van het afwerken, niet over de quasi onbestaande Malinwa-verdediging) . Toch onbegrijpelijk dat die niet meer speelkansen heeft gekregen tegenover bv. een Swers.

Ook een pluim voor de opmerkelijke progressie van De Sart. Altijd met het overzicht en zeer goed coachend. Ok, het is op PO2-niveau maar afgelopen dinsdag hebben we gezien dat ook dat niveau te hoog was voor sommigen. Hij toont tenminste potentieel.
Volledig akkoord mee, de prestaties van Alexis waren al goed in de overige wedstrijden in PO II. Vandaag zeer sterk op het middenveld met een goeie balrecuperatie waar nodig. Ook de opbouw was goed, versnellen waar het nodig was,vertragen idem. Ook Stef Peeters acteerde terug meer dan behoorlijk.
Achteraan staan we stevig, misschien toch maar eens denken om Bagayoko een contractverlenging aan te bieden :)
De linkerflank zou ik zeker hun huurperiode verlengen, Bolingoli en Ceballos hebben nu het systeem Leko onder de knie en kunnen ons nog wat bijbrengen. Vergeet niet dat we de ganse PO II zonder Boli gespeeld hebben, ik zie hem persoonlijk toch nog liever spelen dan Igor.
Ga de broer van Alexis ook maar halen.
darion
Berichten: 1493
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Play-off 2

Bericht door darion »

Leko heeft er terug een ploeg van gemaakt.
Hopen dat ze Gerkens en Peeters houden en dan een paar goede transfers doen. Dan speel je bij de eerste 10.
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Play-off 2

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Met de vingers in de neus 7-0 tegen KV Mechelen en afgetekend leider in PO II A. Niet slecht voor (en ik citeer een forumlid) "een bende losers". :grappig:
Schimpen steunt STVV
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Play-off 2

Bericht door Since '54 »

Wat een match! Iedereen speelde op zijn beste niveau en vol vertrouwen. Laten we nu maar wat feesten maar rustig blijven. Wij zijn nog geen (vice) kampioen hoewel we dat ooit wel geweest zijn :)
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Play-off 2

Bericht door pat@ »

STVV wint 4 matchen na elkaar en er komt plots weer volk kijken. Veel lachende gezichten, iedereen blij met de geleverde prestaties (PO2 of niet), zelfs wat sfeer en hoera stemming. Dit noemt men dan een momentum om terug vele zieltjes te winnen, ook al zouden we volgende week de boot ingaan.

De vorige keren dat er een momentum was om iedereen terug achter de ploeg te krijgen, awel die kansen werden professioneel de nek omgewrongen door het koppige bestuur. Hopelijk nemen ze deze keer de steen weg voor de ezel kans heeft om er tegen te stoten. De abo's zullen dan snel terug aan de grens van 6000 zitten.

Kleine voetnoot bij de partij. Welke bonen heeft Bagayoko vandaag gegeten? Hopelijk eet hij volgende zaterdag dezelfde bonen tegen racing Waterschei-Winterslag en wordt hij beloond met een contract. Volgend jaar mag er toch nog een heel klein beetje kleur in de ploeg zitten ;)
Gebruikersavatar
Crazy Horse
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jul 2015, 21:26

Re: Play-off 2

Bericht door Crazy Horse »

Crazy match!
said Crazy Horse.
Crazy Horse may be crazy, but he's not stupid.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Play-off 2

Bericht door Brusselmans »

Het ligt nu helemaal in het kamp van den toren !
Echt alles !!!!!

Vandaag werd zelfs ik vrolijk van wat er te zien was ...
Als Leko geen rare hersenkronkels heeft, zijn ze in Genk nog nie aan de warm patatten !!!!
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Play-off 2

Bericht door voetballiefhebber »

Om zieltjes te winnen moet je tegen Genk ook echt wel iets brengen. Niemand verwacht echt een overwinning, maar men wil dat men zijn voet zet en niet zoals in de competitie door Genk gewoon te laten voetballen, want dan krijg je daar echt slaag. Nu mogen ze de kans niet laten liggen. Bij 3-2 en een goede prestatie stap je toch nog eervol uit het seizoen en zullen veel mensen het slot onthouden.
14 doelpunten gescoord in 6 dagen, dat moet al heel lang geleden zijn alhoewel ik denk dat dat nog nooit gebeurde. Spelers waren fris en laat dat een les zijn om altijd te zeuren over veel matchen op korte tijd. Dat is niet alleen bij STVV gebeurd trouwens.
castvv
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jul 2011, 23:16

Re: Play-off 2

Bericht door castvv »

Wat een mooie voetbalavond. Genieten.
Plaats reactie