Speeldag 30: Club Brugge - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: Club Brugge - STVV

Bericht door Jack »

Als er nog maar zo weinig ploegen daar punten hebben kunnen pakken denk ik niet dat je te kritisch moet zijn.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: Club Brugge - STVV

Bericht door Jacques »

Punt op Brugge is natuurlijk mooi. Niet dat het voor ons nog wat uitmaakte, maar als we Michel Preud'homme ne kl**t kunnen aftrekken, is dat altijd mooi meegenomen. :mrgreen:

Wel 4 eerder rare doelpunten: de 0-1 lijkt me wel degelijk over de lijn, de 1-1 is voor Pirard nadat die zijn stilaan wekelijkse "klop es half langs een hoge bal" move weer bovenhaalde gevolgd door een bizar "laat de bal maar buitenlopen in corner" momentje, de 2-1 is ook maar mak verdedigd van ons en hetzelfde kan gezegd worden van de 2-2 waar Gerkens veel te makkelijk mag vrijlopen en inkoppen. Een typische eindeseizoensmatch zou je denken, maar dat zou van Brugge kant toch niet mogen. Ze geven hun voorsprong in het klassement zelf uit handen. Dit Brugge wordt geen kampioen. Rouwig ben ik daar niet om.
Laatst gewijzigd door Jacques op 13 mar 2017, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 30: Club Brugge - STVV

Bericht door pat@ »

Het was ook gewoon nog eens goed met in de 1ste helft veel inzet op zen "Sintruins". In de 2de helft wordt Ceballos gewisseld en schuift Peeters een rij hoger waardoor er plots ook goed gecombineerd werd. De invalbeurt van De Sart was ook prima, veel inzet en overzicht. Iebe Swers daarentegen komt toch rijkelijk te kort (door de stress?), al was ik wel één vd mensen die nog in hem geloofde.

Tijdens PO2 wil ik Ryckaert en Abrahams nog veelvuldig ah werk zien, maar huurlingen Cuevas, Ceballos en de Bruggelingen zullen wel nog voldoende speelminuten gaan krijgen vd grote baas om de grote PO2 droom te verwezenlijken. Ik weet niet of er nog jeugdige spelers zijn die mss klaar zijn voor het PO2 werk?
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 30: Club Brugge - STVV

Bericht door metser »

Ik heb de indruk dat velen hier tevreden zijn met het behaalde punt, zelfs op de manier waarop ! Beste vrienden, hiervoor ga ik niet naar het voetbal....dit was gewoon afbraak anti-voetbal. Toch even een evaluatie van de ploeg : Pirard , een vliegenvanger op hoge ballen, geen présence in de kleine doelkader, geeft zo maar doodleuk de hoekschop weg voor de gelijkmaker , dommer dan dom ! Dussault de betere van bagayoko, cuevas stukken beter dan Bolingoli . Djene is best een goeie speler als hij 90 min geconcentreerd blijft ( snel). Onze centrale verdedigers trekken hun plan op voorwaarde dat het niet te snel gaat. Gerkens, een echte box to box speler, een clubspeler die bereid is het vuile werk te doen, samen met depetter die echter minder talent heeft dan Pieter . Peeters , ok zolang anderen zijn verdedigende fouten opvangen. Ceballos, zo lopen er veel rond in 1 B , en vooraan is het huilen met de pet op. Wolke, nog veel te plat en boli.....weet niet wat ik daarvan moet denken. Kortom, om een evenwichtige ploeg voor volgens jaar te gebben zal het weer eens nodig zijn een vijftal spelers aan te trekken die kunnen voetballen, en geen computer imitaties. Anders zal het weer eens aanmodderen worden. Dus stvv mensen, laat zien wat jullie intenties zijn om mij te overhalen toch nog eens een abbo te nemen. Succes in de play off 2 , of de strijd der stervende zwanen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 30: Club Brugge - STVV

Bericht door Brusselmans »

metser schreef:Beste vrienden, hiervoor ga ik niet naar het voetbal....dit was gewoon afbraak anti-voetbal.
Al goed dat ik hier nog niks over de budgetten gelezen heb (ahja, das als er verloren wordt).
Evenmin iets over de scheidsrechter :o

Het was ronduit verschrikkelijk om aan te zien.
De blinde lange lel enerzijds, een simpele pass van 5 meter anderzijds.
Een mooie doorsteekpass gezien ... oeps, het was vanop de helft van Bruhhe richting Blauw-zwarte spits ... Dussaut meen ik.

Tweemaal werd de bal deftig aangebracht, tweemaal goal.
200% efficient.

Een superslordig Bruhhe ook ...

Het resultaat is dik OK, maar mag ik toch nog eens even iets meer verzorgd voetbal zien ?
Evenredig aan hoeveel talent ze toch wel hebben (lees ik elke week).
Nee, dit was echt pijnlijk aan de ogen ...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 30: Club Brugge - STVV

Bericht door Since '54 »

Onverhoopt punt maar balbezit 69 tegen 31. In ieder geval een STVV gezien dat zijn best deed dat zich in extremis wegspeelt van die 14de plaats. Doet een beetje beter aan de ogen. Om nog maar eens een cliché te gebruiken: met deze ploeg zal je het volgend jaar wel poppenkast zijn.
Terwijl iedereen, op zijn manier, zijn best aan 't doen was viel me toch de plompheid van Lucas Pirard op. Als een boer gekleed loopt hij in zijn doelgebied rond alsof hij net ervoor de vroege shift had gewerkt en zijn voetbalmatchke een bijzaak was. Wat een hemelsbreed verschil met de vinnigheid, sprongkracht en reflexen van zijn voorganger. Het zijn net deze eigenschappen die je wél of niét hebt en die veelal eigen zijn aan een jonge keeper. Met de jaren leert een keeper bij inzake tactiek, meevoetballend vermogen, opstelling, plukwerk en dies meer maar met vinnigheid en reflexen ben je geboren ... of niet.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 30: Club Brugge - STVV

Bericht door Bartman »

Een eerste doelman moet inderdaad een prioriteit zijn voor de komende mercato
Plaats reactie