Jouw mooiste STVV-herinnering

Alles over de wedstrijden van STVV
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Louis XIV »

Enkele van mijn mooiere herinneringen schreef ik hierboven al , vergat toch nog één heel belangrijke Stvv - Genk met Jos Vaesen toen als voorzitter. Voor zij die de man niet kennen, Jos heeft ne kleine tick waardoor hij constant met zijn ogen zit te 'pinken'
Alvorens de match van start ging een sublieme ingeving van het thuispubliek die voor een vol stadion allen in volle borst het volgende zongen ; ' en we pinken met z'n allen naar de Jos, en we pinken met z'n allen naar de Jos ...
Schitterend !!!
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door BoemBoem »

truieneer schreef:stvv-anderlecht van god weet wanneer.
Tristan Peersman slaat in eerste helft naast de bal. Heel Staaien verder "Peersman, Peersman,..."
Hij is aan de rust gewisseld en het is nooit meer goed gekomen.

Tamasz Hajnal met vrij trap tegen Standard/Anderlecht rond de muur in het kleinste gaatje. (die beelden zoek ik al tijdje)

Toen ik gisteren via de link van Brusselmans op youtube verderklikte moest ik toch vaststellen dat we veel goede en mooie herinneringen aan STVV hebben, ondanks alle strubbelingen boven ons hoofd.

Mijn allereerste wedstrijd op staaien was trouwens de famueze 5-1 tegen Brugge, met papa op de paddock (voor de niet-kenners: de rij zitjes voor wat vroeger de eretribune was)
https://m.youtube.com/watch?v=ShYlqbd0gtk

greetz
Peersman die letterlijk aan het janken was tijdens de wedstrijd..
Volledig gekraakt..
Spijtig dat zoiets niet meer mogelijk is op STAAIEN..
Tribunes staan hier te ver van het veld voor..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door stvv'er »

truieneer schreef:stvv-anderlecht van god weet wanneer.
Tristan Peersman slaat in eerste helft naast de bal. Heel Staaien verder "Peersman, Peersman,..."
Hij is aan de rust gewisseld en het is nooit meer goed gekomen.

Tamasz Hajnal met vrij trap tegen Standard/Anderlecht rond de muur in het kleinste gaatje. (die beelden zoek ik al tijdje)
Van beide matchen bestaan (korte) beelden:

STVV - Anderlecht 2 - 2 (22 januari 2005), enkel de monumentale blunder van Peersman:
http://sporza.be/cm/sporza/videozone/re ... i/1.694038

En die van Hajnal, misschien bedoel je deze, al zat daar geen vrije trap tussen:
STVV - Standard 4 - 1 (28 november 2004)
https://www.youtube.com/watch?v=gW888tSUuPg&t=909s vanaf 14:22
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Alain »

Ook een leuke: de eerste match terug in eerste op het veld van de (toen toch wel bijzonder sterke) landskampioen Standard, met een geweldige apotheose dankzij Luc, Axel en Simon!
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door tesneusdoek »

Brusselmans schreef:
tesneusdoek schreef:Seizoen '86-'87, STVV kampioen 2de klasse op het veld van Sint-Niklaas samen met duizenden andere Truienaars en daarna het veld oplopen..., met Velkeneers, Coenen, Jacob, Wilmots, Agten, Boffin, ... zalige, onbezorgde tijden en één van de eerste keren dat ik zo laat mocht opblijven om mee te feesten in de "Manège", waar ik dankzij mijn vader (die indertijd veel mensen bij Radio Baccara kende) handtekeningen van de spelers kreeg op een STVV-poster, een truitje ... :hug:
https://www.youtube.com/watch?v=7o57wa3gYSM
SuperDJ ook toen in de Manège :lol: :heil: :heil: :heil: :drunk: :drunk: :drunk:
En pa zal ik dan ook wel gekend hebben :P
Inderdaad...106.3 FM, de studio met café op Cicindria...al even geleden...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Tompie »

2003 - GBA-STVV: 0-0
De mooiste, dat is een lastige, misschien wel de halve finale in en tegen GBA en het feest op het Kiel en achteraf in Sint-Truiden. Na de 1-0 overwinning in eigen huis werd het daar een thriller die op 0-0 eindigde met enkele knappe reddingen van Belic.

2001 - Westerlo-STVV: 4-6
3-1 achter bij de rust, 4-6 na 90 minuten met o.a. drie doelpunten van Danny "Magic 25" Boffin.

2000-2001 - Charleroi-STVV: 1-7
In datzelfde seizoen pakte STVV 22 punten in de laatste 12 wedstrijden, waaronder dus een 1-7 overwinning bij de zebra's.

Kampioen in 2de - Guido Brepoels
RFC Luik - STVV 1-2: veel mooie zeges uiteraard dat seizoen, waarvan er hier al enkele vermeld staan. Ook het vermelden waard is de 1-2 in Luik. Een kille zondagnamiddag, Peter Vanhoudt die met een wereldgoal de 1-1 maakt voor de thuisploeg, maar good old Peter Delorge die het bezoekersvak doet ontploffen en STVV drie gouden punten bezorgt. In datzelfde seizoen was ook de 0-1 op het veld van Lommel (doelpunt van Sidibé en een ijzersterke Mignolet) een memorabele avond, net als de zege op de Bosuil.

De bekeroverwinning en competitieoverwinning tegen Genk.

De beroemde 5'jes tegen blauwzwart (5-3, 5-2, 5-1). Van 0-3 naar 3-3 tegen Club Brugge. Van 2-3 naar 4-3 in de slotfase tegen Anderlecht (Sishuba en Coulibaly).

De titel op het veld van Geel.

De 1-2 van Chimedza (vanop de stip) op het veld van Anderlecht.

De "galawedstrijden" tegen Turkse tegenstrevers die telkens in ordinaire schoppartijen uitmondden. :)

De wedstrijd van "de duif". Een duif die rondjes vloog in het oude Staaien en bij iedere passage door de toeschouwers op gejuich werd getrakteerd.

Het beste fruit is zonder pardon, fruit met de naam Eburon.

Succes begint bij je onderkleding, dat vindt Lingerie Ann ervan. Het siert je, het streelt je...

De dealer met de grote D, voor Audi en VW.

Vlaaien op Staaien.

Niet allemaal even fraai, maar wel typerend. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door STVVninof »

Hier nog niet vernoemd denk ik : De 2-1 tegen FCB waarbij good old Wim Mennes de 2-1 voorbij Stijn Stijnen krult.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Dreke »

Tompie schreef:De dealer met de grote D, voor Audi en VW.
Nooit een auto gekocht bij Delorge. Ik kon er mij niet in vinden dat er altijd een plekje minder vrij was. Delorge rijdt met je mee...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Jacques »

stvv'er schreef:De bekerzege tegen Genk in 2005 (2 - 1)

https://www.youtube.com/watch?v=h_wt1mbI4Mw

Dat was nog eens een bekermatch met alles erop en eraan :geel: :blauw:
Heerlijke match.
Vooraf gaf iedereen ons nog minder kans dan anders. :dead:
Désiré met het doelpunt. :geelblauw:
Désiré met de rode kaart waarvan ik vandaag de dag nog altijd denk: spijtig dat hij die Genkie niet nog wat harder of lager raakt. :twisted:
Die k*tkop Vandenbergh die zijn doelpunt afgekeurd ziet. :yes:
Simaeys met de verlossing en ik die dankzij Nedr@ ineens een halve meter in de lucht hang. :geelblauw:
Dag nadien was ietske minder. Presenteren zonder stem en met kater is best lastig. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:
stvv'er schreef:De bekerzege tegen Genk in 2005 (2 - 1)

https://www.youtube.com/watch?v=h_wt1mbI4Mw

Dat was nog eens een bekermatch met alles erop en eraan :geel: :blauw:
Heerlijke match.
Vooraf gaf iedereen ons nog minder kans dan anders. :dead:
Désiré met het doelpunt. :geelblauw:
Désiré met de rode kaart waarvan ik vandaag de dag nog altijd denk: spijtig dat hij die Genkie niet nog wat harder of lager raakt. :twisted:
Die k*tkop Vandenbergh die zijn doelpunt afgekeurd ziet. :yes:
Simaeys met de verlossing en ik die dankzij Nedr@ ineens een halve meter in de lucht hang. :geelblauw:
Dag nadien was ietske minder. Presenteren zonder stem en met kater is best lastig. :mrgreen:
1 jaar stadionverbod voor den Herman, omdat ik mijne middenvinger opgestoken had naar de "boeren"-roepende Genkies en fuck you had geroepen.
+ 1200 euro erbovenop. ...

Kemp en America : all-time kutzeikers !
Die dag waren ze superijverig, de 2 zatlappen van dienst !
Ge moogt van mij nog wegrotten en kreperen voor ge er echt aan gaat :kots:
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Yellow Feaver »

AirMontella schreef:
En ook zeker de 4-3 remonte tegen Lommel met de winning-goal van Mitrovic terwijl we in de 80 ste minuut nog 1-3 achter stonden.


...
Sorry to poop the party. Maar iedereen maakt deze fout, de 2-3 van boffin was reeds rond de 65ste minuut.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Jack »

Effe geen zin om nieuwe topic te openen...

Iemand weet van 3 STVV heethoofden die bij de match van MVV donderdag de boel op stelten gezet hebben?
Zouden mee aan de basis liggen waardoor er nu voor de match van morgen geen groot scherm mag staan in Maastricht...
Plaats reactie