Jouw mooiste STVV-herinnering

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Since '54 »

Tendens schreef:-
- kampioen in 2de klasse: vooral de editie met Mignolet, Cantaluppi, Wilmet, Chimedza etc was onvergetelijk
Sidibé niet vergeten.

Seizoen later 4de in 1ste klasse na PO I met omzeggens dezelfde ploeg en coach.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Smurf »

Thuisoverwinning tegen Anderlecht met als resultaat de koppositie in het klassement in het het seizoen dat we playoff 1 haalden. Vooral de 2-0 na een tiental minuten zorgde voor ongeloof.

3-3 thuis tegen Club Brugge na 0-3 achterstand. Gelijkmaker in de slotseconde (vrije trap van Dufer, denk ik). Helaas gedegradeerd dat jaar.

Wedstrijd in Tienen (2de klasse) was minder memorabel, maar wel een ware veroveringstocht met een massa supporters in de bezoekersvakken.

Slechtste herinnering uiteraard de bekerfinale. Vooral het gebrek aan beleving bij de supporters tijdens de match.
Xperia
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 okt 2010, 18:49

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Xperia »

Dreke schreef: - Op het moment zelf leuk, maar nadien bekeken nog mooier was de penalty van Mignolet op Ronse. Eerst gemist, dan een herneming en vinger omhoog langs de tribunes. Die kerel werd nadien keeper van Liverpool. Maak het mee...

Maar (emo modus aan) dat verbleekt in het niets met de vriendschappen die ge daar sluit.
Zouden hier nog ergens beelden van zijn?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Tompie »

Xperia schreef:
Dreke schreef: - Op het moment zelf leuk, maar nadien bekeken nog mooier was de penalty van Mignolet op Ronse. Eerst gemist, dan een herneming en vinger omhoog langs de tribunes. Die kerel werd nadien keeper van Liverpool. Maak het mee...

Maar (emo modus aan) dat verbleekt in het niets met de vriendschappen die ge daar sluit.
Zouden hier nog ergens beelden van zijn?
http://www.youtube.com/watch?v=ez3NpfhE3cM

Helemaal op het laatste het doelpunt van Mignolet. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Brusselmans »

tesneusdoek schreef:Seizoen '86-'87, STVV kampioen 2de klasse op het veld van Sint-Niklaas samen met duizenden andere Truienaars en daarna het veld oplopen..., met Velkeneers, Coenen, Jacob, Wilmots, Agten, Boffin, ... zalige, onbezorgde tijden en één van de eerste keren dat ik zo laat mocht opblijven om mee te feesten in de "Manège", waar ik dankzij mijn vader (die indertijd veel mensen bij Radio Baccara kende) handtekeningen van de spelers kreeg op een STVV-poster, een truitje ... :hug:
https://www.youtube.com/watch?v=7o57wa3gYSM
SuperDJ ook toen in de Manège :lol:
En pa zal ik dan ook wel gekend hebben :P
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Brusselmans »

Toch deze wel hoor als absolute nr. 1 !!!
Na 13 jaar 2de klasse met 8000 richting Anderlecht, vandaag de dag niet meer voor te stellen :o
Rik vond het zelfs een Europese finale-winst evenwaardig qua sfeer !

https://www.youtube.com/watch?v=37MugU66CbA

2de = STVV - Genk 3 - 1 (2015)
3de = STVV - Brugge 2 - 1 (1987)
4de = Winterslag - STVV 1 - 2 (1987)
5de = Roland on ice :roll:
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Louis XIV »

Vele mooie herinneringen echter veel te lang geleden. Om er enkele uit te pikken
-2001/02 de 5-3 tegen Brughe met als absolute draaischijf Boffinke , windgoal vanop de middellijn ; Danny was mijn idool
Zelfde periode van Desire en Pereira, Vangeel
- de dribbels van onze zwarte parel Kingambo en de 0-1 van zijne voet op RSCA
Ik kwam op krukken in het stadion en heb er van contentement één naar de kloten geslagen
-de wereldmatch van Simon op Kortrijk
-Brepoels kampioen tegen RWDM , had hem bijna een tong gedraaid
-de vrije trappen van Patje Teppers
-de vlag die we gesponsord hadden en die in breedte meer dan de helft van de staantribune aan de Toense bedroeg
-het dollen met de miekes in de kantine achteraf en dan met een goei stuk in mijne frak naar huis

Lang, veel te lang geleden
Komt nooit meer terug...nostalgie
kedkedet
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:08

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door kedkedet »

Herinner me ook 4-3 tegen Anderlecht een jaar of 10 geleden. Met uitblinkers invaller en Coulibaly die 2x scoren in laatste 5 minuten.
En dan die bekerfinale in 2003 : qua sfeer en beleving hoogtepunt, tot minuut 22 of iets daarrond...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Halenaar »

Vele mooie momenten hier...

STVV- RSCA tijdens het PO1 seizoen. Toen we de eerste plaats konden pakken tegen de nekken, en iedereen er ook van overtuigd was dat het ging gebeuren. En toen het effectief gebeurde was het kot te klein :onfire:

STVV - Genk van vorig seizoen behoort ook tot mijn persoonlijke top 5, niet normaal hoe we toen Genk aan het kapot spelen waren. Jammer wel van de zure nasmaak, met het geval Edmilson en de rest van het seizoensverloop.

Dan is er nog de verplaatsing naar Standard en KV Mechelen tijdens ons PO1 seizoen, ik herinner me die uitmatchen alsof ze gisteren waren. Dan nog de kampioenenmatchen tegen Geel en RWDM, de verplaatsing tegen Ronse, KVK Tienen met een heuse volksverplaatsing, diverse matchen tegen RSCA, de late 3-3 tegen Bruhhe, ....

Vele mooie matchen en herinneringen.

Alleen jammer dat er veel meer negatieve matchen en herinneringen zijn dan positieve :mrgreen:
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Dreke »

Nou. Die was ik dus nog vergeten. Misschien wel mijn nr1.

Na de match tegen Brussels (en dus niet RWDM):
Wij: "Guido, bedankt he man!"
God: "Nee, gij bedank."

(En voor er weer discussies ontstaan: ja, ook God maakt fouten.)
A loyal football fan only supports the shirt...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door BoemBoem »

Louis XIV schreef:Vele mooie herinneringen echter veel te lang geleden. Om er enkele uit te pikken
-2001/02 de 5-3 tegen Brughe met als absolute draaischijf Boffinke , windgoal vanop de middellijn ; Danny was mijn idool
Zelfde periode van Desire en Pereira, Vangeel
- de dribbels van onze zwarte parel Kingambo en de 0-1 van zijne voet op RSCA
Ik kwam op krukken in het stadion en heb er van contentement één naar de kloten geslagen
-de wereldmatch van Simon op Kortrijk
-Brepoels kampioen tegen RWDM , had hem bijna een tong gedraaid
-de vrije trappen van Patje Teppers
-de vlag die we gesponsord hadden en die in breedte meer dan de helft van de staantribune aan de Toense bedroeg
-het dollen met de miekes in de kantine achteraf en dan met een goei stuk in mijne frak naar huis

Lang, veel te lang geleden
Komt nooit meer terug...nostalgie
We hebben het tenminste allemaal gehad :cool: ..
Clubke toch ze..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Jones »

http://youtu.be/AptPteVa80w
ook een schoontje om nooit te vergeten : de 7-0 tegen Lokeren.

Ook een mooie : STVV - Rsca
http://youtu.be/BM5ujZYGOQU
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door stvv'er »

De bekerzege tegen Genk in 2005 (2 - 1)

https://www.youtube.com/watch?v=h_wt1mbI4Mw

Dat was nog eens een bekermatch met alles erop en eraan :geel: :blauw:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door miel »

De thuismatchen dit seizoen tegen Gent en Oostende ,
Het moet niet altijd tegen Brugge of Anderlecht zijn , maar daar waren er niet zoveel getuigen van :mrgreen:

Het is mede door de vele ontgoochelingen , dat al het bovenstaande beschreven zo mooi kon zijn :stvv:
truieneer
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door truieneer »

stvv-anderlecht van god weet wanneer.
Tristan Peersman slaat in eerste helft naast de bal. Heel Staaien verder "Peersman, Peersman,..."
Hij is aan de rust gewisseld en het is nooit meer goed gekomen.

Tamasz Hajnal met vrij trap tegen Standard/Anderlecht rond de muur in het kleinste gaatje. (die beelden zoek ik al tijdje)

Toen ik gisteren via de link van Brusselmans op youtube verderklikte moest ik toch vaststellen dat we veel goede en mooie herinneringen aan STVV hebben, ondanks alle strubbelingen boven ons hoofd.

Mijn allereerste wedstrijd op staaien was trouwens de famueze 5-1 tegen Brugge, met papa op de paddock (voor de niet-kenners: de rij zitjes voor wat vroeger de eretribune was)
https://m.youtube.com/watch?v=ShYlqbd0gtk

greetz
Plaats reactie