Jouw mooiste STVV-herinnering

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door AirMontella »

Om het uitdovende seizoen en tussenseizoen te overbruggen met een luchtige topic.

Wat zijn de mooiste STVV-herinneringen waar je zelf bij was?

Voor mij is dat het Giantkillerseizoen waarin we Anderlecht, Standard, Moeskroen, Lierse en Club Brugge klopten op Stayen. Vooral de twee raketten van Kaliciak zullen de 13-jarige ik altijd bijblijven.

Ook de seizoenen dat we onder impuls van Boffin Brugge geregeld zoek speelden.

En ook zeker de 4-3 remonte tegen Lommel met de winning-goal van Mitrovic terwijl we in de 80 ste minuut nog 1-3 achter stonden.

Of Rudonja die tegen Germinal Ekeren als zo zeker van was van zijn 4-1 dat hij al half aan het vieren was terwijl hij huizenhoog overschoot.

...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door zipke373 »

Ikke op het hek van het bezoekersvak in Anderlecht vlakbij Stefke Agten die juist de 0-1 had gescoord op aangeven van Kingambo! :blauw: :geel:
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Dreke »

Er zijn er toch wel een aantal die er bovenuit steken:
- De matchen die ik gevolgd heb aan de Tiensesteenweg: iets drinken, prono zetten, in de hekken bij een goal. Dat was de tijd dat er één match per speeldag live werd uitgezonden op Canal+. Ik vermoed het tweede deel van de jaren '90.
- De best scorende ploeg van Europa met de centrale krachten Kalissa, Boffin en Desiré. Man, man, man...
- Oefenmatch op Lille. Op de valreep beslist om toch maar tot daar te rijden. "Comment, vous êtes visiteurs?"
- Op het moment zelf leuk, maar nadien bekeken nog mooier was de penalty van Mignolet op Ronse. Eerst gemist, dan een herneming en vinger omhoog langs de tribunes. Die kerel werd nadien keeper van Liverpool. Maak het mee...

Maar (emo modus aan) dat verbleekt in het niets met de vriendschappen die ge daar sluit.
A loyal football fan only supports the shirt...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door BoemBoem »

- De tijd Boffin
- 4-3 tegen Lommel
- kampioenenmatch op Geel, meer dan de vorige titel in 2e.
- mijn beste herinnering is en blijft Genk thuis van vorig jaar..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Mobius »

BoemBoem schreef: - mijn beste herinnering is en blijft Genk thuis van vorig jaar..
Toen ik net op vakantie was en ik noodgedwongen via internet radio de match heb gevolgd. Zelfs via de radio van genoten :-)
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door miel »

De titel in 2de op Sint Niklaas met zoveel jonkies uit eigen rangen .
De uit wedstrijd op Waasland Beveren onder Brepoels , toen wisten we dat de titel ons niet meer zou ontglippen in een harde strijd met Lierse . Ruim een uur na de wedstrijd stond de parking nog vol bussen en zingende en vierende supporters .
Dat was een jaar dat qua beleving kon tellen , zowel thuis als op verplaatsing .
Alhoewel er ook in eerste klasse een paar mooie uitschieters geweest zijn , heb ik toch de mooiste herinneringen aan deze 2 jaar tweede klasse .
Het absolute diepte punt daarentegen , en ik denk voor velen is de beker finale tegen Lalouviere :ill:
Na een half uur was de match , die we nooit konden verliezen al gespeeld .
Nogal een geluk dat we op voorhand gevierd hadden :P
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door zipke373 »

Dreke schreef:Er zijn er toch wel een aantal die er bovenuit steken:
- De matchen die ik gevolgd heb aan de Tiensesteenweg: iets drinken, prono zetten, in de hekken bij een goal. Dat was de tijd dat er één match per speeldag live werd uitgezonden op Canal+. Ik vermoed het tweede deel van de jaren '90.
- De best scorende ploeg van Europa met de centrale krachten Kalissa, Boffin en Desiré. Man, man, man...
- Oefenmatch op Lille. Op de valreep beslist om toch maar tot daar te rijden. "Comment, vous êtes visiteurs?"
- Op het moment zelf leuk, maar nadien bekeken nog mooier was de penalty van Mignolet op Ronse. Eerst gemist, dan een herneming en vinger omhoog langs de tribunes. Die kerel werd nadien keeper van Liverpool. Maak het mee...

Maar (emo modus aan) dat verbleekt in het niets met de vriendschappen die ge daar sluit.
Eind jaren 80..tribune Tiensesteenweg, Het Antwerp van Van Rooij en Lehnhoff op bezoek. Gearriveerd om 18.15u en geen plaats meer op de treden...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Since '54 »

Het seizoen 1965-1966 toen STVV vice-kampioen van België werd en STVV, in oktober 1965 op Stayen, Anderlecht klopte met 2-0 voor 22.000 toeschouwers (record nooit gebroken) met Roger Maes als maker van de twee doelpunten.

STVV dat toen aantrad met:
Léon Bosmans (B-international) - Luc Martens (B-international) - Jean Claes (Rode Duivel) - Marcel Lemoine (Rode Duivel) - Lucien Boffin (Juniores Rode Duivel) - Lucien N'Dala (Congolees international) - Frits Vandenboer (Rode Duivel) - Roger Nilis - Roger Maes - Odilon Polleunis (Rode Duivel) - Antoine Leenders (B-international).
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door BoemBoem »

miel schreef:De titel in 2de op Sint Niklaas met zoveel jonkies uit eigen rangen .
De uit wedstrijd op Waasland Beveren onder Brepoels , toen wisten we dat de titel ons niet meer zou ontglippen in een harde strijd met Lierse . Ruim een uur na de wedstrijd stond de parking nog vol bussen en zingende en vierende supporters .
Dat was een jaar dat qua beleving kon tellen , zowel thuis als op verplaatsing .
Alhoewel er ook in eerste klasse een paar mooie uitschieters geweest zijn , heb ik toch de mooiste herinneringen aan deze 2 jaar tweede klasse .
Het absolute diepte punt daarentegen , en ik denk voor velen is de beker finale tegen Lalouviere :ill:
Na een half uur was de match , die we nooit konden verliezen al gespeeld .
Nogal een geluk dat we op voorhand gevierd hadden :P
Goh ja, de match op Tienen dat jaar kon ook tellen.. de laatste 10min voor de aftrap waren kippenvel..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Jebus4life »

BoemBoem schreef:- De tijd Boffin
- 4-3 tegen Lommel
- kampioenenmatch op Geel, meer dan de vorige titel in 2e.
- mijn beste herinnering is en blijft Genk thuis van vorig jaar..
Echt fenomenale match was dat inderdaad, Genk helemaal kapot gespeeld... Als het 6-0 was geweest was dat ook niet onterecht. Dompé was echt wereldklasse die dag. Jammer dat hij daarna dacht dat hij direct Messi uit de ploeg kon gaan spelen in Barcelona
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door save-stvv »

Ik ga sinds '88 naar de voetbal (periode Agten, Wilmots...)

- de toppers die we destijds wonnen met Patje boem boem Goots, Vanhoudt...
- de tijd met Boffin, Desiré, Pereira vooraan... pak doelpunten gescoord
- 1ste 2 jaar onder Brepoels (Sidibé, Chimedza, Cantaluppi)
- recenter de match op OHL waar Momi er in 90'ste min winninggoal maakt en stap naar de titel (heel goede sfeer)
- titelmatch tegen Lommel
- wervelend stvv tegen Genk vorig seizoen

dieptepunten:
- bekerfinale
- degradatie's
- vorig seizoen winsterstop de 3beste spelers verlappen!!!
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door tesneusdoek »

Seizoen '86-'87, STVV kampioen 2de klasse op het veld van Sint-Niklaas samen met duizenden andere Truienaars en daarna het veld oplopen..., met Velkeneers, Coenen, Jacob, Wilmots, Agten, Boffin, ... zalige, onbezorgde tijden en één van de eerste keren dat ik zo laat mocht opblijven om mee te feesten in de "Manège", waar ik dankzij mijn vader (die indertijd veel mensen bij Radio Baccara kende) handtekeningen van de spelers kreeg op een STVV-poster, een truitje ... :hug:
https://www.youtube.com/watch?v=7o57wa3gYSM
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door enrique »

Op reis naar Varna en Wenen in 1999(?)
Tijdens de rust waren we ons aan 't afvragen hoe we 's woensdags in Rennes gingen geraken :)
Seizoenen met Danny Boffin in de ploeg
Titel 1994 met op kop uitmatch in Tongeren
File van in Borgloon
Via Heks gereden of we zagen begin van de match niet
Waar is de tijd?
Mooie herinneringen
truieneer
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door truieneer »

Mobius schreef:
BoemBoem schreef: - mijn beste herinnering is en blijft Genk thuis van vorig jaar..
Toen ik net op vakantie was en ik noodgedwongen via internet radio de match heb gevolgd. Zelfs via de radio van genoten :-)
Hehe, same here!
Radioplus op een terrasje luisteren en zot worden in Zuid-Frankrijk

Greetz
Tendens
Berichten: 286
Lid geworden op: 29 nov 2011, 14:05

Re: Jouw mooiste STVV-herinnering

Bericht door Tendens »

- winst Ligabeker op Staaien
- degradatietopper KV Mechelen - STVV (dacht toen respectievelijk voorlaatste en laatste in eerste klasse): 1-2 eind jaren '90?
- degradatietopper Westerlo - STVV: 4 - 6 (3-1 bij de rust met jonge Kevin Vandenbergh)
- bekerfinale: ondanks uitslag, de beleving, sfeer en fierheid VOORaf. Denk er nu nog altijd regelmatig aan terug...
- deelname Play-off 1
- 2 x kampioen in 2de klasse: vooral de editie met Mignolet, Cantaluppi, Wilmet, Chimedza etc was onvergetelijk
- nog ontelbare herinneringen/feestjes/busreizen. Moet niet vragen als STVV ooit een echte prijs gewonnen had!
Plaats reactie