Finale PO2: Genk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Tompie »

Een logische nederlaag. Onze betere spelers schoten in elke derby tekort. Dat is geen schande, maar iets meer je voet zetten mag toch wel. Nu leken de laatste twee derby's wel veredelde oefenwedstrijden tussen wat vrienden.

Gerkens en Peeters zijn goed genoeg voor STVV, maar daar stopt het. Dussaut en Bolingoli zijn pijnpunten, zeker defensief. Dussaut komt gewoon tekort, Bolingoli is wispelturig. Bagayoko had altijd moeten starten, daarmee gaf Leko al aan hoe hij over deze wedstrijd dacht.

Vetokele stond op een eiland, ik snap niet dat je dan bij de rust al niet Abrahams brengt of Janssens als tweede spits. Leko heeft heel het seizoen vastgehouden aan dat systeem, ook op verplaatsing. We hebben er 1x mee gewonnen in de reguliere competitie buitenshuis, dan mag je toch al eens wat anders proberen.

Maar goed, op naar een nieuw seizoen, we zullen wel zien wat er van alle beloftes in huis komt. :)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door KNRI »

Zelden een voorzitter(-ster) gezien die bij een 2-0 achterstand in een 'finalematch' zo goedlach's en ambitieloos voor de camera durfde te verschijnen. :gek:

Geloofwaardigheid: zero
Respect voor de achterban: zero
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door droopy »

KNRI schreef:Zelden een voorzitter(-ster) gezien die bij een 2-0 achterstand in een 'finalematch' zo goedlach's en ambitieloos voor de camera durfde te verschijnen. :gek:

Geloofwaardigheid: zero
Respect voor de achterban: zero
Daaraan zie je dat mijnheer en mevrouw Duchâtelet het niet serieus menen.
Herbert Houben vond het zelfs gênant


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Johan »

dus beste vrienden, als je dacht dat Duchatelet en zijn zieke hin gingen investeren voor volgend seizoen, vergeet het. Ze zitten meer in met hun laag plafond van de Rvue dan wat er op het veld gebeurt. Dat wij toch van die zielepoten konden afgeraken. Ze lachen iedere stvv supporter uit in zijn gezicht. Blijven wij dat slikken?
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Louis XIV »

Johan schreef:dus beste vrienden, als je dacht dat Duchatelet en zijn zieke hin gingen investeren voor volgend seizoen, vergeet het. Ze zitten meer in met hun laag plafond van de Rvue dan wat er op het veld gebeurt. Dat wij toch van die zielepoten konden afgeraken. Ze lachen iedere stvv supporter uit in zijn gezicht. Blijven wij dat slikken?
Ik al lang niet meer,,,
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Vouch »

Niet goed genoeg en niet leep genoeg en dat tegenover een ploeg die écht wel tot de beste van België behoort.
Nja, wat iedereen van te voren dus zag aankomen is dus ook gebeurd. Als Roland PO I wilt spelen volgend jaar zal hij toch zijne portefeuille moeten boven halen.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Jones »

Die willen PO1 niet halen. Gewoon twee plaatsjes beter doen. Bormans schreef toch dat ze per 3 jaar vooruitgang willen boeken. We zaten nu in het tweede van 3. Nog 1 en ze mikten hoger.
Ze zijn naar Pollet gaan vragen maar die moest 2 miljoen kosten. Staat
Pollet hier dan ? Nee. Te duur. Geen risico nemen zeggen ze dan. Zekerheden zijn die er in voetbal ? Het kopke en het kunnen is belangrijk en geen al te grote aasgier als manager van de beoogde speler.

Ik zou als supporter wel willen weten komende week voor welke posities ze volk zoeken. Ik zocht toch een nog betere doelman dan dat se nu hebben. Voor de spits zou ik eens diep gaan, alsook voor Mechele. Voor Brandon zou ik zelfs heel diep durven gaan. Zo vind je gene meer. Waregem vond zo nog ene met Timothy Derijck : Belg, Vlaamstalig, leider, groot en kundig.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door smol »

Van het team dat gisteren aan de aftrap stond zou ik alleszins een andere doelman willen, één betere centrale verdediger op voorwaarde dat Mechele blijft, anders twee. De beide backs moeten vervangen worden, Bolingoli en Bagayoko mogen blijven als back-ups.
Centrale middenvelders allen behouden zodat je daar niks moet gaan bijhalen. Voorin één centrumspits één deftige flankaanvaller.

Van de rest van de kern mogen Dussaut, Swerts, Bezus, Valdivia, Proswitch, Bruzzesse, Pulido, Cuevas, vertrekken. Castro-Montes één seizoen uitlenen en onze 2 huurlingen aan Geel gedurende de voorbereiding een deftige kans geven.
VaNeSsA
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 apr 2015, 16:03
Locatie: Sint-Truiden

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door VaNeSsA »

Ik ben niet de persoon om dikwijls een reactie te schrijven hier, maar na gisteren moet er mij toch iets van het hart...
Het gaat dan wel niet over de wedstrijd, maar over onze supporters (sommige supporters, want ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren).
Wat ik gisteren in Genk gezien heb is met geen pen te beschrijven... Schandalig was het!
Ik zat in het onderste vak (en al maar een geluk onder het "afdak"), maar de bekertjes bier die ik daar nog beneden heb zien vallen zijn niet te tellen!
Hadden die wel door dat ze bier aan het gooien waren op hun eigen supporters? Nu, het was wel warm, maar dan krijg ik liever nog geen stinkend bier over mij heen gegooid!
Ik wist helemaal niet waar ik het had toen ik een zitje van boven ons naar beneden zag "vliegen" en een jongen dit gewoon recht op zijn gezicht kreeg! Heb ondertussen ook een foto van het slachtoffer gezien op Facebook... Schandalig hoe deze jongen is toegetakeld!
Ik vraag mij echt af hoe dom sommige "supporters" (zijn de naam eigenlijk niet waard) wel niet zijn! Hoe achterlijk kan je zijn?
Ik had nu ook wel liever gewonnen, maar dat is in mijn ogen nog steeds geen reden om u zo te verlagen! Als je u niet kan beheersen, blijf dan aub thuis en verpest de avond niet voor de mensen die wel rustig naar de voetbal willen gaan kijken!
Ik zeg het nogmaals: ik wil niet iedere supporter over dezelfde kam scheren, maar aub, beheers u een beetje!
Ik dacht dat wij nog een beetje fatsoenlijke supporters hadden... ook deze mening moet ik herzien na gisteren! Hopelijk werkt de camera goed op Genk en vinden ze deze lafaard(s)!
Sorry voor deze reactie, maar dit moest mij even van het hart!
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door vdl »

Jones schreef:Die willen PO1 niet halen. Gewoon twee plaatsjes beter doen. Bormans schreef toch dat ze per 3 jaar vooruitgang willen boeken. We zaten nu in het tweede van 3. Nog 1 en ze mikten hoger.
Ze zijn naar Pollet gaan vragen maar die moest 2 miljoen kosten. Staat
Pollet hier dan ? Nee. Te duur. .
Das inderdaad veel te veel voor Pollet ,is ook maar een beperkte speler.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Iedereen schrijft hier wel dat Bagayoke moest spelen ipv Dussaut. Je weet toch dat ze Bagayoko zijn contract niet wilden verlengen en ze hem GRATIS laten vertrekken. Hijzelf en de club wilden de samenwerking beëindigen. Dus Dussaut wordt volgend seizoen de eerste rechtsback.
Van de huurspelers is de kans het grootste dat Bolingoli gaat blijven, daar was men ook al zeker van. Over Bruzzese kon ook nog gepraat worden. Mechele vertrekt wellicht (naar Zulte Waregem ?). Gerkens gaat meer dan waarschijnlijk naar Oostende, maar STVV wil 2 miljoen euro. Om beter te doen dan afgelopen seizoen zullen ze dus al moeten investeren. PO II liep voor de kanaries wel gesmeerd, maar niet alle clubs waren gemotiveerd terwijl wij dat nu wel waren. Er kwam geen druk bij kijken en je had dus alles te winnen en helemaal niets te verliezen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Jacques »

voetballiefhebber schreef:Iedereen schrijft hier wel dat Bagayoke moest spelen ipv Dussaut. Je weet toch dat ze Bagayoko zijn contract niet wilden verlengen en ze hem GRATIS laten vertrekken. Hijzelf en de club wilden de samenwerking beëindigen. Dus Dussaut wordt volgend seizoen de eerste rechtsback.
Klopt, maar finale PO2 hoor je met je beste ploeg te spelen en dat is met Bagayoko i.p.v. Dussaut. Waarom werd gisteren door Damien zelf geïllustreerd: geen enkele goeie voorzet en verdedigend te kwak.

Bekijk die 1ste 20-30 minuten (toen het nog een echte wedstrijd was) nog eens. Dussaut en Bolingoli gaan meermaals mee over de flank, worden ook meermaals goed aangespeeld, so far so good, maar geen van beiden heeft een deftige voorzet afgeleverd. Met die twee als eerste keus ga je er niet komen volgend jaar, ofwel gaan ze beiden veel bokes moeten eten de komende maand.

Wat het stoeltje betreft: ik las dat het vlak na de 3-0 gebeurd zou zijn, dus waarschijnlijk gebeurd in een vlaag van woede/ontgoocheling/frustratie en het zal ook wel niet de bedoeling geweest zijn om een (eigen) supporter te raken, maar dat zijn uiteraard geen excuses voor zulk gedrag. Hopelijk wordt de dader gevat.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Since '54 »

'Waarschijnlijk in een vlaag van frustratie, ontgoocheling of woede'. Is dat een grond van verschoning misschien? Een advocaat die dat voor een rechtbank zou pleiten zou de zaal uitgeveegd worden. Wie in Genk niet kon leven met het verlies hoort niet thuis tussen de normale supporters.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Jacques »

"...maar dat zijn uiteraard geen excuses voor zulk gedrag"...
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door BoemBoem »

Since '54 schreef:'Waarschijnlijk in een vlaag van frustratie, ontgoocheling of woede'. Is dat een grond van verschoning misschien? Een advocaat die dat voor een rechtbank zou pleiten zou de zaal uitgeveegd worden. Wie in Genk niet kon leven met het verlies hoort niet thuis tussen de normale supporters.
Since, ik ken uw achtergrond helaas niet, maar 95% van de advocaten gebruikt net dat excuus..
Met de toevoeging van "hij heeft een alcoholprobleem" .. :D
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie