Finale PO2: Genk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Tompie »

De finale verdient denk ik wel een aparte topic.

Door de komst van Trump naar België wordt de wedstrijd gespeeld op zaterdag 27 mei (20u30) (en niet op donderdag 25 mei).
Tegenstander van dienst is dus Genk, dat in de reguliere competitie twee x won van onze kanaries. In Genk wist de thuisploeg pas in de slotminuten te scoren en won het na een sterke wedstrijd van STVV met 1-0. In Sint-Truiden demonstreerde Genk en was de wedstrijd al bij de rust beslist.

Genk is momenteel ongeslagen in PO2 en legde ook Europees een mooi parcours af. Om het seizoen echt te redden, moet Genk wel via PO2 Europees voetbal afdwingen. Er zit daar dus druk op de ketel.

Maakt STVV geen schijn van kans? Op papier niet. Maar op papier wordt doorgaans niet gevoetbald, op plastic wel. ;) Bij STVV zal iedereen top moeten zijn en dan is het hopen op een mindere dag van de thuisploeg. Laat ons niet vergeten dat we in de reguliere competitie maar 1x konden winnen op verplaatsing. Genk verloor in competitieverband maar 2x in eigen huis (tegen Anderlecht en Lokeren).

Het bezoekersvak zal wellicht goed gevuld zijn. Er waren nog voor de 7-0 overwinning tegen KV Mechelen al heel wat inschrijvingen (+ 600), en eventuele twijfelaars zullen nu ook wel over de streep getrokken zijn. :) 2 volle vakken dus om ons daar vocaal te laten horen en STVV in eerste instantie te bedanken voor het mooie parcours in PO2.

Ter info de basisopstellingen bij onze vorige confrontatie:

Opstelling STVV

Lucas Pirard, Mamadou Bagayoko, Brandon Mechele, Sascha Kotysch, Ruben Fernandes, Boli Bolingoli Mbombo, Pieter Gerkens, Pierrick Valdivia, Stef Peeters, Wolke Janssens, Igor Vetokele

Opstelling Racing Genk

Mathew Ryan, Timothy Castagne, Jakub Brabec, Omar Colley, Jere Uronen, Siebe Schrijvers, Sander Berge, Ruslan Malinovskiy, Leandro Trossard, Alejandro Pozuelo, Mbwana Aly Samatta

Bij STVV zal er in vergelijking met die wedstrijd geen plaats zijn voor Valdivia (De Petter of De Sart) en wellicht ook niet voor Janssens.
Bij Genk zijn Pozuelo ("man van de wedstrijd" volgens Sporza bij de 0-3) en Trossard buiten strijd.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Brusselmans »

Ik hoop dat Leko gewoon "gewoon" gaat doen !
Dus niet een Swers gaan opstellen als je een Abrahams rondlopen hebt :gek:
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Scandic »

Vandaag worden de ticketprijzen en het aantal tickets voor STVV bekendgemaakt. Genkse abo's mogen gratis binnen, STVV krijgt de helft van de fictieve recette.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door vdl »

Scandic schreef:Vandaag worden de ticketprijzen en het aantal tickets voor STVV bekendgemaakt. Genkse abo's mogen gratis binnen, STVV krijgt de helft van de fictieve recette.
Die waren gisteren toch al bekend 21 Euro dacht ik
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Dreke »

vdl schreef:
Scandic schreef:Vandaag worden de ticketprijzen en het aantal tickets voor STVV bekendgemaakt. Genkse abo's mogen gratis binnen, STVV krijgt de helft van de fictieve recette.
Die waren gisteren toch al bekend 21 Euro dacht ik
En als STVV nu eens hetzelfde deed? Abo's mogen gratis een kaart ophalen, Genk krijgt de fictieve recette?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Jacques »

Voorlopig hebben we wel nog iets teveel abonnees om ze allemaal in het bezoekersvak te krijgen. ;)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Tompie »

20 euro voor volwassenen, 10 voor -18 jarigen voor het bezoekersvak. Verplichte combiregeling.

De meeste tickets zullen wel al de deur uit zijn, vermoed ik, als ik zie hoeveel bussen vorige week al volzet waren.

Wel leuk om zo ontspannen naar een derby toe te kunnen leven. Niets moet, alles mag.

Racing Genk-STVV: alles te verliezen vs niets te verliezen. Gespannen vs ontspannen. Torenhoog favoriet vs meer dan ooit underdog.
Dat is wel een aangename positie om naar daar te trekken. :)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Halenaar »

Onderschat ook niet de afwezigheid van Trossard en Pozuelo, die twee zijn veruit hun beste spelers in het aanvallende compartiment.

Waar is de tijd dat sommigen hier Trossard slechts een speler voor tweede klasse vonden :yes:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Tompie »

Bezoekersvak is uitverkocht.

Bron: www.stvv.com
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Flavus Caeruleus »

Halenaar schreef: Waar is de tijd dat sommigen hier Trossard slechts een speler voor tweede klasse vonden :yes:
Misschien was hij in die tijd ook slechts een speler voor 2de klasse he??
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Brusselmans »

Tompie schreef:Bezoekersvak is uitverkocht.

Bron: http://www.stvv.com
900 successupporters er in een klap bij !
:cool:
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door enrique »

Ge zijt niet verplicht om tussen de STVV supporters te gaan zitten he ... ;)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Halenaar »

Flavus Caeruleus schreef:
Halenaar schreef: Waar is de tijd dat sommigen hier Trossard slechts een speler voor tweede klasse vonden :yes:
Misschien was hij in die tijd ook slechts een speler voor 2de klasse he??
Nop, speelde toen al ver boven het niveau van Lommel. Als je op die leeftijd dé sterkhouder bent, ben je gewoon rijp voor eerste klasse. Sommigen hier dachten dat hij het nooit verder ging schoppen dan Lommel, maar die uitspraak komt dan ook van degene die scouting ook onbelangrijk vind.

Lees er de toenmalige topics er gerust op na ;)
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door Vouch »

't Vak zit blijkbaar al vol in het stadion waar nooit iemand naar toe wil, netjes. Deze club heeft zo weinig nodig om in brand te schieten, spijtig genoeg komt het sportieve vlammetje maar eens om de aantal jaren langs, en is het meestal snel uitgedoofd...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Finale PO2: Genk - STVV

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef:
Flavus Caeruleus schreef:
Halenaar schreef: Waar is de tijd dat sommigen hier Trossard slechts een speler voor tweede klasse vonden :yes:
Misschien was hij in die tijd ook slechts een speler voor 2de klasse he??
Nop, speelde toen al ver boven het niveau van Lommel. Als je op die leeftijd dé sterkhouder bent, ben je gewoon rijp voor eerste klasse. Sommigen hier dachten dat hij het nooit verder ging schoppen dan Lommel, maar die uitspraak komt dan ook van degene die scouting ook onbelangrijk vind.

Lees er de toenmalige topics er gerust op na ;)
Dat was ik.
Ik zeg: eens een toetmuil, altijd een toetmuil.

Toetmuil Trossard ==> ik heb meer schrik voor "Schrijvers".

Ik schaar mij volledig achter Tompie.
Nog nooit kun je zo rustig naar een derby toeleven.
Bij hun "moet" het, bij ons "moet" niks.

Vol bezoekersvak, dat gaat kletsen geven.

Spelen voor wat ge waard zijt, zoals ze thuis zeggen, en dan zullen we wel zien na 93 minuten ongeveer.
Plaats reactie