Voorbereiding seizoen 2017-2018

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

Groenwit schreef:
Brusselmans schreef:
save-stvv schreef:die journalist is de vaste van Lommel, heeft het zowiezo niet op stvv begrepen
Ahzo, dat zal het zijn, die mens heeft gelukkig geen geel-blauwe bril aan, en moet niet naar recepties komen, die kan dus iets meer waarheidsgetrouw een verslag neerpennen ...
Klopt niet. De vaste man van Lommel is Piet Dingens.
Hoe doet Swers het bij jullie?
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door voetballiefhebber »

Iemand naar de fandag geweest?
Groenwit
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2011, 23:05

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Groenwit »

STVV-fan schreef:
Groenwit schreef:
Brusselmans schreef:
save-stvv schreef:die journalist is de vaste van Lommel, heeft het zowiezo niet op stvv begrepen
Ahzo, dat zal het zijn, die mens heeft gelukkig geen geel-blauwe bril aan, en moet niet naar recepties komen, die kan dus iets meer waarheidsgetrouw een verslag neerpennen ...
Klopt niet. De vaste man van Lommel is Piet Dingens.
Hoe doet Swers het bij jullie?
Vandaag 45 min meegedaan in eerste oefenpot. Nog niet veel zinnigs over te zeggen...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door BoemBoem »

Groenwit schreef:
STVV-fan schreef:
Groenwit schreef:
Brusselmans schreef:
save-stvv schreef:die journalist is de vaste van Lommel, heeft het zowiezo niet op stvv begrepen
Ahzo, dat zal het zijn, die mens heeft gelukkig geen geel-blauwe bril aan, en moet niet naar recepties komen, die kan dus iets meer waarheidsgetrouw een verslag neerpennen ...
Klopt niet. De vaste man van Lommel is Piet Dingens.
Hoe doet Swers het bij jullie?
Vandaag 45 min meegedaan in eerste oefenpot. Nog niet veel zinnigs over te zeggen...
Zal zo ook wel blijven..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Sacruzsa »

De galamatch gevolgd via twitter , was precies weer gene vette en met geluk niet verloren achja play-off 1 here we come :grappig:
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door voetballiefhebber »

Sacruzsa schreef:De galamatch gevolgd via twitter , was precies weer gene vette en met geluk niet verloren achja play-off 1 here we come :grappig:
Kampioenengeluk of PO I geluk is nu al bezig :grappig:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Mikman »

Sacruzsa schreef:De galamatch gevolgd via twitter , was precies weer gene vette en met geluk niet verloren achja play-off 1 here we come :grappig:
Zou dan toch maar eens uitgebreid scannen op virussen :grappig: :zot: :gek:


Straks uitgebreid verslag maar het was vandaag heel goed wat STVV betreft.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Tompie »

STVV-Antwerp 1-1

STVV begon met Pirard in doel, centraal in de defensie Kotysch en Texeira, links Kitsiou, rechts Dussaut. Centraal op het middenveld speelden De Petter en Asamoah, links Ceballos, rechts Botaka. De Sart speelde in steun van diepe spits Igor Vetokele.

STVV was veruit de betere ploeg in een sterke eerste helft van de kanaries. Ceballos trok de lijn van PO2 door en pakte meteen uit met een sterke prestatie. Botaka, die me tegen Westerlo niet kon overtuigen, liet vandaag wel bij momenten zien dat hij wat in zijn mars heeft. Snelheid en kracht, soms wat onstuimig, maar wel dreigend. Beide heren lagen aan de basis van het meeste doelgevaar voor de rust. Zo ranselde Antwerpgoalie Sinan Bolat enkele ballen fraai uit zijn doelvlak. Bolat, die naarmate de wedstrijd vorderde wel steeds meer tijd begon te rekken en uitblonk in onsportief gedrag. De bezoekers konden enkel in de openingsminuten één maal dreigen, voor de rest was er enkel "het grote niets". Maar dankzij het gebrek aan efficiëntie bij STVV en een sterke Bolat was het gewoon 0-0 bij de rust.

De tweede helft startte STVV met enkele nieuwe gezichten: Gueye in plaats van Vetokele, Steppe in plaats van Pirard en Abrahams in plaats van een verdienstelijke Asamoah. Aan het spelbeeld wijzigde weinig. Antwerp beperkte zich tot verdedigen en liet het initiatief aan de thuisploeg. Uiteindelijk viel de verdiende 1-0 dan toch. Een prima corner van Botaka werd door de ingevallen Gueye mooi voorbij Bolat gekopt. Diezelfde Gueye dook enkele minuten later opnieuw op voor Bolat, maar zijn schuiver ging nipt voorlangs.

Wat volgde was een massa wissels langs beide zijden, waardoor het spel om de paar minuten stil lag voor een nieuw gezicht. Dat kwam de kwaliteit van de wedstrijd niet bepaald ten goede, maar het maakte wel dat de bezoekers dan toch wat beter in de wedstrijd kwamen. Meer nog, na mistasten van de ingevallen Charisis was het ex-kanarie Dequevy die met een plaatsbal zowaar voor de gelijkmaker zorgde.

Daarna kregen we een evenwichtige slotfase waarin Antwerp, aangemoedigd door een talrijk meegereisde en luidruchtige aanhang, nog het meeste enthousiasme toonde. Een overwinning zou echter helemaal gestolen zijn, maar die kwam er niet meer: 1-1 eindstand.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Henkie-1984 »

Ik heb vandaag in de krant even de budgetten bekeken, ik denk dat die genoeg zeggen... Zij die geloven dat we met een dergelijk budget Playoff 1 willen of kunnen spelen. Als Roland zegt dat we zullen meedoen voor Playoff 1 dan is dat marketing, elke ploeg doet mee voor playoff 1 maar slechts 6 zullen het halen.
Na wat ik vandaag gezien heb kan ik niks concluderen. Ik heb gezien dat er aardig gevoetbald werd en dat er meer goede passen gegeven werden als vorig jaar. Ik heb gezien dat we mooie kansen creëren, maar dat we weinig geluk hadden met de afwerking.
Ik heb gezien dat Antwerp beschamend zwak was (budget van 2,5 keer het onze). Ik heb gezien dat ik vandaag zeer blij was stvv-supporter te zijn en niet Antwerp supporter. [FACE WITH TEARS OF JOY] Bolat, haha wat een beschamende vertoning... (stopte wel 3 mooie kansen).
Ahja Antwerp scoorde aan 100%!
Ik hou er een goed gevoel aan over. Zonder al te veel blessures en nog een transfer in Augustus spelen we makkelijk top 12 en mss wel top 10 en kunnen we de groten nog eens kloppen op Stayen!

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Tompie »

STVV begon met Pirard in doel, centraal in de defensie Kotysch en Texeira, links Kitsiou, rechts Dussaut. Centraal op het middenveld speelden De Petter en Asamoah, links Ceballos, rechts Botaka. De Sart speelde in steun van diepe spits Igor Vetokele.

Individuele beoordeling:
Pirard: had geen werk, pakte één maal uit met een knappe dribbel. :) Steppe deed het ook oké na de rust, al weet ik niet of de gelijkmaker van Dequevy onhoudbaar was. Ik verwacht gewoon Pirard onder de lat tegen Gent.

Kotysch - Texeira: degelijke tandem, Texeira is sterk in duel en verzorgt de opbouw. Ik vrees enkel het gebrek aan snelheid bij dit duo.

Kitsiou: rechtsvoetige als linkerflankverdediger. Trok zijn plan en probeerde ook aanvallende impulsen te geven. Doet me qua stijl sterk denken aan Cyril Ramond. Als Antunes fit is, kan Kitsiou misschien naar rechts schuiven in plaats van Dussaut.

Dussaut: is een van de zwakkere schakels. Aan inzet geen gebrek, maar dit is geen basismateriaal.

De Petter: op zijn De Petters. Speelde zijn wedstrijd zonder meer.

Asamoah: ik ben fan. Begon wat aarzelend, maar eiste geleidelijk aan meer en meer ballen op . Had altijd moeten scoren toen hij na een knappe doorsteekbal op De Sart in de kluts opnieuw aan het leer kwam. Leuke voetballer, hopelijk conditioneel snel 100%.

Ceballos: zeer sterk, trekt de lijn van PO2 gewoon door. Aan de basis van heel wat doelgevaar.

Botaka: een typische zwart-wit speler. Doet soms acties waarmee hij heel het stadion over zich zal krijgen, om twee minuten later met een flits iets geniaal te doen. In een slechte dag de pineut, in een goede dag God. Ik vond hem zeer pover tegen Westerlo maar vanavond kon hij me al bij al wel bekoren. Of hij voldoende het overzicht kan behouden blijft een vraag die ik na vandaag nog niet durf beantwoorden.

De Sart: groot loopvermogen maar vrij onopvallend in het spel.

Vetokele: kwam al bij al weinig aan de bal.

Invallers (ik beperkt me tot zij die een helft mee deden):

Gueye: knap doelpunt en ook nog gevaarlijk met een harde schuiver. Oogt soms door zijn lengte wat slungelig maar weegt op een verdediging en kan wel degelijk voetballen. Een garantie op doelpunten in de 16, lijkt me.

Abrahams: zal ook dit seizoen zeker minuten krijgen en dat is volledig terecht. Een talent dat we moeten koesteren en geleidelijk laten open bloeien.

Steppe: goed met de bal aan de voeten, kreeg weinig werk op te knappen. Het tegendoelpunt leek me misschien niet volledig onhoudbaar. Ligt wellicht in balans met Pirard, maar er is momenteel geen reden om niet te starten met die laatste.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Halenaar »

Bedankt voor het verslag Toppie! Eindelijk precies wat progressie tijdens deze voorbereiding :)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

Mikman schreef:
Sacruzsa schreef:De galamatch gevolgd via twitter , was precies weer gene vette en met geluk niet verloren achja play-off 1 here we come :grappig:
Zou dan toch maar eens uitgebreid scannen op virussen :grappig: :zot: :gek:


Straks uitgebreid verslag maar het was vandaag heel goed wat STVV betreft.
Als het 3-0 bij de rust staat heeft Antwerp NIETS te zeggen.

De ploeg van de eerste helft schreeuwde om Gueye en kijk wie de goal maakte.... .

Als je natuurlijk enkel op het scoreverloop afgaat denk je: STVV niet goed. Mijn klitsen. Bij momenten (die waren er nog niet overvloedig, eerlijk gezegd) het voetbal gezien dat men wil zien op Stayen. Je hebt de spelers, zonder meer, maar het is nog geen ploeg. Het samenspel moet erin geslepen worden en dan kan je nog mooie matchen zien op Stayen.... .
Antwerp nergens. Ik heb de eerste kans just niet gezien, maar wat ze erna afgehaspeld hebben.... .
Bij de laatste goal zat Steppe niet schitterend aan de bal of hij stootte hem uit.

Opmerkelijk:
- de scheids liet zich op bepaalde momenten toch deftig beïnvloeden hoor
- Potige partij: Op een moment krijgt Kitsiou een trap tegen de voet. Paar minuten later vliegt hij los naar de bal. (als dat Anderslecht was, had hij al rood en 3 speeldagen aan het been)
- Potige partij 2: linksachter van Antwerp stoot, duwt en trekt aan Boli. Boli zet hem weg alsof het niks is.

Kort: Het zijn zeker geen "loeiende alarmbellen" die luiden op Stayen :gek:. Bij vlagen het voetbal gezien dat men moet zien op Stayen, nu is het tijd om een ploeg te smeden. Gueye is een beest, ondanks zijn lengte o zo beweeglijk, Boli is een tank. Nog een linksachter, Bezus die terugkomt en Djene vervangen en dan ben je klaar om een groep te smeden.

DIT Antwerp is een vogel voor de kat tegen Anderslecht
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

Tompie schreef:STVV begon met Pirard in doel, centraal in de defensie Kotysch en Texeira, links Kitsiou, rechts Dussaut. Centraal op het middenveld speelden De Petter en Asamoah, links Ceballos, rechts Botaka. De Sart speelde in steun van diepe spits Igor Vetokele.

Individuele beoordeling:
Pirard: had geen werk, pakte één maal uit met een knappe dribbel. :) Steppe deed het ook oké na de rust, al weet ik niet of de gelijkmaker van Dequevy onhoudbaar was. Ik verwacht gewoon Pirard onder de lat tegen Gent.

Kotysch - Texeira: degelijke tandem, Texeira is sterk in duel en verzorgt de opbouw. Ik vrees enkel het gebrek aan snelheid bij dit duo.

Kitsiou: rechtsvoetige als linkerflankverdediger. Trok zijn plan en probeerde ook aanvallende impulsen te geven. Doet me qua stijl sterk denken aan Cyril Ramond. Als Antunes fit is, kan Kitsiou misschien naar rechts schuiven in plaats van Dussaut.

Dussaut: is een van de zwakkere schakels. Aan inzet geen gebrek, maar dit is geen basismateriaal.

De Petter: op zijn De Petters. Speelde zijn wedstrijd zonder meer.

Asamoah: ik ben fan. Begon wat aarzelend, maar eiste geleidelijk aan meer en meer ballen op . Had altijd moeten scoren toen hij na een knappe doorsteekbal op De Sart in de kluts opnieuw aan het leer kwam. Leuke voetballer, hopelijk conditioneel snel 100%.

Ceballos: zeer sterk, trekt de lijn van PO2 gewoon door. Aan de basis van heel wat doelgevaar.

Botaka: een typische zwart-wit speler. Doet soms acties waarmee hij heel het stadion over zich zal krijgen, om twee minuten later met een flits iets geniaal te doen. In een slechte dag de pineut, in een goede dag God. Ik vond hem zeer pover tegen Westerlo maar vanavond kon hij me al bij al wel bekoren. Of hij voldoende het overzicht kan behouden blijft een vraag die ik na vandaag nog niet durf beantwoorden.

De Sart: groot loopvermogen maar vrij onopvallend in het spel.

Vetokele: kwam al bij al weinig aan de bal.

Invallers (ik beperkt me tot zij die een helft mee deden):

Gueye: knap doelpunt en ook nog gevaarlijk met een harde schuiver. Oogt soms door zijn lengte wat slungelig maar weegt op een verdediging en kan wel degelijk voetballen. Een garantie op doelpunten in de 16, lijkt me.

Abrahams: zal ook dit seizoen zeker minuten krijgen en dat is volledig terecht. Een talent dat we moeten koesteren en geleidelijk laten open bloeien.

Steppe: goed met de bal aan de voeten, kreeg weinig werk op te knappen. Het tegendoelpunt leek me misschien niet volledig onhoudbaar. Ligt wellicht in balans met Pirard, maar er is momenteel geen reden om niet te starten met die laatste.
Zeer correcte analyse Tompie :toppie: :heil:
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Sacruzsa »

Mikman schreef:
Sacruzsa schreef:De galamatch gevolgd via twitter , was precies weer gene vette en met geluk niet verloren achja play-off 1 here we come :grappig:
Zou dan toch maar eens uitgebreid scannen op virussen :grappig: :zot: :gek:


Straks uitgebreid verslag maar het was vandaag heel goed wat STVV betreft.
Was de twitter van Antwerpen dus die mannen zullen het mss anders gezien hebben dan
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Mikman »

Lang getwijfeld tussen de vrij voorspelbare ontknoping van de Tour op tv volgen of het toch maar riskeren om naar Stayen af te zakken, uiteindelijk voor het laatste gekozen en daar net als een paar duizend andere aanwezigen geen spijt van gehad. Jammer genoeg was de einduitslag een aanfluiting van de werkelijke waardeverhoudingen tussen beide ploegen maar toch heel wat hoopvolle zaken gezien. Dat Antwerp lange tijd ( tot aan de tsunami van wissels ) alle moeite van de wereld had om zelfs maar over de middenlijn te geraken is veelzeggend. Alleen blijft het de vraag wat nu het beste systeem is met deze spelerskern. Marquez probeerde het vandaag in een 4-5-1 maar het nadeel daarvan is dus dat je twee goeie spitsen op de bank zet.

Ceballos stak nog in PO2-vorm en was echt goed, vol vertrouwen. Botaka begon een beetje aarzelend maar kwam er wel beter door. Het is eigenlijk toch een iets ander type voetballer dan ik had verwacht: ik dacht aan een arrogante, ietwat balverliefde dribbelaar, maar vond hem vandaag soms net iets te weinig overtuigd van zijn eigen kwaliteiten. Het mocht soms allemaal wat sneller gaan eens de balaanname er was. Hij kan wel heel goed zijn dribbel maskeren, je kan bij hem zelfs vanuit de tribune nooit voorspellen of hij nu links of rechts voorbij zal gaan. Gaat wel zoals Tompie al aangaf een zwart/wit-voetballer worden. Gaat kunnen uitblinken tegen mindere ploegen ( zoals Antwerp vanavond ) maar zich vaak te pletter spelen tegen betere tegenstanders. Was aangever bij een goeie kans voor De Sart en toen hij op de linkerflank ging spelen kon hij zijn rechter twee maal in stelling brengen. Eén keer werd zijn trap richting verste kruising knap gered door Bolat, een tweede keer wou hij voor de kortste hoek gaan en kraakte hij zijn schot. Een beetje typisch voor hem misschien wel.

De Sart staat volgende week zeker in de basis. Weer een sterke match. Is gewoon een zeer slimme voetballer met goeie voeten die altijd de juiste keuze maakt tussen afhaken of in de ruimte lopen. Dwong twee kansen af in de eerste helft: een keer door slim te positioneren in de zestien ( Gerkens zou het niet beter gedaan hebben ;) ), een tweede keer door goed te infiltreren en na een knappe steekbal van Asamoah oog in oog met Bolat te verschijnen maar koos dan voor de dribbel waardoor de Antwerp-verdediging nog kon terugkeren, Asamoah mistte ook nog in de rebound als ik me niet vergis. Als De Sart deze lijn blijft doortrekken dan is het geen ramp dat STVV naast Schoofs greep. In de tweede helft vond ik het wel vreemd dat hij op de 10 bleef staan en Abrahams de 8 was, terwijl je op basis van hun kwaliteiten toch het omgekeerde zou verwachten.

Kotysch was ijzersterk met het hoofd maar in de opbouw toch een drietal serieuze ziekenhuisballen getrapt. Vorig jaar kon hij dat gebrek veel beter maskeren, of dat nu door de driemansverdediging of door de aanwezigheid van Peeters kwam weet ik niet. Maar het is wel frappant dat hij terug in zijn fouten van weleer verviel.

Kitsiou vond ik moeilijk te beoordelen omdat hij tegen zijn voet speelde op de linkerflank. Je zag dat hem dat meer dan eens hinderde. Bovendien was Antwerp zo ontstellend zwak dat hij defensief zo goed als geen werk op te knappen had. Op basis van zeer weinig referentiemateriaal zou ik voorlopig zeggen: geen meerwaarde maar kan wel zijn plan trekken op dit niveau.

Gueye is het soort spits dat iedere ploeg kan gebruiken: sterk met het hoofd, stevig in de duels. Het verschil met Pros vorig seizoen is zeer groot. Kopte de 1-0 tegen de touwen en kwam ook nog dicht bij de 2-0 maar trapte rakelings voorlangs. Was een moment dat het Truiense publiek echt wel zijn appreciatie toonde voor het geleverde spel tot dan toe.

Abrahams toont met zowat iedere baltoets zijn klasse, een goudhaantje zoals we er bij STVV nog maar weinig gehad hebben. Als die niks ernstig tegen komt gaat die ver geraken. Alleen vond ik hem dus lange tijd te laag moeten spelen op de 8, terwijl hij toch net de acties moet kunnen maken dichter bij doel of in combinatie met de spits(en).

Charisis lijkt me eerder ( hoogstens) een versterking in de breedte. Is zeker geen pannenkoek maar het gaat soms allemaal wat moeizaam en was ook verantwoordelijk voor het tegendoelpunt. Er zijn betere, jongere alternatieven voorhanden op het middenveld. Kan de stand-in voor De Petter worden hoewel ik er op het middenveld zeker nog graag wat kracht bij zag.

Er was tijdens de laatste 20 minuten ook nog een tester ( Mola geloof ik ) die als kleine flankspeler een paar keer een actie probeerde te maken maar zich daarin steeds verslikte. Misschien dat ze hem nog verder laten spelen bij de beloften maar zeker geen materiaal voor de A-kern.


Steppe werd omwille van zijn Beerschot-verleden op de korrel genomen door de Antwerp-aanhang. Zijn overbuur Bolat verstond het om de match met krampen te eindigen. Nochtans genoeg gedronken tijdens de match want na iedere tussenkomst hing hij aan zijn drinkbus te lurken. Past met zijn kamerbrede nek wel perfect in de Antwerpse mentaliteit.
Toch maar opletten dat hij er dit seizoen geen stuk of 70 om de oren krijgt, want als dit hun beste opstelling was dan heeft dit Antwerp nog zeer veel werk voor de boeg. Als bij STVV al alarmbellen moeten afgaan, dan moeten ze er bij Antwerp meteen ook al de civiele bescherming, het OCAD en de NAVO bijhalen. Voetbaltechnisch ondermaats en ook een opvallend trage ploeg. Naast Bolat ook nog een paar versleten vedetten als Camus, Haroun en en Vleminckx. Benieuwd hoe zwaar D'Onofrio nog gaat uitpakken op de transfermarkt want dit zag er echt niet bepaald indrukwekkend uit. Enkel na de vele wissels in de slotfase kwamen ze er een beetje door. Maar dat het dan van de ingevallen Dequevy moet komen is ook wel veelzeggend.

Roland werd in de tribune de hele match geflankeerd door Polleunis. Misschien dat Lon intussen een soort van raadgever van Roland geworden is.
Plaats reactie