Voorbereiding seizoen 2017-2018

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Dreke »

Mikman schreef: Roland werd in de tribune de hele match geflankeerd door Polleunis. Misschien dat Lon intussen een soort van raadgever van Roland geworden is.
Enkel en alleen afgaand op zijn interviews van de laatste jaren, weet ik niet of dat zo'n geweldig idee is.
A loyal football fan only supports the shirt...
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Bedankt aan iedereen voor de uitgebreide samenvattingen en beoordelingen. Fijn ook om vast te stellen dat het er toch hoopvol uitziet.
Het kalenderbegin is geen cadeau. Hopen maar dat ze toch de nodige puntjes sprokkelen in die eerste vijf matchen.
Schimpen steunt STVV
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door DJ Amiga »

De analyses van Tompie en mikman sluiten aan met hetgene wat ik vandaag zag. Eerste echte graadmeter op papier alleszins, op het veld had STVV zwaar overwicht tegen een loom en lusteloos antwerp.

Als ik deze match tov de laatste match die ik van STVV gezien (STVV standaard po II) zie ik weinig tot geen technisch kwaliteitsverlies maar is het geheel nog niet gesmeed

Het enige wat m.i. Ontbreekt is een schakel tss middenveld en verdediging (bezus is niet dat type speler) om de opbouw perfect te laten verlopen. En ik stel me ook de volgende vragen: hoe fel zal deze ploeg in januari veranderd zijn en ik betwijfel of ze dit seizoen veel punten buitenhuis gaan halen met hun frêle en toch wat jonge spelers

Ik verbaas me ook dat de hier zogezegde kenners een eenzijdig twitter verslaggeving aanhalen om weeral gal te spuwen over iets wat men nog niet irl gezien hebben. Men zet zich dan wel heel snel buitenspel
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door voetballiefhebber »

Mijn gevoel zegt dat Antwerp nog zwaar gaat uitpakken in augustus. Ze hebben dan ook gezegd dat ze er pas in november echt zullen staan. Toen ik de kern van Antwerp zag had ik ook al twijfels of dit momenteel wel echt eersteklassemateriaal is.
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Sacruzsa »

DJ Amiga schreef:De analyses van Tompie en mikman sluiten aan met hetgene wat ik vandaag zag. Eerste echte graadmeter op papier alleszins, op het veld had STVV zwaar overwicht tegen een loom en lusteloos antwerp.

Als ik deze match tov de laatste match die ik van STVV gezien (STVV standaard po II) zie ik weinig tot geen technisch kwaliteitsverlies maar is het geheel nog niet gesmeed

Het enige wat m.i. Ontbreekt is een schakel tss middenveld en verdediging (bezus is niet dat type speler) om de opbouw perfect te laten verlopen. En ik stel me ook de volgende vragen: hoe fel zal deze ploeg in januari veranderd zijn en ik betwijfel of ze dit seizoen veel punten buitenhuis gaan halen met hun frêle en toch wat jonge spelers

Ik verbaas me ook dat de hier zogezegde kenners een eenzijdig twitter verslaggeving aanhalen om weeral gal te spuwen over iets wat men nog niet irl gezien hebben. Men zet zich dan wel heel snel buitenspel
Nooit beweert dat ik ne kenner ben , de enige match die ik tot nu toe gezien heb was tegen westerlo en da was om van te janken
Als ja ik heb de twitter van antwerp gevolgd omdat da de enige was die ik vond , weet niet of de twitter van STVV de match volgnde maar daar gaat het niet over
Op wat ik heb gelezen was het niet fantastisch en hebben ze op het einde geluk gehad , is da waar tja ik lees maar
IS de huidige kern sterk genoeg , in mijn ogen nog steeds NEE , wrm uw defensie punt
Vooraan zit ge eindelijk eens redelijk goed ( tenzij Boli nog vertrekt)
Middenveld moet op de flanken nog steeds alternatieven gehaald worden voor de huidige
En uw defensie is de grootste zorg , rechts geen deftig alternatief voor onze griekese rechtsachter , Centraal ook maar 2 man en een paar jonkies , Links is het alweer om te janken daar hebt ge ne 2de iandoli in mijn ogen , constant gekwetst en geen alternatief
Volgende week start de competitie eh mannen , uw ploeg is nog steeds niet klaar
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door voetballiefhebber »

Mijn grootste zorg is dat de kern zeker kwalitatief niet breed genoeg is. Voor één keertje voorin misschien wel, maar heb zo'n speciaal gevoel bij Vetokele. Hij heeft wel wat gescoord, maar speelde toch niet zoveel goede matchen en zeker niet op verplaatsing.

Op de flanken heb je geen vervangers, centraal achterin is er ook zeker nog 1 man te weinig. Dussaut was vorig seizoen al een zwakke schakel. Antunes vervangen, daar zou Ceballos in uiterste nood nog kunnen spelen maar dat is niet zijn beste positie. Dan mis je hem op de linkerflank. Op zijn minst moeten er nog een viertal degelijke spelers bijkomen die echt als back-up minstens kunnen dienen.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Henkie-1984 »

Tja een volwaardige back-up voor elke positie is toch wel nie realistisch. Ik denk als er nog 1 degelijke verdediger die op meer dan 1 positie kan spelen, kan bijkomen en 1 degelijke middevelder met mss ook verdedigende mogelijkheden, dan zitten we goed tot nieuwjaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Henri is de man »

Zeker geen slechte wedstrijd van stvv maar de tegenstand was dan ook ontzettend zwak de eerste 75 minuten.
Achteraan toch wel wat bekommernissen - de backs werden niet zo vaak getest maar dat lijkt toch onze zwakte, aan beide kanten. Centraal achteraan ben ik ook niet wild van Kotysch-Texeira. Zoals eerder aanggeven is snelheid mogelijk een probleem.
Wel top waren Ceballos en ik vond ook Asamoah zeer goed. Botaka deed mij denken aan Junior In tweede klasse- heeft het potentieel maar je moet hem kunnen overtuigen dat hij de ploeg veel meer zou helpen door assists te geven. In tegenstelling tot andere meningen vond ik De Sart wel tekort komen om het overwicht in het spel om te zetten naar meer rijpe doelkansen - een goede Bezus op die plaats zou een wereld van verschil zijn voor diegene die de spitspositie bekleed in deze 4-5-1. Er lijkt mij wel een probleem voor de positie van Boli in dit systeem - je ziet nochtans dat die in vorm is - maar als hij op het veld staat toch graag 4-4-2
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door tesneusdoek »

https://doorfansvoorfans.org/2017/07/23 ... ro-league/
Verwachtingen 2017-2018: Jupiler Pro League.
Ik citeer de passage over STVV:
Sint-Truiden (STVV): Als het van STVV-voorzitter Marieke Höfte en echtgenoot Roland Duchâtelet afhangt, strijdt Sint-Truiden dit seizoen mee voor een plek in play-off 1. Een (zeer) optimistische kijk, waarmee ze in de voetsporen treden van KV Oostende en Zulte Waregem. De Kanaries zagen inmiddels trainer Ivan Leko en sterkhouders Peeters, Gerkens en Fernandes deze transferperiode al vertrekken. Ook van de Brugse huurlingen werd afscheid genomen. Met Bartolomé ‘Tintin’ Marquez wierf Sint-Truiden een vrij onbekende coach aan, die enkel in tweede klasse bij Eupen iet of wat naam kon maken. Versterking werd gezocht en gevonden. Aanvallend worden Gueye en Vetokele een jaar gehuurd en werden Ceballos en Botaka gekocht. Op het middenveld moeten Asamoah en Charisis Peeters en Gerkens doen vergeten, een moeilijke opgave. Het pijnpunt lijkt zich echter achterin te verschuilen. Met Kotysch staat er slechts één verdediger in de basis die er ook vorig seizoen in stond. Kitsiou en Teixeira werden al gecontracteerd, maar vooral centraal in de verdediging zijn de opties schaars. Willen ze in Haspengouw effectief hun play-off 1-ambities bekrachtigen, dan zullen er nog een aantal spelers met naam moeten worden vastgelegd. Met deze kern zien we STVV niet meestrijden om een PO1-ticket, integendeel. Net zoals de vorige jaren zal het wellicht moeten knokken om de degradatie te ontlopen. Een veilige plaats in de rechterkolom, zoals vorig seizoen (12e), lijkt ons echter een meer realistische doelstelling voor de Zuid-Limburgers.
Ramon
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:44

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Ramon »

Hoe zit het met Antunes eigenlijk? Geen enkele oefenwedstrijd meegedaan, blessure? Wanneer is die weer fit?
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Caravaggio »

Ramon schreef:Hoe zit het met Antunes eigenlijk? Geen enkele oefenwedstrijd meegedaan, blessure? Wanneer is die weer fit?
http://voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=125330
Nieuwkomer Fabien Antunes zal er tegen AA Gent niet bij zijn. De Franse linksachter speelde nog geen minuut tijdens de voorbereiding.
Het Belang van Limburg weet dat Antunes nog twee weken aan de kant gehouden wordt met een bovenbeenblessure die langzaam herstelt. De 25-jarige Fabien Antunes kwam deze zomer transfervrij over van KV Oostende en tekende een driejarig contract op Stayen.
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door bor »

Weet toevallig iemand wanneer de trainingen doorgaan deze week? Had zoon beloofd om eens te gaan kijken en morgen of overmorgen zou dit moeten lukken. Alvast bedankt.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Trunekson »

bor schreef:Weet toevallig iemand wanneer de trainingen doorgaan deze week? Had zoon beloofd om eens te gaan kijken en morgen of overmorgen zou dit moeten lukken. Alvast bedankt.
Morgen is het om 11 uur ;)
Ramon
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:44

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door Ramon »

Caravaggio schreef:
Ramon schreef:Hoe zit het met Antunes eigenlijk? Geen enkele oefenwedstrijd meegedaan, blessure? Wanneer is die weer fit?
http://voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=125330
Nieuwkomer Fabien Antunes zal er tegen AA Gent niet bij zijn. De Franse linksachter speelde nog geen minuut tijdens de voorbereiding.
Het Belang van Limburg weet dat Antunes nog twee weken aan de kant gehouden wordt met een bovenbeenblessure die langzaam herstelt. De 25-jarige Fabien Antunes kwam deze zomer transfervrij over van KV Oostende en tekende een driejarig contract op Stayen.
Duidelijk, thanks!
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Voorbereiding seizoen 2017-2018

Bericht door bor »

Trunekson schreef:
bor schreef:Weet toevallig iemand wanneer de trainingen doorgaan deze week? Had zoon beloofd om eens te gaan kijken en morgen of overmorgen zou dit moeten lukken. Alvast bedankt.
Morgen is het om 11 uur ;)
Bedankt :toppie:
Plaats reactie