Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Alles over de wedstrijden van STVV

STVV - AA Gent

STVV wint
10
22%
STVV speelt gelijk
9
20%
STVV verliest
26
58%
 
Totaal aantal stemmen: 45

STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door STimVV »

Ik zit @ versuz op tomorrowland en ben beke id wind. Ze laten me hier weten dat we 3-2 winnen. Kan iemand me laten weten wat de echte uitslag is? Must understood it niet tegoei... :grappig: :lol:
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Jebus4life »

Wel 1 ding over die late goal: Ja hij gaat erin dus dan mag je niks zeggen, maar wat een idiote actie van Ceballos is me dat; we staan daar met 6 tegen 4 van Gent ofzo? En in plaats van die meerderheid uit te spelen schiet hij vanaf 20 meter... Een aantal spelers doen zo'n enorme inspanning en meneer gaat zoals een halve gare een wanhoopsschot uitvoeren. Aangezien hij erin gaat mogen we niks zeggen, maar de volgende 10 keer dat hij dat doet gaat die er vermoedelijk niet in en doet uw ploeg voor niets die inspanning
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Jack »

Jebus4life schreef:Wel 1 ding over die late goal: Ja hij gaat erin dus dan mag je niks zeggen, maar wat een idiote actie van Ceballos is me dat; we staan daar met 6 tegen 4 van Gent ofzo? En in plaats van die meerderheid uit te spelen schiet hij vanaf 20 meter... Een aantal spelers doen zo'n enorme inspanning en meneer gaat zoals een halve gare een wanhoopsschot uitvoeren. Aangezien hij erin gaat mogen we niks zeggen, maar de volgende 10 keer dat hij dat doet gaat die er vermoedelijk niet in en doet uw ploeg voor niets die inspanning
Feit, maar ik had er niks van gezegd want hij ging erin! :) :)
bertie8
Berichten: 216
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:55

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door bertie8 »

Inderdaad.Dat moeten ze hem toch maar afleren. De euforie van zijn vorige goal zal hopelijk een rol hebben gespeeld.
Jamanast
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 jan 2011, 12:43

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Jamanast »

Eerlijk is eerlijk, dikke pluim voor de trainer.
Eerste helft Ceballos centraal was niet zo een goede keuze.
Na 55 minuten Botaka eraf en meer voetballend vermogen met Assamoah gebracht en vooral Ceballos op zijn sterkste positie uitgespeeld.
We hadden zo meer greep op de wedstrijd.
Ook chapeau van niet achteruit te kruipen en steeds hoog druk te blijven zetten.
De trainer heeft zeker zijn aandeel in deze overwinning !
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Alain »

Jebus4life schreef:Wel 1 ding over die late goal: Ja hij gaat erin dus dan mag je niks zeggen, maar wat een idiote actie van Ceballos is me dat; we staan daar met 6 tegen 4 van Gent ofzo? En in plaats van die meerderheid uit te spelen schiet hij vanaf 20 meter... Een aantal spelers doen zo'n enorme inspanning en meneer gaat zoals een halve gare een wanhoopsschot uitvoeren. Aangezien hij erin gaat mogen we niks zeggen, maar de volgende 10 keer dat hij dat doet gaat die er vermoedelijk niet in en doet uw ploeg voor niets die inspanning
Ik dacht net hetzelfde... "Oh nee, die gaat toch niet schieten?"
Ceballos is een speler die enorm veel vertrouwen heeft in zijn eigen kwaliteiten, zoveel is duidelijk. Dat zorgt soms voor ergerlijk slechte vrije trappen en afstandsschoten, maar dus ook voor deze winning goal. Vandaag ging de balans naar de goede kant. Ben ik trouwens de enige die denkt dat Kalinic de 3-2 eruit zou hebben gehouden?

Voor de rest wil ik er nog twee spelers uitlichten: de Griek maakte een goeie indruk op mij, ondanks het feit dat hij samen met Dussaut het buitenspel opheft bij de 0-1 (centraal stappen ze, backs bleven hangen). Zou hem graag op rechts zien.
Verder mag het gezegd worden dat De Sart een volwaardige pion is geworden die zijn steentje kan bijdragen (en niet langer een jonge gast die er zomaar tussen loopt).

Asamoah zit zeker ook muziek in, al kwam die wel goed weg na zeer gevaarlijk balverlies (ik geloof dat fase dat De Petter uiteindelijk redding bracht, maar kan ook iets eerder zijn geweest).

De tweede helft hebben we echt wel typisch Truiens voetbal gezien, met goed doorjagen en veel strijd. Volgende week is er een uitmatch. Benieuwd of die twee eigenschappen dit jaar wel mee de bus op mogen.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door smol »

Alain schreef:
Jebus4life schreef:Wel 1 ding over die late goal: Ja hij gaat erin dus dan mag je niks zeggen, maar wat een idiote actie van Ceballos is me dat; we staan daar met 6 tegen 4 van Gent ofzo? En in plaats van die meerderheid uit te spelen schiet hij vanaf 20 meter... Een aantal spelers doen zo'n enorme inspanning en meneer gaat zoals een halve gare een wanhoopsschot uitvoeren. Aangezien hij erin gaat mogen we niks zeggen, maar de volgende 10 keer dat hij dat doet gaat die er vermoedelijk niet in en doet uw ploeg voor niets die inspanning
Ik dacht net hetzelfde... "Oh nee, die gaat toch niet schieten?"
Ceballos is een speler die enorm veel vertrouwen heeft in zijn eigen kwaliteiten, zoveel is duidelijk. Dat zorgt soms voor ergerlijk slechte vrije trappen en afstandsschoten, maar dus ook voor deze winning goal. Vandaag ging de balans naar de goede kant. Ben ik trouwens de enige die denkt dat Kalinic de 3-2 eruit zou hebben gehouden?

Voor de rest wil ik er nog twee spelers uitlichten: de Griek maakte een goeie indruk op mij, ondanks het feit dat hij samen met Dussaut het buitenspel opheft bij de 0-1 (centraal stappen ze, backs bleven hangen). Zou hem graag op rechts zien.
Verder mag het gezegd worden dat De Sart een volwaardige pion is geworden die zijn steentje kan bijdragen (en niet langer een jonge gast die er zomaar tussen loopt).

Asamoah zit zeker ook muziek in, al kwam die wel goed weg na zeer gevaarlijk balverlies (ik geloof dat fase dat De Petter uiteindelijk redding bracht, maar kan ook iets eerder zijn geweest).

De tweede helft hebben we echt wel typisch Truiens voetbal gezien, met goed doorjagen en veel strijd. Volgende week is er een uitmatch. Benieuwd of die twee eigenschappen dit jaar wel mee de bus op mogen.
Betreft Kalinic, ik ben eerder van oordeel dat deze bal op normaal gras er nooit ingaat ... maar misschien met Kalinic ook niet op kunstgras. Rinne kon me vandaag zeker niet overtuigen.
En onze Griek was misschien wel het symbool van typisch Truiens voetbal, niet zo mooi soms maar wel inzet en gaan. Texeira idem, maar soms net op het randje :)
Kiekemakakel
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jun 2017, 23:32

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Kiekemakakel »

Naast hetgeen dat reeds enkele keren gezegd is: De Petter vervulde vandaag zijn taak van stofzuiger met verve. Was waar hij moest zijn op enkele kritieke punten.

Op naar Waregem. Hopelijk kunnen we de lijn doortrekken.
Nie zievere... Speile!
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Jebus4life »

Ik moet trouwens even melden dat we voorlopig op een PO1 plek staan :lollig:

De grote leider gaat gelijk krijgen :D
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Dreke »

Net de beelden gezien. Ik durf zelfs te beweren dat Ceballos de juiste beslissing neemt. 3 van de 6 zijn niet aanspeelbaar zonder de vaart uit de aanval te halen want dan moet hij terugkeren. De twee andere worden gedekt door de verdediging van Gent die meeloopt in die lijn.
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door STVV-fan »

speel op waregem de eerste helft zoals vandaag en je mag naar huis bij de halve. spelers als een asamoah en kitsiou gaat ge nodig hebben op verplaatsing. teixeira en kitsiou paar keer stevig door, lag vooral aan Smetje met ziin gefluit. tackle op vetokele is penalty als dat ene van anderslecht is. nu zien of ze de lijn kunnen doortrekken
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Mikman »

De openingsmatch op Stayen was wéér een spektakelstuk. Ik blijf erbij dat gezien het gebrek aan vertrouwen van de fans in het bestuur, men deze match beter gratis inkom had gegeven. Dan had je vandaag veel zieltjes gewonnen en had die investering zichzelf terugbetaald. Natuurlijk kon je niet voorspellen dat dit zo'n thriller zou worden.

Ik gaf enkele dagen geleden een hele rits argumenten waarom STVV dit seizoen ergens rond de 9e plaats zou moeten kunnen eindigen, ik zag al wat indicaties in die richting vandaag:
Waarom ze de (mijn) doelstelling wel zouden moeten kunnen halen, want dat is dus uw vraag:

-omdat de ploeg die nu de competitie aanvat sterker is dan de ploeg die vorig seizoen de competitie aanvatte. Toen stonden onder andere Pros, Swers, Sylla en Ono ( als linksbuiten ) nog in de basis.

-Omdat er niet alleen sterkhouders vertrokken maar ook bijgekomen zijn in de centrale as: Texeira, Asamoah en Gueye waren in het verleden niet haalbaar voor STVV.


-Omdat door het vertrek van Pros, Swers, Cuevas en andere kloefkappers de kans onbestaande is dat ze dit seizoen de rest van de ploeg sportief nog mee naar beneden kunnen trekken.

-Omdat er nogal wat spelers zijn die ontegensprekelijk verder staan dan een jaar geleden: Pirard, Abrahams, Ceballos, De Sart. Dat geldt wel niet voor Dussaut, vrees ik.

-Omdat het creativiteitsprobleem op het middenveld momenteel toch overschat wordt: iemand van Asamoah, De Sart of Abrahams kan het mogelijk oplossen. Of Bezus, maar daar geloof ik momenteel niet zo in. Ik vind wel dat er nog altijd te weinig kracht op het (defensieve) middenveld is, wat ons op verplaatsing parten kan blijven spelen.

-Omdat spelers als Vetokele en Boli een volledige voorbereiding hebben kunnen meemaken, dat is immens. Vetokele kwam vorig seizoen aan de winterstop met nauwelijks volledige matchen in de benen van Zulte-Waregem, Boli maakte vorig seizoen de voorbereiding niet mee. En als Boli toch nog zou vertrekken dan zou ik daar geen probleem mee hebben ALS het minstens voor een nieuw clubrecord is ( dus minstens 3 miljoen Euro Euro ). Vetokele was toch nog goed voor 8 goals in 15 wedstrijden, dat is niet niks.

-Omdat we met Gueye een (kopbal)sterke spits hebben die zelfs als je het moeilijk hebt nuttig kan zijn en naar wiens profiel veel ploegen buiten de top-6 op zoek zijn.

-Omdat de transferperiode nog niet afgelopen is en er dus nog altijd volk bij kan komen op de gekende pijnpunten.

-Omdat -en dat meen ik oprecht- de videoref ons tegen topclubs een paar punten extra kan opleveren.( maar dat geldt voor alle ploegen die niet tot de G-5 behoren ).

-Omdat er een goeie mix is tussen ervaren spelers ( Steppe, Teixeira, Kotysch, De Petter ) en jonge gasten die zich willen bewijzen. Te oude kern is niet goed, te jong is ook niet goed. Ik zeg niet dat dat een Masterplan was van Bormans en co, maar het komt nu toevallig wel zo uit.

De zwakke punten vandaag waren Pirard en -niet verrassend- Dussaut. Dussaut begon al meteen slap aan de match met het weggeven van een onnodige corner en een slordige laterale pass die gevaarlijk balverlies opleverde. Veroorzaakte ook de vrije trap die de 2-2 inleidde door veel te driest in te vliegen. Dan gaf Kitsiou aan de overkant een betere indruk, al klapte hij de buitenspelval wel niet dicht bij het openingsdoelpunt maar dat had vooral te maken met het feit dat hij niet op zijn gewone positie speelde denk ik. Dan is het moeilijker om zo'n dingen in te schatten, zeker als je in een fractie van een seconde, op automatisme bijna, moet beslissen.

Pirard kwam weinig indrukwekkend over, straalde niet veer vertrouwen uit naar zijn verdediging. Eén goeie save op een ( volgens Sporza onterecht toegekende ) vrije trap van Milicevic. Ik vond zijn positionering bij de 0-1 ook niet fantastisch. Een rechtsvoetige die schuin naar doel loopt mag nooit zo in de kortste hoek kunnen trappen.
Met zijn gestalte wel secuur op hoge ballen.


Teixeira was top achterin. Niet alleen een beest in de duels maar ook uitstekend in de organisatie en het aanjagen, én een knappe pré-assist op De Sart. Nogmaals zeggen: de Teixeira van 2 jaar geleden zou bij elke Belgische topclub in de basis staan. Die van nu is hopelijk nog altijd even goed.

De Petter had twee maal een cruciale tussenkomst in de slotfase. Dat is eigenlijk even veel waard dan een spits die scoort of een doelman die een wereldsave doet.

Vorige week tegen Antwerp trok Ceballos zijn PO2-vorm door, dat deed hij vandaag losjes over. Toen indrukwekkender in het spel, vandaag beslissend met zijn doelpunten. Maar de vrije trappen en corners van Stef zullen we blijven missen.

De Sart heeft dus echt wel veel progressie gemaakt. Nu ook sterk in een echte match met inzet. Was in de beginfase de enige Kanarie die iets goed leek te kunnen doen met de bal, en ook goed in het druk zetten. Daarna wat weggezakt maar knappe assist bij de 1-1 en dan tot het einde heel veel loopvermogen getoond. Goeie infiltraties zonder bal ook. Was dat trouwens geen penalty op hem toen hij kon koppen in de tweede helft?

De inbreng van Asamoah deed de slag op het middenveld in het voordeel van STVV kantelen. Nog altijd dezelfde heerlijke voetballer die ooit met Eupen kwam schitteren op Stayen.

Niet zo'n fan van Botaka, al deed hij ook een paar aardige dingen en is hij zeker nog altijd een enorme verbetering tov Swers. Maar er zitten gewoon betere spelers op de bank dan hem. Misschien niet op zijn positie maar dan moet de trainer maar een oplossing zoeken. Denk dat zijn rendement hoger zou liggen als supersub.

Vetokele zit aan 9 doelpunten en 4 assists in 16 wedstrijden voor STVV. En toch heb je soms de indruk dat men ( de supporters ) hem nog niet voor vol aanzien. Haal morgen een nieuwe spits met die statistieken en iedereen spreekt van een toptransfer. Had zeker een strafschop kunnen krijgen.

Gueye zal zijn waarde dit seizoen nog wel bewijzen. Net iets meer talent dan de vorige boomlange spits die rugnummer 9 droeg ;)


De wissels van Marquez waren goed, zowel qua personeel als qua timing. De gaten in de kern blijven wel hetzelfde: een linksback, een centrale verdediger, misschien wat meer kracht op het middenveld ( als je Essiti of gisteren Seck bij Waasland-Beveren ziet, dat zijn echte beren ) , een vleugelaanvaller ( dat zal dan wel Legear worden zeker ).

In de marge: Rob Schoofs speelde vandaag geen al te beste partij voor Mechelen ( o.a. balverlies dat bijna tot doelpunt leidde ) , trapte wel goeie vrije trappen en werd iets na het uur vervangen. Volgens mensen in zijn directe omgeving ( familie ) deed STVV een serieuze inspanning om hem terug te halen maar was het zijn manager ( Geert Lambeets ) die hem in de richting van Mechelen stuurde. Dat had dan weer redenen uit het verleden ( Wilmots enz ) , een heel verhaal.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door miel »

lindoke schreef:Een leuke en spannende tweede helft met een strijdlustig STVV. Als ik het door een neutrale bril bekijk vind ik dat we net iets meer krijgen dan we verdienden, maar met die irritant fluitende ref mag dat ook eens.

Ondanks de overwinning blijf ik erbij dat we een pak kwaliteit te kort komen om een rustig seizoen te draaien. Er moet nog snelheid op de flanken bij en een balvaste centrale middenvelder. Wedstrijden puur op inzet winnen kan je onmogelijk een heel seizoen. Voor mij kantelde de wedstrijd met de inbreng van Asamoah omdat je dan toch iets of wat balvastheid hebt in de ploeg. Ook Abrahams vond ik vrij scherp invallen en zou graag meer speelminuten van hem willen zien.

Drie gouden punten gezien de moeilijke kalender in het begin en hopelijk een mentale boost voor de spelers.
Mijne lieve man ,
UW vorige post trok al op geen klote , en deze is nog een pak erger .
Als wij al een pak kwaliteit te kort kwamen , dan Gent zeker als titel kandidaat
Wij krijgen juist niets meer dan we verdienen , of wel hebt gij een andere match gezien , de beste kansen waren voor Stvv en daar heb ik heus geen geel blauwe bril voor nodig .De overwinning was dik verdiend .
Dat de eerste helft nog niet dat was , is meer dan begrijpelijk voor een nieuwe ploeg , toch heeft Gent ons nauwelijks kunnen bedreigen .
Toegegeven de wedstrijd omstandig heden zijn in ons voordeel uitgedraaid , en we hebben ook wel wat meeval gehad ,maar als je een 0-1 achterstand tegen Gent op deze manier weet om te buigen zeg ik chapeau aan spelers en staf.
En dan wil ik het niet eens hebben over de strafschop op De Sart die niet werd gefloten en het geschenk van Dusaut aan Gent .
Eén zwaluw maakt natuurlijk de lente niet , maar vandaag heb je niet eens met je sterkste ploeg kunnen spelen , en er zal nog wel iets bij komen .
Bovendien zullen de automatismen ook nog verbeteren ,
Alleen gij haalt het weer in uw hoofd in uw eerste post om al meteen weer over degradatie kandidaat nr 1 te spreken . :bweik:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Brusselmans »

Zoutloos eerste uur van beide PO1 kandidaten ...
Daarna een beetje zout op het Gents menu, maar veel peper in de soep van STVV.
Verdiende overwinning !
Kiekemakakel
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jun 2017, 23:32

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Kiekemakakel »

Mikman schreef:Pirard kwam weinig indrukwekkend over, straalde niet veer vertrouwen uit naar zijn verdediging. Eén goeie save op een ( volgens Sporza onterecht toegekende ) vrije trap van Milicevic. Ik vond zijn positionering bij de 0-1 ook niet fantastisch. Een rechtsvoetige die schuin naar doel loopt mag nooit zo in de kortste hoek kunnen trappen.
Met zijn gestalte wel secuur op hoge ballen.
Dit was ook mijn eerste reactie toen de goal viel. Die bal mag daar in principe niet binnen.
Nie zievere... Speile!
Plaats reactie