Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Alles over de wedstrijden van STVV

STVV - AA Gent

STVV wint
10
22%
STVV speelt gelijk
9
20%
STVV verliest
26
58%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Tompie »

Binnen een week is het zover: dan trappen de kanaries hun seizoen 2017-2018 echt op gang.
Tegenstander van dienst: AA Gent.

De Buffalo's wonnen vrijdag nog met overtuigende 1-3 cijfers op het veld van Lens na doelpunten van Kubo, Milicevic en Kalu. AA Gent deed het met de volgende spelers: Rinne (46' Thoelen), Horemans, De Smet (54' Machado), Asare (46' Burssens, 66' Mitrovic), Raskin, Milicevic (66' Dejaegere), Inbrum, Kalu, Kubo (66' Andrijasevic), Koita (46' Kabangu), Coulibaly

Gent haalde vorig seizoen maar nipt PO1. Dat was vooral te wijten aan een zeer bedenkelijke uitreputatie. Een beetje in hetzelfde bedje ziek dus als onze kanaries, die vorig seizoen in eigen huis best wel veel punten pakten, maar op verplaatsing zelden wat mee konden graaien. Hein zal dus op speeldag 1 meteen wat aan dat uitcomplex willen doen.

STVV kende niet bepaald een fantastische voorbereiding. Een komen en gaan van trainers en spelers zorgt voor veel vraagtekens bij de Truiense aanhang. Behalve dan in de bestuurskamer, waar de PO1-ambitie meerdere keren werd uitgesproken...

Nochtans blonk STVV niet uit in heel wat oefenwedstrijden. De oefenpot tegen Westerlo deed bijvoorbeeld behoorlijk pijn aan de ogen. De laatste oefenwedstrijd, gisteren tegen Antwerp, was dan weer wél hoopgevend. Maar in welke mate STVV sterk voor de dag kwam of Antwerp momenteel gewoon geen 1A-team heeft, valt nog af te wachten. Maar goed, STVV speelde meer dan een uur leuk voetbal en dwong verschillende kansen af.

Afwachten welke 11 Tintin volgende week aan de aftrap brengt. De defensie lijkt wel al vast te staan: Pirard in doel, Kotysch en Texeira centraal, Kitsiou (rechtsvoetig) op links, Dussaut op rechts. Dussaut voldeed vorig seizoen zelden, maar zolang Antunes niet fit is, kan ook Kitsiou niet van flank veranderen. Die laatste moet uiteraard zelf nog zijn kunnen tonen.

Centraal op het middenveld startte STVV gisteren met De Petter en Asamoah, met daarvoor De Sart. Ceballos deed het uitstekend op de flank en ook Botaka (onzichtbaar tegen Westerlo) liet enkele leuke flitsen zien. Vetokele kreeg tegen Antwerp de voorkeur op Gueye en Boli, maar in welke mate kan je het maken om twee goede spitsen op de bank te houden? Gueye toonde zich trefzeker in de voorbereiding en verdient wellicht een stek in de basis. Ook Abrahams liet in de voorbereiding weer zien wat hij in zijn mars heeft.

Hoe dan ook wordt de wedstrijd tegen AA Gent meteen een eerste grote test na oefenwedstrijden tegen teams uit lagere reeksen en een onmondig Antwerp.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Jacques »

Gent is voor mij een serieuze titelkandidaat. Ik verwacht dat die dichter zullen eindigen dan vorig seizoen. Bovendien kan Gent voor een groot stuk terugvallen op de automatismen van na nieuwjaar, itt. tot een paar andere ploegen *kuch kuch*. Soms is het een voordeel om vroeg tegen een topclub te spelen, omdat die vaak lang wachten met transfers (in en uit), maar bij Gent zie ik geen Izquierdo, Engels of Dendoncker. Die kern lijkt me redelijk compleet te zijn, dus veel voordeel hebben we niet om daar tegen te openen.

Simpel gezegd: Gent is torenhoog favoriet. Elk punt dat je haalt tegen Gent is een gewonnen punt.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:Gent is voor mij een serieuze titelkandidaat. Ik verwacht dat die dichter zullen eindigen dan vorig seizoen. Bovendien kan Gent voor een groot stuk terugvallen op de automatismen van na nieuwjaar, itt. tot een paar andere ploegen *kuch kuch*. Soms is het een voordeel om vroeg tegen een topclub te spelen, omdat die vaak lang wachten met transfers (in en uit), maar bij Gent zie ik geen Izquierdo, Engels of Dendoncker. Die kern lijkt me redelijk compleet te zijn, dus veel voordeel hebben we niet om daar tegen te openen.

Simpel gezegd: Gent is torenhoog favoriet. Elk punt dat je haalt tegen Gent is een gewonnen punt.
Idd blijft Gent altijd torenhoog favoriet.
Ik hoop dat je Antunes zal recupereren. Want als Dussaut speelt, komt hij sowieso tegen ofwel Kalu, ofwel Simon en dan gaat hij sterrekes zien.

Ik heb nog eens snel de kern van Gent bekeken.... DAT is nu eens een kern om jaloers op te zijn!

De eerste 2 certitudes (voor mij) voor deze match zijn Gueye en Vetokele.
Het enige minpunt van Gent zijn hun centrale verdedigers. Niet van de snelsten en het licht gaat daar nogal snel uit.

Voor de rest.... Druk zetten en niet in het spel laten komen.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Antismurf »

STVV-fan schreef:
Jacques schreef:Gent is voor mij een serieuze titelkandidaat. Ik verwacht dat die dichter zullen eindigen dan vorig seizoen. Bovendien kan Gent voor een groot stuk terugvallen op de automatismen van na nieuwjaar, itt. tot een paar andere ploegen *kuch kuch*. Soms is het een voordeel om vroeg tegen een topclub te spelen, omdat die vaak lang wachten met transfers (in en uit), maar bij Gent zie ik geen Izquierdo, Engels of Dendoncker. Die kern lijkt me redelijk compleet te zijn, dus veel voordeel hebben we niet om daar tegen te openen.

Simpel gezegd: Gent is torenhoog favoriet. Elk punt dat je haalt tegen Gent is een gewonnen punt.
Idd blijft Gent altijd torenhoog favoriet.
Ik hoop dat je Antunes zal recupereren. Want als Dussaut speelt, komt hij sowieso tegen ofwel Kalu, ofwel Simon en dan gaat hij sterrekes zien.

Ik heb nog eens snel de kern van Gent bekeken.... DAT is nu eens een kern om jaloers op te zijn!

De eerste 2 certitudes (voor mij) voor deze match zijn Gueye en Vetokele.
Het enige minpunt van Gent zijn hun centrale verdedigers. Niet van de snelsten en het licht gaat daar nogal snel uit.



Voor de rest.... Druk zetten en niet in het spel laten komen.
Volgens HBvL vandaag geen Antunes tegen Gent, hij is nog geblesseerd en blijft nog een 2-tal weken aan de kant...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef: Ik heb nog eens snel de kern van Gent bekeken.... DAT is nu eens een kern om jaloers op te zijn!
Dat dit uitgerekend van u moet komen. :grappig:

Anyway, Antunes staat nog twee weken aan de kant en heeft bovendien nog niks van de voorbereiding meegemaakt. Dat was voor mij sowieso geen ideale optie. Dussaut is geen valabele basisspeler voor een club die hoger mikt dan plaats 12. Dat is hard, maar het is momentele gewoon zo. Ceballos is dat mogelijk wel, maar dan heb je geen linksbuiten, of je moest Boli daar gaan zetten. Daar staat ge dan: speeldag 1 en ge moet al langs alle kanten schuiven om ocharme 1 blessure op te vangen. :toppie:
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:
STVV-fan schreef: Ik heb nog eens snel de kern van Gent bekeken.... DAT is nu eens een kern om jaloers op te zijn!
Dat dit uitgerekend van u moet komen. :grappig:

Anyway, Antunes staat nog twee weken aan de kant en heeft bovendien nog niks van de voorbereiding meegemaakt. Dat was voor mij sowieso geen ideale optie. Dussaut is geen valabele basisspeler voor een club die hoger mikt dan plaats 12. Dat is hard, maar het is momentele gewoon zo. Ceballos is dat mogelijk wel, maar dan heb je geen linksbuiten, of je moest Boli daar gaan zetten. Daar staat ge dan: speeldag 1 en ge moet al langs alle kanten schuiven om ocharme 1 blessure op te vangen. :toppie:
Je moet dus eigenlijk niet schuiven. Je laat Dussaut op de rechtsachter en zet Kitsiou op links tot Antunes fit is en/of er een andere linksachter is.

De linksachter is en blijft tot nu toe nog altijd een pijnpunt.

PS: Vetokele kan depaneren op een flank als het moet, Boli is daar niet snel genoeg voor.

Pirard
Dussaut - Teixeira- Kotysch - Kitsiou
Botaka - Asamoah - De Petter - Ceballos
Vetokele -- Gueye
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Jacques »

Niet schuiven, maar uwe normale rechtsachter moet wel links spelen. Volgens mij zijt ge dan toch aan't schuiven zur. ;)

Enfin, de vaststelling blijft: 1 blessure, waarvan je al lang weet, en je zit achteraan in de miserie. Eén speler moet tegen zijn voet gaan spelen en de vervanger voldoet niet.
Laatst gewijzigd door Jacques op 24 jul 2017, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door STimVV »

STVV-fan schreef:
Pirard
Dussaut - Teixeira- Kotysch - Kitsiou
Botaka - Asamoah - De Petter - Ceballos
Vetokele -- Gueye
Zo zou ik het ook doen. Toch op dit moment, gezien de beperkte mogelijkheden.
Ik vraag me wel af waarom de coach Dussaut niet op linksback zet, en Kitsiou op rechts. Het is duidelijk dat Kitsiou onze rechtsback zal worden, dan zou het voor de automatismen al beter zijn dat je hem daar toch al meteen zet ipv straks weer 2 posities te moeten wijzigen.
Bovendien speelde Dussaut in het verleden al op linksback. Ik herinner me dat hij op die positie een sterke match speelde op Standard (toen Pros 2x scoorde)
Als we deze opstelling bekijken zien we meteen de beperking van onze kern. Geen vervangers voor heel wat posities: niet voor rechtsback + centraal achteraan + linksback. En ook op de rechtshalf en linkshalf heb je daar enkel spelers die beter zijn op een andere positie. (Abrahams bijvb is voor mij een centrale 10, geen flank)
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Franz »

STimVV schreef:
STVV-fan schreef:
Pirard
Dussaut - Teixeira- Kotysch - Kitsiou
Botaka - Asamoah - De Petter - Ceballos
Vetokele -- Gueye
Zo zou ik het ook doen. Toch op dit moment, gezien de beperkte mogelijkheden.
Ik vraag me wel af waarom de coach Dussaut niet op linksback zet, en Kitsiou op rechts. Het is duidelijk dat Kitsiou onze rechtsback zal worden, dan zou het voor de automatismen al beter zijn dat je hem daar toch al meteen zet ipv straks weer 2 posities te moeten wijzigen.
Bovendien speelde Dussaut in het verleden al op linksback. Ik herinner me dat hij op die positie een sterke match speelde op Standard (toen Pros 2x scoorde)
Als we deze opstelling bekijken zien we meteen de beperking van onze kern. Geen vervangers voor heel wat posities: niet voor rechtsback + centraal achteraan + linksback. En ook op de rechtshalf en linkshalf heb je daar enkel spelers die beter zijn op een andere positie. (Abrahams bijvb is voor mij een centrale 10, geen flank)
Vind het ook raar dat Kitsiou niet gewoon op rechts staat en dan Dussaut op links.
Verder zal Tintin toch eerder kiezen voor een 4-3-3 tegen het sterkere Gent dan een 4-4-2, dus met 3 centraal op het middenveld: De Petter, Asamoah en De Sart. En dan op de flanken Ceballos en Botaka, in punt Gueye. Dan nog Pirard, Texeira en Kotysch, dat wordt volgens mij de start-opstelling tegen Gent. Al zou ikzelf liever Boli en in mindere mate Vetokele zien starten.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
vos33
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2017, 11:26

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door vos33 »

Steppe
Dussaut-Texeira-Kotysch-Kitsiou

Botaka-asamoah-de petter-ceballos

Vetokele-Gueye

Als je kijkt naar het spitsenduo, doet dit dan de mensen niet terugdenken aan een spitsenduo dat voor anderlecht speelde?Of voor G*nk?
Een grote kopbal sterke spits en een kleine snel man? Koller-Radzinski en Sonck-Dagano...
Ik ben ervan overtuigd dat zij twee defensies kunnen pijn doen! Als je het spel bekijkt dat STVV speelt onder Marquez is zou Gueye vaste waarde moeten worden!

Uiteindelijk kunnen wij blijven speculeren, het is de trainer die de ploeg zet...
Een ding is zeker: wat er ook gebeurt: Sintruin Till I die!!! C'mon you Yellows! :beer:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik zie Boli liever spelen dan Vetokele.
Vetokele geraakt zo moeilijk ne man voorbij.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Since '54 »

Jacques schreef:Niet schuiven, maar uwe normale rechtsachter moet wel links spelen. Volgens mij zijt ge dan toch aan't schuiven zur. ;)

Enfin, de vaststelling blijft: 1 blessure, waarvan je al lang weet, en je zit achteraan in de miserie. Eén speler moet tegen zijn voet gaan spelen en de vervanger voldoet niet.
Kan bij sommige backs denk maar aan Denis Odoi.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Jacques »

Akkoord, maar het blijft schuiven en je bent nog altijd 1 probleem aan het oplossen (links) door een ander (rechts) te creëren.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Tompie »

Ik vind Boli de meest complete van het trio Gueye - Vetokele - Boli. Maar het feit dat Vetokele de eerste helft speelde tegen Antwerp en Gueye bij de rust inviel en Boli pas veel later, doet vermoeden dat Boli niet zal starten zondag. Misschien toch een teken aan de wand dat Boli ons nog zal verlaten? Wat ik persoonlijk zeer jammer zou vinden...

Verder blijf ik het een moeilijke oefening vinden om een geschikt systeem te vinden met de huidige kern. Zaterdag speelden Ceballos en Botaka goed op de flanken, maar toch kwam Vetokele als diepe spits amper aan de bal. Vetokele lijkt sowieso beter te renderen met een tweede spits die dicht bij hem speelt.

Ik ben geneigd om te zeggen dat we beter met 2 echte spitsen spelen, maar dan vind ik ons middenveld wel heel erg plat. De Petter en Asamoah gaan centraal dan vaak tegen een overmacht komen en of Botaka het loopvermogen heeft om een hele wedstrijd de flank te doen, betwijfel ik.

Zaterdag probeerde onze coach dat wat op te lossen door De Sart als diepste middenvelder te positioneren, misschien dat daar ook wel een rol is weggelegd voor een Bezus. Volgens mij kan ook Asamoah (een rijtje hoger) of Abrahams op die positie uit de voeten. Maar dan offer je dus wel een spits op.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Louis XIV »

Op ur cloeten zol djé krijgen
Plaats reactie