Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Alles over de wedstrijden van STVV

STVV - AA Gent

STVV wint
10
22%
STVV speelt gelijk
9
20%
STVV verliest
26
58%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Bartman »

Kiekemakakel schreef:
Mikman schreef:Pirard kwam weinig indrukwekkend over, straalde niet veer vertrouwen uit naar zijn verdediging. Eén goeie save op een ( volgens Sporza onterecht toegekende ) vrije trap van Milicevic. Ik vond zijn positionering bij de 0-1 ook niet fantastisch. Een rechtsvoetige die schuin naar doel loopt mag nooit zo in de kortste hoek kunnen trappen.
Met zijn gestalte wel secuur op hoge ballen.
Dit was ook mijn eerste reactie toen de goal viel. Die bal mag daar in principe niet binnen.
Absoluut
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Bartman »

Mikman schreef:De openingsmatch op Stayen was wéér een spektakelstuk. Ik blijf erbij dat gezien het gebrek aan vertrouwen van de fans in het bestuur, men deze match beter gratis inkom had gegeven. Dan had je vandaag veel zieltjes gewonnen en had die investering zichzelf terugbetaald. Natuurlijk kon je niet voorspellen dat dit zo'n thriller zou worden.

Ik gaf enkele dagen geleden een hele rits argumenten waarom STVV dit seizoen ergens rond de 9e plaats zou moeten kunnen eindigen, ik zag al wat indicaties in die richting vandaag:
Waarom ze de (mijn) doelstelling wel zouden moeten kunnen halen, want dat is dus uw vraag:

-omdat de ploeg die nu de competitie aanvat sterker is dan de ploeg die vorig seizoen de competitie aanvatte. Toen stonden onder andere Pros, Swers, Sylla en Ono ( als linksbuiten ) nog in de basis.

-Omdat er niet alleen sterkhouders vertrokken maar ook bijgekomen zijn in de centrale as: Texeira, Asamoah en Gueye waren in het verleden niet haalbaar voor STVV.


-Omdat door het vertrek van Pros, Swers, Cuevas en andere kloefkappers de kans onbestaande is dat ze dit seizoen de rest van de ploeg sportief nog mee naar beneden kunnen trekken.

-Omdat er nogal wat spelers zijn die ontegensprekelijk verder staan dan een jaar geleden: Pirard, Abrahams, Ceballos, De Sart. Dat geldt wel niet voor Dussaut, vrees ik.

-Omdat het creativiteitsprobleem op het middenveld momenteel toch overschat wordt: iemand van Asamoah, De Sart of Abrahams kan het mogelijk oplossen. Of Bezus, maar daar geloof ik momenteel niet zo in. Ik vind wel dat er nog altijd te weinig kracht op het (defensieve) middenveld is, wat ons op verplaatsing parten kan blijven spelen.

-Omdat spelers als Vetokele en Boli een volledige voorbereiding hebben kunnen meemaken, dat is immens. Vetokele kwam vorig seizoen aan de winterstop met nauwelijks volledige matchen in de benen van Zulte-Waregem, Boli maakte vorig seizoen de voorbereiding niet mee. En als Boli toch nog zou vertrekken dan zou ik daar geen probleem mee hebben ALS het minstens voor een nieuw clubrecord is ( dus minstens 3 miljoen Euro Euro ). Vetokele was toch nog goed voor 8 goals in 15 wedstrijden, dat is niet niks.

-Omdat we met Gueye een (kopbal)sterke spits hebben die zelfs als je het moeilijk hebt nuttig kan zijn en naar wiens profiel veel ploegen buiten de top-6 op zoek zijn.

-Omdat de transferperiode nog niet afgelopen is en er dus nog altijd volk bij kan komen op de gekende pijnpunten.

-Omdat -en dat meen ik oprecht- de videoref ons tegen topclubs een paar punten extra kan opleveren.( maar dat geldt voor alle ploegen die niet tot de G-5 behoren ).

-Omdat er een goeie mix is tussen ervaren spelers ( Steppe, Teixeira, Kotysch, De Petter ) en jonge gasten die zich willen bewijzen. Te oude kern is niet goed, te jong is ook niet goed. Ik zeg niet dat dat een Masterplan was van Bormans en co, maar het komt nu toevallig wel zo uit.

De zwakke punten vandaag waren Pirard en -niet verrassend- Dussaut. Dussaut begon al meteen slap aan de match met het weggeven van een onnodige corner en een slordige laterale pass die gevaarlijk balverlies opleverde. Veroorzaakte ook de vrije trap die de 2-2 inleidde door veel te driest in te vliegen. Dan gaf Kitsiou aan de overkant een betere indruk, al klapte hij de buitenspelval wel niet dicht bij het openingsdoelpunt maar dat had vooral te maken met het feit dat hij niet op zijn gewone positie speelde denk ik. Dan is het moeilijker om zo'n dingen in te schatten, zeker als je in een fractie van een seconde, op automatisme bijna, moet beslissen.

Pirard kwam weinig indrukwekkend over, straalde niet veer vertrouwen uit naar zijn verdediging. Eén goeie save op een ( volgens Sporza onterecht toegekende ) vrije trap van Milicevic. Ik vond zijn positionering bij de 0-1 ook niet fantastisch. Een rechtsvoetige die schuin naar doel loopt mag nooit zo in de kortste hoek kunnen trappen.
Met zijn gestalte wel secuur op hoge ballen.


Teixeira was top achterin. Niet alleen een beest in de duels maar ook uitstekend in de organisatie en het aanjagen, én een knappe pré-assist op De Sart. Nogmaals zeggen: de Teixeira van 2 jaar geleden zou bij elke Belgische topclub in de basis staan. Die van nu is hopelijk nog altijd even goed.

De Petter had twee maal een cruciale tussenkomst in de slotfase. Dat is eigenlijk even veel waard dan een spits die scoort of een doelman die een wereldsave doet.

Vorige week tegen Antwerp trok Ceballos zijn PO2-vorm door, dat deed hij vandaag losjes over. Toen indrukwekkender in het spel, vandaag beslissend met zijn doelpunten. Maar de vrije trappen en corners van Stef zullen we blijven missen.

De Sart heeft dus echt wel veel progressie gemaakt. Nu ook sterk in een echte match met inzet. Was in de beginfase de enige Kanarie die iets goed leek te kunnen doen met de bal, en ook goed in het druk zetten. Daarna wat weggezakt maar knappe assist bij de 1-1 en dan tot het einde heel veel loopvermogen getoond. Goeie infiltraties zonder bal ook. Was dat trouwens geen penalty op hem toen hij kon koppen in de tweede helft?

De inbreng van Asamoah deed de slag op het middenveld in het voordeel van STVV kantelen. Nog altijd dezelfde heerlijke voetballer die ooit met Eupen kwam schitteren op Stayen.

Niet zo'n fan van Botaka, al deed hij ook een paar aardige dingen en is hij zeker nog altijd een enorme verbetering tov Swers. Maar er zitten gewoon betere spelers op de bank dan hem. Misschien niet op zijn positie maar dan moet de trainer maar een oplossing zoeken. Denk dat zijn rendement hoger zou liggen als supersub.

Vetokele zit aan 9 doelpunten en 4 assists in 16 wedstrijden voor STVV. En toch heb je soms de indruk dat men ( de supporters ) hem nog niet voor vol aanzien. Haal morgen een nieuwe spits met die statistieken en iedereen spreekt van een toptransfer. Had zeker een strafschop kunnen krijgen.

Gueye zal zijn waarde dit seizoen nog wel bewijzen. Net iets meer talent dan de vorige boomlange spits die rugnummer 9 droeg ;)


De wissels van Marquez waren goed, zowel qua personeel als qua timing. De gaten in de kern blijven wel hetzelfde: een linksback, een centrale verdediger, misschien wat meer kracht op het middenveld ( als je Essiti of gisteren Seck bij Waasland-Beveren ziet, dat zijn echte beren ) , een vleugelaanvaller ( dat zal dan wel Legear worden zeker ).

In de marge: Rob Schoofs speelde vandaag geen al te beste partij voor Mechelen ( o.a. balverlies dat bijna tot doelpunt leidde ) , trapte wel goeie vrije trappen en werd iets na het uur vervangen. Volgens mensen in zijn directe omgeving ( familie ) deed STVV een serieuze inspanning om hem terug te halen maar was het zijn manager ( Geert Lambeets ) die hem in de richting van Mechelen stuurde. Dat had dan weer redenen uit het verleden ( Wilmots enz ) , een heel verhaal.
Duwfout in de rug van De Sart was een loepzuivere strafschop. De fase op Vetokele in de eerste helft wil ik graag nog eens opnieuw zien, maar leek me toch ook penalty. Als dat zo is, dan is er op dat vlak dus niets veranderd.
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door DJ Amiga »

Bartman schreef:
Mikman schreef:De openingsmatch op Stayen was wéér een spektakelstuk. Ik blijf erbij dat gezien het gebrek aan vertrouwen van de fans in het bestuur, men deze match beter gratis inkom had gegeven. Dan had je vandaag veel zieltjes gewonnen en had die investering zichzelf terugbetaald. Natuurlijk kon je niet voorspellen dat dit zo'n thriller zou worden.

Ik gaf enkele dagen geleden een hele rits argumenten waarom STVV dit seizoen ergens rond de 9e plaats zou moeten kunnen eindigen, ik zag al wat indicaties in die richting vandaag:
Waarom ze de (mijn) doelstelling wel zouden moeten kunnen halen, want dat is dus uw vraag:

-omdat de ploeg die nu de competitie aanvat sterker is dan de ploeg die vorig seizoen de competitie aanvatte. Toen stonden onder andere Pros, Swers, Sylla en Ono ( als linksbuiten ) nog in de basis.

-Omdat er niet alleen sterkhouders vertrokken maar ook bijgekomen zijn in de centrale as: Texeira, Asamoah en Gueye waren in het verleden niet haalbaar voor STVV.


-Omdat door het vertrek van Pros, Swers, Cuevas en andere kloefkappers de kans onbestaande is dat ze dit seizoen de rest van de ploeg sportief nog mee naar beneden kunnen trekken.

-Omdat er nogal wat spelers zijn die ontegensprekelijk verder staan dan een jaar geleden: Pirard, Abrahams, Ceballos, De Sart. Dat geldt wel niet voor Dussaut, vrees ik.

-Omdat het creativiteitsprobleem op het middenveld momenteel toch overschat wordt: iemand van Asamoah, De Sart of Abrahams kan het mogelijk oplossen. Of Bezus, maar daar geloof ik momenteel niet zo in. Ik vind wel dat er nog altijd te weinig kracht op het (defensieve) middenveld is, wat ons op verplaatsing parten kan blijven spelen.

-Omdat spelers als Vetokele en Boli een volledige voorbereiding hebben kunnen meemaken, dat is immens. Vetokele kwam vorig seizoen aan de winterstop met nauwelijks volledige matchen in de benen van Zulte-Waregem, Boli maakte vorig seizoen de voorbereiding niet mee. En als Boli toch nog zou vertrekken dan zou ik daar geen probleem mee hebben ALS het minstens voor een nieuw clubrecord is ( dus minstens 3 miljoen Euro Euro ). Vetokele was toch nog goed voor 8 goals in 15 wedstrijden, dat is niet niks.

-Omdat we met Gueye een (kopbal)sterke spits hebben die zelfs als je het moeilijk hebt nuttig kan zijn en naar wiens profiel veel ploegen buiten de top-6 op zoek zijn.

-Omdat de transferperiode nog niet afgelopen is en er dus nog altijd volk bij kan komen op de gekende pijnpunten.

-Omdat -en dat meen ik oprecht- de videoref ons tegen topclubs een paar punten extra kan opleveren.( maar dat geldt voor alle ploegen die niet tot de G-5 behoren ).

-Omdat er een goeie mix is tussen ervaren spelers ( Steppe, Teixeira, Kotysch, De Petter ) en jonge gasten die zich willen bewijzen. Te oude kern is niet goed, te jong is ook niet goed. Ik zeg niet dat dat een Masterplan was van Bormans en co, maar het komt nu toevallig wel zo uit.

De zwakke punten vandaag waren Pirard en -niet verrassend- Dussaut. Dussaut begon al meteen slap aan de match met het weggeven van een onnodige corner en een slordige laterale pass die gevaarlijk balverlies opleverde. Veroorzaakte ook de vrije trap die de 2-2 inleidde door veel te driest in te vliegen. Dan gaf Kitsiou aan de overkant een betere indruk, al klapte hij de buitenspelval wel niet dicht bij het openingsdoelpunt maar dat had vooral te maken met het feit dat hij niet op zijn gewone positie speelde denk ik. Dan is het moeilijker om zo'n dingen in te schatten, zeker als je in een fractie van een seconde, op automatisme bijna, moet beslissen.

Pirard kwam weinig indrukwekkend over, straalde niet veer vertrouwen uit naar zijn verdediging. Eén goeie save op een ( volgens Sporza onterecht toegekende ) vrije trap van Milicevic. Ik vond zijn positionering bij de 0-1 ook niet fantastisch. Een rechtsvoetige die schuin naar doel loopt mag nooit zo in de kortste hoek kunnen trappen.
Met zijn gestalte wel secuur op hoge ballen.


Teixeira was top achterin. Niet alleen een beest in de duels maar ook uitstekend in de organisatie en het aanjagen, én een knappe pré-assist op De Sart. Nogmaals zeggen: de Teixeira van 2 jaar geleden zou bij elke Belgische topclub in de basis staan. Die van nu is hopelijk nog altijd even goed.

De Petter had twee maal een cruciale tussenkomst in de slotfase. Dat is eigenlijk even veel waard dan een spits die scoort of een doelman die een wereldsave doet.

Vorige week tegen Antwerp trok Ceballos zijn PO2-vorm door, dat deed hij vandaag losjes over. Toen indrukwekkender in het spel, vandaag beslissend met zijn doelpunten. Maar de vrije trappen en corners van Stef zullen we blijven missen.

De Sart heeft dus echt wel veel progressie gemaakt. Nu ook sterk in een echte match met inzet. Was in de beginfase de enige Kanarie die iets goed leek te kunnen doen met de bal, en ook goed in het druk zetten. Daarna wat weggezakt maar knappe assist bij de 1-1 en dan tot het einde heel veel loopvermogen getoond. Goeie infiltraties zonder bal ook. Was dat trouwens geen penalty op hem toen hij kon koppen in de tweede helft?

De inbreng van Asamoah deed de slag op het middenveld in het voordeel van STVV kantelen. Nog altijd dezelfde heerlijke voetballer die ooit met Eupen kwam schitteren op Stayen.

Niet zo'n fan van Botaka, al deed hij ook een paar aardige dingen en is hij zeker nog altijd een enorme verbetering tov Swers. Maar er zitten gewoon betere spelers op de bank dan hem. Misschien niet op zijn positie maar dan moet de trainer maar een oplossing zoeken. Denk dat zijn rendement hoger zou liggen als supersub.

Vetokele zit aan 9 doelpunten en 4 assists in 16 wedstrijden voor STVV. En toch heb je soms de indruk dat men ( de supporters ) hem nog niet voor vol aanzien. Haal morgen een nieuwe spits met die statistieken en iedereen spreekt van een toptransfer. Had zeker een strafschop kunnen krijgen.

Gueye zal zijn waarde dit seizoen nog wel bewijzen. Net iets meer talent dan de vorige boomlange spits die rugnummer 9 droeg ;)


De wissels van Marquez waren goed, zowel qua personeel als qua timing. De gaten in de kern blijven wel hetzelfde: een linksback, een centrale verdediger, misschien wat meer kracht op het middenveld ( als je Essiti of gisteren Seck bij Waasland-Beveren ziet, dat zijn echte beren ) , een vleugelaanvaller ( dat zal dan wel Legear worden zeker ).

In de marge: Rob Schoofs speelde vandaag geen al te beste partij voor Mechelen ( o.a. balverlies dat bijna tot doelpunt leidde ) , trapte wel goeie vrije trappen en werd iets na het uur vervangen. Volgens mensen in zijn directe omgeving ( familie ) deed STVV een serieuze inspanning om hem terug te halen maar was het zijn manager ( Geert Lambeets ) die hem in de richting van Mechelen stuurde. Dat had dan weer redenen uit het verleden ( Wilmots enz ) , een heel verhaal.
Duwfout in de rug van De Sart was een loepzuivere strafschop. De fase op Vetokele in de eerste helft wil ik graag nog eens opnieuw zien, maar leek me toch ook penalty. Als dat zo is, dan is er op dat vlak dus niets veranderd.
ik vond dat geen penalty. De Sart gaat hangen, de verdediger bukt zich maar heeft geen intentie om De Sart tegen de grond te werken, DS gaat zelf liggen.
Ik vond dat het andere geval met Ventokele meer betwistbaar. Ventokele doet alles om toch recht te blijven (omdat hij zich op dat moment nog in een goede schietpositie bevindt) maar wordt daarna weer gehinderd/getrokken waardoor de reuzekans een kleine kans wordt. Vossen had al 5 keer op de grond gelegen en 5 penalties gekregen...

inzake spelersbeoordeling: Mikman heeft het perfect bewoord. Ik vond wel dat de basisopstelling niet goed was. Uw middenveld verzoop letterlijk en werd niet aangespeeld. (er werd telkens de lange bal gehanteerd omdat er geen creatieve aanspeelpunten op middenveld waren). Gelukkig werd Asamoah op tijd ingebracht. Ik vraag me trouwens af waar we Bezus moeten zien in dat verhaal? die zal toch niet gebleven zijn om de bank warm te houden?
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Iniesta »

Was door omstandigheden nog eens op Staaien en had een goed moment uitgekozen :D

De eerste helft was om te janken. Slecht voetbal aan beide kanten. Gent was duidelijk in gedachte bezig met de match van donderdag en ze acteerden veel te tam. Met Rinne in doel zijn ze kwetsbaar en de verdediging is al lang een probleem. Door de problemen met Foket en blessure van Gershon is het een gatenkaas met meer gaten dan kaas. Als dan een Asare ook nog af en toe te laks inspeelt wordt het erg. Mitrovic en vooral Gigot deden het wel goed. Ook het peil, of beter gebrek aan, van Horemans hielp ons enorm. De rechterkant van Gent deed gewoon niet mee.

Kubo werd gespaard voor donderdag. Esiti op het middenveld is veel te traag en moet telkens 2 keer traag rond zijn as draaien bij iedere balaanname waarbij hij meer armen gebruikt dan Fellaini. Daar missen ze een sterke Neto die alweer geopereerd is. Simon kon ons weinig pijn doen en van hem had ik meer verwacht op deze ondergrond.

De nieuwkomer en dure vogel, Franko Andrijasevic, was zo goed als onzichtbaar had hij niet uit het niets een goal gescoord waarbij Pirard er beter bij kon uitzien. Gelukkig zag hij er beter uit dan Rinne, de grabbelaar van Gent.

De 2e helft was gelukkig beter en Gent begon ook iets gretiger al kon minder gretig zeer moeilijk gerealiseerd worden. De eerste helft zwaaide Van Haezebrouck zo hevig met zijn armen dat de wind tot in tribune oost te voelen en te ruiken was. Esiti bleek er jaloers van te worden.

De 1-1 gaf ons echter nieuwe moed en Gent zakte weer in. Ze werden afgetroefd door meer inzet, lef en snelheid van uitvoering. Gentse slapers werden meteen onder druk gezet en leden zo veel balverlies. Dat er de 2e helft wel efficiëntie was zorgde ervoor dat we ook de 2-1 maakte. Helaas stond het snel gelijk door een onterechte vrije trap die Milicevic mooi gebruikte voor één van zijn befaamde voorzetten. Gelukkig trokken de andere op niet veel want hij kreeg van ons kansen genoeg met veel te veel corners die we soms te makkelijk weggaven.

Gent bracht Kubo en die liet direct zien wat er schort aan Gent. Hij had wel de grinta en inzet die het zijn ploegmaats ontbrak. Ineens deed Gent wel mee en konden ze zowaar voetballend ook iets uitvoeren. Gelukkig viel ons 3e doelpunt zodat Gent nog meer met druk moest spelen. We verzuimden het af te maken met een 4e goal maar gelukkig kon ook Gent niet meer scoren en zo bleven de 3 punten verdiend in Sint-Truiden.

Pluspunten aan onze kant: Guéye, een sterke spits die ook hard werkte en nog wel wat goals zal scoren. Ook zijn lengte is belangrijk. Ceballos groeide in de match en blaakte van vertrouwen na zijn eerste goal, knappe prestatie. De Petter is belangrijk in deze groep en achterin Teixeira en Kotysch stevig. Ook vooral de inbreng van Asamoah deed de boel kantelen. Hij brengt wat meer creativiteit en ineens kwam er wat lijn in ons spel dat ervoor soms te slordig was. Vetokele scoorde mooi en werkte hard maar bood goede steun aan Guéye.

Botaka was wisselvallig, wisselde goede met slechte dingen af, moet beter kunnen, hoop ik.

Soit, STVV deed het vooral in de 2e helft goed en mits enig kneedwerk en automatismen kan er met deze ploeg hoger dan degradatie gespeeld worden. Vooraan zitten we goed en ook achteraan is de basis ok. Het is goed dat we de 1e match winnen want ook Waasland Beveren en Moeskroen pakten direct 3 punten. Belangrijkste is het getankte vertrouwen en basis om verder te werken. Hopelijk wiegen ze in het bestuur niet zichzelf in slaap met deze prestatie en wordt het team alsnog versterkt. Wie ECHT de ambitie voor PO1 heeft zou dat doen.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door miel »

Ik had de match opgenomen , en nog eens terug bekeken .
Op Tv is de beleving en de amusement waarde van een wedstrijd toch heel anders dan in het stadion .
Het was zeker geen hoogstaande wedstrijd , vooral de eerste helft bleef het zoeken en tasten met zeer weinig kansen aan beide zijden , het eerste kleine foutje in onze verdediging werd meteen genadeloos afgestraft .
De tweede helft was een stuk beter , Stvv begon steeds meer het laken naar zich toe te trekken en werd daar voor beloond .
Een onbezonnen en onnodige fout van Dusaut luide de gelijk maker in , uiteindelijk bezorgde een opportunistische Caballos ons dan toch een verdiende overwinning .
Ik wil toch even de prestaties van onze as benadrukken , zonder anderen te kort te willen doen , maar het duo Taxeira Kotisch
waren sterk , ook De Petter en De Sart deden het voortreffelijk , en met Vitokele had Gent heel wat moeite .
Waar ik het meest voor vreesde was het gebrek aan duel kracht , maar in de wedstrijd van gisteren was mijn vrees ongegrond .
Verder is mij op gevallen , Kitsiou , eens die op zijn rechts back positie kan post vatten , hebben we daar het laatste nog niet van gezien , en dat de trainer vrij vlug tactisch bij stuurt , dat de vervangers het dan nog doen ook stemt mij positief , te meer daar men nog op zoek is naar enkele versterkingen op posities die dun bezaaid zijn .
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Tompie »

Het grote pluspunt gisteren was dat je echt wel kwaliteit kon inbrengen in de tweede helft: Asamoah, Boli en Abrahams als invallers, dat is luxe voor een club als STVV.

Voor de rust was een beetje het spel waarvoor ik vreesde. Veel goede wil, weinig kansen maar één foutje bij ons en flits langs Gentse zijde waren voldoende om toch op achtervolgen aangewezen te worden. Aan de ene kant stond er wel degelijk een stevige organisatie (want Gent kon in die eerste helft amper doelgevaar creëren), aan de andere kant zijn noch Kotysch noch Texeira geweldig in het uitvoetballen. En ook hun gebrek aan snelheid is een pijnpunt, dat bleek ook bij de 0-1. Hoewel we dus amper wat weggaven, waren we soms toch aan het klungelen. Zelf konden we ook amper voor dreiging zorgen. Botaka zal inderdaad mogen knokken voor een basisstek. Zoals ik eerder al aanhaalde was hij compleet onzichtbaar tegen Westerlo maar wel goed tegen Antwerp. Zoals Mikman al zei, is hij misschien eerder een type dat wat kan forceren als invaller.

Gent vroeg na de rust dan wel zelf om problemen door teveel op die 0-1 te teren. Het kantelmoment was toch wel de invalbeurt van Asamoah, waardoor Ceballos op de flank kon spelen. Plots ging STVV, met Asamoah als dirigent, veel beter voetballen. Altijd aanspeelbaar, de voetballende oplossing zoekend, vooruit denkend, die Asamoah is een heerlijke voetballer (dat wisten we in feite al). De 1-1 kwam er niet toevallig op aangeven van een sterke De Sart, die enorm veel meters maakte. Knap afgewerkt ook van Vetokele, die vaak weinig in het stuk lijkt voor te komen maar dan toch weer van grote waarde is.

De motor van Gent ging nog meer sputteren en STVV rook bloed. Ceballos (wat ben ik blij dat die er opnieuw bij is) knalde de 2-1 (op aangeven van Asamoah) fraai binnen. Dat het nog spannend werd, hadden we toch vooral aan onszelf te wijten. Dussaut is echt wel de zwakke schakel in dit geheel. Als Antunes fit is en Kitsiou (ook al zo'n kuitenbijter, kilometervreter maar ook een zeer degelijke voetballer) op rechts kan postvatten, zal Dussaut wellicht snel uit de ploeg verdwijnen. Een domme overtreding van Dussaut en de bordjes weer in evenwicht.

Ondertussen kwam ook Boli de rangen versterken en net als Asamoah droeg ook hij zijn steentje bij. Hij leek zich in de soep te draaien aan de zijkant van het eigen strafschopgebied, maar kwam er sterk uit, waarna het leer via Asamoah bij Ceballos kwam. De rest is geschiedenis.

Voor mij dus Asamoah, De Sart, Ceballos, Kitsiou en Texeira als uitblinkers. En misschien toch ook nog een belangrijke naam om te vermelden: De Petter. Zijn interventies waren cruciaal en voor het eerst had ik echt het gevoel dat hij een meerwaarde was op het terrein.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Jacques »

De inzet was er langs onze kant een volledige wedstrijd, maar dat resulteerde pas na de rust in deftig spel met kansen. Voor de rust was het toch vooral een mierenhoop: veel ijver, maar geen lijn in het spel en vaak overhaast spelen. Het is duidelijk dat onze kwaliteiten dit seizoen in het aanvallende compartiment liggen. Als je achtereenvolgens Asamoah, Boli en Abrahams kan inbrengen...dat is luxe naar onze normen. Zeker als Bezus daar nog eens bijkomt. Voorts een sterke De Sart, De Petter en Teixeira. Daartegenover staat dat een aantal spelers bleek voor de dag kwam. Dussaut een zware onvoldoende, Pirard en Botaka twijfelgevallen en ook Ceballos kwam de eerste helft niet uit de verf. Zijn spel en doelpunten na rust maken natuurlijk veel goed. Heerlijke loopactie bij de 2-1, de 3-2 is zoals anderen al aanhaalden eigenlijk wat lucky en egoïstisch, maar goed, hij gaat er wel in natuurlijk.
Doe me toch nog altijd maar een deftige linksback en vleugelaanvaller (niet Legaer, ma zal wel niks aan te doen zijn).
Gent liet een zeer bleke indruk, haalden absoluut niet het niveau dat je van een titelkandidaat mag verwachten. Die zullen donderdag toch uit een ander vaatje moeten tappen als ze niet al meteen uit de EL willen liggen.

Bon, PO1 dus...toch voor 1 week. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
1996Customer
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2017, 10:58

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door 1996Customer »

Is het niemand opgevallen dat de 2-2 meer een own goal is van Boli dan iets anders ?
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Henri is de man »

Wat me vooral opviel was het enthousiasme en intensiteit van dit STVV in de tweede helft. Conditioneel zit het zeker niet slecht. Ook dikke pluim aan Marquez - zag dat we slap begonnen waren in de tweede helft en gooide er na 5 minuten meteen Asamoah in waardoor het evenwicht in de wedstrijd veranderde.


Pirard: heel onzekere indruk in de eerste helft - "on-Pirards". Wel enkele goeie reddingen en secuur op hoge ballen.

Dussault: zwakste schakel bij STVV. Hij stond natuurlijk wel tegen Simon maar dan nog - een extra flankverdediger is momenteel transferprioriteit nummer 1.
Duo Teixeira - Kotysch: dat marcheerde eigenlijk wel. Teixeira toonde een aantal keren zijn klasse maar gaat ook nog regelmatig gele en rode kaarten pakken. Snelheid is mogelijk een probleem centraal achterin. Als éen van beiden uitvalt, is er ook een probleem.
Kitsiou: ik was geen fan maar de Griek heeft mij positief verrast - enorm veel inzet, ging regelmatig mee naar voor. Zijn tegenstander Kalou had niet zijn beste dag maar deze Kitsiou is top voor STVV

De Petter: viel me weinig op maar had 2 cruciale tussenkomsten laat in de tweede helft - belangrijk !
De Sart: ondanks zijn loopvermogen en storen vond ik dat hij in de eerste helft toch wel veel tekort kwam. In de tweede helft echter een fantastische voorzet/assist voor Vetokele en nadien kwam hij er ook beter door.
Botaka: speelde enkel in de eerste 50' maar kwam daarin tekort vond ik. Was niet blij met zijn wissel, maar die was terecht
Ceballos: ging na 5-10 minuten mee op het middenveld spelen en wisselde daar goede met minder goede dingen af. Tweede helft fantastisch en natuurlijk beslissend - man van de match

Vetokele: Moest vanaf de linkerkant komen, en dat is niet echt zijn ding maar kwam heel vaak goed mee aansluiten in de box en speelde goed i nde combinatie. Prima goal en had een penalty moeten krijgen in de eerste helft maar stond meteen recht. Liep een (lichte?) blessure op.
Gueye: heel sterk met het hoofd en toch ook met de voeten. Ging samen met Vetokele en De Sart snel en hoog drukken op de verdedigers van Gent. Is ook heel belangrijk op verdedigende stilstaande fases.

De drie invallers Asamoah - Boli - Abrahams deden het naar mijn mening alledrie prima. Asamoah wisselde goede dingen met mindere af maar hij is cruciaal voor dit stvv. Goede doorsteekpass naar Ceballos bij de 2-1.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door Jones »

Eerste helft zwak, gecompenseerd door een erg goed laatste half uur. Risico's genomen dat wel. We missen flankspelers en vooral : een goede linksback. Pirard gaf me een niet al te zeker gevoel gisteren.
Voor de rest genoten. Beter openen kan niet.
Waregem zal niet van de poes zijn. Eens benieuwd of Marquez onze slechte uitgeputte eens kan doen kantelen dit seizoen...
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Ben alleen maar verrast door de zwakke prestatie van Gent !!
Man van de match bij STVV : De trainer !! :onfire:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door STVV-fan »

Heb gehoord dat den trainer onder de rust gewoon aan die staantribune aan de west een sigaret aant roken was en ook na de match hetzelfde deed ipv de supporters groeten
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door miel »

STVV-fan schreef:Heb gehoord dat den trainer onder de rust gewoon aan die staantribune aan de west een sigaret aant roken was en ook na de match hetzelfde deed ipv de supporters groeten
En dan ?????
darion
Berichten: 1493
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door darion »

miel schreef:
STVV-fan schreef:Heb gehoord dat den trainer onder de rust gewoon aan die staantribune aan de west een sigaret aant roken was en ook na de match hetzelfde deed ipv de supporters groeten
En dan ?????

Zolang hij resultaten behaalt met STVV is er toch niks aan de hand
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (30/07 - 18u00)

Bericht door STVV-fan »

Ow, ik bedoel hier niets mee hoor, ne mens is vrij om te doen wat hij wil. Maar onder de halve? en uw supps niet gaan groeten terwijl ze u wel hebben aangemoedigd, zelfs als ge 0-1 achterstaat?

In ieder geval, zolang hij wint zal er hier geen commentaar op komen.

Ook gehoord dat de sfeer een schoon spandoek hadden met die kanonnen :toppie:
Plaats reactie