Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door Haspengouw »

Verdiende nederlaag, zonder de rode kaart van Dussaut wou ik het nog wel eens zien. Zulte was beter, maar toch lagen er mogelijkheden...

Assamoah verruit beste Truienaar, gaan we nog plezier aan beleven!
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door Jack »

Dussaut...kroniek van een aangekondigde rode kaart. Oerdom! Daarna was de match gespeeld.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door STimVV »

De 2e helft was het mooi duidelijk hoe "goed" deze kern is samengesteld:
Uwe rechtsback moet linksback spelen.
De Norre op rechtsback. (Middenvelder die normaal gezien weer uitgeleend ging worden)
De Sart als rechtsvoetige op linkshalf. (En daarna ook nog als spits, omdat uw 2 spitsen die als aanspeelpunt kunnen dienen gewisseld werden)
Man man man...

Begin er volgende week maar aan... zonder Ceballos en Dussaut. Je hebt dan maar 1 back en geen enkele linksvoetige speler. (Buiten Ayala die zelfs nog niet klaar was om de bank te halen) Ayala is trouwens een typische linksvoetige centrale verdediger. Hij is evenveel linksback als Fernandes dat zou zijn. (Of Teixeira/Kotysch als rechtsback) Tis niet omdat je linksvoetig bent dat je zomaar linksback kan spelen.
Het zou me niet verwonderen moesten ze die 4e-rangs braziliaan snel een minimumcontractje geven omdat er anders niks voor handen is)
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door Alain »

Ik neem het de coach niet kwalijk dat hij het zonder spitsen probeerde, om zo terug wat meer grip te krijgen op het middenveld. Het was sowieso een moeilijke opdracht met 10.

Als het ganse forum over één ding eensgezind is, dan is het wel over wie onze zwakste schakel is. Alleen jammer dat hij dat steeds zo in de verf moet zetten. De slimme Kaya lokt twee keer goed uit, de oerdomme Dussaut trapt er twee keer in.

Ten slotte heb ik mij toch ook wel wat geërgerd aan de arbitrage. Niet dat het het eindresultaat heeft beïnvloed, neen, de uitslag was correct. Maar er zijn een paar dingen die me van het hart moeten.
In min 5 en min 12 worden er counters van ons afgebroken, fases die vanaf min 20 altijd met geel bestraft zouden worden.
Bij die penaltyfase op Gueye, ben ik hier niet recht gesprongen uit de zetel, ik begrijp dat hij hem niet geeft. Maar dat moet onze verdediger over twee weken toch niet op RSCA proberen. Het omgekeerde verhaal bij de ZuWa-penalty. Een halve minuut eerder kregen wij een handsbal niet. Ik snap dat de penalty gegeven wordt. Maar het was wel van erg kortbij aangeschoten. En ik verwacht ook niet meteen een penalty als Vetokele hem over twee weken zo tegen de arm van Spahic aanknalt. Het ligt soms allemaal kort bij mekaar.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door miel »

Verdiende overwinning van Zulte, hadden controle over de wedstrijd zonder echt veel gevaar .
Door de onnodige fouten van Dusaut kreeg Zulte echt het overwicht , en we kwamen toen overal een mannetje te kort om het te belopen . Tegen een zo goed voetballende ploeg weet je het dan wel .
Ik begrijp de wissels wel van de trainer , om de voorspelers er af te halen , hij wou dat we terug wat greep kregen op het middenveld en rekende op die éne kans , die is er dan laat in de wedstijd ook gekomen , maar door de toch wel lichte strafschop was het kalf reeds verdronken .
In elk geval vorige week bracht Dusaut ons al in de problemen , en nu weer en telkens met dwaze overtredingen die op dat ogenblik helemaal niet nodig waren .Enkele weken laten bezinnen .
Kitsiou op rechts , en op links om het even wie .
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door Since '54 »

miel schreef:Verdiende overwinning van Zulte, hadden controle over de wedstrijd zonder echt veel gevaar .
Door de onnodige fouten van Dusaut kreeg Zulte echt het overwicht , en we kwamen toen overal een mannetje te kort om het te belopen . Tegen een zo goed voetballende ploeg weet je het dan wel .
Ik begrijp de wissels wel van de trainer , om de voorspelers er af te halen , hij wou dat we terug wat greep kregen op het middenveld en rekende op die éne kans , die is er dan laat in de wedstijd ook gekomen , maar door de toch wel lichte strafschop was het kalf reeds verdronken .
In elk geval vorige week bracht Dusaut ons al in de problemen , en nu weer en telkens met dwaze overtredingen die op dat ogenblik helemaal niet nodig waren .Enkele weken laten bezinnen .
Kitsiou op rechts , en op links om het even wie .
Volkomen mee eens Miel. Dussaut kost ons punten maar Bagajoko en Djené ook laten we dat ook maar niet vergeten. Dussaut is een sterke back voor bv Union of Tubize niet voor de Pro League.
Ik hoor hier niks over Boli. Iedere bal die hij toegespeeld kreeg verloor hij. Bovendien toen Guejé alleen doorbrak had hij een medemaat moeten hebben waar hij de bal op kon afspelen. Boli zou dat geweest zijn indien hij niet als een jogger 20 meter achterop liep. Ik vrees dat Yohan Boli in de Pro League weinig of geen potten zal gaan breken. Sterke wedstrijd van Pirard en min of meer van Asamoah.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door voetballiefhebber »

De basisploeg is min of meer een ploeg die het niveau aankan, op 1 of 2 spelers na. Maar als je dan de bank ziet, dan vrees ik toch wel echt. Buiten onze Zuid-Afrikaan is er niemand die een meerwaarde zou kunnen betekenen op gelijk welke positie. Alleen Abrahams en Steppe zijn goed genoeg om kans te maken op een basisplaats. Backs zijn er niet. Kunnen ze Bagayoko niet terughalen of zo?
Misschien komen ze binnenkort op de proppen om Cuevas nog een seizoen te huren :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door Jack »

Ik snap ook niet dat ze Bagayoko niet gehouden hebben. Ja, geregeld een brainfart maar toch overduidelijk beter dan Dussaut.

Chapeau toch ook voor Zulte-Waregem die er alweer in geslaagd zijn een leuke ploeg bijeen te rapen voor dit seizoen!
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door Jones »

voetballiefhebber schreef:De basisploeg is min of meer een ploeg die het niveau aankan, op 1 of 2 spelers na. Maar als je dan de bank ziet, dan vrees ik toch wel echt. Buiten onze Zuid-Afrikaan is er niemand die een meerwaarde zou kunnen betekenen op gelijk welke positie. Alleen Abrahams en Steppe zijn goed genoeg om kans te maken op een basisplaats. Backs zijn er niet. Kunnen ze Bagayoko niet terughalen of zo?
Misschien komen ze binnenkort op de proppen om Cuevas nog een seizoen te huren :mrgreen:
zeer juist ! De linksback was prioriteit. Of gaat Bormans hem ineens meebrengen vanop zijn vakantieoord ?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door Jones »

Als je een uitmatch van STVV gezien hebt of je ziet er 10, dan zie je 10 keer hetzelfde : de helft minder inzet dan thuismatchen, afwachten, een goal tegen, kaartenlast uit frustratie en die u nekken (vandaag Dussaut) en met lege handen naar huis.

Creativiteit, kracht en ervaring missen we en dat komt op verplaatsing steeds en al jaren tot uiting. Nog steeds 4 spelers nodig : linksback, 2 flankmiddenvelders en een stevige, creatieve centrale middenvelder.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Jones schreef:Als je een uitmatch van STVV gezien hebt of je ziet er 10, dan zie je 10 keer hetzelfde : de helft minder inzet dan thuismatchen, afwachten, een goal tegen, kaartenlast uit frustratie en die u nekken (vandaag Dussaut) en met lege handen naar huis.

Creativiteit, kracht en ervaring missen we en dat komt op verplaatsing steeds en al jaren tot uiting. Nog steeds 4 spelers nodig : linksback, 2 flankmiddenvelders en een stevige, creatieve centrale middenvelder.
Eigenlijk vond ik het in de eerste helft meer dan degelijk wat ze op de mat legden. Nauwelijks of geen kansen, maar aan de overkant eigenlijk ook niet veel buiten in de eerste minuten. Beide ploegen speelden met volle inzet. In de tweede helft begonnen we goed tot de rode kaart viel en je zag dat alles in elkaar stuikte. Het leek erop alsof er ineens 3 man minder op het veld stond. Na de 1-0 was het echt over en werd er zelfs eerst met 1 spits gespeeld en daarna zonder spits.
Deze ploeg draait mee in de middenmoot als je iedere week met de basisploeg kunt starten, maar er zijn geen alternatieven die een leemte kunnen opvullen. Daar maak ik me het meest zorgen in.

Op een gegeven moment was er een vrije trap voor doel waar mensen moesten inlopen. Ceballos die wel sterk speelde in mijn ogen trapte die bal niet goed. Toen moest ik aan een Peeters denken die 9 keer op 10 bij deze vallen voor groot gevaar zorgde. Zo'n speler kun je ook nog missen, met een echt verfijnde traptechniek. Je kreeg maar 1 corner, maar die geraakte niet eens aan de eerste paal en was heel laag. Bij Peeters en Gerkens waren corners zeer gevaarlijk. Stilstaande fasen bepalen veel in het huidige voetbal.
Hopelijk komen er toch nog enkele degelijke spelers bij. De vervanger van Ceballos kon me niet echt bekoren eigenlijk. Een Limbombe of zo mag er zeker nog bij. Eigenlijk zijn er nog wel wat leemtes in te vullen.
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door wiekes »

met dank aan 3 dubbele steenezel Dussaut ,en onkunde,want die mens kan nog niet volgen bij de amateursklasse.trouwens waar blijft uwe linker back.en dan nog maar te zwijgen over de wissels
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Jack schreef:Ik snap ook niet dat ze Bagayoko niet gehouden hebben. Ja, geregeld een brainfart maar toch overduidelijk beter dan Dussaut.

Chapeau toch ook voor Zulte-Waregem die er alweer in geslaagd zijn een leuke ploeg bijeen te rapen voor dit seizoen!
Bagayoko was inderdaad beter dan Dussaut, maar ook zeer wisselvallig. De enige reden dat Bagayoko hier vorig seizoen nog speelde was omdat hij contract automatisch verlengd werd nadat hij in zijn eerste seizoen net genoeg matchen had gespeeld, anders was hij toen al mogen vertrekken. Nu liep zijn contract wel af ( en heeft intussen nog altijd geen nieuwe ploeg ) en Dussaut zijn contract liep wel nog door, dat is hoogstwaarschijnlijk de reden waarom de ene mocht blijven en de andere niet. Ze haalden eerst Antunes en daarna Kitsiou, de bedoeling was waarschijnlijk om Dussaut dan gewoon als back-up te gebruiken, dat was een stuk goedkoper dan zijn contract uitbetalen en Bagayoko laten bijtekenen.

Ik zeg niet dat het zo was of dat ik daar mee akkoord ga he, ik probeer gewoon de feiten aan elkaar te koppelen.


En Zulte-Waregem was inderdaad sterk. Ik vond ook niet dat STVV onvoldoende inzet had. Geen schande om toe te geven dat de tegenstander gewoon beter is. Dit niveau gaan ze wel moeilijk kunnen aanhouden eens hun programma zwaarder wordt ( Europees ).
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door nippy »

Idd zulte heeft een mooie ploeg. En ook een mooie bank
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 2: Zulte Waregem - STVV (05/08 - 20u30)

Bericht door Since '54 »

Waregem heeft en goede ploeg, ik ben akkoord, maar laten we ook niet overdrijven want tot de rode kaart van Dussault hadden we het moeilijk maar was er nog steeds geen man overboord. Alles kon nog en een gelijkspel zou er tot op het laatste eindsignaal ingezeten hebben.
Plaats reactie