Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

Op PO1 schema !
Volgende week kan je Anderlecht al een serieuze tik geven !
Tegen Gent en Standard is bewezen dat budgetten geen enkele rol spelen in voetbal, dus dat excuus kunnen we al definitief in de prullenmand gooien !

:heil: :Roland:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door miel »

mourinho schreef:
miel schreef:
Louis XIV schreef:
darion schreef:Voila, we winnen. 6/6 tegen 2 ploegen uit top 6.
Goed voetbal of niet, je wint.
Waar zijn de criticasters nu?
Je wint idd, voor hetzelfde geld kon een zeer zwak standaard ook eerst de match afmaken..maar goed dit heeft niks met voetbal te maken enkel met dame fortuna die net zoals tegen Gent aan je kant staat
Als ge niets beters te vertellen hebt zwijg dan .Het was een wedstrijd uit de oude doos .
Het is zo dat het geluk aan onze zijde was bij de counters van standard , maar waar was het geluk bij onze kansen .
Het is belachelijk aan het worden , als wij winnen is het altijd met de hulp van dame Fortuna , of een tegenstrever die zeer zwak is. Standard was echt niet zo zwak , een punten deling was misschien de juiste verhouding , maar je hebt het ook afgedwongen :end:
Een wedstrijd uit de oude doos :gek: :grappig: Menne lieve man dat is pas zever wat gij hier vertelt.Blij met een dooi mus dat zijt gij ja .De minst slecht ploeg heeft gewonnen maar om het een wedstrijd uit de oude doos te noemen daar lag het nog mijlenver vanaf zunne .
Heel blij met een dooi mus :clap:
Nog van die dooi mussen , nog blijer :onfire:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door vdl »

Brusselmans schreef:Op PO1 schema !
Volgende week kan je Anderlecht al een serieuze tik geven !
Tegen Gent en Standard is bewezen dat budgetten geen enkele rol spelen in voetbal, dus dat excuus kunnen we al definitief in de prullenmand gooien !

:heil: :Roland:
Zou heel staf zijn,moesten ze iets rapen op Anderlecht.
Al denk ik eerder dat we onze punten weer in de thuismatchen gaan halen.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door tesneusdoek »

Goede en (voor mij) onverwachtte maar op basis van de inzet verdiende overwinning.
Conclusies:
1) Ondanks de vele spelerswissels staat er toch al een soort groep op het veld, die er voor wil gaan en dat verwondert me in positieve zin. Ik dacht dat de vele huurspelers, verschillende nationaliteiten, de trainerswissel...een groep zou vormen die als los zand aan mekaar hangt, maar blijkbaar is het tegenovergestelde gebeurd. Wie of wat daarachter zit? Geen idee, maar voor mekaar vechten en achter elke bal lopen is de basis van het succes van om het even welke ploeg. Daar zonder gaat het niet.
2) Zoals ik al zei toen de kalender uitkwam en de vrees voor een 0 op 12 erin zat, tegen de PO1-kandidaten spelen aan het begin van het seizoen is niet noodzakelijk een slechte zaak. Die ploegen staan nog niet op punt. Dit geldt zeker voor Gent. Zulte-Waregem staat al een beetje verder. En Standard? Tja, bij Standard weet je nooit wat er gaat gebeuren en hoe die op het veld gaan komen. Dat is de charme van die club. Gisteren waren ze niet top, maar ook zeker niet zo slecht als sommigen beweren, de verdienste komt ook onze betere spelers toe.
3) Texeira, Kitsiou, De Sart, Asamoah en Ceballos steken er tot nu toe boven uit en zijn één voor één aangename verrassingen. Vooral De Sart is sterk bezig en als die deze lijn kan doortrekken, zal er meer dan één ploeg aan zijn mouw komen trekken, te beginnen met Standard.
4) Antunes en Bezus zijn onze "x-files" dit seizoen. Antunes revalideert, maar waarom speelde Bezus nog niet? Als Antunes niet snel klaar is om te spelen, moeten we misschien Ayala toch eens op links proberen (alhoewel die bij Valencië B als CV speelde). Raar dat De Norre de voorkeur krijgt op Ayala.
5) 6 Punten na drie speeldagen dat zijn (tot nader order) 6 punten dichter bij het behoud. Eens het behoud verzekerd, zullen we wel zien hoe ver we raken in de rechter- of misschien zelfs linkerkolom. Tegen A'lecht zie ik ons niks pakken, zeker niet na die hun debacle tegen Charleroi. In alle geval, als we thuis blijven punten halen (1 of 3) en af en toe eens voor de verrassing zorgen op verplaatsing, dan gaan we een zorgeloos seizoen tegemoet.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Smurf »

6 op 9 met dit programma is uitstekend. We moeten ons echter niet blind staren op de resultaten. Zowel Gent als Standard had een punt of meer kunnen halen.
Hiermee wil ik echter niet zeggen dat we onverdiend gewonnen hebben. En om te gaan verkondigen dat we winnen omdat Gent en Standard zwak waren, is me toch ook net iets te gemakkelijk. Ik vind het vooral bemoedigend dat we (telkens in de tweede helft) tegen beide ploegen absoluut niet moesten onder doen qua veldspel. Tegen Standard domineerden we het laatste half uur toch echt. Uiteraard kregen ze enkele enorme kansen, maar ze speelden dan ook op de counter alsof ze een voorsprong aan het verdedigen waren. Net zoals tegen Gent namen we opnieuw enorme risico's in onze zoektocht naar drie punten. Dat gaat een keer fout aflopen. Maar het zorgt tenminste voor kansen. Bovendien kan je in een driepuntensysteem inderdaad beter op zoek gaan naar de overwinning want met een punt schiet je niet veel op.

Hopelijk kan Goutas nog iets bij brengen achterin.
Botaka had enkele leuke doelgerichte acties, maar op een hele wedstrijd gezien vind ik het ook wat te weinig. Asamoah verdient naar mijn bescheiden mening een basisplaats (maar misschien kan die nog geen hele wedstrijd aan?). Iemand een idee hoe het met Bezus staat?
Als iedereen fit is, kunnen we toch een degelijke ploeg opstellen en hebben we nog degelijke wissels achter de hand. Toch graag nog één speler erbij die op de flank een meerwaarde kan betekenen.

Volgende week op Anderlecht zal zware kost worden want die zijn fameus in hun gat gebeten. Langs de andere kant is het daar natuurlijk ook nog niet geweldig geweest, dus wie weet...
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door nippy »

mourinho schreef:
miel schreef:
Louis XIV schreef:
darion schreef:Voila, we winnen. 6/6 tegen 2 ploegen uit top 6.
Goed voetbal of niet, je wint.
Waar zijn de criticasters nu?
Je wint idd, voor hetzelfde geld kon een zeer zwak standaard ook eerst de match afmaken..maar goed dit heeft niks met voetbal te maken enkel met dame fortuna die net zoals tegen Gent aan je kant staat
Als ge niets beters te vertellen hebt zwijg dan .Het was een wedstrijd uit de oude doos .
Het is zo dat het geluk aan onze zijde was bij de counters van standard , maar waar was het geluk bij onze kansen .
Het is belachelijk aan het worden , als wij winnen is het altijd met de hulp van dame Fortuna , of een tegenstrever die zeer zwak is. Standard was echt niet zo zwak , een punten deling was misschien de juiste verhouding , maar je hebt het ook afgedwongen :end:
Een wedstrijd uit de oude doos :gek: :grappig: Menne lieve man dat is pas zever wat gij hier vertelt.Blij met een dooi mus dat zijt gij ja .De minst slecht ploeg heeft gewonnen maar om het een wedstrijd uit de oude doos te noemen daar lag het nog mijlenver vanaf zunne .

Ja mene man. Want toen speelde ze nog met een verkensbloas!!! :zot:
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Since '54 »

Kanariepietje schreef:De Norre superwedstrijd gespeeld! Is echt een goede speler, mag van mij elke week spelen. Gaat vol voor de bal en speelt zo rustig
Niet overdrijven. De Norre heeft goed zijn plan getrokken en er was een totaalinzet van deze jonge man. Maar een super wedstrijd heeft gisteren geen van de 22 acteurs op zijn actief.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Hallo-Tokyo »

:boemel: ook afgezakt naar de heimat.

De inzet was er. Een echte derby waard. Wat me opviel wat het gebrek aan vertrouwen bij de fans op de oost-tribune.
Na een paar pinten de tribune opgestegen. Mooi zicht daarboven. (rij 28). De laatste keer dat de Rouches hier wonnen was 2007.
De ploeg van de kanaries staat me wel aan. Er is duidelijk potentieel om tussen plaats 8-12 te eindigen. Beste man van het veld was voor mij De Sart.
Anderlecht zal een maatje te groot zijn maar indien Waasland er aangaat tijdens het jaarlijks kermisweekend zullen we vriend en vijand verbazen met een 9 op 15. Voorlopig 6 op 9 en de grootste aanwinst start vandaag. Een trainer die we maximum twee jaar zullen houden. STVV zal niet degraderen. Dat lijkt me duidelijk. :geelblauw:
Kiekemakakel
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jun 2017, 23:32

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Kiekemakakel »

Since '54 schreef:
Kanariepietje schreef:De Norre superwedstrijd gespeeld! Is echt een goede speler, mag van mij elke week spelen. Gaat vol voor de bal en speelt zo rustig
Niet overdrijven. De Norre heeft goed zijn plan getrokken en er was een totaalinzet van deze jonge man. Maar een super wedstrijd heeft gisteren geen van de 22 acteurs op zijn actief.
Had Dossevi toch schoon in zen tes steken
Nie zievere... Speile!
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Jack »

Ik begrijp de hoera-stemming ivm De Norre toch ook niet helemaal.
Kwam voetballend echt nog veel tekort.
Verdedigend ging oké, maar van zodra hij de bal had vrij rampzalig.
Nu, dat kan zeker nog goed komen in de toekomst, hij is nog jong!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Halenaar »

Kiekemakakel schreef:Mijn god! Wat ben ik een fan van die Kitsiou. Grinta, snelheid, stevige speler, kuitenbijter a la Dimi Daeseleire ...
Begin ook fan te worden van hem. Heeft wel nog wat werkpunten, maar de basis zit goed.

Heeft ook opvallend veel progressie gemaakt vind ik tegenover de eerste oefenwedstrijden, toen hij nog vaak zoekende was en de mindere op het plein. Sterk van hem dat hij zich al zo goed aangepast heeft en gegroeid is in dat circus hier :)
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Iniesta »

Positivo schreef:Het gaat hier niet om gelijk te krijgen. Nu wordt RD nauwelijks nog genoemd in de commentaren.
Voor het begin, was hij een leugenaar omdat hij de PO1 ambitie uitsprak. Om iemand leugenaar te bestempelen voor zo een uitspraak, gaat mijn bevattingsvermogen te boven, tenzij .....Die zogenoemde supporters die hem als leugenaar bestempelden, zullen wel andere redenen bedenken om niet te gaan moest PO1 toch bereikt worden.

Je zult altijd negatievelingen hebben. Je kunt het ook op een andere manier benaderen. Iedereen wil het beste met stvv.
De eigenaars, de technische staf, de spelers, de supporters .... Positief denken mannen. In dat opzicht vond ik het geweldig Ceballos te zien tussen de feestende spelers. Dat is de mentaliteit.

Stvv verdient echt meer dan (half) lege tribunes.
De prijzen worden aan de finish uitgedeeld niet na 3 matchen. PO1 is nog heel ver, zelfs het behoud is nog bijlange niet verzekerd. De start is niet gemist maar het kan snel keren in het voetbal en we kennen het gezegde Steeds Te Vroeg Vieren.

Volgens mij is deze ploeg nog altijd geen PO1 kandidaat, daarvoor moeten ze veel langer iets laten zien dat ook gewoon beter is. Het spel is bij momenten OK maar niet om te zeggen dat we ploegen wegspelen. Dat Standard geen punt pakt ligt vooral aan Standard zelf. Herhaaldelijk falen bij de afwerking en dan nog 2 rode kaarten pakken zonder de match professioneel uit te spelen, tja. Toch een proficiat voor het team dat ervoor gaat en de punten ook niet gestolen heeft.

STVV verdient inderdaad meer dan lege tribunes maar dat vertrouwen zullen ze opnieuw moeten verdienen en dan helpen enkel resultaten op langere termijn en echte matchen uit de oude doos. Zoals ik al zei, voetbal is voor een deel hoop en die hoop moet concreet genoeg zijn eer je mensen weer warm krijgt om hun zuurverdiende centen uit te geven aan dit rijkeluisspeeltje. De vorige keer toen die hoop er was werd de hoop tijdens de solden verkocht. Toen hebben ze veel positiviteit begraven dus het is tijd dat ze hun schup bovenhalen. Start diggin'!
bertie8
Berichten: 216
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:55

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door bertie8 »

Jack schreef:Ik begrijp de hoera-stemming ivm De Norre toch ook niet helemaal.
Kwam voetballend echt nog veel tekort.
Verdedigend ging oké, maar van zodra hij de bal had vrij rampzalig.
Nu, dat kan zeker nog goed komen in de toekomst, hij is nog jong!
Ik vind het toch normaal dat zo een jonge kerel, die voor zijn eerste selectie en dan nog op een plaats die normaal niet zijn de zijne is, zich vooral gaat concentreren op zijn defensieve taken.Een LB staat er in de eerste plaats voor het defensieve en eventueel als het kan voor het offensieve op de tweede plaats. Ik zou voorstander zijn om hem meer kansen te geven als LB en hopelijk kan hij, eenmaal geïntegreerd, zijn offensieve taken ook beter gaan uitvoeren.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Stan »

bertie8 schreef:
Jack schreef:Ik begrijp de hoera-stemming ivm De Norre toch ook niet helemaal.
Kwam voetballend echt nog veel tekort.
Verdedigend ging oké, maar van zodra hij de bal had vrij rampzalig.
Nu, dat kan zeker nog goed komen in de toekomst, hij is nog jong!
Ik vind het toch normaal dat zo een jonge kerel, die voor zijn eerste selectie en dan nog op een plaats die normaal niet zijn de zijne is, zich vooral gaat concentreren op zijn defensieve taken.Een LB staat er in de eerste plaats voor het defensieve en eventueel als het kan voor het offensieve op de tweede plaats. Ik zou voorstander zijn om hem meer kansen te geven als LB en hopelijk kan hij, eenmaal geïntegreerd, zijn offensieve taken ook beter gaan uitvoeren.
Een LB staat er inderdaad in de eerste plaats om te verdedigen. Hij heeft dat uitstekend gedaan tegen Dossevi, toch niet de eerste de beste. Mocht hij aanvallender gespeeld hebben, had Dossevi hiervan zeker geprofiteerd.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door STimVV »

Ik was in het verleden heel hard voor COL, en ik vind het nog altijd een rochel in het gezicht van de supporters dat hij hier, heel efkes, terug T1 kon worden. Maar gisteren nam hij wel enkele goede beslissingen.

1/ Hij zette Kitsiou op z'n beste positie. Marquez zette hem op linksback waardoor je jezelf op 2 posities verzwakte. Hij liet Kitsiou volop z'n match spelen en gaf op linksback DeNorre opdracht om gewoon positie te houden en het balletje zo snel mogelijk af te geven. Het was onze zwakke plek, maar dat hadden die van Standard niet door. Maar Kitsiou was daardoor wel een meerwaarde op zijn beste positie.

2/ Ook de keuze voor Charissis ipv Asamoah was voor mij de juiste. Hij bracht grinta en meer duelkracht in de ploeg, hetgeen je nodig had tegen dit Standard.

3/ Ook het 2-spitsensysteem was écht met 2 spitsen. In de 1e match moest Vetokele steeds terugplooien op de linkse flank. Nu bleven de 2 spitsen diep tegen de centrale verdedigers hangen. Charissis en Botaka vingen hun backs op en knepen ook goed naar boven. De Sart speelde op die manier ook iets minder hoog en meer in de controle langs DePetter. Dat is ook zijn beste positie.

3 Goede en logischere keuzes dan wat ik eerder zag. Ik zal niet snel terug fan worden van COL, maar voor gisteren krijgt hij een pluim. (en dat was ook het geval geweest als we gisteren hadden verloren, hetgeen niet veel scheelde)
Plaats reactie