Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door vdl »

Kanariepietje schreef:De Norre superwedstrijd gespeeld! Is echt een goede speler, mag van mij elke week spelen. Gaat vol voor de bal en speelt zo rustig
Toch liever een linksvoetige speler daar,al speelde hij positioneel erg sterk.
Kiekemakakel
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jun 2017, 23:32

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Kiekemakakel »

Mijn god! Wat ben ik een fan van die Kitsiou. Grinta, snelheid, stevige speler, kuitenbijter a la Dimi Daeseleire ...

Ook Texeira en De Norre hebben zeer sterk gespeeld.
Nie zievere... Speile!
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door vdl »

Waar zijn al die grote voetbalkenners hier,die Charichis al afgeschreven hadden voor hij 1 minuut gespeeld had?
Vond hem vandaag sterk spelen,er werden veel overtredingen gemaakt op hem en hij was erg zuiver in de passing.
Net zoals er gelachen werd dat De Norre achteraan moest spelen,wel misschien is dit wel zijn toekomstige positie .
Ja standard was zwak,ja Gent was ook zwak maar normaal moeten die ploegen je toch uit verband kunnen spelen en das niet gebeurd.
Denk trouwens dat we een van de beste rechtsachters hebben uit de competitie, een lust om naar te kijken.
Botaka ,blijf me er aan ergeren,de man kan voetballen maar er komt zo weinig van en de vrije trappen laat hij ook beter aan iemand anderen.
Nu naar Anderlecht, dat word andere kak.
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door DJ Amiga »

over de wedstrijd:

- stvv sterk gestart eerste kwartier maar daarna heeft standard overgenomen en een aantal kansen gehad op 0-1
- tweede helft: stvv neemt initiatief maar wederom krijgt standard kansen op 0-1. dat de 1-0 valt is ook dankzij standard

ik was aan het wachten op de eerste die ging zeggen
STVVninof schreef:Standard was echt wel heel zwak
ik vond standard niet zo zwak. sterke organisatie achteraan, veel volk achter de bal, hoge pressing en 2 sterke flanken. Dan ben je geen zwak team. Edmilson heeft 2 open kansen gehad en gelukkig niet gescoord. Ook Mpoku weegt wel op een verdediging. Dat onze verdediging (vooral texeira en Kitsiou) er wel keer op keer stond, vergeten zeer veel forumgangers hier want stel dat ze positief zouden overkomen...

over De Norre die hier bejubeld werd: verdedigend heeft die behoorlijk zijn werk gedaan (aantal slechte korte passes) maar opbouwend is dat een ramp. Durfde niet vooruit te voetballen: ofwel balletje naar achter ofwel kort naar eerste speler voor hem. Dat COL hem gewisseld heeft, is terecht: zat er door en tegen een frisse Ndogala ging hij sterretjes zien. Ik had schrik toen Charisis daar ging spelen maar die is precies geboren met 4 longen (zat al dood aan de rust)

over de rest van stvv: het was niet zo goed. stvv kon de bal niet in eigen rangen houden en moest het spel ondergaan. een Asamoah heeft dit enigszins verholpen maar het is wel een speler die regelmatig bal verliest waardoor de verdediging in problemen komt. Ook Gueye en Boli waren onmachtig maar had vooral te maken met gebrek aan aanvoer.
uitblinker: Kitsiou. een blok graniet, ne linksback uit Dziuba zijne tijd. Met het mes tussen de tanden, strijdend maar voetballend zeer correct. Beste aankoop tot nu toe. Zou me niet verbazen als die volgend jaar weg is
minpunt: het aantal supporters. Ik snap gerust dat een heleboel thuis blijven omwille van circus ronaldo maar voetballend, spanning en resultaatgericht is het beter dan pakweg 10 jaar geleden.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Alain »

Ik heb genoten van de intensiteit van de wedstrijd. Een type match op maat van De Petter en onze twee Grieken. Kitsiou had mij tegen Gent al gecharmeerd, Charisis heeft mij vandaag ook aangenaam verrast.
Opvallend is dat we misschien wel een uur nodig hebben gehad om eens echt gevaarlijk te zijn. Op zich werd er niet zo slecht gevoetbald, maar Boli en Gueye kwamen nauwelijks in het stuk voor. Boli onzichtbaar, Gueye eerder ongelukkig.
Standard kwam wel regelmatig de neus aan het venster steken en we zijn een paar keer goed weggekomen. Desalniettemin durf ik de zege ergens nog wel verdiend te noemen, al is het maar omwille van de mentaliteit en de strijd die opnieuw top was. Met die opnieuw verwijs ik naar de tweede helft tegen Gent, voor alle duidelijkheid.
De Norre heeft inderdaad prima gedepanneerd op LB, maar ik vond zijn wissel niet onlogisch, omdat hij tegen het uur toch enkele steekjes begon te laten vallen.
Asamoah is een goede voetballer, maar opnieuw (net als tegen Gent) moest een ploegmaat redding brengen bij zeer gevaarlijk balverlies. Dit moet eruit, want een derde keer loopt dit verkeerd af.
Ik ben fan van Teixeira, ik vind hem een klasse sterker dan Fernandes, die soms wat teveel aan alibi-verdedigen deed. Al vind ik het wel beetje verontrustend dat hij vandaag al zijn derde geel pakte. (voor protest?)
Botaka vond ik in het spel nog wel ok, maar de stilstaande fases waren wel rotslecht. Toch even aan Stef Peeters moeten denken vanavond.

Maar goed... tevreden naar huis. Niet omwille van mooi voetbal, wel omwille van een intense en dus boeiende match met 3 punten als resultaat.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Jones »

DJ Amiga schreef:over de wedstrijd:

- stvv sterk gestart eerste kwartier maar daarna heeft standard overgenomen en een aantal kansen gehad op 0-1
- tweede helft: stvv neemt initiatief maar wederom krijgt standard kansen op 0-1. dat de 1-0 valt is ook dankzij standard

ik was aan het wachten op de eerste die ging zeggen
STVVninof schreef:Standard was echt wel heel zwak
ik vond standard niet zo zwak. sterke organisatie achteraan, veel volk achter de bal, hoge pressing en 2 sterke flanken. Dan ben je geen zwak team. Edmilson heeft 2 open kansen gehad en gelukkig niet gescoord. Ook Mpoku weegt wel op een verdediging. Dat onze verdediging (vooral texeira en Kitsiou) er wel keer op keer stond, vergeten zeer veel forumgangers hier want stel dat ze positief zouden overkomen...

over De Norre die hier bejubeld werd: verdedigend heeft die behoorlijk zijn werk gedaan (aantal slechte korte passes) maar opbouwend is dat een ramp. Durfde niet vooruit te voetballen: ofwel balletje naar achter ofwel kort naar eerste speler voor hem. Dat COL hem gewisseld heeft, is terecht: zat er door en tegen een frisse Ndogala ging hij sterretjes zien. Ik had schrik toen Charisis daar ging spelen maar die is precies geboren met 4 longen (zat al dood aan de rust)

over de rest van stvv: het was niet zo goed. stvv kon de bal niet in eigen rangen houden en moest het spel ondergaan. een Asamoah heeft dit enigszins verholpen maar het is wel een speler die regelmatig bal verliest waardoor de verdediging in problemen komt. Ook Gueye en Boli waren onmachtig maar had vooral te maken met gebrek aan aanvoer.
uitblinker: Kitsiou. een blok graniet, ne linksback uit Dziuba zijne tijd. Met het mes tussen de tanden, strijdend maar voetballend zeer correct. Beste aankoop tot nu toe. Zou me niet verbazen als die volgend jaar weg is
minpunt: het aantal supporters. Ik snap gerust dat een heleboel thuis blijven omwille van circus ronaldo maar voetballend, spanning en resultaatgericht is het beter dan pakweg 10 jaar geleden.
Exact mijn mening ! Een linksback is nodig, ze kunnen niet blijven wachten op Antunes. De norre weerde zich maar opbouwend te weinig en speelt tegenvoets. Wat mij betreft is De Norre de opponent van Kitsiou ipv de nonchalante Dussaut.
We houden na blessures van Vetokele, Ceballos en Antunes geen enkele zuivere linksvoetige over.
We hebben toch ook nog een rechterflankspeler nodig hoor. Botaka speelt teveel in slow-motion.

Wel raar met videoref : STVV zet zich klaar voor vrijschop, fluit Bocaut nog voor de fout van Sa en bal terug naar achter, weg vrijschop. Kan die videoref niet sneller stilleggen ? Daar gaat nog heibel van komen.
Nog opvallend : alleen Boli en niet ook Gueye krijgt geel na het bekruipen van de tribune na de goal. Trouwens leuke decolletes daar op die tribune bij de Boli's zo te zien. Ik zou ook meegegaan zijn als ik Gueye was :lol:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door toyotacorolla »

Mooi die drie punten.

"Kijk naar de omstandigheden: Casper De Norre als linksback. Die jongen speelde vorig seizoen nog in de derde afdeling, op huurbasis. Hij heeft het geweldig gedaan", stelt Chris O'Loughlin verheugd.

"Onze keeper viel uit, Charisis moest op rechts spelen. We misten twee belangrijke pionnen (Igor Vetokele en Cristian Ceballos, nvdr;). We maakten werk van een tactisch plan, dat tot in de puntjes werd uitgevoerd. Een hecht blok, goede pressing. En we dwongen ook doelkansen af." Aldus onze interim trainer. :stvv:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door miel »

Zeer aangename wedstrijd om te volgen .
Niet zo zeer van hoogstaande kwaliteit maar de intensiteit compenseerde dat ruimschoots
Een gehavend STVV heeft mij toch wel verrast met de wil om te winnen .
De kansen die Standard heeft gehad waren door snelle spelhervattingen waarop wij niet attent genoeg waren , en op twee counters waarop wij eigenlijk moesten gescoord hebben
In het prille begin kon er al rood vallen voor Standard toen Geuye alleen op doel af ging en foutief werd afgestopt
Dit is zeker een overwinning van het collectief en je kan het niet eens onverdiend noemen , omdat wij toch bleven proberen de tweede helft om de overwinning te halen . Onze verdediging deed het voortreffelijk ondanks de toch wel ongewone positie voor De Norre , hij heeft toch maar Dossevi aan banden gelegd .
Kitsiou , Taxeira en Kotisch top
Op het middenveld werd er heel wat strijd geleverd , Charrissis heeft laten zien dat hij voor ons iets kan betekenen ,
De Petter op zijn De Petters oerdegelijk .
De Sart heeft de ploeg op sleeptouw genomen sterk , en Botaka is zo een speler die sublieme momenten heeft en soms vraag je je af wat is die feitelijk aan het doen .
Naar mijn mening waren onze twee spitsen vandaag de minderen , ze hebben zeker hun steentje bij gedragen en hebben fel gewerkt , maar ik verwacht iets meer .
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door miel »

Louis XIV schreef:
darion schreef:Voila, we winnen. 6/6 tegen 2 ploegen uit top 6.
Goed voetbal of niet, je wint.
Waar zijn de criticasters nu?
Je wint idd, voor hetzelfde geld kon een zeer zwak standaard ook eerst de match afmaken..maar goed dit heeft niks met voetbal te maken enkel met dame fortuna die net zoals tegen Gent aan je kant staat
Als ge niets beters te vertellen hebt zwijg dan .Het was een wedstrijd uit de oude doos .
Het is zo dat het geluk aan onze zijde was bij de counters van standard , maar waar was het geluk bij onze kansen .
Het is belachelijk aan het worden , als wij winnen is het altijd met de hulp van dame Fortuna , of een tegenstrever die zeer zwak is. Standard was echt niet zo zwak , een punten deling was misschien de juiste verhouding , maar je hebt het ook afgedwongen :end:
mourinho
Berichten: 339
Lid geworden op: 31 jul 2011, 09:39

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door mourinho »

miel schreef:
Louis XIV schreef:
darion schreef:Voila, we winnen. 6/6 tegen 2 ploegen uit top 6.
Goed voetbal of niet, je wint.
Waar zijn de criticasters nu?
Je wint idd, voor hetzelfde geld kon een zeer zwak standaard ook eerst de match afmaken..maar goed dit heeft niks met voetbal te maken enkel met dame fortuna die net zoals tegen Gent aan je kant staat
Als ge niets beters te vertellen hebt zwijg dan .Het was een wedstrijd uit de oude doos .
Het is zo dat het geluk aan onze zijde was bij de counters van standard , maar waar was het geluk bij onze kansen .
Het is belachelijk aan het worden , als wij winnen is het altijd met de hulp van dame Fortuna , of een tegenstrever die zeer zwak is. Standard was echt niet zo zwak , een punten deling was misschien de juiste verhouding , maar je hebt het ook afgedwongen :end:
Een wedstrijd uit de oude doos :gek: :grappig: Menne lieve man dat is pas zever wat gij hier vertelt.Blij met een dooi mus dat zijt gij ja .De minst slecht ploeg heeft gewonnen maar om het een wedstrijd uit de oude doos te noemen daar lag het nog mijlenver vanaf zunne .
Giel en Peter hadden heel veel diepgang.( Guido Brepoels na KVM-STVV)
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Mobius »

Since '54 schreef:Vond een gelijkspel de juiste uitslag. 0-0 1-1 2-2 3-3 allemaal goed.

Intense wedstrijd met veel inzet aan weerszijden. Voor STVV sterke match van Teixeira, De Sart en Kitsiou.
Ik vond Denorre ook wel sterk eigenlijk.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Positivo »

Jack schreef:1ste helft van beide kanten op de strijd na maar pover.
2de helft stuk aangenamer om te volgen omdat er nu naast strijd ook kansen aan beide kanten waren.
Verdiende overwinning, proficiat!

Hoe dit nu al het gelijk van de positivo's bewijst weet ik nog niet. :)
Het gaat hier niet om gelijk te krijgen.
Nu wordt RD nauwelijks nog genoemd in de commentaren.
Voor het begin, was hij een leugenaar omdat hij de PO1 ambitie uitsprak.
Om iemand leugenaar te bestempelen voor zo een uitspraak, gaat mijn bevattingsvermogen te boven, tenzij .....
Die zogenoemde supporters die hem als leugenaar bestempelden, zullen wel andere redenen bedenken om niet te gaan moest PO1 toch bereikt worden.

Je zult altijd negatievelingen hebben.
Je kunt het ook op een andere manier benaderen. Iedereen wil het beste met stvv.
De eigenaars, de technische staf, de spelers, de supporters ....
Positief denken mannen.
In dat opzicht vond ik het geweldig Ceballos te zien tussen de feestende spelers.
Dat is de mentaliteit.

Stvv verdient echt meer dan (half) lege tribunes.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door toyotacorolla »

Wil je u houden aan de topic?
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door enrique »

10% van de competitie gespeeld
Voetjes op de grond

6 op 9 betekent geen 60 op 90 ...
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 3: STVV-Standard (13/08 - 20u00)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

toyotacorolla schreef:Wil je u houden aan de topic?
Doe eens effen normaal, gast!
Schimpen steunt STVV
Plaats reactie