Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door Positivo »

Louis XIV schreef:
stvvilvoorde schreef:Ja amai stvv, onverwacht sterke start toch.
Niks gestolen tegen anderlecht.
Er gaan er hier veel, incluis mezelf, hun klak mogen opfretten als ze op dat elan nog een match of 5 kunnen doorspelen.

Toch, een abo zal ik nu niet meer nemen, mss nog bij de winterstop, mss terug volgend seizoen.
Nog minstens een half seizoen wait and see for me.
Waarom ? Het is toch niet omdat je niet achter een beleid kan staan om redenen van, dat je de ploeg daarom geen succes toewenst ? Ik zie de ploeg STVV zeer graag winnen maar kan me niet meer vereenzelvigen met dit bestuur dat op gebied van voetbal een bende amateurs blijft..als je al van beleid kan spreken ...maar ho ik ga stoppen anders krijgen we weer nen bak beer over ons ..BTW seizoen is nog lang ;)
Je kunt je niet terugvinden in het beleid, schrijf je ?
Ok. Ik heb een andere mening, maar Ik kan er me iets bij voorstellen.
Welk beleid, in onze jupiler pro league vind je dan wel "top" ?
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door AirMontella »

Positivo schreef:
Louis XIV schreef:
stvvilvoorde schreef:Ja amai stvv, onverwacht sterke start toch.
Niks gestolen tegen anderlecht.
Er gaan er hier veel, incluis mezelf, hun klak mogen opfretten als ze op dat elan nog een match of 5 kunnen doorspelen.

Toch, een abo zal ik nu niet meer nemen, mss nog bij de winterstop, mss terug volgend seizoen.
Nog minstens een half seizoen wait and see for me.
Waarom ? Het is toch niet omdat je niet achter een beleid kan staan om redenen van, dat je de ploeg daarom geen succes toewenst ? Ik zie de ploeg STVV zeer graag winnen maar kan me niet meer vereenzelvigen met dit bestuur dat op gebied van voetbal een bende amateurs blijft..als je al van beleid kan spreken ...maar ho ik ga stoppen anders krijgen we weer nen bak beer over ons ..BTW seizoen is nog lang ;)
Je kunt je niet terugvinden in het beleid, schrijf je ?
Ok. Ik heb een andere mening, maar Ik kan er me iets bij voorstellen.
Welk beleid, in onze jupiler pro league vind je dan wel "top" ?
Hier, een koe.

Zullen we dan nu ophouden met die elke keer opnieuw uit te gracht te halen?

Afbeelding
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Inderdaad geen oude koeien uit de gracht halen.
Is allemaal niet nodig.

Focus op de volgende match. De match van gisteren is voorbij.
3 punten zaterdag en het is een super start.
Die 3 punten kunnen er komen.

United we stand !!!
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door Positivo »

AirMontella schreef:
Positivo schreef:
Louis XIV schreef:
stvvilvoorde schreef:Ja amai stvv, onverwacht sterke start toch.
Niks gestolen tegen anderlecht.
Er gaan er hier veel, incluis mezelf, hun klak mogen opfretten als ze op dat elan nog een match of 5 kunnen doorspelen.

Toch, een abo zal ik nu niet meer nemen, mss nog bij de winterstop, mss terug volgend seizoen.
Nog minstens een half seizoen wait and see for me.
Waarom ? Het is toch niet omdat je niet achter een beleid kan staan om redenen van, dat je de ploeg daarom geen succes toewenst ? Ik zie de ploeg STVV zeer graag winnen maar kan me niet meer vereenzelvigen met dit bestuur dat op gebied van voetbal een bende amateurs blijft..als je al van beleid kan spreken ...maar ho ik ga stoppen anders krijgen we weer nen bak beer over ons ..BTW seizoen is nog lang ;)
Je kunt je niet terugvinden in het beleid, schrijf je ?
Ok. Ik heb een andere mening, maar Ik kan er me iets bij voorstellen.
Welk beleid, in onze jupiler pro league vind je dan wel "top" ?
Hier, een koe.

Zullen we dan nu ophouden met die elke keer opnieuw uit te gracht te halen?

Afbeelding
Als supporter (jarenlang en ononderbroken) zal ik me blijven verzetten tegen ongefundeerde en verzuurde standpunten van mensen die altijd een reden zullen vinden om toch maar geen abonnement te moeten kopen. Trouwens uw repliek was ontstellend zwak en naast de kwestie. Zoals meer hier : als een standpunt ontzenuwd wordt, of een stelling ondermijnd .... komt men hier met ... Euh een koe af!
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door stvv'er »

Voor de statistici: hoe vaak heeft STVV al 3x of meer gescoord op het veld van Anderlecht?
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door AirMontella »

Positivo schreef:
AirMontella schreef:
Positivo schreef:
Louis XIV schreef:
stvvilvoorde schreef:Ja amai stvv, onverwacht sterke start toch.
Niks gestolen tegen anderlecht.
Er gaan er hier veel, incluis mezelf, hun klak mogen opfretten als ze op dat elan nog een match of 5 kunnen doorspelen.

Toch, een abo zal ik nu niet meer nemen, mss nog bij de winterstop, mss terug volgend seizoen.
Nog minstens een half seizoen wait and see for me.
Waarom ? Het is toch niet omdat je niet achter een beleid kan staan om redenen van, dat je de ploeg daarom geen succes toewenst ? Ik zie de ploeg STVV zeer graag winnen maar kan me niet meer vereenzelvigen met dit bestuur dat op gebied van voetbal een bende amateurs blijft..als je al van beleid kan spreken ...maar ho ik ga stoppen anders krijgen we weer nen bak beer over ons ..BTW seizoen is nog lang ;)
Je kunt je niet terugvinden in het beleid, schrijf je ?
Ok. Ik heb een andere mening, maar Ik kan er me iets bij voorstellen.
Welk beleid, in onze jupiler pro league vind je dan wel "top" ?
Hier, een koe.

Zullen we dan nu ophouden met die elke keer opnieuw uit te gracht te halen?

Afbeelding
Als supporter (jarenlang en ononderbroken) zal ik me blijven verzetten tegen ongefundeerde en verzuurde standpunten van mensen die altijd een reden zullen vinden om toch maar geen abonnement te moeten kopen. Trouwens uw repliek was ontstellend zwak en naast de kwestie. Zoals meer hier : als een standpunt ontzenuwd wordt, of een stelling ondermijnd .... komt men hier met ... Euh een koe af!

Dude, ik heb het toch nergens over voor of tegen het bestuur of whatever? Ik heb nog nooit een uitspraak pro of contra gedaan. Wat begint gij dan over een ontzenuwen van een uitspraak van iemand anders? En naast de kwestie? Uw antwoord heeft niks met Anderlecht-STVV te maken, dus dat is nog véél meer naast de kwestie.

Ik wil gewoon dat het stop met die ellenlange zever overheen honderd verschillende topics. Of een topic nu over transfers, een wedstrijd, kleedkamergeheimen of de schoenzool van Sacha Kotysch gaat... altijd komt er wel een of de andere af met die bestuursdiscussies.

Maak u een eigen topic aan "GEZWETS OVER HET BESTUUR. VOOR- EN TEGENSTANDERS, POSTIVO'S en NEGATIVO'S" en hou het ... euhm... gezellig. Gooi daar al uw standpunten en ontzenuwde discussies samen. Maar laat andere mensen en (vooral) andere topics gerust.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door Henri is de man »

Oké - nog maar 4 speeldagen ver - maar toch een opvallend klassement in de JPL
Ik ben eigenlijk benieuwd wie er dit jaar gaat zakken - dat wordt op zijn minst gezegd een harde strijd. De nivellering van het niveau zet zich duidelijk verder. Als ge kijkt naar de huidige rechterkolom, zegt dat heel erg veel terwijl de plaatsen 4 tem 8 worden bevolkt door STVV, Moeskroen, Antwerp, Kortrijk en Waasland-Beveren...

Vreemd zijn niet alleen de zeer zwakke start van Oostende, Gent (en Anderlecht) maar ik vind toch ook van KV Mechelen - van wie ik een topseizoen had verwacht
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef: Bewijst wat er tot nu gebeurde het grote gelijk van RD, die hier zo uitgespuwd werd ?
Neen, maar wat te zeggen van al die andere die nu (voorlopig ?) onderaan bengelen ?
Misschien heeft RD meer inzicht dan al zijn tegenstanders hier (en elders) vermoedden ? Dat hij eigenzinnig zijn weg gaat, twijfel daar maar niet aan.
Ik herinner me een even goede start een paar jaar geleden, met misschien wel de beste match ooit tegen Genk (3 - 1).
Zelden een mooiere match gezien, en vlot mee in de linkerkolom !

Door het grote gelijk van RD en zijn inzicht heb je dat seizoen moeten wachten tot de 90ste minuut van de laatste match om het behoud te bewerkstelligen.
Zulke inzichten houden mij weg, en mij niet alleen.

Dit is geen oude koe, maar een scenario dat idem begint als 3 jaar geleden. Ben deze keer benieuwd naar het vervolg!
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door Jack »

Zeer sterke prestatie van STVV gisteren tegen een nog maar eens zielig Anderlecht.
Uiteraard in de eerste plaats de verdienste van STVV, maar toch ook wel mogelijk dankzij een zeer bleek Anderlecht.

Pirard, wat een vreselijke flater bij de eerste goal! Maar als je die wegneemt keept hij eigenlijk een zeer sterke match! Mooi herpakt dus!
De verdediging staat vrij goed. Sterke match van allemaal. De Norre heeft me deze keer niet gestoord in aanvallend opzicht. Verdedigend was 't sowieso vorige keer al goed.
Heikel punt blijft wel de snelheid van onze verdediging. Ze werden er geregeld toch serieus afgelopen. Gelukkig kunnen ze dat vaak rechtzetten met goed positiespel, maar dat gaat toch niet altijd lukken. De penaltyfout was ook zeer dom.

Ik vind Boli toch geregeld worstelen met de bal, maar dan legt hij er 2 op die manier binnen...dan heb je je job gedaan als spits!
Over Botaka was ik me de eerste helft serieus aan 't opjagen, daar kwam niks goed van! Had nog net naar mijn Anderlecht-kameraden gestuurd "een straatvoetballer, maar dan nog een slechte ook". Maar oké, doet dan toch wat je ervan verwacht...scherpe individuele actie die tot gevaar (in dit geval goal) kan leiden. Hopelijk kan hij nog wat constanter worden.

Legear; hilarisch toch!? Zo wil iedereen wel binnenkomen bij z'n nieuw team, zeker als je uitgefloten wordt door de tegenstander!
Of dit een voorbode is voor meerdere van die prestaties? Dat is toch even afwachten. Hij staat te zwaar en gezien de afgelopen jaren lijkt me dat niet iets dat in orde zal komen (dat is nu gewoon zijn fysiek). Gaan blessures volgen, kan hij ooit een volledige match aan?

Afrondend vond ik wel dat er na de voorsprong veel te veel ruimte weggegeven werd.
Je moet eens kijken hoeveel "kansen" Anderlecht uiteindelijk toch nog gehad heeft op de volledige match.
Misschien toch net iets meer gesloten spelen dan?
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:
Positivo schreef: Bewijst wat er tot nu gebeurde het grote gelijk van RD, die hier zo uitgespuwd werd ?
Neen, maar wat te zeggen van al die andere die nu (voorlopig ?) onderaan bengelen ?
Misschien heeft RD meer inzicht dan al zijn tegenstanders hier (en elders) vermoedden ? Dat hij eigenzinnig zijn weg gaat, twijfel daar maar niet aan.
Ik herinner me een even goede start een paar jaar geleden, met misschien wel de beste match ooit tegen Genk (3 - 1).
Zelden een mooiere match gezien, en vlot mee in de linkerkolom !



Door het grote gelijk van RD en zijn inzicht heb je dat seizoen moeten wachten tot de 90ste minuut van de laatste match om het behoud te bewerkstelligen.
Zulke inzichten houden mij weg, en mij niet alleen.

Dit is geen oude koe, maar een scenario dat idem begint als 3 jaar geleden. Ben deze keer benieuwd naar het vervolg!

Sorry, was niet rd.
Maar b. Lammens.
Leg me anders maar eens uit hoe het komt dat onder b lammens de contracten één jaar waren (1+1)
En nu meerdere jaren ?
Tijd voor de koe ?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door Mikman »

Dit is het klassement van het laatste half jaar, alle 16 matchen sinds begin maart. Uiteraard moet je er rekening mee houden dat PO1 en PO2 verschillend zijn omdat PO2-ploegen punten konden halen tegen 2e klassers, het totaal aantal matchen bleef wel hetzelfde. Maar anderzijds gaat het over in totaal 16 wedstrijden dus ook genoeg wedstrijden om een indicatie te geven of te spreken van louter toeval:

1. Genk 36
2. STVV 35
3. Anderlecht 28
4. Brugge 28
5. Charleroi 24
6. Gent 23
7. Moeskroen 23
8. KV Mechelen 22
9. Waasland-Beveren: 20
10. Lokeren 20
11. Zulte-Waregem 19
12. Standard 19
13. Kortrijk 19
14. Eupen 16
15. Oostende 14
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door Brusselmans »

Positivo, je weet wel beter mag ik hopen !!!
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:Positivo, je weet wel beter mag ik hopen !!!
Neen.
Ik weet het wel. Jij, Brusselmans diep van binnen weet je dat ik het bij het rechte eind heb .... denk maar eens na over mijn vraag ... en denk ook over onderhandelingen die liepen met Chinezen, waardoor rd terug overnam.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door Franz »

Brusselmans schreef:Positivo, je weet wel beter mag ik hopen !!!
Beste Positivo, ben je nu niet bewust naast de kwestie bezig?
Niet alleen qua topic (die gaat over de match op Anderlecht), maar ook over het beleid van RD?
Het probleem dat vele supporters met RD hebben is dat hij niet voor het sportieve gaat, enkel voor zijn eigen winstbejag.
Zie mijn onderschrift: STVV is gewoon een vitrine om spelers te verkopen, met winst.
Na de 4de plaats met Chimedza en Co liet RD de ploeg leeglopen, na de goede start onder Ferrera gaf hij Bart Lammens geen andere optie dan Junior, Dompé en Schoofs te verlappen, na de mooie PO2 van verleden seizoen verkocht hij de sterkhouders Gerkens en Peeters,...
Dat is het probleem met RD: geen sportieve uitbouw, altijd opnieuw beginnen.
Dat hij en zijn crew dit jaar een allegaartje van voetballers bij elkaar gesprokkeld hebben die het buiten verwachting goed doen: akkoord!
Dat er terug grinta te zien is: akkoord!
Maar er valt dus te vrezen dat we snel - opnieuw - één of meerdere sterkhouder kwijt zijn, nu nog voor 1 september of anders in de wintermercato.
Als de wens om PO1 te halen werkelijk is, dan wordt er nu niets meer verkocht, enkel een - met grinta de plastiek opvretende - linksback wordt nog zeer snel aan de kern toegevoegd.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: Speeldag 4: RSC Anderlecht - STVV (20/08 - 14:30)

Bericht door Flavus Caeruleus »

Mikman schreef:Dit is het klassement van het laatste half jaar, alle 16 matchen sinds begin maart. Uiteraard moet je er rekening mee houden dat PO1 en PO2 verschillend zijn omdat PO2-ploegen punten konden halen tegen 2e klassers, het totaal aantal matchen bleef wel hetzelfde. Maar anderzijds gaat het over in totaal 16 wedstrijden dus ook genoeg wedstrijden om een indicatie te geven of te spreken van louter toeval:

1. Genk 36
2. STVV 35
3. Anderlecht 28
4. Brugge 28
5. Charleroi 24
6. Gent 23
7. Moeskroen 23
8. KV Mechelen 22
9. Waasland-Beveren: 20
10. Lokeren 20
11. Zulte-Waregem 19
12. Standard 19
13. Kortrijk 19
14. Eupen 16
15. Oostende 14
Het is niet omdat wij ons in Haspengouw bevinden dat je appels met peren mag vergelijken. :)
Gesloten