Beker van België 2017-2018

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België 2017-2018

Bericht door Mikman »

Het zwaartepunt moet gewoon na Nieuwjaar verhuizen, nu is niemand geïnteresseerd in iets wat zich pas volgende lente zal afspelen. Psychologisch is dat een verschil. En natuurlijk matchen in het weekend zetten, wie gaat er tijdens de lange winteravonden naar de andere kant van het land rijden op een weekdag? Eventueel de vroegere bekerrondes wat regionaliseren zodat de supporters geen te verre verplaatsingen moeten maken en men meer kans heeft op een mooie affiche.

Volgens volgend artikel is het dit seizoen kwartfinales met heen- en terugmatch

http://www.hln.be/hln/nl/32291/Beker-va ... lgie.dhtml


Maar elders las ik dan weer dat de kwartfinale ( één wedstrijd dus ) op woensdag 13 december wordt afgewerkt. Dus ga ik er van uit dat het dan toch nog in één wedstrijd is.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Beker van België 2017-2018

Bericht door Dreke »

Ik vind het logisch dat de eersteklassers er in de voorbije ronde pas bij kwamen. Maar smijt dan alles ook gewoon in één grote pot. Anderlecht tegen Brugge in de eerste ronde, wie kan daar tegen zijn? Natuurlijk zat er nu geen kat in de tribunes. Er zat werkelijk geen enkele interessante affiche tussen.
Maar ik verzeker jullie één ding, misschien ga ik er dan niet meer zijn, maar OH Leuven gaat een heel grote club worden
S-T-R-I-K-E
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België 2017-2018

Bericht door Jacques »

enrique schreef:
Jacques schreef:Franky Dury zal content zijn. Weg met de folklore!
Hij vergat er wel bij te zeggen dat hij in 2006 met de toen nog semi-profs van Zulte aan de basis lag van het grootste (en laatste) stukje bekerfolklore van deze eeuw.... :roll:

Ik weet niet of je veel kan en moet veranderen aan de bekerformule. Er zijn al maatregelen genomen om het afkopen van het thuisvoordeel tegen te gaan. Die zullen nog verstrengd worden. De eersteklassers vroeger inloten, zou de kalender alleen maar zwaarder maken en sportief weinig toevoegen. Soms moet je gewoon aanvaarden dat de dingen lopen zoals ze lopen, dat geldt zowel voor de liefhebbers van folklore als voor zij die er een afkeer van hebben. Indien Luik, Lommel en/of Geel het gehaald hadden -wat best gekund had- zouden we deze discussie niet voeren.
Er zijn vooral vollere stadions nodig, daarvoor moet je spelen in het weekend en mag Sporza ook wat meer zijn best doen i.p.v. 5 zielige samenvattingen te produceren voor 16 matchen.
Kalender nog voller ? Nie overdrijven
OK, Genk heeft vorig jaar 65 matchen gespeeld
Maar dat is meer uitzondering dan ...
Europees spelen ze al niet
En dan nog af en toe een thuismatchke in de beker
En 30 competitiematchen voor het overgrote deel die er toe doen
Pfft, ik weet het toch niet meer
België stelt al niks meer voor ...
Allemaal goed en wel, maar wat is de meerwaarde om de eersteklassers een ronde vroeger in competitie te brengen? Daar gaat het niveau niet van omhoog, daar gaat ook niet meer volk op afkomen, 't is in mijn ogen gewoon een extra match in een leeg stadion.

Dan zie ik -naast het spelen in het weekend- meer in de voorstellen van Dreke (weg met de geleide loting) en Mikman (matchen concentreren in een kortere periode, zodat je meer een campagne-gevoel krijgt dan ene occasionele bekermatch).
Regionaliseren ben ik dan weer niet voor, omdat je daardoor de competitie beïnvloedt. Ik vergelijk het met het provinciaal voetbal waar er ook jaarlijks gezeurd wordt over de reeksindeling die de ene zou bevoordelen, de andere benadelen etc. Derby's zijn leuk, maar niet als ze georchestreerd zijn. Ik zie geen meerwaarde in het afschaffen van de ene geleide loting om ze dan maar meteen te vervangen door een andere geleide loting. De afstand is louter een probleem, als het midweek is. Voor iedereen van buiten België klinkt het regionaliseren van een competitie in een land met de grootte van een postzegel sowieso behoorlijk absurd.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie