Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Alles over de wedstrijden van STVV
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door moanverke »

Hallo-Tokyo schreef:Wat zag wellicht Jonas ook :
- Controle middenveld en oplossing zoeken voor fysieke sterke tegenstander. Invalbeurt Bezus was hoopgevend.
- Uittrappen van Pirard. Moet echt beter
- Proberen om Samuel Asamoah te brengen.
- strikken van Boli
- Arbiter was meer ene voor eerste amateur liga.

Positief :
- Pirard algemeen pakwerk
- Centraal achterin
- De grieken die bevestigen.
- Boli is naar ons normen erg goeie spits
- de verbetenheid van de ploeg
- Mooie bank

Moanverke van de week :
Jelle Van Damme. Had eraf mogen gegooid worden
Ich goin och sebiet ins helpen, spleit-oeg. Mich hè nie koume beleidigen as ne Jelle Vandamme, zur!
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door lakie »

Match met veel strijd en een terechte puntendeling denk ik...
Geen sneer naar de trainer, maar ik denk wel dat het (mede) door zijn ingreep is dat je hier niet wint...
Je komt 0-1 voor en direct wordt er gewisseld, spits af en middenvelder op om de controle op het middenveld te krijgen en de match zo uit te voetballen... Echter, door deze ingreep ga je automatisch dieper inzakken en speel je niet hoog genoeg meer. Met als gevolg dat Antwerp de bovenhand kreeg en je onder druk kwam te staan. Ik had Boli er nooit afgehaald, speelde een goeie match en Antwerp had achteraan hun handen vol met hem...
De ingreep om de linkerflank te versterken (inbreng Dussaut) vond ik dan wel weer goed. Alleen is het hopen dat Antunes hier snel de plaats van Dussaut kan innemen, want deze laatste zie ik liever niet in de ploeg komen... Dequevy kon te vaak de voorzet geven en het gevaar kwam dus ook vooral langs deze flank, dubbele bezetting op einde van de match was hier goed gezien...
Uiteindelijk kan je hier natuurlijk winnen als De Sart geen risico pakt, maar zo'n dingen gebeuren nu eenmaal. Was ook niet de beste match van De Sart, maar dat kan ik hem wel eens vergeven. Een punt op Antwerp is ook niet slecht en 13/18 is mooi en onverhoopt.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door tesneusdoek »

lindoke schreef:Een dag na de match nog even op terug komen. Antwerp en STVV zijn zo een beetje 2 ploegen die uit hetzelfde hout gesneden zijn. Beiden vanuit een goeie organisatie snel proberen om te schakelen. Dan wordt de slag meestal op het middenveld beslist. En daar hielden ze mekaar bijna in evenwicht al moet ik toegeven dat Antwerp door zijn fysieke présence toch sterker voor de dag kwam. Dat zijn dan dikwijls ook niet de mooiste wedstrijden om naar te kijken. Veel duels, veel fouten, veel oponthoud, veel stilstaande fases.....enfin, achteraf gezien een mooi punt dus.

Nu, er moet me toch nog iets van het hart. Ik vind dat we nog steeds veel moeite hebben om kansen te creëren. De reden waarom we nu bovenaan staan is omdat we dodelijk efficiënt zijn. Ik denk dat iedereen die het eens wat nuchter bekijkt dat moet toegeven. Het klassement bewijst dit trouwens. Van de top 7 scoren we alweer het minste aantal doelpunten. De reden daarvoor moet je niet ver gaan zoeken. De flanken. Hopelijk hebben we met Acolatse daar al een oplossing voor op de linkerflank.

In ieder geval hebben we al een mooie reeks neergezet en moeten we onze ambities voorlopig nog niet bijschaven. Een rustig seizoen draaien, voor volgend seizoen de kern samenhouden om echt op automatismen voort te bouwen, op enkele plaatsen nog kwaliteit bijhalen en er zitten makkelijk 2000 abonnees meer in de tribunes.
Correcte analyse :toppie:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door stvvilvoorde »

Vonden jullie echt de invalbeurt van Bezus hoopgevend?

Mij leek het van hetzelfde zoals vorig seizoen.
Met da kop omlaag lopen en geen vrije spelers zien, geen fatsoenlijke pas geven en dan die vrije trap opeisen als je ochot 3 minuten op het veld staat.
Mss ben ik vooringenomen, maar snap nog steeds niet waarom je die kadee een contractverlenging hebt gegeven.

Voor de rest, blij met het punt.
Spijtig van die domme fase met De Sart, dat is een beetje leergeld betalen.
Achteraf zei men wel dat als die goal niet gevallen was, dat Antwerp er sowieso nog wel eentje gescoord had.
Ik denk het niet, Antwerp is blijven drukken na die goal en kreeg die extra goal ook niet gemaakt.
Soit sowieso tevreden met het punt en zeker een logische uitslag.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Tompie »

Lastige wedstrijd.

De eerste helft vond ik eigenlijk vrij zwak. Niet dat we veel weg gaven, maar buiten één schamel schotje konden we zelf ook niet dreigen. Antwerp kreeg wel een pak corners maar deed daar gelukkig weinig mee. Of je volgende zaterdag tegen Genk (Malinovsky) ook zoveel corners moet weggeven, durf ik te betwijfelen.

Na de rust dan toch een beter STVV. Legear had de 0-1 wel binnen mogen koppen. Heerlijke pas daar overigens van Charisis, echt een leuke voetballer. Even later valt de 0-1 dan toch, met een gelukje. Het schot van Boli zou altijd voorlangs gaan (duidelijk te zien vanuit het bezoekersvak), maar de bal wijkt nog lichtjes (en voldoende) af op een Antwerpspeler. Hoe dan ook, een sterke Boli opnieuw van goudwaarde!

Daarna houden we eigenlijk relatief goed stand, maar slikken we een te vermijden doelpunt. Die bal wijkt denk ik ook af, maar De Sart had daar natuurlijk de bal moeten wegrammen. Leergeld voor een van de uitblinkers tot dusver dit seizoen, dat hoort erbij.

Na de 1-1 was ik al bij al tevreden dat we dat puntje over de streep konden trekken.

De flanken moeten mij nog altijd overtuigen. Botaka speelde goed in Anderlecht, maar voor de rest gaat hij toch weinig zijn mannetje voorbij. Hij doet wel zijn verdedigende taken, dat moet gezegd. Maar een Abrahams heeft bijvoorbeeld veel meer diepgang in zijn spel, iets wat we bij momenten toch missen.

Maar goed, ik ben al tevreden dat er op de bank spelers zitten die waardige alternatieven zijn voor de basiself. Dat is ooit anders geweest. Maar in plaats van Bezus, zie ik dus liever een Asamoah of Abrahams invallen. Die twee hebben meer vernuft, om wat Bezus weliswaar ook vaak in gedachten heeft, ook effectief goed uit te voeren.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Mikman »

Tompie schreef:Lastige wedstrijd.

De eerste helft vond ik eigenlijk vrij zwak. Niet dat we veel weg gaven, maar buiten één schamel schotje konden we zelf ook niet dreigen. Antwerp kreeg wel een pak corners maar deed daar gelukkig weinig mee. Of je volgende zaterdag tegen Genk (Malinovsky) ook zoveel corners moet weggeven, durf ik te betwijfelen.

Na de rust dan toch een beter STVV. Legear had de 0-1 wel binnen mogen koppen. Heerlijke pas daar overigens van Charisis, echt een leuke voetballer. Even later valt de 0-1 dan toch, met een gelukje. Het schot van Boli zou altijd voorlangs gaan (duidelijk te zien vanuit het bezoekersvak), maar de bal wijkt nog lichtjes (en voldoende) af op een Antwerpspeler. Hoe dan ook, een sterke Boli opnieuw van goudwaarde!

Daarna houden we eigenlijk relatief goed stand, maar slikken we een te vermijden doelpunt. Die bal wijkt denk ik ook af, maar De Sart had daar natuurlijk de bal moeten wegrammen. Leergeld voor een van de uitblinkers tot dusver dit seizoen, dat hoort erbij.

Na de 1-1 was ik al bij al tevreden dat we dat puntje over de streep konden trekken.

De flanken moeten mij nog altijd overtuigen. Botaka speelde goed in Anderlecht, maar voor de rest gaat hij toch weinig zijn mannetje voorbij. Hij doet wel zijn verdedigende taken, dat moet gezegd. Maar een Abrahams heeft bijvoorbeeld veel meer diepgang in zijn spel, iets wat we bij momenten toch missen.

Maar goed, ik ben al tevreden dat er op de bank spelers zitten die waardige alternatieven zijn voor de basiself. Dat is ooit anders geweest. Maar in plaats van Bezus, zie ik dus liever een Asamoah of Abrahams invallen. Die twee hebben meer vernuft, om wat Bezus weliswaar ook vaak in gedachten heeft, ook effectief goed uit te voeren.
Het schot van Owusu week niet af voor zover je op herhaling kon zien, hij trapte meteen uit de draai waardoor die bal een wat rare curve kreeg.

Eens met je mening over de wissels. Ik begreep dat De Roeck op een bepaald moment het gelijkspel over de streep wou trekken en in functie daarvan wou wisselen maar is het dan echt de beste optie om Dussaut in te brengen ipv Abrahams of Asamoah, die toch voor wat meer 'lucht' hadden kunnen zorgen in balbezit? Jammer dat die twee talenten momenteel zo weinig speeltijd krijgen en er op momenten dat ze nuttig kunnen zijn naar andere spelers wordt gegrepen ( Bezus, Dussaut ).
Plaats reactie