Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Vouch »

Franz schreef:Een wet in voetbal: de beste lopers zijn niet de beste spelers...
Die gasten die op training iedereen naar huis lopen, vallen in het spel nog al eens door de mand.
Om maar te zeggen: Cooper-test en rondjes cross door den bos, wie daar op kop loopt heeft geen belang.
Niet negatief, niet positief.
Hai lèès dzje toch iet ze. Vroeger vertelde ze me dat als je plat trainde, je plat speelde. Ik dacht dat dat de wetmatigheid was?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Jacques »

Wijsheid des voetbalwijsheden: als je noch kan lopen, noch deftig op een bal kan trappen, dan ziet het er pas echt slecht uit voor je carrière als profvoetballer. :ugeek:

Dan kan je beter gewoon ineens analist worden. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door STVVninof »

Beste opstelling ? Starten met zelfde ploeg dan tegen Beveren ?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Tompie »

Lastige wedstrijd op een uitverkochte Bosuil. Texeira staat inderdaad op één kaart van schorsing, dat is toch een man die ik niet graag zou missen in de derby.

Het Antwerp waar we in de voorbereiding tegen speelden was (ondanks het gelijkspel) een maatje te klein voor ons toen, maar die ploeg lijkt in de verste verte niet meer op de tegenstander van morgen. Toegegeven, ik had niet verwacht dat Antwerp zo stevig uit de startblokken zou schieten, integendeel. Maar ze doen het, net als wij, onverhoopt knap.

Ik verwacht een pittige wedstrijd, beide teams spelen behoorlijk stevig voetbal (onze Grieken, Texeira ...), het wordt een wedstrijd voor echte mannen. Vorig seizoen zou je die kansloos verliezen omdat je elftal toen te weinig knokkers had. Je pakte toen sowieso amper wat op verplaatsing.

Nu denk ik dat er wel iets mogelijk is. Het is in ieder geval een interessante test, deze verplaatsing. Willen we effectief wat hoger eindigen in de rangschikking, dan moeten we ook buitenshuis regelmatig punten rapen. En als dat kan in Anderlecht, waarom dan niet op de Bosuil?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Tompie »

Bij de stilgelegde wedstrijd tussen Antwerp en STVV (vuurpijlen op de Bosuil), was Jonas De Roeck overigens aanvoerder bij Antwerp. :)
Hij is dus al warme avonden op de Bosuil gewend. ;)

Dequevy, nu actief bij Antwerp, scoorde toen vanop de stip de 0-1 voordat de hel los brak.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Alain »

Bezus tegen W-B was duidelijk een probeersel om te zien of hij er al klaar voor was... Wat duidelijk niet het geval was. (ik laat in het midden of dat al dan niet schandalig is, Mr. Brusselmans :) ). Dat iemand anders zaterdag zijn plaats inneemt, en dat Roman over een paar weken nog eens mag proberen, is dus niet meer dan logisch.
Maar om die "verwijdering" van Bezus zo te blokletteren... dat vind ik toch zwaar overdreven van HBVL. Precies of men sensatie wil creëren waar er totaal geen is.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Iniesta »

Jacques schreef:Wijsheid des voetbalwijsheden: als je noch kan lopen, noch deftig op een bal kan trappen, dan ziet het er pas echt slecht uit voor je carrière als profvoetballer. :ugeek:

Dan kan je beter gewoon ineens analist worden. :mrgreen:
Als je ten minste deftig kan spreken :lol:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Brusselmans »

Alain schreef:Bezus tegen W-B was duidelijk een probeersel om te zien of hij er al klaar voor was... Wat duidelijk niet het geval was. (ik laat in het midden of dat al dan niet schandalig is, Mr. Brusselmans :) ). Dat iemand anders zaterdag zijn plaats inneemt, en dat Roman over een paar weken nog eens mag proberen, is dus niet meer dan logisch.
Maar om die "verwijdering" van Bezus zo te blokletteren... dat vind ik toch zwaar overdreven van HBVL. Precies of men sensatie wil creëren waar er totaal geen is.
Het zal hier nooit wat worden met Bezus !
Dat heeft Mr.Brusselmans al lang door ..
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Since '54 »

Een voorstel ..

-------------------------------------- Pirard --------------------------------------

Kitsiou --------------- Kotysch ------------- Teixeira --------------- Antunes


Charisis -------------- De Sart ------------- De Petter --------------- Botaka


------------------------- Vetokele ----------------- Boli -------------------------

Bank: Steppe - Goutas - Dussault - Bezus - De Norre - Legaer - Abrahams - (Asamoah - Acolatse)
Brozieteam
Berichten: 273
Lid geworden op: 02 jul 2016, 19:52

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Brozieteam »

Geen sprake van Anthunes, noch in de wedstrijdkern, noch tussen de 4 geblesseerden (Acolatse, Ceballos, Gueye en Ayala).
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door lindoke »

Brusselmans schreef:
Alain schreef:Bezus tegen W-B was duidelijk een probeersel om te zien of hij er al klaar voor was... Wat duidelijk niet het geval was. (ik laat in het midden of dat al dan niet schandalig is, Mr. Brusselmans :) ). Dat iemand anders zaterdag zijn plaats inneemt, en dat Roman over een paar weken nog eens mag proberen, is dus niet meer dan logisch.
Maar om die "verwijdering" van Bezus zo te blokletteren... dat vind ik toch zwaar overdreven van HBVL. Precies of men sensatie wil creëren waar er totaal geen is.
Het zal hier nooit wat worden met Bezus !
Dat heeft Mr.Brusselmans al lang door ..
Ik deel de mening van Brusselmans. Ik twijfel ook sterk of hij ooit een meerwaarde gaat zijn voor STVV. Qua mentaliteit en professionaliteit ga ik me niet uitspreken omdat ik er geen idee van heb hoe goed of slecht die bij hem is. Wat ik wel al lag opgemerkt heb is dat het een speler is die de neiging heeft om "met het hoofd in de grond" te spelen. Hij is iemand die erg weinig met opgeheven hoofd speelt wanneer hij aan de bal is en daardoor het spel op dat moment niet ziet. En laat dat nu eenmaal een zeer belangrijke vereiste zijn in de JPL waar er weinig tijd en ruimte is om te spelen. Het verklaart ook dat hij zich regelmatig "dood loopt" in dribbels. Sommige spelers kunnen dit euvel afleren in de jeugdreeksen maar ik denk dat in het geval van Bezus dit wat te laat is. In een competitie waar er meer ruimte is - zoals de Nederlandse - kan hij nuttiger zijn omdat hij daar onder minder directe druk eerder geneigd zal zijn meer naar het spel te kijken dan naar de bal.

In het kort gezegd, hij heeft de techniek wel maar mist de nodige rust aan de bal.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Franz »

Since '54 schreef:Een voorstel ..

-------------------------------------- Pirard --------------------------------------

Kitsiou --------------- Kotysch ------------- Teixeira --------------- Antunes


Charisis -------------- De Sart ------------- De Petter --------------- Botaka


------------------------- Vetokele ----------------- Boli -------------------------

Bank: Steppe - Goutas - Dussault - Bezus - De Norre - Legaer - Abrahams - (Asamoah - Acolatse)
Antwerp speelt heel gegroepeerd in een laag blok om dan uit te breken in de omschakeling, ook via de flanken en via sluipschutters Jaadi en DQV.
Vooraan hebben ze weinig fysieke stootkracht, zeker nu Oulare gekwetst is.
Dus de slag zal op het middenveld uitgevochten worden. Met Felle Jelle komt er nog meer duelkracht bij.
In die zin is je 4-4-2 zeker prima, maar gezien Antunes nog niet speelt daar vechter De Norre en mogelijk Botaka opofferen voor de meer defensieve Asamoah, we spelen op verplaatsing nietwaar. Ik zou ook met Boli en Vetokele vooraan spelen.
Positief punt: als er in onze geschiedenis ergens een team is waar we in het verleden al herhaaldelijk overwinningen pakten is het wel op Antwerp! (en op Anderlecht :P )
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Hopla :stvv:
Eindelijk wat meer volk op verplaatsing :-)
Laatst gewijzigd door Hallo-Tokyo op 09 sep 2017, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Halenaar »

Iemand een livestream?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Mikman »

Legear in de basis. Bezus zoals verwacht op de bank. De Sart wordt dan de meest vooruitgeschoven middenvelder. Vetokele start ook op de bank. Dus waarschijnlijk dit ( Legear en Botaka kunnen zowel links als rechts spelen, maar ik verwacht Legear rechts en Botaka links ) :

--------------Pirard----------------

Kitsiou---Texeira---Kotysch---De Norre

----------De Petter---Tcharisis------

Legear----De Sart-----Botaka

------------Boli------------

Bank: Steppe, Bezus, Asamoah, Vetokele, Dussaut, Abrahams, Goutas.



Sterke bank dus. En dan zijn Gueye en Ceballos nog geblesseerd.

Benieuwd of de Antwerp-fans originele spreekkoren voor Legear in petto hebben.
Laatst gewijzigd door Mikman op 09 sep 2017, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie