Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Since '54 »

De 1-1 was min of meer fair maar als er vanavond één ploeg mocht gewonnen hebben was het wel Antwerp. Nochtans hoe langer de wedstrijd vorderde hoe meer ik het gelijkspel redelijk vond. STVV, dat andermaal op basis van hun onuitputtelijke inspanningen, het hoofd boven water kon houden in een Bosuil met meer dan 10.000 enthousiaste en dolgedraaide Antwerpenaars leverde een prestatie op zich.
Toch weer sterke 'leistungen' van Pirard, Kitsiou, Kotysch, Teixeira en Boli. Aangezien de tweede bal zelden voor STVV was kregen we geen vat op het middenveld ondanks sterke inzet van De Petter en Charisis.
Met 13/18 en een goede coach staan we er sterker voor dan ooit met Leko en Ferrera en alhoewel ik alle thuismatchen graag zou winnen stel ik me toch niet te veel voor van de volgende wedstrijd tegen Genk. Nochtans is het een uitdaging als nooit voorheen om KRC Genk, na verlies in La Gantoise van morgen, voor geruime tijd van de bovenste regionen en zeker uit ons eigen vaarwater weg te houden.
LEVE STVV!
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Vuil ploegje Antwerp.

Maar stvv 13/18 :stvv:
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door pat@ »

Ook een zeer snedige invalbeurt van Bezus gezien. Hopelijk heeft die man na 12 maanden het licht eens zien schijnen!
KrisP
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jan 2011, 08:58

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door KrisP »

pat@ schreef:Ook een zeer snedige invalbeurt van Bezus gezien. Hopelijk heeft die man na 12 maanden het licht eens zien schijnen!
Balverlies, pas naar speler die duidelijk buitenspel stond en vrije trap die 10 m overging...
Enfin hij deed wel zijn best
Coelmoes
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 dec 2010, 23:20

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Coelmoes »

Ik heb enkel de tweede helft gezien en die vond ik best aangenaam om te zien. De 0-1 was op basis van wat ik zag helemaal niet onverdiend. Na 3 minuten werd Legaer al alleen voor doel gezet door Boli maar volledig onterecht afgevlagd. Hij mist die kans wel maar eigenlijk moest het toen al 0-1 zijn. Iets er na was er nog die goeie kopkans en dan dat mooie doelpunt. Prachtige infiltratie van De Norre. De linksback van Antwerp staat daar wel in niemandsland te verdedigen. Als Haroun bovendien niet terugloopt is het buitenspel.

Antwerp kreeg tot dan echt geen enkele kans. Pirard moest nauwelijks een bal pakken tot die 1-1. Het balverlies van De Sart bij het doelpunt was dom maar het gebeurde in een fractie van een seconde. De bal wegtrappen was weliswaar de enige juiste optie. Wel mooi hoe Owusu die bal binnen trapt. Beetje een rare spits maar ik vond hem goed invallen. Het laatste kwartier was het nog pompen of verzuipen hoewel het gevaar toen ook beperkt bleef tot stilstaande fasen. Uitgespeelde kansen waren er niet bij. Zoals hoger vermeld is de wissel van Boli daar niet vreemd aan. Boli speelde wederom sterk. Balvast maar ook diepgang. Woog enorm op de verdediging. Vetokele raakte toch een pak minder ballen.

In dat laatste kwartier van de wedstrijd zocht Antwerp heel vaak de ruimte in de rug van De Norre op. Hoewel hij zeker weer zijn verdienste had, liet hij toen wat steken vallen. Was ook een paar keer onnodig weg. De Griek aan de andere kant liet daarentegen nauwelijks een steek vallen. Spijtig dat die 1-1 valt want we hadden de wedstrijd onder controle.

Tot slot nog ivm Bezus, ik vond hem deze keer ook degelijk invallen. Hoopgevend in mijn ogen. Met Gueye, Antunes, Ceballos en Acolatse erbij heb je echt wel een leuke ploeg met heel veel keuzemogelijkheden.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Vouch »

De 1-1 hing in de lucht, maar de manier waarop ze viel is toch weer spijtig. Bal wegjassen, en het blijft 0-1... Soit, een jeugdzonde van Desart, je kan niet altijd mooi voetballen, ik hoop dat hij dat nu geleerd heeft.

De verdediging staat als een huis, maar dat wil niks zeggen voor volgende week. In 2009-2010 stond de verdediging ook als een huis, maar na een kwartier was het 0-3. Alle goals werden dan nog gescoord aan de kant waar we al x matchen geen doelpunt meer binnen kregen.

We zullen zien, onze start hebben we in ieder geval al niet gemist. Al wordt de derby een sleutelmatch, win je, dan blijf je bovenaan. Verlies je zak je naar de middenmoot. Niet dat STVV bij de eerste 3 moet staan, niet dat ik verwacht dat we bij de eerste drie uitkomen op het einde van het seizoen. Maar er is toch niets zo plezant als zo lang mogelijk bovenaan meedraaien.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Wat zag wellicht Jonas ook :
- Controle middenveld en oplossing zoeken voor fysieke sterke tegenstander. Invalbeurt Bezus was hoopgevend.
- Uittrappen van Pirard. Moet echt beter
- Proberen om Samuel Asamoah te brengen.
- strikken van Boli
- Arbiter was meer ene voor eerste amateur liga.

Positief :
- Pirard algemeen pakwerk
- Centraal achterin
- De grieken die bevestigen.
- Boli is naar ons normen erg goeie spits
- de verbetenheid van de ploeg
- Mooie bank

Moanverke van de week :
Jelle Van Damme. Had eraf mogen gegooid worden
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Franz »

Hallo-Tokyo schreef:Wat zag wellicht Jonas ook :
- Controle middenveld en oplossing zoeken voor fysieke sterke tegenstander. Invalbeurt Bezus was hoopgevend.
- Uittrappen van Pirard. Moet echt beter
- Proberen om Samuel Asamoah te brengen.
- strikken van Boli
- Arbiter was meer ene voor eerste amateur liga.

Positief :
- Pirard algemeen pakwerk
- Centraal achterin
- De grieken die bevestigen.
- Boli is naar ons normen erg goeie spits
- de verbetenheid van de ploeg
- Mooie bank

Moanverke van de week :
Jelle Van Damme. Had eraf mogen gegooid worden
De selectie van Botaka én Legear begreep ik toch niet.
Je kon toch vooraf weten dat de slag fysiek en met veel duels op het middenveld ging gestreden worden.
Dan is een compacte 4-4-2 toch meer aangewezen dan onze 4-3-3 met twee verre vleugels...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Franz schreef:
Hallo-Tokyo schreef:Wat zag wellicht Jonas ook :
- Controle middenveld en oplossing zoeken voor fysieke sterke tegenstander. Invalbeurt Bezus was hoopgevend.
- Uittrappen van Pirard. Moet echt beter
- Proberen om Samuel Asamoah te brengen.
- strikken van Boli
- Arbiter was meer ene voor eerste amateur liga.

Positief :
- Pirard algemeen pakwerk
- Centraal achterin
- De grieken die bevestigen.
- Boli is naar ons normen erg goeie spits
- de verbetenheid van de ploeg
- Mooie bank

Moanverke van de week :
Jelle Van Damme. Had eraf mogen gegooid worden
De selectie van Botaka én Legear begreep ik toch niet.
Je kon toch vooraf weten dat de slag fysiek en met veel duels op het middenveld ging gestreden worden.
Dan is een compacte 4-4-2 toch meer aangewezen dan onze 4-3-3 met twee verre vleugels...
Daar heb je een punt.
Uiteindelijk gaf je weinig weg en was Antwerp vooral onmondig.
Andere kant : teveel aanpassen ook niet goed.
Wat als er een normale arbiter was ?
We zijn content met het punt. Als Genk wilt voetballen en dat zullen ze doen dan is dat een andere match.
Op KVM en thuis Chalala zal het weer knokken worden. We missen inderdaad gestalte.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door BoemBoem »

Hallo-Tokyo schreef:
Franz schreef:
Hallo-Tokyo schreef:Wat zag wellicht Jonas ook :
- Controle middenveld en oplossing zoeken voor fysieke sterke tegenstander. Invalbeurt Bezus was hoopgevend.
- Uittrappen van Pirard. Moet echt beter
- Proberen om Samuel Asamoah te brengen.
- strikken van Boli
- Arbiter was meer ene voor eerste amateur liga.

Positief :
- Pirard algemeen pakwerk
- Centraal achterin
- De grieken die bevestigen.
- Boli is naar ons normen erg goeie spits
- de verbetenheid van de ploeg
- Mooie bank

Moanverke van de week :
Jelle Van Damme. Had eraf mogen gegooid worden
De selectie van Botaka én Legear begreep ik toch niet.
Je kon toch vooraf weten dat de slag fysiek en met veel duels op het middenveld ging gestreden worden.
Dan is een compacte 4-4-2 toch meer aangewezen dan onze 4-3-3 met twee verre vleugels...
Daar heb je een punt.
Uiteindelijk gaf je weinig weg en was Antwerp vooral onmondig.
Andere kant : teveel aanpassen ook niet goed.
Wat als er een normale arbiter was ?
We zijn content met het punt. Als Genk wilt voetballen en dat zullen ze doen dan is dat een andere match.
Op KVM en thuis Chalala zal het weer knokken worden. We missen inderdaad gestalte.
Ale 1 keer niet gewonnen en het geneut van den arbiter begint weeral..

Tzijn toch elke keer dezelfde met dezelfde excuses ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door smol »

BoemBoem schreef:
Hallo-Tokyo schreef:
Franz schreef:
Hallo-Tokyo schreef:Wat zag wellicht Jonas ook :
- Controle middenveld en oplossing zoeken voor fysieke sterke tegenstander. Invalbeurt Bezus was hoopgevend.
- Uittrappen van Pirard. Moet echt beter
- Proberen om Samuel Asamoah te brengen.
- strikken van Boli
- Arbiter was meer ene voor eerste amateur liga.

Positief :
- Pirard algemeen pakwerk
- Centraal achterin
- De grieken die bevestigen.
- Boli is naar ons normen erg goeie spits
- de verbetenheid van de ploeg
- Mooie bank

Moanverke van de week :
Jelle Van Damme. Had eraf mogen gegooid worden
De selectie van Botaka én Legear begreep ik toch niet.
Je kon toch vooraf weten dat de slag fysiek en met veel duels op het middenveld ging gestreden worden.
Dan is een compacte 4-4-2 toch meer aangewezen dan onze 4-3-3 met twee verre vleugels...
Daar heb je een punt.
Uiteindelijk gaf je weinig weg en was Antwerp vooral onmondig.
Andere kant : teveel aanpassen ook niet goed.
Wat als er een normale arbiter was ?
We zijn content met het punt. Als Genk wilt voetballen en dat zullen ze doen dan is dat een andere match.
Op KVM en thuis Chalala zal het weer knokken worden. We missen inderdaad gestalte.
Ale 1 keer niet gewonnen en het geneut van den arbiter begint weeral..

Tzijn toch elke keer dezelfde met dezelfde excuses ..
Geen probleem met kritiek op scheidsrechter, maar dan moet je ook eerlijk zijn en zeggen dat je bvb bij de vorige match tegen Beveren de scheids toen ook mee had ....
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door lindoke »

Een dag na de match nog even op terug komen. Antwerp en STVV zijn zo een beetje 2 ploegen die uit hetzelfde hout gesneden zijn. Beiden vanuit een goeie organisatie snel proberen om te schakelen. Dan wordt de slag meestal op het middenveld beslist. En daar hielden ze mekaar bijna in evenwicht al moet ik toegeven dat Antwerp door zijn fysieke présence toch sterker voor de dag kwam. Dat zijn dan dikwijls ook niet de mooiste wedstrijden om naar te kijken. Veel duels, veel fouten, veel oponthoud, veel stilstaande fases.....enfin, achteraf gezien een mooi punt dus.

Nu, er moet me toch nog iets van het hart. Ik vind dat we nog steeds veel moeite hebben om kansen te creëren. De reden waarom we nu bovenaan staan is omdat we dodelijk efficiënt zijn. Ik denk dat iedereen die het eens wat nuchter bekijkt dat moet toegeven. Het klassement bewijst dit trouwens. Van de top 7 scoren we alweer het minste aantal doelpunten. De reden daarvoor moet je niet ver gaan zoeken. De flanken. Hopelijk hebben we met Acolatse daar al een oplossing voor op de linkerflank.

In ieder geval hebben we al een mooie reeks neergezet en moeten we onze ambities voorlopig nog niet bijschaven. Een rustig seizoen draaien, voor volgend seizoen de kern samenhouden om echt op automatismen voort te bouwen, op enkele plaatsen nog kwaliteit bijhalen en er zitten makkelijk 2000 abonnees meer in de tribunes.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Brusselmans »

Niks gezien, maar een schitterend resultaat !
Op PO1-koers, zoals beloofd !
Flink zo, niks zo mooi als beloftes nakomen !
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Jacques »

Kort samengevat: veel sfeer, veel strijd, veel duels, weinig academisch voetbal, weinig uitgespeelde kansen, logisch gelijkspel.

Lullig hoe we die 1-1 weggeven, een gevleide driepunter had er in gezeten, maar alles bij elkaar mogen we niet klagen. Antwerp speelt erg fysiek voetbal, vorig seizoen waren we daar waarschijnlijk kansloos tegen geweest. Dit seizoen kunnen we er meer tegenover zetten en mee bikkelen. Een mooie wedstrijd was het zeker niet, dit is niet ons spel (De Sart kwam bv. amper in het stuk voor) maar dat maakt het punt des te beter.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 6 : R.Antwerp FC - STVV (9/9 20:00 Bosuil)

Bericht door Since '54 »

Brusselmans schreef:Niks gezien, maar een schitterend resultaat !
Op PO1-koers, zoals beloofd !
Flink zo, niks zo mooi als beloftes nakomen !
Allez dan maar Herman, begint nu maar wat te schuiven met uw onderschrift. ;) Grapje
Plaats reactie