Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Since '54 »

Rac. Genk heeft vermoedelijk een speciale en aparte opleiding tot 'mekkeraar'. Ettelijken zijn daar tot op heden met glans en glorie in gevormd en met onderscheiding in geslaagd o.a. Philipe Clement, Bernd Thijs, Thomas Buffel en ik vergeet er gegarandeerd nog enkelen. Nu begint 'slaapwandelaar' :cry: Albert Stuyvenberg ons al in een favorietenrol te duwen alsof we zijn doorzichtig sammeltaaltje niet doorhebben. 'zorrie maar esteiveivei sijn te vafouriet'. (dixit 'Albèrke het Sussepieke').

Momenteel zijn er veel niet-geregistreerde gebruikers van dit forum wat mij laat vermoeden dat er al een hoopje Genk-supporters op zitten. Welnu, als we het hen mogen doorgeven: het zou een schande zijn als een miljoenenploeg als KRC Genk op Stayen niet de volle buit zou kunnen meenemen. Wie zou met al dat geld trouwens 'vafouriet sijn''?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door lindoke »

In de kanttekening: Ik heb de ex-stvver Zhegrova met Genk zien invallen tegen Gent. Heeft toch zijn visitekaartje afgegeven hoor. Kerel kan een serieus stukske voetballen. Onvoorstelbaar dat STVV zo een talent liet gaan. Of......er moest ene hoek af zijn, want zo een typetje lijkt het me ook wel.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Jebus4life »

Brusselmans schreef:
BoemBoem schreef:De
De eeuwige geschiedenis zoals Edmilson en Dompé hadden toen ze Genk oprolden en 2 maand later uitgefloten werden..
Want Boli zou ook wel eens snel om een transfer kunnen vragen als die zo blijft spelen..
Die match zal me toch altijd bijblijven, met als eye-catcher een weergaloze Dompé en Junior ...
Heb zelden iets beter gezien aan de Tiense als die avond, de volle 90 minuten !


Zaak is om die kadé's in het gareel te houden, maar een flirtende Ferrera kon dat niet meer. En van bestuurszijde hoorden we dat ze niet haalbaar waren voor Belgische topclubs, tot ze één miljoentje hoorden, en toen kon het niet snel genoeg gaan.

Boli lijkt me iets steviger in de schoenen te staan. Heeft ook belangstelling uit Engeland, en dan moet je er zo veel mogelijk uithalen om een waardige vervanger binnen te halen, dat is imo een ander verhaal.
Echt een fenomenale wedstrijd was dat inderdaad. Ik krijg er nog rillingen van, Genkt volledig van het kastje naar de muur gespeeld die avond. Ze mochten blij zijn dat het er maar 3 waren. Man man, wat was Dompé wéérgaloos die avond, ik kreeg bijna medelijden met Castagne.

Ik ben die avond thuisgekomen tegen middernacht en heb toen direct de wedstrijd nog eens herbekeken en de volle 90 minuten kippenvel gehad. Die match heb ik misschien nog 10 keer herbekeken in de maanden die erop volgde. Wat een prachtige herinnering. Je voelde het ook in het stadion. Na die 1-0 was er niemand die twijfelde dat we gingen winnen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Mikman »

lindoke schreef:In de kanttekening: Ik heb de ex-stvver Zhegrova met Genk zien invallen tegen Gent. Heeft toch zijn visitekaartje afgegeven hoor. Kerel kan een serieus stukske voetballen. Onvoorstelbaar dat STVV zo een talent liet gaan. Of......er moest ene hoek af zijn, want zo een typetje lijkt het me ook wel.
STVV heeft die niet laten gaan, omwille van juridische redenen kon men hem geen contract aanbieden voor zijn 18e en hem niet opstellen in officiële wedstrijden. Genk heeft hem dan weggeplukt. Natuurlijk erg ondankbaar van hem nadat STVV voor opvang zorgde en zijn vader een job gaf. Als hij zaterdag in actie komt verdient hij de Junior of Perbet-behandeling.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170322_0279 ... g-bij-stvv

https://www.youtube.com/watch?v=dz3lPinFjQQ

Doet wat denken aan de Roemeense belofte Cristian Valentin Muscalu indertijd, zelfde speelstijl ook. Geweldige voetballer bij de beloften van STVV ( hem daar vaak zien schitteren ) maar te snel verheerlijkt door zijn entourage. In conflict gekomen met de club (kwam onder andere niet opdagen op de ploegvoorstelling ) en volgens hemzelf een kwestie van tijd voordat hij bij Real Madrid zou spelen. Eerst nog even een tussenstop in Duitsland. Is intussen aan zijn 11e club in 8 jaar tijd toe, het toch wel legendarische Poole Town in de Engelse 6e klasse. Bijna gelukt dus...

Waarmee ik niet zeg of denk dat Zegrova ook zo gaat eindigen, voor alle duidelijkheid. Heeft inderdaad een zeer goeie balbehandeling, zag je gisteren meteen. Al is het tegen een doorgewinterde prof als Asare nog wat anders dan tegen een belofte, dat was ook meteen duidelijk.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door weekenders »

Scheidsrechter voor zaterdag is Jonathan Lardot.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door STimVV »

We kijken allemaal mijmerend terug naar de match en de ploeg die Genk hier 2j geleden voetballes gaf.
Onderstaande was toen onze basisploeg.
We hadden toen een heel sterk duo op het middenveld (Angban-Schoofs) en 2 topflanken (Junior-Dompé). Maar op de andere posities was die ploeg minder dan die we nu hebben. In de breedte zijn we nu sterker, kijk maar naar wat er toen bij ons op de bank zat in vergelijking met nu.
Toen op de bank: De Winter , Baherlé, Boli, Cuevas, Schils, Nirisarike, Rodriguez.

Spelers zoals Artabe, Mbombo en Ono, stonden toen in de basis en zouden nu de bank waarschijnlijk niet meer halen.
De match werd toen wel beslist door individuele klasseflitsen. En daar heb je geen brede kern voor nodig.
Het Genk van nu schat ik trouwens ook een stuk hoger in dan dat van toen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door STimVV op 12 sep 2017, 11:03, 5 keer totaal gewijzigd.
STVVonly
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jun 2017, 21:48

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door STVVonly »

Van die ploeg plus bank schiet alleen Boli nog over, de drie besten werden door Lammens verkocht en de rest was heel middelmatig.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Tompie »

Het waren toen vooral de flanken die Genk kapot speelden. Laat dat nu net datgene zijn waarbij ik momenteel nog vraagtekens heb: onze flanken.

Pluspunt tegenover de vorige derby's: meer mannen, minder jongetjes. Texeira, Kitsiou, Charisis, Boli, daarmee kan je naar de oorlog.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: STVV heeft die niet laten gaan, omwille van juridische redenen kon men hem geen contract aanbieden voor zijn 18e en hem niet opstellen in officiële wedstrijden. Genk heeft hem dan weggeplukt. Natuurlijk erg ondankbaar van hem nadat STVV voor opvang zorgde en zijn vader een job gaf. Als hij zaterdag in actie komt verdient hij de Junior of Perbet-behandeling.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170322_0279 ... g-bij-stvv
Ik snap de heisa niet goed. Voordien ruilde hij toch ook Standard voor STVV, toen Roland het afbolde in Luik. Was Roland in Luik gebleven, was de kans groot dat hij nu gewoon in de Luikse A kern zat. Roland mag zich in zijn gat gebeten voelen, maar als STVV-supporter kan ik er mijn slaap niet voor laten. Wij doen hier bijna alsof hij ons iets verschuldigd is, terwijl hij ocharm 1 of 2 seizoenen voor STVV gespeeld heeft. Zo lopen er 100 jeugdspelers rond in België. Veel gedoe om niks, als je het mij vraagt.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door enrique »

Tompie schreef:Het waren toen vooral de flanken die Genk kapot speelden. Laat dat nu net datgene zijn waarbij ik momenteel nog vraagtekens heb: onze flanken.

Pluspunt tegenover de vorige derby's: meer mannen, minder jongetjes. Texeira, Kitsiou, Charisis, Boli, daarmee kan je naar de oorlog.
Op Anderlecht : goal 2 en 3 nochtans van de flanken
De 1e half (?)
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door BoemBoem »

lindoke schreef:In de kanttekening: Ik heb de ex-stvver Zhegrova met Genk zien invallen tegen Gent. Heeft toch zijn visitekaartje afgegeven hoor. Kerel kan een serieus stukske voetballen. Onvoorstelbaar dat STVV zo een talent liet gaan. Of......er moest ene hoek af zijn, want zo een typetje lijkt het me ook wel.
Wel heb al aan meerdere personen om info gevraagd en daar komt telkens aar voor dat RD zijn gezin álles heeft gegeven wat ze vroegen, maar wanneer Genk met geld kwam er geen houden meer aan was..
Was ook nog een jeugdspeler en die kunt ge zeker niet meer houden als ze weg willen..

Spijtig voor STVV en RD, die toch ver is gegaan voor een jeugdspeler en ook gewoon een mes in zijn rug kreeg..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Enkele jaren was er een discussie over gebrek aan goedkope plaatsen.
Dit jaar lukt dat beter.
Er zijn nog een kleine 200 kaarten aan 18 EUR. :P
Ook op EAST zijn het de goedkoopste die het langst blijven liggen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Mikman »

Hallo-Tokyo schreef:Enkele jaren was er een discussie over gebrek aan goedkope plaatsen.
Dit jaar lukt dat beter.
Er zijn nog een kleine 200 kaarten aan 18 EUR. :P
Ook op EAST zijn het de goedkoopste die het langst blijven liggen.
Het blijft toch bizar dat de thematribune voor zo'n matchen gesloten blijft. Vorige week toch even moeten zoeken om op Oost drie goeie plaatsen naast elkaar te vinden ( niet in de hoeken dus). En aan de overkant heb je dan zo'n tribune die deels niet gebruikt wordt.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door enerkey »

STimVV schreef:We kijken allemaal mijmerend terug naar de match en de ploeg die Genk hier 2j geleden voetballes gaf.
Onderstaande was toen onze basisploeg.
We hadden toen een heel sterk duo op het middenveld (Angban-Schoofs) en 2 topflanken (Junior-Dompé). Maar op de andere posities was die ploeg minder dan die we nu hebben. In de breedte zijn we nu sterker, kijk maar naar wat er toen bij ons op de bank zat in vergelijking met nu.
Toen op de bank: De Winter , Baherlé, Boli, Cuevas, Schils, Nirisarike, Rodriguez.

Spelers zoals Artabe, Mbombo en Ono, stonden toen in de basis en zouden nu de bank waarschijnlijk niet meer halen.
De match werd toen wel beslist door individuele klasseflitsen. En daar heb je geen brede kern voor nodig.
Het Genk van nu schat ik trouwens ook een stuk hoger in dan dat van toen.

Afbeelding
Ja dat is echt wel zot eigenlijk.
Van die basisploeg hebben we er 7 gratis laten gaan of niet verlengd. Allemaal terecht waarschijnlijk. 3 verkocht. En ene zijn uitleenbeurt liep af, waarvan ik veronderstel dat we hem vanwege displinaire redenen ook nooit meer terugwilden. Dat had ik 2 jaar geleden na die wedstrijd nooit verwacht. En die bank is helemaal om te janken als je er rekening mee houdt dat het nog bijna 2 jaar zou duren tot dat Boli terug fysiek in orde was.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door STVV-fan »

Mikman schreef:
Hallo-Tokyo schreef:Enkele jaren was er een discussie over gebrek aan goedkope plaatsen.
Dit jaar lukt dat beter.
Er zijn nog een kleine 200 kaarten aan 18 EUR. :P
Ook op EAST zijn het de goedkoopste die het langst blijven liggen.
Het blijft toch bizar dat de thematribune voor zo'n matchen gesloten blijft. Vorige week toch even moeten zoeken om op Oost drie goeie plaatsen naast elkaar te vinden ( niet in de hoeken dus). En aan de overkant heb je dan zo'n tribune die deels niet gebruikt wordt.
Tickets zijn een stuk duurder (meer dan het dubbel van die 18 euro ticketten).
Tribune zal ook pas opengaan als de rest uitverkocht is, om meer capaciteit te creëren.
Zolang dat de andere ticketten niet allemaal de deur uit zijn, zal die tribune niet open gaan.
Plaats reactie