Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Alles over de wedstrijden van STVV
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Laten we nu smurfentaart kopen. Binnen twee uur vind je er geen meer in Haspengouw.
:geelblauw:
Proficiat met de fantastische tifo ! Tifo was op PO 1 niveau !
:stvv:

Dit is zo een jaar dat alles lukt en de ploeg er keihard voor gaat.
Hard werken en genieten gaat perfect samen.
Laatst gewijzigd door Hallo-Tokyo op 17 sep 2017, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef: Eerste keer was met Lammens, nu met Marieke ...
Geen spoor an RD, en voilà, piece of cake !
Lijkt me allemaal vrij duidelijk toch !
Brusselmans : of hoe je jezelf eindeloos tegenspreekt......
Coelmoes
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 dec 2010, 23:20

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Coelmoes »

Uiteindelijk heb ik dus op TV gekeken. Prachtprestatie! Het eerste kwartier was wat moeilijk en hing een goal van Genk een beetje in de lucht maar erna kreeg e nooit het idee dat ze erin zouden slagen een doelpunt te maken. Het is onvoorstelbaar hoe weinig kansen we weg geven.

Iedereen speelde een dikke match:
- Pirard: weinig werk maar op het laatste pakt hij daar wel nog een prachtige bal van Uronen. Zowat de enige keer dat hij echt iets moest doen
- Texeira & Kotysch: beiden ijzersterk, zijn er altijd om de brandjes te blussen.
- Kitsiou: zijn actie bij de 2e goal was schitterend. Een andere back had de bal daar al lang weg gepegeld. Zowel verdedigend als voetballend is hij een toegevoegde waarde
- De Norre: Buffel raakte inderdaad geen enkele bal. Er werd hier enkele weken geleden gevreesd dat De Norre de zwakke plek zou worden maar daar is niets van waar. Vorige week had hij het in de 2e helft verdedigend wel moeilijk maar gisteren was het top. Ook opbouwend doet hij het prima. Als hij inschuift is het vaak gevaarlijk
- De Petter: leed wel 2 keer gevaarlijk balverlies gisteren maar zet dat dan meestal zelf recht met een overtreding. Hij pakte gisteren daardoor wel geel maar in vergelijking met vorig jaar maakt hij veel minder domme overtredingen. Doet perfect wat van hem verwacht wordt: ballen recupereren en simpel inleveren bij de betere voetballers.
- Chasiris: jawadde, als ik de voorbeschouwingen op het seizoen las dacht ik dat dat een totale miskoop zou worden. Valt dat even anders uit. Strijd gekoppeld aan loopvermogen, kracht, techniek en overzicht. Een paar prachtige acties en ingevingen van hem gezien. Bij de grote kans van Boli recupereert hij prima,gaat dan met de bal lopen en als je denkt: direct is hij de bal kwijt, passt hij prachtig binnendoor. Hij is bovenal ook heel balvast. Je kan er altijd de bal aan kwijt.
- De Sart: vorige week wat minder, maar deze week op niveau. Die positie (centraal in platte 4-4-2) ligt hem wel, meer dan de 10 in een 4-3-3. Recupereerde heel veel ballen en slaagde er dankzij zijn loopvermogen toch nog in vooraan op te duiken.
- Legear: zijn snelheid is weg maar hij kan wel nog voetballen. Zijn kaars was wel uit na 60 minuten.
- Boli: misschien wel de beste man op het veld. Als ik Anderlecht was, kwam ik hem halen. Als je zijn voetballend vermogen vergelijkt met Theo... wereld van verschil. Hij kan met de rug naar doel spelen maar kan ook in de ruimte duiken. Hij was alomtegenwoordig en leed geen enkel balverlies. Spijtig dat hij niet kon scoren.
- Vetokele: werkte hard maar kwam wel minder in het stuk voor. Tweede helft zakte hij helemaal weg.
- Bezus: viel niet onaardig in en ja, dat doelpunt, top!
- Botaka: logisch dat hij op de bank startte. Bracht met zijn snelheid zeker iets bij bij zijn invalbeurt.
- Dussaut: mooi doelpunt zonder meer.

Volgende week op Mechelen. Misschien moet ik mijn vrouw toch maar eens overtuigen om te mogen gaan kijken. Leuke ploeg, leuk stadion, leuke sfeer en ik heb ze daar in het verleden nog goede wedstrijden weten spelen. Ik herinner me nog de wedstrijd onder Brepoels. Chimedza was die match outstanding.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Positivo »

Zij die er gisteren waren .... Het was één van die onvergetelijke avonden waar je jaren later nog aan terugdenkt. Tv is dan toch maar een flauw afkooksel. De supporters die volhielden werden beloond ... En hoe !

Belangrijk voor STVV als ploeg, vind ik persoonlijk het doelpunt van Bezus. Misschien wel de vonk die hij nodig had. Hij kan de ploeg op een hoger niveau tillen. En ook, de trainer gelooft duidelijk in hem EN brengt hem mi op de juiste manier.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Alain »

Positivo schreef:
Brusselmans schreef: Eerste keer was met Lammens, nu met Marieke ...
Geen spoor an RD, en voilà, piece of cake !
Lijkt me allemaal vrij duidelijk toch !
Brusselmans : of hoe je jezelf eindeloos tegenspreekt......
Altijd pijnlijk als iemand moet uitleggen dat het om sarcasme ging....

On topic...

We hebben de voorbije jaren ook nog wel prima voetballers gehad, maar de Grieken zijn volgens mij hetgeen onze club nog ontbrak. Strijd van minuut 1 tot minuut 95... gekoppeld aan ook nog prima voeten. Hun drive werkt aanstekelijk voor het ganse team.
En wat een wereld van verschil is Teixeira-Kotysch met Fernandes-Kotysch... Amai. Nu wordt toch duidelijk dat we Ruben gedurende twee jaar toch wel een beetje overschat hebben.
Bij de eerste matchen van De Norre dacht ik "ok noodoplossing, leuk, voor zolang het duurt". Maar die jongen kwam er een paar keer prima uit onder druk, en ik begin er steeds meer een blijvertje in te zien.
Laatste speciale vermelding voor Legaer, wat heeft die gelopen zeg! Vooraan opduiken maar ook niet te vies om de backs bij te staan... prima!
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Jones »

Fijne gewaarwording gisteravond. Ik had achteraf wel een grotere supportersontlading verwacht, ook bij de goals. Het leek alsof niemand het kon geloven dat dit gebeurde. Of treedt er winstgewenning op ? :P

Het tempo lag bij momenten wel laag vond ik waardoor men STVV snel in zijn spel liet komen. Genk had veel respect en misschien zelfs schrik van ons. Bij de wissel van Vetokele hebben we het wel nog moeilijk. Bezus kon niet echt veel steun bieden maar maakt wel een doelpunt van formaat !
De match tegen Charleroi op vrijdag 29/9 zou in deze ook uitverkocht moeten geraken en wordt de topper van de speeldag.

Genk geklopt ! Nu beginnen we ook al van de kleine ploegen te winnen :lol:

We worden de te kloppen ploeg. Genieten van het moment en hopelijk is men weerbaar genoeg na een eerste verliesmatch, mentaal gezien dan.
Wat een mooie mentaliteit in deze groep zeg, de verdienste van Bormans en Delorge, dat mag ook eens gezegd worden !
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:Het was één van die onvergetelijke avonden waar je jaren later nog aan terugdenkt.
Tv is dan toch maar een flauw afkooksel.
Dat vind jij misschien.
Ik heb me nochtans geweldig intens kunnen inleven en uitleven !
Ben ik nu minder content dan gij denkt ge ? Ik ben er zeker van van niet !!!

Ik had trouwens wel het geloof voor de match in winst. Hier al vermeld, en ook mijn prono van 3 - 1 had er zeker moeten staan.
Jammer van Boli, anders had hij een 10 achter zijn naam.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Franz »

Boli, Charisis, Kitsiou en De Norre de absolute uitblinkers.
Excellente wissels ook van Jonas: zowel Bezus, Botaka als Dussaut bleken een meerwaarde.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Iniesta »

In het begin was ik er niet zo gerust in maar we groeiden in de wedstrijd en waren veruit het gevaarlijkst. Het doelpunt was de bevestiging al hadden we toen al lang moeten voorstaan. Op het einde nog even spannend maar de overwinning is binnen en verdiend! :toppie:

@Mikman: waar staan die statistieken?
Laatst gewijzigd door Iniesta op 17 sep 2017, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door den ief »

Positivo schreef:Zij die er gisteren waren .... Het was één van die onvergetelijke avonden waar je jaren later nog aan terugdenkt. Tv is dan toch maar een flauw afkooksel. De supporters die volhielden werden beloond ... En hoe !

Belangrijk voor STVV als ploeg, vind ik persoonlijk het doelpunt van Bezus. Misschien wel de vonk die hij nodig had. Hij kan de ploeg op een hoger niveau tillen. En ook, de trainer gelooft duidelijk in hem EN brengt hem mi op de juiste manier.
Eindelijk iets waarin ik u kan bijtreden. Ik heb ook altijd in Bezus geloofd en denk echt mits wat vertrouwen dat we daar nog veel plezier aan gaan beleven.
Volgende week zal hij logischerwijs wel op de bank beginnen, maar De Roeck zal hem wel zijn kansen geven en die moet hij nu grijpen.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door scoormachine »

Positivo schreef:Zij die er gisteren waren .... Het was één van die onvergetelijke avonden waar je jaren later nog aan terugdenkt. Tv is dan toch maar een flauw afkooksel. De supporters die volhielden werden beloond ... En hoe !

Belangrijk voor STVV als ploeg, vind ik persoonlijk het doelpunt van Bezus. Misschien wel de vonk die hij nodig had. Hij kan de ploeg op een hoger niveau tillen. En ook, de trainer gelooft duidelijk in hem EN brengt hem mi op de juiste manier.
Flauw afkooksel........wat een belachelijke opmerking is dat.....man man
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door BoemBoem »

scoormachine schreef:
Positivo schreef:Zij die er gisteren waren .... Het was één van die onvergetelijke avonden waar je jaren later nog aan terugdenkt. Tv is dan toch maar een flauw afkooksel. De supporters die volhielden werden beloond ... En hoe !

Belangrijk voor STVV als ploeg, vind ik persoonlijk het doelpunt van Bezus. Misschien wel de vonk die hij nodig had. Hij kan de ploeg op een hoger niveau tillen. En ook, de trainer gelooft duidelijk in hem EN brengt hem mi op de juiste manier.
Flauw afkooksel........wat een belachelijke opmerking is dat.....man man
Idd.. zelfs als iedereen positief is en alle achterliggende discussies niet meetellen moet er toch 1, nee sorry 2, kinderen opnieuw beginnen om oh zo nodig hun gelijk te halen..
Een gelijk dat trouwens nergens op slaat want iedereen kijkt en beleeft een macht hoe hij wil..

Wat wel opviel gisteren was de reacties naar botaka toe..
2 keer ging hij zelf zijn kans wat op slechte reacties van de andere kon rekenen alsook bij het tegendoelpunt ging gij niet dooverdedigen op schrijvers..
Ik vrees dat botaka het 1e slachtoffer wordt wanneer de 3 gekwetsten terugkomen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Brusselmans »

Ach, zolang ze hun eigen topicske hebben, en zich daar volle bak kunnen uitleven en uitgebreid quoten dat het niet meer leesbaar wordt, hunkerend naar een reactie, is het nog te doen ...
Genanter voor hun wordt het als ze elders opduiken !
:zot:
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door Positivo »

Allez, ik zal nog wat verder gaan.

Voetbalkijkers die wedstrijden van STVV altijd op TV volgen kunnen zich ONMOGELIJK supporter noemen.

Supporter ben je als je je ploeg steunt (support) . Dat kan verbaal tijdens de wedstrijden (onontbeerlijk) , extra financieel (RD, vip's, sponsors ......), vrijwilligers (stewards) .....'

Bekijk je STVV via tv, volg je hen uitsluitend via media....
Dan ben je sympathisant, grote sympathisant, grootste sympathisant.......Maar sorry hé mannen GEEN supporter.

Begin al maar te roepen ....
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 7 : STVV - GNK (16 september 20:30 Stayen)

Bericht door pat@ »

Positivo schreef:Allez, ik zal nog wat verder gaan.

Voetbalkijkers die wedstrijden van STVV altijd op TV volgen kunnen zich ONMOGELIJK supporter noemen.

Supporter ben je als je je ploeg steunt (support) . Dat kan verbaal tijdens de wedstrijden (onontbeerlijk) , extra financieel (RD, vip's, sponsors ......), vrijwilligers (stewards) .....'

Bekijk je STVV via tv, volg je hen uitsluitend via media....
Dan ben je sympathisant, grote sympathisant, grootste sympathisant.......Maar sorry hé mannen GEEN supporter.

Begin al maar te roepen ....
En degene die uit principe alleen uitmatchen meepikken en de thuiswedstrijden in één vd twee echte overgebleven voetbalcafés in de buurt van het stadion volgen, wat zijn dat?
Plaats reactie