Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Alles over de wedstrijden van STVV
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door stvv'er »

Dreke schreef: Oh ja. +11.000 op de tribunes na 7 matchen zonder overwinning. Match was nochtans op tv.
Dan zal KV Mechelen veel supporters hebben, en eerder weinig sympathisanten ! ;)
bruintje67
Berichten: 607
Lid geworden op: 22 nov 2010, 23:16

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door bruintje67 »

Since '54 schreef:
lindoke schreef:
zipke373 schreef:Irritant veel fouten van KVM,,,
Dat is tactisch bewust gekozen hoor.
Soit, het was vandaag op alle vlakken te weinig. Geen greep op het middenveld, opbouw veel te traag.....voetjes terug op de grond en nu terug keihard werken naar volgende wedstrijd.
Het was absoluut een tactiek van Ferrera om irritant veel fouten te maken en goed voetbal uit de match te halen. Mechelen speelde de ontmoeting naar de haaien met welgeteld 39 fouten (volgens statistiek van Proximus TV). Ik heb het zelden of nooit meegemaakt dat het spel zo lang stil heeft gelegen als vanavond. Cosemans was van minuut 1 al tijd aan 't rekken. Niet door STVV maar door FC Mechelen werd het een draak van een wedstrijd. Schande voor een trainer als Ferrera.
Zo heb ik de wedstrijd ook gezien en beleefd Since.
En de scheidsrechter deed bepaald niet veel moeite om er iets aan te doen.
Integendeel..............op deze manier is voetballen onmogelijk.
Denk dat je deze wedstrijd alleen kon winnen wanneer je op voorsprong gekomen was.
Afbraak voetbal ten top..............heb me enorm geïnnerveerd.
K.tmatch en niet de schuld van STVV.......ma ja, zo matchen zitten er ook tussen jammer genoeg.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door Brusselmans »

Ge kunt nie alles winnen !
Desalniettemin : op PO1-koers, zoals beloofd was !
:onfire:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door lindoke »

Er zijn maar twee oplossingen om het afbraakvoetbal van Mechelen aan te pakken. Ofwel moeit de scheidsrechter er zich mee vanaf minuut 1 door kwistig met kaarten te strooien ofwel moet je de bal een pak sneller laten rondgaan. Maar om dit laatste zuiver te doen is iets wat weinig ploegen in onze competitie gegeven is.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door miel »

Het was te verwachten dat Mechelen zo ging spelen , en als ge daar vanonder staat is dat hun goed recht en moet ge punten pakken op welke manier dan ook .
Het siert STVV dat ze hebben proberen te voetballen en er vol voor gingen , maar ze zijn blind in het mes gelopen , door op achterstand te komen kon Mechelen zich dat spel permitteren en werd het zeer moeilijk om te voetballen tegen zo een fysieke ploeg .
In zo een wedstrijd had Geuye en Acolatse van pas kunnen komen .
Voor mij moeten er op verplaatsing geen schoonheidswedstrijden gewonnen worden en had men gerust het initiatief aan Mechelen mogen laten .
Maar dat zijn vijgen na Pasen , hop naar de volgende match .
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door den ief »

Afbraakvoetbal van mechelen is een feit. Maar het mag ook gezegd worden dat het langs onze kant ook gewoon slecht was. Slechte passing, slordigheden, voorzetten kwamen niet aan,...

Dat is helemaal geen schande. Ik ben er van overtuigd dat we er weer zullen staan tegen charleroi.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door metser »

Klote match ! Te weinig gebracht in aanvallend opzicht tegen een Mechelen dat niet kon of wilde voetballen. Irritante fouten, vooral ver van de goal, getuige daarvan 27 fouten tegen , 4 geeel en 1 rood karton, en dan vergeet de scheids nog direct rood te geven voor de regelrechte aanslag van rob op desart. Schandelijk dit spel uitgedokterd door parasiet Ferrera ! Toch ook de vaststelling dat wij fysisch tekort kwamen, dat sommige spelers tekenen geven van vermoeidheid, ik denk daarbij aan desart en charissis. Dit is geen schande na zo een sterk seizoenbegin, maar misschien een signaal eens iets anders te proberen. Ik denk dar de moeilijkere wedstrijden nu aankomen, wedstrijden waar wij de bal krijgen (zoals op Mechelen ) . Zelfs volgende week zal je de bal krijgen ( spelsysteem van chalala en mazzu) , en die zwartjes die daar spelen zijn ook geen doetjes ! Een fitte gueye zou van pas komen in zulke matchen. De invalbeurt van bezus vond ik niet slecht, alhoewel zijn balverlies de aanzet was naar de 2. 0 . Maar niet getreurd,we staan nog altijd enkele punten voor op de smurfen en andere po1 kanshebbers, op schema dus. Hopelijk vrijdag weer aanknopen met een goede prestatie en bijhorend zege ! :blauw: :geel: :beer: :onfire: :drunk:
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door zipke373 »

smol schreef:
zipke373 schreef:Irritant veel fouten van KVM,,,
Komaan hé we gaan niet weeral de Calimero gaan uithangen ... 1e helft maakten onze verdedigers ook de ene fout na de andere.
Neen het was gewoon niet goed vandaag en daarmee uit. Zulke matchen zullen we nog meer dan één keer mee maken dit seizoen.
Ik ben geen calimero, eerder een sympathisant die pas de tweede helft kon beginnen kijken....
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door pat@ »

Het beste lijkt er een beetje af bij onze twee Griekse strijders. Er was weinig efficiëntie, slordig in de opbouw (zoals de meesten). Het was een mindere match van de Kanaries al mag dat natuurlijk eens na 8 matchen. Het wordt nu natuurlijk de zaak om iedereen die er wat door zit te vervangen voor een tijdje willen we die PO1 ambitie staande houden. Heeft er iemand een ideetje wanneer Ceballos en Acolatse terug zouden zijn?
bruintje67
Berichten: 607
Lid geworden op: 22 nov 2010, 23:16

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door bruintje67 »

den ief schreef:Afbraakvoetbal van mechelen is een feit. Maar het mag ook gezegd worden dat het langs onze kant ook gewoon slecht was. Slechte passing, slordigheden, voorzetten kwamen niet aan,...

Dat is helemaal geen schande. Ik ben er van overtuigd dat we er weer zullen staan tegen charleroi.
Niet helemaal mee eens.
We zijn Barcelona niet, wanneer de scheids dit allemaal toelaat (de eerste helft heeft maar liefst 24 min stilgelegen), en je niet het geluk hebt om tegen te scoren, dan is het aartsmoeilijk.
Voetballen lieten ze niet toe, het mes erin, trekken en duwen.
Onmogelijk voor een ploeg als STVV om het puur voetballend op te lossen.
Dat het een draak van een wedstrijd is geworden, kan ik onze jongens echt niet verwijten.
Lang geleden dat ik me zo geergerd heb aan een ploeg...........ma ja.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door Since '54 »

pat@ schreef:Het beste lijkt er een beetje af bij onze twee Griekse strijders. Er was weinig efficiëntie, slordig in de opbouw (zoals de meesten). Het was een mindere match van de Kanaries al mag dat natuurlijk eens na 8 matchen. Het wordt nu natuurlijk de zaak om iedereen die er wat door zit te vervangen voor een tijdje willen we die PO1 ambitie staande houden. Heeft er iemand een ideetje wanneer Ceballos en Acolatse terug zouden zijn?
Wel, wel, de Grieken hebben één mindere match waarbij ook de rest van STVV verzuipt tegen een afbraakvoetbal spelend FC Mechelen en dat moet iedereen al meteen weten? :roll:
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door BoemBoem »

Since '54 schreef:
pat@ schreef:Het beste lijkt er een beetje af bij onze twee Griekse strijders. Er was weinig efficiëntie, slordig in de opbouw (zoals de meesten). Het was een mindere match van de Kanaries al mag dat natuurlijk eens na 8 matchen. Het wordt nu natuurlijk de zaak om iedereen die er wat door zit te vervangen voor een tijdje willen we die PO1 ambitie staande houden. Heeft er iemand een ideetje wanneer Ceballos en Acolatse terug zouden zijn?
Wel, wel, de Grieken hebben één mindere match waarbij ook de rest van STVV verzuipt tegen een afbraakvoetbal spelend FC Mechelen en dat moet iedereen al meteen weten? :roll:
Verzuipen is nu ook weer licht overdreven he..
En het is KV Mechelen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door Jacques »

Het is Mechelen hun goed recht om zo te spelen. Fraai is het niet, maar het leverde wel punten op en dat is (begrijpelijk) het enige dat hen momenteel interesseert. Ferrera geeft niet veel om schoonheidsprijzen. Toen wij in 2de kampioen werden was het (zeker op verplaatsing) ook niet altijd met academisch voetbal, maar tactisch klopte het doorgaans wel. Zaterdag was in die optiek niks nieuw voor Ferrera.
Het is aan ons om daar wat tegenover te stellen, niet om er over te janken, maar dat lukte niet. Mechelen bracht onze backs geregeld in de problemen en in het middenveld werd elke poging tot snelle omschakeling (al dan niet foutief) gestuit. Een breekijzer had kunnen helpen, maar dat ligt momenteel in de lappenmand. So be it.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door enerkey »

Das een beetje actie/reactie. Ferrera heeft dit weekend blootgelegd hoe je dit STVV het best kan aanpakken. Voor De Roeck was het moeilijk om hierop per direct een oplossing te verzinnen. Maar uit deze wedstrijd kan hij heel veel leren. Nu is het aan hem om met een oplossing op de oplossing van de andere ploegen te komen. Ik ben benieuwd. Chalala is hiervoor de perfecte waardemeter. Een klasbak als Mazzu weet perfect hoe hij hier met de 3 punten kan gaan lopen. Wat kan de Roeck hier tegenover zetten.

Wel een kleine kanttekening: het blijft volgens mij altijd wel een dubbeltje op zijn kant. We missen 2 kopbalkansen in het begin van de wedstrijd. KV Mechelen scoort bij hun eerste kans. Zijn we weggespeeld zoals vorig seizoen? Neen. We zullen zulke wedstrijden als op KVM nog verliezen. Maar we zullen er ook een aantal gelijkspelen of winnen als het niveau hetzelfde blijft.
Is KVM de eerste ploeg die dit seizoen zo tegen ons speelde? Standard hanteerde een soortgelijke stijl en had als het zijn eerste kans begin tweede helft afmaakte ook kunnen winnen.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 8 : KV Mechelen - STVV (23/9 20u ADK)

Bericht door tesneusdoek »

den ief schreef:Afbraakvoetbal van mechelen is een feit. Maar het mag ook gezegd worden dat het langs onze kant ook gewoon slecht was. Slechte passing, slordigheden, voorzetten kwamen niet aan,...

Dat is helemaal geen schande. Ik ben er van overtuigd dat we er weer zullen staan tegen charleroi.
Inderdaad. Iedereen wist dat zo een match(en) ooit gingen komen en door onze goede resultaten zullen weinig ploegen nog met open vizier het veld opvliegen tegen STVV. Nu is het aan de trainer om oplossingen te vinden voor dit soort wedstrijden en aan de spelers om de kopkes niet te laten hangen.
Plaats reactie