Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door lindoke »

We staan nog altijd netjes 5e en daar ben ik zeer tevreden mee. En neen,degraderen zullen we niet met deze ploeg als Roland gen uitverkoop houdt tijdens de winterstop.

Maar......ik heb het nog gezegd en ik blijf erbij. NOG ALTIJD scoren we veel en veel te weinig. Ik ben dan ook van mening dat - ondanks onze offensieve weelde die hier regelmatig aangehaald wordt - we op die 5e plaats staan door een heel secure verdediging met een meer dan degelijke doelman.

Looplijnen, automatismen en bijgevolg meer kansen creëren is volgens mij de grootste uitdaging voor JDR. Indien hij dat er op tijd ingeslepen krijgt gaan we niet ver van POI zitten. Anders wordt het een rustig seizoen zonder degradatiezorgen. Niet meer of niet minder.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door Jacques »

Dirk schreef:
Jacques schreef:-
- Minstens even vervelend: de ref. Uit het hoofd: vergat Nurio zijn 2de geel te geven voor een elleboogstoot, legt de match op een irritant moment stil na de botsing tussen Boli en Penneteau, weigerde een fout te zien op de rand van de zestien aan het eind van de eerste helft terwijl hij er met zijn neus op stond, bedacht zich in de 2de helft twee keer, liet zijn fluitje nog een keer vallen (illustratief) en zag aan het eind de strafschop niet. Eigenlijk was het enige dat hij goed floot de schwalbe van Vetokele en dat was dan (helaas) nog in ons nadeel. Een excuus is het niet, maar dat het een vervelende klungelaar was, staat als een paal boven water.
We moeten ook eerlijk blijven natuurlijk : de botsing tussen Boli en Penneteau heeft niemand gezien. Niemand.
Touché :)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Filipoviç
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 okt 2010, 19:51
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door Filipoviç »

Dirk schreef:
Jacques schreef:-
- Minstens even vervelend: de ref. Uit het hoofd: vergat Nurio zijn 2de geel te geven voor een elleboogstoot, legt de match op een irritant moment stil na de botsing tussen Boli en Penneteau, weigerde een fout te zien op de rand van de zestien aan het eind van de eerste helft terwijl hij er met zijn neus op stond, bedacht zich in de 2de helft twee keer, liet zijn fluitje nog een keer vallen (illustratief) en zag aan het eind de strafschop niet. Eigenlijk was het enige dat hij goed floot de schwalbe van Vetokele en dat was dan (helaas) nog in ons nadeel. Een excuus is het niet, maar dat het een vervelende klungelaar was, staat als een paal boven water.
We moeten ook eerlijk blijven natuurlijk : de botsing tussen Boli en Penneteau heeft niemand gezien. Niemand.
Sorry, maar ik wist niet dat Boli meegespeeld heeft ? :zot:
"I HAVE A DREAM" (Martin Luther King).

Come on yellow and blue, make my dream come true !
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

enerkey schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:
Louis XIV schreef:Ben ook nog eens sinds lang terug naar Stayen afgezakt ...zo troosteloos Jef Cleeren eruit zag, zo troosteloos was het spel en sfeer naast het veld...geen beleving
Inderdaad ,geen volk ,geen sfeer !! geen bezieling en een thuisploeg die speelt in een opstelling om op verplaatsing te spelen .......
Alvast sorry hoor mannen. Maar stonden jullie dan op de banken te dansen? De ploeg als enige naar voren te stuwen? Het ene suppporterslied naar het andere te lanceren? Ik ben overtuigd van niet. Jullie waren even troosteloos als rest. Jullie waren gewoon onderdeel van de troosteloosheid. Stop dus onmiddellijk om het op al de rest af te schuiven. Sfeer begint bij jezelf! :toppie:

Neen, de ploeg op het veld, en de spelstijl bepaald de sfeer ............Dat was vroeger zo ,en dat is nog altijd zo. Om effe in uw redenering mee te gaan ........de sfeer begint bij jezelf en valt binnen het kwartier als een pudding in mekaar als de spelers op het veld niks brengen.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door STVV-fan »

Heb de beelden net gezien op tvl: als je niet oppast is Asamoah zijn enkel in twee.

Wat betreft de "terugval"
Geen Gueye, geen Boli, geen Acolatse, geen Ceballos..... . Die moeten nog in deze ploeg....

Brepoels is hier na zijn blitzstart ook teruggevallen en wordt tot op vandaag door sommige supporters nog op handen gedragen.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door smol »

STVV-fan schreef:Heb de beelden net gezien op tvl: als je niet oppast is Asamoah zijn enkel in twee.

Wat betreft de "terugval"
Geen Gueye, geen Boli, geen Acolatse, geen Ceballos..... . Die moeten nog in deze ploeg....

Brepoels is hier na zijn blitzstart ook teruggevallen en wordt tot op vandaag door sommige supporters nog op handen gedragen.
We hebben allemaal makkelijk praten ... na het zien van de beelden zegt inderdaad iedereen penalty ... wanneer bij de 2e of 3e herhaling. Mijn gedacht bij het 1e beeld was dat er ook niks aan de hand was, maar inderdaad bij de herhaling zag je duidelijk dat het strafschop was. Jammer genoeg heeft de scheids die herhaling niet en moet hij onmiddellijk beslissen. Een videoref op IEDER veld zou dit kunnen oplossen.

Wat de gekwetsten betreft, je kan ze niet allemaal tegelijkertijd gaan opstellen hoor dan ga je ook in de problemen raken :)
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door Since '54 »

smol schreef:
STVV-fan schreef:Heb de beelden net gezien op tvl: als je niet oppast is Asamoah zijn enkel in twee.

Wat betreft de "terugval"
Geen Gueye, geen Boli, geen Acolatse, geen Ceballos..... . Die moeten nog in deze ploeg....

Brepoels is hier na zijn blitzstart ook teruggevallen en wordt tot op vandaag door sommige supporters nog op handen gedragen.
We hebben allemaal makkelijk praten ... na het zien van de beelden zegt inderdaad iedereen penalty ... wanneer bij de 2e of 3e herhaling. Mijn gedacht bij het 1e beeld was dat er ook niks aan de hand was, maar inderdaad bij de herhaling zag je duidelijk dat het strafschop was. Jammer genoeg heeft de scheids die herhaling niet en moet hij onmiddellijk beslissen. Een videoref op IEDER veld zou dit kunnen oplossen.

Wat de gekwetsten betreft, je kan ze niet allemaal tegelijkertijd gaan opstellen hoor dan ga je ook in de problemen raken :)
Da's waar Smol. Maar ... de fout gebeurde aan de oude kleedkamers, in een driehoek gevormd door de scheidsrechter en zijn lijnrechter. De zware ingreep van de Charleroiverdediger gebeurde op maximum 10 meter van de lijnrechter af !
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door miel »

smol schreef:
STVV-fan schreef:Heb de beelden net gezien op tvl: als je niet oppast is Asamoah zijn enkel in twee.

Wat betreft de "terugval"
Geen Gueye, geen Boli, geen Acolatse, geen Ceballos..... . Die moeten nog in deze ploeg....

Brepoels is hier na zijn blitzstart ook teruggevallen en wordt tot op vandaag door sommige supporters nog op handen gedragen.
We hebben allemaal makkelijk praten ... na het zien van de beelden zegt inderdaad iedereen penalty ... wanneer bij de 2e of 3e herhaling. Mijn gedacht bij het 1e beeld was dat er ook niks aan de hand was, maar inderdaad bij de herhaling zag je duidelijk dat het strafschop was. Jammer genoeg heeft de scheids die herhaling niet en moet hij onmiddellijk beslissen. Een videoref op IEDER veld zou dit kunnen oplossen.

Wat de gekwetsten betreft, je kan ze niet allemaal tegelijkertijd gaan opstellen hoor dan ga je ook in de problemen raken :)
De scheids was er toch niet helemaal bij .
Geen wonder dat hij het niet gezien heeft , heeft hij überhaupt wel iets gezien ?
Tot 3 maal toe heeft zijn grensrechter hem moeten corrigeren op een fase waar hij met zijn neus opstond .
Ook bij het trekken van kaarten was hij niet altijd even consequent
Laat ons maar zeggen dat hij was zoals de match , van een matig niveau .
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door Franz »

Het is geen ramp dat we van Charleroi verloren, dat is waar.
Aan de andere kant zijn er toch ook redenen om minder positief te zijn:
alles wat je vooraf wist van het spel van Charleroi bleek ook op het veld (kijk naar het doelpunt: in twee passen tot in de goal, kijk naar de hoge bomen centraal achterin, kijk naar het onophoudelijke vuistenwerk van Penneteau, etc), dan is het wel frustrerend dat we daar toch niet beter konden op inspelen/instellen;
als je ook ziet dat bijvoorbeeld Hendrickx en Dessoleil daar in de basisploeg staan (spelers die wij doorstuurden als onvoldoende), dan moeten we de sterkte van Charleroi toch ook niet overdrijven;
het blijft toch ook een thuismatch, daar mag je niet te makkelijk verlies accepteren.
Voor mij heeft JDR niet echt goede punten gescoord zaterdag: hij mocht bijvoorbeeld Asamoah en Dussaut of Antunes vroeger brengen voor De Sart en Denorre. Bezus kort in de rug van Vetokele was dan weer wel een goede zet, maar toen die er af ging en we via de flanken gingen spelen ging Vetokele letterlijk kopje onder.
Tot slot: het doelpunt was volgens mij toch vooral de fout van Kitsiou: die komt daar gewoon te laat en aan de buitenkant dan nog.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door moanverke »

Franz schreef:Het is geen ramp dat we van Charleroi verloren, dat is waar.
Aan de andere kant zijn er toch ook redenen om minder positief te zijn:
alles wat je vooraf wist van het spel van Charleroi bleek ook op het veld (kijk naar het doelpunt: in twee passen tot in de goal, kijk naar de hoge bomen centraal achterin, kijk naar het onophoudelijke vuistenwerk van Penneteau, etc), dan is het wel frustrerend dat we daar toch niet beter konden op inspelen/instellen;
als je ook ziet dat bijvoorbeeld Hendrickx en Dessoleil daar in de basisploeg staan (spelers die wij doorstuurden als onvoldoende), dan moeten we de sterkte van Charleroi toch ook niet overdrijven;
het blijft toch ook een thuismatch, daar mag je niet te makkelijk verlies accepteren.
Voor mij heeft JDR niet echt goede punten gescoord zaterdag: hij mocht bijvoorbeeld Asamoah en Dussaut of Antunes vroeger brengen voor De Sart en Denorre. Bezus kort in de rug van Vetokele was dan weer wel een goede zet, maar toen die er af ging en we via de flanken gingen spelen ging Vetokele letterlijk kopje onder.
Tot slot: het doelpunt was volgens mij toch vooral de fout van Kitsiou: die komt daar gewoon te laat en aan de buitenkant dan nog.
Inderdaad Franz. De Sart is uitstekend aan het seizoen begonnen, maar beleefd al een paar wedstrijden een terugval.
Tegen Antwerp lijdt hij cruciaal balverlies en tegen Mechelen en Charleroi kreeg hij amper een goede pas verstuurd. Volgens mij is het nu zaak om deze jonge speler te beschermen en hem wat rust te geven. Ik bedoel daarbij niet uit de kern te gooien, maar wel even op de bank zetten en hem gerust het laatste kwartier laten invallen. Zo geef je Asamoah de kans om zich te bewijzen en vermijd je dat De Sart verder afglijdt.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door STVV-fan »

moanverke schreef:
Franz schreef:Het is geen ramp dat we van Charleroi verloren, dat is waar.
Aan de andere kant zijn er toch ook redenen om minder positief te zijn:
alles wat je vooraf wist van het spel van Charleroi bleek ook op het veld (kijk naar het doelpunt: in twee passen tot in de goal, kijk naar de hoge bomen centraal achterin, kijk naar het onophoudelijke vuistenwerk van Penneteau, etc), dan is het wel frustrerend dat we daar toch niet beter konden op inspelen/instellen;
als je ook ziet dat bijvoorbeeld Hendrickx en Dessoleil daar in de basisploeg staan (spelers die wij doorstuurden als onvoldoende), dan moeten we de sterkte van Charleroi toch ook niet overdrijven;
het blijft toch ook een thuismatch, daar mag je niet te makkelijk verlies accepteren.
Voor mij heeft JDR niet echt goede punten gescoord zaterdag: hij mocht bijvoorbeeld Asamoah en Dussaut of Antunes vroeger brengen voor De Sart en Denorre. Bezus kort in de rug van Vetokele was dan weer wel een goede zet, maar toen die er af ging en we via de flanken gingen spelen ging Vetokele letterlijk kopje onder.
Tot slot: het doelpunt was volgens mij toch vooral de fout van Kitsiou: die komt daar gewoon te laat en aan de buitenkant dan nog.
Inderdaad Franz. De Sart is uitstekend aan het seizoen begonnen, maar beleefd al een paar wedstrijden een terugval.
Tegen Antwerp lijdt hij cruciaal balverlies en tegen Mechelen en Charleroi kreeg hij amper een goede pas verstuurd. Volgens mij is het nu zaak om deze jonge speler te beschermen en hem wat rust te geven. Ik bedoel daarbij niet uit de kern te gooien, maar wel even op de bank zetten en hem gerust het laatste kwartier laten invallen. Zo geef je Asamoah de kans om zich te bewijzen en vermijd je dat De Sart verder afglijdt.
Ik geloof dan eerder dat Charisis de plaats van De Sart in zal nemen, zodat op de flank plaats vrijkomt voor Acolatse of Legear
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door stvvilvoorde »

Wat De Sart dan wel weer voor op heeft op Bezus is dat hij veel meer in één tijd speelt.
Bezus loopt te vaak met de bal, heeft enkel oog voor de bal en geeft em meestal pas af als hij echt niet anders meer kan.

Nuja zaterdag, op het moment van de wissel had ik ook wel het gevoel dat bezus erdoor zat.
Maar De Sart was al heel de match slecht.
Men had ze allebei wel mogen wisselen op die moment.
Maar ik weet niet of Bezus naar de 10 schuiven op dat moment veel had opgelost.

Wat me wel verbaast de laatste tijd zijn de invalbeurten van Dussaut.
Lijkt me ook eerder middenvelder dan verdediger te zijn.
Maar echt wel hoopgevend, want die had ik ondertussen zo goed als afgeschreven.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 9 : STVV - Charerloi (29/9 20:30u)

Bericht door omeloe »

moanverke schreef:
Tegen Antwerp lijdt hij cruciaal balverlies en tegen Mechelen en Charleroi kreeg hij amper een goede pas verstuurd.
In de tweede helft schildert De Sart nochtans een uitstekende kans op het hoofd van Vetokele .
Plaats reactie