Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Hallo-Tokyo »

We scoren 0 keer in eerste helft thuis.
En 7/8 goals thuis aan Tiense.

We scoren uit ook maar 1 keer in eerste helft.

We zijn duidelijk een ploeg van de tweede helft.
Spannend is elke keer.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef: Dat brengt ons weer op een zeer mooie, ietwat absurde 3de/4de (afhankelijk van A'lecht) plek.
Hou het maar op leuk 3de, na de minste match tot nu toe !
Winnen tegen Moeskroen betekent een duel tussen plaats 1 tegen 2 op zondag in Brugge (Chalala zal wel met punten smossen zeker?) !
Eindelijk een echte topper op super-sunday, de allereerste van deze competitie !!!!

Blijkbaar zijn er nog altijd die de nieuwe status niet aankunnen hier, vermits ik nog altijd dingen lees over ons redden, degradatie enz !!!
Mennekeeeeuuuuus, updeeten plies, jullie lopen achter !


:onfire:
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Franske »

Blijft knap dat we ondanks een halve ploeg in de lappenmand deze statistieken voorleggen... Toch niet de minsten die wekelijks ontbreken.

Paar kanttekeningen nog:
1. Wat ik niet snap zijn de halfvolle tribunes. Doet pijn aan de ogen dat je thuis 15/18 haalt en dat dit geen extra volk lokt.
2. Wat een rare scheidsrechterlijke beslissingen soms. Leek of die mens het spel helemaal niet aanvoelde. 2' lummelen om een vrije trap op exact de juiste plaats te laten hernemen, spelers bij zich reopen voor stomme akkefietjes, balvoordeel affluiten... Haalde wel wat ritme uit het spel (als dat er al was)
3. Fluitconcert na slecht wegwerken van Pirard was beschamend en ongepast.
4. Ik kijk uit naar een wedstrijd dat je naast Boli een volwaardige 2e spits kan opstellen. Die voorzetten van Legaer gaan dan nog een pak broken maken!
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door tweety »

Ik heb ook mijn twijfels bij bepaalde keuzes van JDR
Iemand enig idee waarom Dussaut weer in de ploeg stond en niet Kitsiou ?
Desart op de 10 werkt niet. De laatste weken moet hij telkens van miserie gewisseld worden.
Charisis op de flank werkt niet. Telkens hij Centraal loopt, spelen we beter.
Hopelijk draait het wat beter donderdag.
Desondanks 20 ptn uit 11 matchen... :beer:
Het kan moeilijk beter..
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door STimVV »

Nummer 10 is inderdaad niet de beste positie van De Sart. Dat is duidelijk. Zijn beste positie is op de 8. Tegen Oostende speelden we eigenlijk met 3 nummers 8. Zowel Asamoah, Charissis als De Sart zijn op hun best als nummer 8. Dat is te veel van hetzelfde. De Sart heeft veel te veel balverlies en als je hoger op het veld speelt moet je af en toe ook eens goaltje gaan meepikken en wat assists gaan geven.
Tegen Lokeren komt hij in de 1e helft ook weer 2x in een echt goede scoringspositie, maar doet hij er helemaal niets mee. Zijn loopvermogen is natuurlijk een groot pluspunt, maar liever een rijtje lager. Over het hele seizoen bekeken kwam hij al vaak in scoringspositie, made dankzij zn loopvermogen, maar hij heeft er nog nooit eentje ingeprikt. We hebben andere spelers in de kern die daar beter tot hun recht zouden komen. (spijtig genoeg meestal geblesseerd)
1 speler van het 3-tal Asamoah-Charisis-DeSart zal tegen Moeskroen wel op de bank starten hoop ik. 3 Matchen op een week zal misschien ook wat zwaar worden voor sommigen. Ik zou DeSart een matchke rust geven. Zondag op verplaatsing tegen Brugge is een andere situatie, waar we een uitgeruste DeSart weer beter kunnen gebruiken. (ipv Asamoah dan)
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Brusselmans »

Franske schreef: 1. Wat ik niet snap zijn de halfvolle tribunes. Doet pijn aan de ogen dat je thuis 15/18 haalt en dat dit geen extra volk lokt.
Ik snap dat wel !
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Franz »

tweety schreef:Ik heb ook mijn twijfels bij bepaalde keuzes van JDR
Iemand enig idee waarom Dussaut weer in de ploeg stond en niet Kitsiou ?
Desart op de 10 werkt niet. De laatste weken moet hij telkens van miserie gewisseld worden.
Charisis op de flank werkt niet. Telkens hij Centraal loopt, spelen we beter.
Hopelijk draait het wat beter donderdag.
Desondanks 20 ptn uit 11 matchen... :beer:
Het kan moeilijk beter..
Alledrie je vaststellingen kloppen!
Volgens mij heeft Dussaut wel potentiëel (het komt er met vlagen uit, spijtig genoeg is het dikwijls ook een chaotische speler), maar Kitsiou zou absoluut een vaste waarde moeten zijn in het team (maar ja, ging wel in de fout bij het doelpunt van Charleroi...);
als De Sart hoog moet spelen raakt hij geen bal, die is sterk in de passing en de infiltratie (een 8 dus, geen 10);
Charisis op de flank heb ik nooit begrepen: als we onder druk spelen werkt dat redelijk omdat hij dan mee centraal blok vormt, maar dat is overduidelijk een lage centrale speler (naast of ipv De Petter, zoals Asamoah ook), die is sterk in het breken en verdelen.
Je kan met De Petter+Charisis+De Sart spelen, dan heb je geen echte spelverdeler maar wel een blok centraal dat er goed kan uitkomen.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Franz »

STimVV schreef:Nummer 10 is inderdaad niet de beste positie van De Sart. Dat is duidelijk. Zijn beste positie is op de 8. Tegen Oostende speelden we eigenlijk met 3 nummers 8. Zowel Asamoah, Charissis als De Sart zijn op hun best als nummer 8. Dat is te veel van hetzelfde. De Sart heeft veel te veel balverlies en als je hoger op het veld speelt moet je af en toe ook eens goaltje gaan meepikken en wat assists gaan geven.
Tegen Lokeren komt hij in de 1e helft ook weer 2x in een echt goede scoringspositie, maar doet hij er helemaal niets mee. Zijn loopvermogen is natuurlijk een groot pluspunt, maar liever een rijtje lager. Over het hele seizoen bekeken kwam hij al vaak in scoringspositie, made dankzij zn loopvermogen, maar hij heeft er nog nooit eentje ingeprikt. We hebben andere spelers in de kern die daar beter tot hun recht zouden komen. (spijtig genoeg meestal geblesseerd)
1 speler van het 3-tal Asamoah-Charisis-DeSart zal tegen Moeskroen wel op de bank starten hoop ik. 3 Matchen op een week zal misschien ook wat zwaar worden voor sommigen. Ik zou DeSart een matchke rust geven. Zondag op verplaatsing tegen Brugge is een andere situatie, waar we een uitgeruste DeSart weer beter kunnen gebruiken. (ipv Asamoah dan)
Juist Tim, ik schreef zonet iets gelijkaardig ;)
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door miel »

Het was een wedstrijd waarvan men niet vrolijk wordt
Veel te veel afval in het spel en te weinig lopende spelers waar men de bal aan kwijt kon .
De enige die toch probeerde in de ruimte te spelen was De Sart maar speelde een ongelukkige wedstrijd
Asamoah was zaterdag ook geen toonbeeld van balvastheid , net als Boli die op zoek is naar zijn forme
Door het inbrengen van Legaer en Charissis centraal op het middenveld te plaatsen was er iets beterschap , maar dat was van korte duur , JDR had Acolatse eerder moeten brengen , toch als je vol voor de winst wilde spelen .
Dankzij de goede prestatie van het verdedigend compartiment , weinig weg geven en de nul houden heeft een onmondige aanval door een uitgekookte Legaer toch de 3 punten kunnen thuishouden .
Misschien niet verdiend , maar daarom smaken ze niet minder zoet .
Als ge dat kunt met haast een halve ploeg in de lappenmand of geschorst , laat alleen maar het beste verhopen
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door smol »

miel schreef:Het was een wedstrijd waarvan men niet vrolijk wordt
Veel te veel afval in het spel en te weinig lopende spelers waar men de bal aan kwijt kon .
De enige die toch probeerde in de ruimte te spelen was De Sart maar speelde een ongelukkige wedstrijd
Asamoah was zaterdag ook geen toonbeeld van balvastheid , net als Boli die op zoek is naar zijn forme
Door het inbrengen van Legaer en Charissis centraal op het middenveld te plaatsen was er iets beterschap , maar dat was van korte duur , JDR had Acolatse eerder moeten brengen , toch als je vol voor de winst wilde spelen .
Dankzij de goede prestatie van het verdedigend compartiment , weinig weg geven en de nul houden heeft een onmondige aanval door een uitgekookte Legaer toch de 3 punten kunnen thuishouden .
Misschien niet verdiend , maar daarom smaken ze niet minder zoet .
Als ge dat kunt met haast een halve ploeg in de lappenmand of geschorst , laat alleen maar het beste verhopen
Ben eens benieuwd of hij Kotysch terug gaat opstellen ? Goutas lijkt mij zeker zo betrouwbaar als Sascha. De Sart moet inderdaad terug een rij naar achter getrokken worden. Ik zou centraal terug spelen met de driehoek Charissis, De Sart en De Petter. Asamoah gaf maar een zwakke indruk. Laat Legaer en Botaka maar de flanken bevolken.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Mikman »

Franske schreef: 1. Wat ik niet snap zijn de halfvolle tribunes. Doet pijn aan de ogen dat je thuis 15/18 haalt en dat dit geen extra volk lokt.
De mensen zijn weggebleven na de mindere prestaties en zijn niet meer terug gekomen. Niet noodzakelijk omdat ze niet tevreden zijn met het huidige beleid ( een Truineer zou geen Truineer zijn als hij niet zou zagen en klagen) , maar wel omdat ze de gewoonte om naar Stayen af te zakken kwijt zijn. Ik had de match graag bijgewoond, maar van de mensen die altijd mee gaan ging er eentje uit eten, een andere had een feestje en nog iemand anders trok een weekend naar zee. Dus in plaats van alleen te gaan of de match vanuit Noord te kijken ( waar ik genoeg mensen ken maar waar ik de match niet zo graag volg ) heb ik dan maar op tv gekeken.

Vroeger wist je: zaterdag om 20u is het om de twee weken match. Dan kan er sowieso niks anders gepland worden, tenzij bij hoge uitzondering. En was er geen alternatief om op tv te kijken. De zitplaatsen waren ook beperkt dus je kon maar beter een abo nemen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Tompie »

Ben ik nu de enige die Goutas helemaal niet zo geweldig vond? Bijzonder traag, paar pijnlijk slechte inspeelpasses die gelukkig niet fataal afliepen... Nee, net als in de beker tegen OHL vond ik hem niet geweldig.

Trok zijn plan, dat wel. En deed het behoorlijk zonder matchritme. Maar het duo Kotysch-Texeira (speelde alweer een topmatch en voor mij de beste kanarie dit seizoen) vind ik toch nog van een ander niveau.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:Ik had de match graag bijgewoond, maar van de mensen die altijd mee gaan ging er eentje uit eten, een andere had een feestje en nog iemand anders trok een weekend naar zee. Dus in plaats van alleen te gaan of de match vanuit Noord te kijken ( waar ik genoeg mensen ken maar waar ik de match niet zo graag volg ) heb ik dan maar op tv gekeken.

Vroeger wist je: zaterdag om 20u is het om de twee weken match. Dan kan er sowieso niks anders gepland worden, tenzij bij hoge uitzondering. En was er geen alternatief om op tv te kijken. De zitplaatsen waren ook beperkt dus je kon maar beter een abo nemen.
Vinger op de wonde. De mensen verliezen is niet moeilijk. Ze terugwinnen, da's wat anders... En de onvoorspelbare kalender versterkt dat alleen maar.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Krisaias »

Tompie schreef:Ben ik nu de enige die Goutas helemaal niet zo geweldig vond? Bijzonder traag, paar pijnlijk slechte inspeelpasses die gelukkig niet fataal afliepen... Nee, net als in de beker tegen OHL vond ik hem niet geweldig.

Trok zijn plan, dat wel. En deed het behoorlijk zonder matchritme. Maar het duo Kotysch-Texeira (speelde alweer een topmatch en voor mij de beste kanarie dit seizoen) vind ik toch nog van een ander niveau.
Volledig mee eens. Werd er trouwens helemaal afgelopen door Vandendriessche toen die op de paal knalde. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Kotysch-Teixeira (wat een beest trouwens, onze Portugees :-) )
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door DJ Amiga »

Mikman schreef:
Franske schreef: 1. Wat ik niet snap zijn de halfvolle tribunes. Doet pijn aan de ogen dat je thuis 15/18 haalt en dat dit geen extra volk lokt.
De mensen zijn weggebleven na de mindere prestaties en zijn niet meer terug gekomen. Niet noodzakelijk omdat ze niet tevreden zijn met het huidige beleid ( een Truineer zou geen Truineer zijn als hij niet zou zagen en klagen) , maar wel omdat ze de gewoonte om naar Stayen af te zakken kwijt zijn. Ik had de match graag bijgewoond, maar van de mensen die altijd mee gaan ging er eentje uit eten, een andere had een feestje en nog iemand anders trok een weekend naar zee. Dus in plaats van alleen te gaan of de match vanuit Noord te kijken ( waar ik genoeg mensen ken maar waar ik de match niet zo graag volg ) heb ik dan maar op tv gekeken.

Vroeger wist je: zaterdag om 20u is het om de twee weken match. Dan kan er sowieso niks anders gepland worden, tenzij bij hoge uitzondering. En was er geen alternatief om op tv te kijken. De zitplaatsen waren ook beperkt dus je kon maar beter een abo nemen.
de enige mogelijkheid om wat supporters terug te winnen, is play-off 1 halen en voor die mini-competitie de abonnementen zo aantrekkelijk mogelijk maken dat er al een voordeel is als je 2 matchen van de 5 bijwoont...stel dat de play-offs meevallen, niet zozeer in resultaat maar in beleving en strijd, én je spreekt ambitie naar volgend seizoen uit , dan kan je supporters terug winnen. veel voorwaarden in 1 zin, misschien wel te veel voor die aan de Tiense
Plaats reactie