Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Franz »

Vooruit STVV: hier de nieuwe topic voor de match tegen Oostende nu zaterdag thuis om 20u.

In het verleden hebben we tegen Oostende regelmatig punten gepakt (denk aan het doelpunt van Dutoit).
Uiteraard is Oostende een pak sterker dan hun laatste plaats doet vermoeden, met de interim-trainer Custovic is de schwung ook terug in de ploeg.
Oppassen dus.
Bij Oostende ex-speler Siani (wie had ooit gedacht dat die het tot kapitein van Kameroen zou schoppen) en Berrier-Gano als gevaarlijkste spelers.
Bij STVV (na 10 speeldagen op de 6de Play Off 1 plaats, tijd voor een evaluatiemoment tussen Brusselmans en STVV-fan?) nog wel wat gekwetsten: Gueye, Ceballos, ?Vetokele, ?Boli. Is Kotysch deze match al geschorst?
Het zal er op aankomen om stevig compact te spelen achteraan en in het middenveld en dan via de flanken de trage verdedigers van Oostende pijn te doen. Hopelijk toch minstens of Boli of Vetokele speelklaar...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door enrique »

Franz schreef: Bij Oostende ex-speler Siani (wie had ooit gedacht dat die het tot kapitein van Kameroen zou schoppen)
Nog een van de spelers die na het superseizoen 2009-2010 weg moest
...
Nooit begrepen waarom
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Oscar »

enrique schreef:
Franz schreef: Bij Oostende ex-speler Siani (wie had ooit gedacht dat die het tot kapitein van Kameroen zou schoppen)
Nog een van de spelers die na het superseizoen 2009-2010 weg moest
...
Nooit begrepen waarom
Siani zal er niet bij zijn,heeft zondag zijn vijfde gele kaart gepakt tegen Brugge.
Kotysch is er ook niet bij wegens rode kaart (twee maal geel),direct geschorst de match erna.Blijft trouwens
staan op vier gele kaarten.
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Oscar »

Oscar schreef:
enrique schreef:
Franz schreef: Bij Oostende ex-speler Siani (wie had ooit gedacht dat die het tot kapitein van Kameroen zou schoppen)
Nog een van de spelers die na het superseizoen 2009-2010 weg moest
...
Nooit begrepen waarom
Siani zal er niet bij zijn,heeft zondag zijn vijfde gele kaart gepakt tegen Brugge.
Kotysch is er ook niet bij wegens rode kaart (twee maal geel),direct geschorst de match erna.Blijft trouwens
staan op vier gele kaarten.
Oscar schreef:
enrique schreef:
Franz schreef: Bij Oostende ex-speler Siani (wie had ooit gedacht dat die het tot kapitein van Kameroen zou schoppen)
Nog een van de spelers die na het superseizoen 2009-2010 weg moest
...
Nooit begrepen waarom
Siani zal er niet bij zijn,heeft zondag zijn vijfde gele kaart gepakt tegen Brugge.
Kotysch is er ook niet bij wegens rode kaart (twee maal geel),direct geschorst de match erna.Blijft trouwens
staan op vier gele kaarten.
Oscar schreef:
enrique schreef:
Franz schreef: Bij Oostende ex-speler Siani (wie had ooit gedacht dat die het tot kapitein van Kameroen zou schoppen)
Nog een van de spelers die na het superseizoen 2009-2010 weg moest
...
Nooit begrepen waarom
Siani zal er niet bij zijn,heeft zondag zijn vijfde gele kaart gepakt tegen Brugge.
Kotysch is er ook niet bij wegens rode kaart (twee maal geel),direct geschorst de match erna.Blijft trouwens
staan op vier gele kaarten.
Zondag kwam na de gele kaart voor Siani bij sporting telenet "volgende match geschorst" op het scherm.
Juist eens gaan kijken op de side van kbvb en daar staat Siani met één rode en vier gele kaarten, dus niet
geschorst zaterdag .Sorry voor de verkeerde informatie.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Brusselmans »

Franz schreef: Bij STVV (na 10 speeldagen op de 6de Play Off 1 plaats, tijd voor een evaluatiemoment tussen Brusselmans en STVV-fan?)
Daar kan ik kort over zijn.
Na 10 dagen heb ik de bal volledig misgeslagen.
Wie wat waar hoe gedaan heeft, en daarvoor verantwoordelijk was, doet niks ter zake, ze hebben dat goed tot uitmuntend gedaan.
Elkeen heeft bewezen het te kunnen,dus verwacht ik een voortzetting voor de volgende 10 ....
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Franz »

Brusselmans schreef:
Franz schreef: Bij STVV (na 10 speeldagen op de 6de Play Off 1 plaats, tijd voor een evaluatiemoment tussen Brusselmans en STVV-fan?)
Daar kan ik kort over zijn.
Na 10 dagen heb ik de bal volledig misgeslagen.
Wie wat waar hoe gedaan heeft, en daarvoor verantwoordelijk was, doet niks ter zake, ze hebben dat goed tot uitmuntend gedaan.
Elkeen heeft bewezen het te kunnen,dus verwacht ik een voortzetting voor de volgende 10 ....
Je bent niet de enige die deze 6de plaats totaal niet verwacht had...
Ik zag het ook echt niet zitten bij de start van de competitie (mijn voorspelling was 15de, daar gaan we wel een stuk boven eindigen).
Charisis, De Norre, De Sart, Vetokele, Botaka, Dussaut, en ook De Petter, Legear en Kotysch, ze doen het een pak beter dan gevreesd.
En Boli, Teixeira, Asamoah, Kitsiou en Pirard bevestigen.
En JDR doet dat ook goed hè.
Maar inderdaad: nu wel verder bevestigen en in de running voor PO1 blijven,
En geen uitverkoop in januari...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Tompie »

Wil je bovenaan blijven meedraaien, dan moeten we opnieuw aanknopen met een overwinning.

De jongste weken hebben we het wat moeilijker. Niet dat het niveauverschil met de eerste wedstrijden zo groot is, maar waar toen de bal al eens goed viel, is dat nu soms omgekeerd. Kijk maar naar het afgekeurde doelpunt in de slotfase tegen Lokeren. Natuurlijk deed het ontbreken van een volledig fitte centrumspits daar ook weinig goed aan. We missen de jongste weken ook dat tikkeltje opportunisme.

Voor De Roeck is het ook een nieuwe kans om mij te overtuigen. Niet dat hij het slecht doet, ver van. Maar toch heb ik me al vaak bedenkingen gemaakt bij zijn basiself en zijn wissels. Enkele voorbeelden: 1. Dussaut in de basis tegen Lokeren in de plaats van Kitsiou, terwijl diezelfde Dussaut al meerdere seizoenen bewijst dat dat niet zijn positie is en dat hij defensief te veel steken laat vallen. Enige valabele reden is dat Kitsiou niet 100% fit geweest moet zijn, want je neemt er ook een deel van de kwaliteiten van Charisis mee weg. Die zoekt immers vaak de combinatie via zijn Griekse kompaan. 2. Het uitblijven van wissels tegen Charleroi. Na de 0-1 duurde het veel te lang voor De Roeck overschakelde op een ander systeem. Een klein kind zag dat we die wedstrijd nog dagen mochten spelen en nog niet zouden scoren. Pas in de slotfase bracht hij Asamoah, terwijl die al veel eerder had moeten invallen. 3. Bij een 0-1 voorsprong in Antwerp wisselt hij Boli. STVV vindt daardoor geen aanspeelpunt meer en moet steeds verder achteruit, met de gelijkmaker tot gevolg. 4. Na de 0-1 in Lokeren een vergelijkbaar scenario (zonder de wissel weliswaar): het is zijn opdracht als coach om ervoor te zorgen dat STVV wél druk naar voren blijft zetten en op zijn minst probeert tegen te prikken. Maar goed, dat is natuurlijk niet volledig zijn verantwoordelijkheid. 5. Ook het inbrengen van Bezus en Dussaut in de Limburgse derby vond ik zeer gewaagd. Na de invalbeurt van Bezus zag je ook meteen dat Genk de wedstrijd in handen nam (want een loopwonder is Bezus niet bepaald). Maar omdat Bezus dan op het juiste moment de bal in de haak krult, bejubelen we uiteraard allemaal die zet. Dat is soms natuurlijk het dubbeltje dat naar de juiste kans moet vallen.

Enfin, het zijn maar enkele voorbeelden waardoor ik toch nog niet 100% overtuigd ben van de tactische zetten van De Roeck. Verder vind ik het ook jammer dat bijvoorbeeld een Abrahams volledig uit beeld lijkt, terwijl die bijvoorbeeld in Antwerp of Lokeren met zijn snelheid nog wel van nut had kunnen zijn bij een voorsprong.

Ik bedoel dit op zich zeker niet "negatief", want ik ben zeker tevreden met de gang van zaken en we hebben al heel wat mooie resultaten geboekt dit seizoen. Maar anderzijds heb ik ook het gevoel dat we de jongste weken teveel punten "laten liggen".
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door the fan »

Alle begrip voor het bovenstaande, tuurlijk zijn we content van De Roeck maar in alle opzichten is morgen voor beide clubs een belangrijke wedstrijd...
Voor Oostende lijkt dat vrij duidelijk, maar ook STVV moet dringend komaf maken om weer niet de club te zijn van "Sterk starten aan het seizoen en dan anoniem wegzakken naar beneden".
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Jacques »

De euforie maakt stilaan plaats voor de realiteit. geen erg, dat ging sowieso gebeuren. Gevoelsmatig is het wel belangrijk om morgen weer met de zege aan te knopen. Er wordt (naar mijn goesting) nu al teveel gezaagd in de media over zogezegde kenteringen die we moeten inzetten (terwijl we met een 6de plaats nog steeds veel beter doen dan ik vooraf gedacht had).
Overdrijven is een kunst
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door toyotacorolla »

Het is te hopen dat we niet afsteveven op een seizoen zoals het vorige, blitz start en dan helemaal terug vallen, al denk ik wel dat deze kern kwalitatief toch sterker staat, als ze niet gekwetst zijn.
Een gelijkspel vanavond tegen een gewond dier wat Oostende toch is????
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Jebus4life »

Weer geen Kitsiou en wel Dussaut.
Blijf ik toch rare keuze vinden. Ben benieuwd...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door lindoke »

Even realistisch zijn. Ik blijf erbij dat we nog steeds te weinig scoren. Slechts 3 ploegen doen het slechter wat het doelpunten maken betreft. Qua kansen creëren valt het nog mee maar we zijn niet efficiënt genoeg. Dit MOET beter naar de toekomst toe of het wordt een zeer grijs seizoen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Brusselmans »

Winnen is imperatief tegen Oostende en Moeskroen, want daarna is het naar Brugge.
Vandaag op naar plaats 4, Anderlecht zal het wel halen tegen Genk, en Brugge ook tegen Antwerp.
Anders kan Standard en ZW je zo maar voorbij volgende donderdag, en lig je uit de top 6 !
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Sacruzsa »

Kan iemand mij uitleggen waarom die onozele Dussaut op de plein staat ?? :headbang:
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 11: STVV-Oostende (zat 21/10 om 20u)

Bericht door Mikman »

Jebus4life schreef:Weer geen Kitsiou en wel Dussaut.
Blijf ik toch rare keuze vinden. Ben benieuwd...
Zelfs als Kitsiou niet fit is: waarom zet men hem dan toch op de bank? En waarom dan geen Antunes op links en De Norre op rechts? Geen idee wat Antunes waard is, maar slechter dan Dussaut kan het moeilijk zijn. Getuige daarvan zijn alweer belabberd en irritant nonchalante openingskwartier. Qua mentaliteit volledig het tegenovergestelde van Kitsiou.
Plaats reactie