Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door Mikman »

Tompie schreef:
Tompie schreef:De cijfers liegen er niet om: we scoren weinig, maar krijgen ook weinig tegendoelpunten.

Maar 1 doelpunt (in Anderlecht) gemaakt in de eerste helft in 11 wedstrijden, dat is toch echt opvallend. :) Nu, mij niet gelaten als het donderdag weer 1-0 wordt na een doelpunt in de slotminuten. ;)

Het spel mag inderdaad wat beter, maar met een verplaatsing naar Club Brugge in het vooruitzicht zijn het voor mij nu toch vooral de punten die tellen.
Goed, bij deze: graag een 0-1 in Brugge met een doelpunt in de slotminuten. :D

Alle gekheid op een stokje, een dik verdiende overwinning was het wel! Een eerder matige eerste helft die je toch altijd al met een voorsprong had moeten afsluiten: een gemiste penalty en een onterecht afgekeurd doelpunt. Scoren in de eerste helft lijkt wel een beetje behekst op die manier.

Goed, niet geklaagd, want een veel beter STVV na de rust dat Moeskroen nu helemaal oprolde. Wat een triestige ploeg, overigens. Als je volop in degradatiestrijd zit kan ik me nog enigszins inbeelden dat je zo komt spelen, maar wat hadden zij nu eigenlijk te verliezen om zo triestig te komen voetballen?

Het gemekker op Boli vind ik zwaar overdreven. Helemaal vanboven in de Noordtribune staat er een of andere amoebe die het duidelijk niet op Boli heeft. Akkoord, hij speelde niet de wedstrijd van zijn leven, maar de strafschop (die hij zelf dan nog eens afdwong) was niet eens zo slecht getrapt. Boli weegt op een verdediging en is op die manier ALTIJD nuttig. Een Vetokele krijgt vaak veel minder kritiek, terwijl die amper in het stuk voorkomt voetballend.

De inbreng van De Sart en Legear zorgde er wel voor dat we (mede dankzij het loopvermogen van De Sart) nog meer druk konden zetten. Daardoor kwamen Charisis en Asamoah (beiden een zeer sterke tweede helft) er ook veel beter door. Asamoah had enkele ongelukkige baltoetsen (waar hij de bal teveel schept in plaats van hard te trappen/passen), maar dirigeerde voor de rest wel het spel na de koffie. Wel een vreemd zicht op hem in de eerste helft zo voor de verdediging te zien lopen. Bij de meeste ploegen staat daar een beer van een vent. :D

Nog iemand die me trouwens ondertussen nog ongelijk geeft toen ik bij de interesse voor Legear stelde dat die man ons echt wel wat kon bijbrengen? ;)

Voor de rest blijft het duo Teixeira-Kotysch toch het meest betrouwbare. Goutas scoorde dan wel, maar was bij momenten weer aan het klungelen waarbij zijn gebrek aan snelheid nog eens benadrukt werd. Maar goed, je houdt 2x de nul met hem in de basis, geen reden tot klagen.

Antunes kwam ook niet onaardig in, vond ik. Misschien kan hij binnenkort wel een basisplaats claimen en kunnen we De Norre dan eens op een andere positie uitspelen.

Nog positief: het publiek. Niet qua kwantiteit, maar we gingen er na de rust wel samen achter staan en schreeuwden STVV zo naar een nieuwe driepunter. Ook respect voor de meegereisde Moeskroen supporters.
Hele goeie analyse van Tompie. De tweede helft van Charisis was echt weergaloos, onbegrijpelijk dat hij in de krant met een 5/10 gequoteerd wordt.
Pirard had net zo goed kunnen thuis blijven. Ik snap ook niet dat Moeskroen niet meer de offensieve kaart trok, want in de eerste helft zag je sporadisch dat ze best wel goeie voetballers in huis hebben. Kleine kanttekening: hun verdediging was compleet hertimmerd, met Baily en Huygebaert die ook nog eens uitvielen. Maar goed, de breedte van je kern begint ook door te tellen in deze fase van de competitie. Met de bank en de ziekenboeg van STVV kan je nog een stevige middenmotor samenstellen.

Meer nog dan de wissels was de cruciale tactische ingreep om Kitsiou na rust 15 meter hoger te laten spelen. Dat, samen met het constant hoog druk zetten, maakte dat Moeskroen er helemaal niet meer uit kwam.

En inderdaad, het publiek ging er echt achter staan. Zalig als je dan zo'n apotheose krijgt.

Zondag in Brugge moet niks, maar hopelijk toont STVV wel aan heel België dat we gewoon oververdiend op die 2e plaats staan. Daarna komt er toch wel een cruciaal drieluik aan met het oog op onze PO1-kansen: Eupen thuis, Kortrijk uit, Lokeren thuis.

De Roeck testte in de oefenmatch tegen Roda een 3-6-1, het zou me niet verbazen als hij die zondag van stal haalt.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door Franz »

Mikman schreef: De tweede helft van Charisis was echt weergaloos, onbegrijpelijk dat hij in de krant met een 5/10 gequoteerd wordt.
Klopt, het gebrek aan kennis van de krantenjongens ergert me ook regelmatig.
Zo vond de jongen van Het Behangske gisteren dat de keeper van Moeskroen onnodige show gaf door - ik citeer - 'zelfs een bal van naast zijn doel weg te slaan' terwijl Butez daarmee op sublieme wijze wel een corner vermeed. Amateur!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door hamster »

Ik volg STVV al lang maar eerder van een afstand. De wedstrijd van gisteren was de tweede match van dit jaar die ik live meepikte.

Ik ga akkoord met de meeste opvattingen, alleen over Asamoah en Bezus heb ik een andere mening. De speelstijl van beide spelers past naar mijn gevoel niet meer in het huidig voetbal. Door hun techniek houden ze de bal langer vast dan een ander stationnetje in de ploeg, en meestal versturen ze laterale passen.

Ik zie veel liever De Sart op die positie spelen, die kan een veel hoger tempo aan en laat de bal het werk doen. De Sart durft te passen in de open ruimte. Het was dit dat STVV in de eerste helft ontbrak, de aanspeelpunten die eventjes open waren, werden niet aangespeeld omdat men teveel zekerheden had ingebouwd. Op den duur stond de hele ploeg stil en liep niemand meer vrij.

Legaer en De Sart waren wat mij betreft samen met alle Grieken de uitblinkers. Botaka is een onvoorspelbare speler met veel energie en ook een meerwaarde voor de ploeg. Boli speelt een goed seizoen, maar als je in een wedstrijd een penalty mist dan krijg je altijd minder punten.

Heel erg leuke tweede helft. Goed opgelost als ploeg, men ging uit van eigen sterkte en liet zich niet te ver terugzakken. Je voelde dat de ploeg met de drang naar voor speelde en uitging van de eigen sterkte. Dat de goal zo laat viel, was ook leuk voor de supporters.

Ik vond ook niet dat Moeskroen anti voetbal bracht, het eerste half uur hadden ze lichtjes de overhand. Het is dankzij het terughoudende spel van Moeskroen dat we gewonnen hebben. De arbiter was een kwiebus eerste klas. Ik vond niet dat hij het in de hand had, zelfs standaard situaties zoals de muur zetten bij een vrije trap lukte niet. Ik geloof niet dat de muurtjes op regelmatige afstand stonden, en ook opvallend veel beslissingen ten nadele van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door stvvilvoorde »

Je hebt gelijk dat De Sart veel meer in één tijd speelt.
Ik zie dat ook liever dan een speler die te lang met de bal loopt.
Maar de laatste matchen dat De Sart in de basis startte, was het wel niet zo goed. (wat ook normaal is dat zo'n jonge speler wat terugval krijgt).
Maar zijn invalbeurt was erg goed en snedig en doet weer hopen op meer.
Plaats reactie