Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Sterke match van de 12 en de 8.
Sterke invalbeurt van JL.

We zijn nummer 2 !
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Mijn imperativiteit is zwaar bevredigd, tot een ongezien hoogtepunt opgetrokken, en orgasmatisch bezwangerd, de druppelende sporen zijn nog duidelijk zichtbaar weerszijde haar dijen !!!
:onfire:
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door Franz »

Dik verdiend gewonnen, al speelden we zeker geen topmatch.
Moeskroen (met als plaatsvervanger voor de zieke Bailly de geweldig keepende nobele onbekende Butez) toonde in het begin van de match dat ze echt wel kunnen voetballen, maar ging dan over op tijdrekken, fouten maken en achter de bal kruipen - onbegrijpelijk eigenlijk want die hadden kunnen komen winnen...
Voor mij is de overwinning de verdienste van onze Grieken: Kitsiou beste man van STVV, Charisis naarmate de match vorderde meer en meer de patron die de ploeg meetrok, en ook Goutas werd sterker en sterker met de minuut (met dan in de voorlaatste minuut het orgelpunt).
De rest van de ploeg maar bleekjes, al waren Legear en zeker De Sart versterkingen toen ze opkwamen.
Na de redelijk onbegrijpelijke wissel van enige spits Boli ging JDR opnieuw dat rare systeem spelen met Botaka in punt en veel beweging errond, eigenlijk werkte dat ook wel want Moeskroen werd platgedrukt, eerder op wilskracht wel dan door fantastisch voetbal van STVV.
De scheids keurde eerst een buitenspelgoal goed en dan weer af, gaf dan een lichte penalty, keurde dan een terechte goal af vanwege buitenspel van een speler die niet aan de bal kwam, vergat een 5tal gele kaarten en een 2tal rode kaarten te trekken... een heel matige prestatie.
Dé topconclusie na deze moeilijke match is wel deze: ondanks het irritante gedoe van Moeskroen en ondanks een lakse scheids bleef STVV totaal gefocust, ze bleven voetballen en proberen. Voor hetzelfde geld wordt het een gelijkspel, of zelf verlies als die Taiwo een paar minuten voor tijd zijn kopbal niet totaal mist, maar de ploeg bleef er volledig voor gaan met totale focus op het eigen spel. Dat is het kenmerk van een ploeg die het ver kan brengen.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door Vouch »

Verdiende overwinning, maar we maken het onszelf toch zo moeilijk... De wissel van Boli (en van systeem), wint deze de match of maakt deze het ons nog extra moeilijk? Ik weet het niet, met een Legaer erbij was Boli beter uit de verf gekomen, DENK ik! Maar De Roeck heeft gewonnen, en heeft dus gelijk.

Nu dé topper tussen de eerste en de tweede in de stand, en dat na bijna de helft van de competitie! Voor de statistici onder ons, wat is de hoogste positie die we ooit bekleedt hebben na de eerste speelronde op 1965 na? Weet iemand dat? In 1964 zijn we 5e uitgekomen, misschien dat we toen ook zo hoog stonden bij het "draaien"? Enfin, niet dat het uitmaakt, de prijzen worden pas aan de meet uitgedeeld, maar het is fijn om te weten.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Vouch schreef:Verdiende overwinning, maar we maken het onszelf toch zo moeilijk... De wissel van Boli (en van systeem), wint deze de match of maakt deze het ons nog extra moeilijk? Ik weet het niet, met een Legaer erbij was Boli beter uit de verf gekomen, DENK ik! Maar De Roeck heeft gewonnen, en heeft dus gelijk.

Nu dé topper tussen de eerste en de tweede in de stand, en dat na bijna de helft van de competitie! Voor de statistici onder ons, wat is de hoogste positie die we ooit bekleedt hebben na de eerste speelronde op 1965 na? Weet iemand dat? In 1964 zijn we 5e uitgekomen, misschien dat we toen ook zo hoog stonden bij het "draaien"? Enfin, niet dat het uitmaakt, de prijzen worden pas aan de meet uitgedeeld, maar het is fijn om te weten.
Op 1965 na (toen eerste na 12 matchen, de 13de op Antwerp werd voor het eerst verloren)...is dit het beste resultaat ooit !
Het hoogste volgens mij was 3de halfweg ten tijde Boffin en co, het jaar van de bekerfinale ...
Ik meen dat de speaker daar destijds nogal lyrisch over deed bij het ingaan van de winterstop tijdens de ereronde ;)
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door AirMontella »

Asamoah ook wel erg sterk gisteren. Alleen de laatste pass was minder, maar centraal in het midden zat het allemaal in zijne achterzak.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door enrique »

Even off topic
Wanneer is er verkoop abonnementen voor 2e seizoenshelft? En is er wel ene?
Na 15 matchen of Nieuwjaar?
Onder voorwaarden uiteraard ... :D :D
Als het met Nieuwjaar is, is het eigenlijk nie meer de moeite...
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door DJ Amiga »

Franz schreef:Dik verdiend gewonnen, al speelden we zeker geen topmatch.
Moeskroen (met als plaatsvervanger voor de zieke Bailly de geweldig keepende nobele onbekende Butez) toonde in het begin van de match dat ze echt wel kunnen voetballen, maar ging dan over op tijdrekken, fouten maken en achter de bal kruipen - onbegrijpelijk eigenlijk want die hadden kunnen komen winnen...
Voor mij is de overwinning de verdienste van onze Grieken: Kitsiou beste man van STVV, Charisis naarmate de match vorderde meer en meer de patron die de ploeg meetrok, en ook Goutas werd sterker en sterker met de minuut (met dan in de voorlaatste minuut het orgelpunt).
De rest van de ploeg maar bleekjes, al waren Legear en zeker De Sart versterkingen toen ze opkwamen.
Na de redelijk onbegrijpelijke wissel van enige spits Boli ging JDR opnieuw dat rare systeem spelen met Botaka in punt en veel beweging errond, eigenlijk werkte dat ook wel want Moeskroen werd platgedrukt, eerder op wilskracht wel dan door fantastisch voetbal van STVV.
De scheids keurde eerst een buitenspelgoal goed en dan weer af, gaf dan een lichte penalty, keurde dan een terechte goal af vanwege buitenspel van een speler die niet aan de bal kwam, vergat een 5tal gele kaarten en een 2tal rode kaarten te trekken... een heel matige prestatie.
Dé topconclusie na deze moeilijke match is wel deze: ondanks het irritante gedoe van Moeskroen en ondanks een lakse scheids bleef STVV totaal gefocust, ze bleven voetballen en proberen. Voor hetzelfde geld wordt het een gelijkspel, of zelf verlies als die Taiwo een paar minuten voor tijd zijn kopbal niet totaal mist, maar de ploeg bleef er volledig voor gaan met totale focus op het eigen spel. Dat is het kenmerk van een ploeg die het ver kan brengen.
ik vond Kitsiou gisteren veel minder dan in de andere matchen. Aanvallend was hij zwak, verloor enorm veel de bal en, in tegenstelling tot wat we van hem gewoon zijn, ook redelijk veel duels. leek op einde van de match redelijk dood te zitten.
Ook de andere flankspeler De Norre was zeer matig en gisteren kwamen zijn gebreken als backspeler helaas meermaals uit de verf: opbouwend te slordig en voorzetten zonder nadenken. Verdedigend was het sober maar had ook met de tegenstander te maken. Als hij zo tegen brugge speelt, gaat hij sterretjes zien

Charisis vond ik wel goed wegens zijn enorm loopvermogen, balrecuperatie en verleggen van het spel.
Legaer en de sart zijn goed ingevallen. vanaf hun invalbeurt, speelde stvv veel hoger en drukte Moeskroen achteruit...

eigenlijk knap dat je met de ploeg die gisteren op het veld stond de overwinning haalde. geen Gueye, geen Ventokele, geen Bezus... dat is toch heel wat aanvallende kracht die je in zo'n matchen kunt gebruiken...

op Brugge verwacht ik niet veel. gelijkspel staat voor mij al gelijk aan een overwinning....
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door Dreke »

enrique schreef:Even off topic
Wanneer is er verkoop abonnementen voor 2e seizoenshelft? En is er wel ene?
Na 15 matchen of Nieuwjaar?
Onder voorwaarden uiteraard ... :D :D
Als het met Nieuwjaar is, is het eigenlijk nie meer de moeite...
En als het voor Nieuwjaar is, weet ge niet of het de moeite gaat zijn... :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door enrique »

Nee
Na nieuwjaar voor aantal matchen
Voor nieuwjaar met welke ploeg...
:D :D
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door Jacques »

Weer meer punten dan doelpunten. :) We zijn tot aan het gaatje moeten gaan tegen een Moeskroen dat steeds negatiever ging spelen. Ik begrijp niet goed dat een vlotscorend Moeskroen zo naar achter kruipt. Was het van niet willen of niet kunnen? Vertenten ging ze dan nog een handje toesteken door pas helemaal aan het eind een gele kaart wegens tijdrekken te geven, ongeveer 20-30 minuten te laat. Aan het eind is gelukkig gerechtigheid geschied. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan? :mrgreen:

Pluim voor onze Grieken die aanjagers zijn en vermijden dat de tegenstander ons in slaap kan wiegen en de wedstrijd dood maken. Pluim ook voor de hele ploeg dat ze zich niet uit hun concentratie en spel hebben laten brengen door Moeskroen. Zoals Franz ook aangeeft: als een tegenstander zo negatief gaat voetballen, kom je vaak zelf ook niet meer tot voetballen, omdat je geïrriteerd/gefrustreerd raakt. We zijn echter de druk blijven opvoeren tot er dan toch uiteindelijk een bal in wou gaan. Chapeau!

Voor STVV-Genk schreef ik het volgende:
Jacques schreef: Voor de rest: de voortekenen zijn enigszins gunstig, dat wordt dus sowieso niets zaterdag. :)
Elk punt dat we halen, is een punt gewonnen. Moesten we onverhoopt winnen, kunnen ze ons al de kampioenstitel geven en speelt de rest voor plaats 2 tot 16, want dan kan niks ons nog tegenhouden. :mrgreen:
Zondag geldt min of meer hetzelfde. Als we ook nog zouden gaan winnen in Brugge, ligt de weg naar de titel wagenwijd open. :lol:
Laatst gewijzigd door Jacques op 27 okt 2017, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door Tompie »

Tompie schreef:De cijfers liegen er niet om: we scoren weinig, maar krijgen ook weinig tegendoelpunten.

Maar 1 doelpunt (in Anderlecht) gemaakt in de eerste helft in 11 wedstrijden, dat is toch echt opvallend. :) Nu, mij niet gelaten als het donderdag weer 1-0 wordt na een doelpunt in de slotminuten. ;)

Het spel mag inderdaad wat beter, maar met een verplaatsing naar Club Brugge in het vooruitzicht zijn het voor mij nu toch vooral de punten die tellen.
Goed, bij deze: graag een 0-1 in Brugge met een doelpunt in de slotminuten. :D

Alle gekheid op een stokje, een dik verdiende overwinning was het wel! Een eerder matige eerste helft die je toch altijd al met een voorsprong had moeten afsluiten: een gemiste penalty en een onterecht afgekeurd doelpunt. Scoren in de eerste helft lijkt wel een beetje behekst op die manier.

Goed, niet geklaagd, want een veel beter STVV na de rust dat Moeskroen nu helemaal oprolde. Wat een triestige ploeg, overigens. Als je volop in degradatiestrijd zit kan ik me nog enigszins inbeelden dat je zo komt spelen, maar wat hadden zij nu eigenlijk te verliezen om zo triestig te komen voetballen?

Het gemekker op Boli vind ik zwaar overdreven. Helemaal vanboven in de Noordtribune staat er een of andere amoebe die het duidelijk niet op Boli heeft. Akkoord, hij speelde niet de wedstrijd van zijn leven, maar de strafschop (die hij zelf dan nog eens afdwong) was niet eens zo slecht getrapt. Boli weegt op een verdediging en is op die manier ALTIJD nuttig. Een Vetokele krijgt vaak veel minder kritiek, terwijl die amper in het stuk voorkomt voetballend.

De inbreng van De Sart en Legear zorgde er wel voor dat we (mede dankzij het loopvermogen van De Sart) nog meer druk konden zetten. Daardoor kwamen Charisis en Asamoah (beiden een zeer sterke tweede helft) er ook veel beter door. Asamoah had enkele ongelukkige baltoetsen (waar hij de bal teveel schept in plaats van hard te trappen/passen), maar dirigeerde voor de rest wel het spel na de koffie. Wel een vreemd zicht op hem in de eerste helft zo voor de verdediging te zien lopen. Bij de meeste ploegen staat daar een beer van een vent. :D

Nog iemand die me trouwens ondertussen nog ongelijk geeft toen ik bij de interesse voor Legear stelde dat die man ons echt wel wat kon bijbrengen? ;)

Voor de rest blijft het duo Teixeira-Kotysch toch het meest betrouwbare. Goutas scoorde dan wel, maar was bij momenten weer aan het klungelen waarbij zijn gebrek aan snelheid nog eens benadrukt werd. Maar goed, je houdt 2x de nul met hem in de basis, geen reden tot klagen.

Antunes kwam ook niet onaardig in, vond ik. Misschien kan hij binnenkort wel een basisplaats claimen en kunnen we De Norre dan eens op een andere positie uitspelen.

Nog positief: het publiek. Niet qua kwantiteit, maar we gingen er na de rust wel samen achter staan en schreeuwden STVV zo naar een nieuwe driepunter. Ook respect voor de meegereisde Moeskroen supporters.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Tompie schreef:
Alle gekheid op een stokje, een dik verdiende overwinning

Nog positief: het publiek. Niet qua kwantiteit, maar we gingen er na de rust wel samen achter staan en schreeuwden STVV zo naar een nieuwe driepunter. Ook respect voor de meegereisde Moeskroen supporters.
Ik zag het plezier in de mensen hun ogen.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door zipke373 »

Tompie schreef:
Tompie schreef:De cijfers liegen er niet om: we scoren weinig, maar krijgen ook weinig tegendoelpunten.

Maar 1 doelpunt (in Anderlecht) gemaakt in de eerste helft in 11 wedstrijden, dat is toch echt opvallend. :) Nu, mij niet gelaten als het donderdag weer 1-0 wordt na een doelpunt in de slotminuten. ;)

Het spel mag inderdaad wat beter, maar met een verplaatsing naar Club Brugge in het vooruitzicht zijn het voor mij nu toch vooral de punten die tellen.
Nog iemand die me trouwens ondertussen nog ongelijk geeft toen ik bij de interesse voor Legear stelde dat die man ons echt wel wat kon bijbrengen? ;)
.
Nope... weet niet of ik dat hier ergens heb neergetypt, maar geef met graagte toe dat ik er heel anders over dacht. Ik was enkel bang voor de omliggende tankstations en aanverwanten. :)
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 12: STVV-Moeskroen (do 26/10 om 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef: Voor STVV-Genk schreef ik het volgende:
Jacques schreef: Voor de rest: de voortekenen zijn enigszins gunstig, dat wordt dus sowieso niets zaterdag. :)
Elk punt dat we halen, is een punt gewonnen. Moesten we onverhoopt winnen, kunnen ze ons al de kampioenstitel geven en speelt de rest voor plaats 2 tot 16, want dan kan niks ons nog tegenhouden. :mrgreen:
Zondag geldt min of meer hetzelfde. Als we ook nog zouden gaan winnen in Brugge, ligt de weg naar de titel wagenwijd open. :lol:
Deze keer ga ik niet om imperativiteit vragen.
De blonde met het brilleke ligt nog zwaar na te hijgen, en loopt een beetje raar door het huis !!!

Maar ... omdat alles eens ooit moet ...
Eind jaren 50 speelden Bruhhe en STVV voor het eerst op het hoogste niveau.
In alle bondstabellen zijn al lang alle nullen weggespeeld, behalve die enige nul die er nog is : nul overwinningen in 69 jaar in Bruhhe ...
Het is niet imperatief voor mij deze keer, maar ik hoop toch dat ze haar brilleke teruggevonden heeft zondagmiddag rond half 5 moest het toch gebeuren.
:o
Plaats reactie