Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Vandaag is nog maar eens bewezen dat sommige ,hoe dikwijls en vanuit eender welke hoek altijd iets anders zien dan de grote hoop :mrgreen:
Oprotten die handel! STVV was verdienstelijk eerste helft ,maar uiteindelijk doodgenepen door de ref! :kots:

En straks vinden ze nog iemand om dit te komen verdedigen,je zou voor minder thuisblijven,altijd die zelfde zever...
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door Tompie »

Vermist:
- rode kaart voor Wesley
- gefloten overtreding na fout op Kitsou bij de 4-1

Gratis terug op te halen:
- 2-1 die viel tijdens blessurebehandeling van Kotysch
- Cadeaupenalty (3-1)

Verdienstelijke eerste helft van de kanaries. Tegen 11 hadden we misschien nog een puntje uit de brand kunnen slepen, maar we speelden dus tegen meer dan 11.

Na het uitvallen van Kotysch en Charisis miste je wel minstens 5 basisspelers uit volgend aanbod: Kotysch, Charisis, Vetokele, Gueyé, Acolatse, Ceballos, Botaka. Alle 7 zullen ze nooit samen in de basis staan, maar een 5-tal daarvan (bijvoorbeeld: Kotysch, Charisis, Vetokele, Ceballos en Botaka) zou zeker kunnen. Dat is wat van het goede teveel, zelfs nu we met zo'n ruime kern zitten.

Dan hebben we ons nog goed gekeerd, tot aan de onterechte penalty. Toen was het boeken toe.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door Stan »

Tompie schreef:Vermist:
- rode kaart voor Wesley
- gefloten overtreding na fout op Kitsou bij de 4-1

Gratis terug op te halen:
- 2-1 die viel tijdens blessurebehandeling van Kotysch
- Cadeaupenalty (3-1)

Verdienstelijke eerste helft van de kanaries. Tegen 11 hadden we misschien nog een puntje uit de brand kunnen slepen, maar we speelden dus tegen meer dan 11.

Na het uitvallen van Kotysch en Charisis miste je wel minstens 5 basisspelers uit volgend aanbod: Kotysch, Charisis, Vetokele, Gueyé, Acolatse, Ceballos, Botaka. Alle 7 zullen ze nooit samen in de basis staan, maar een 5-tal daarvan (bijvoorbeeld: Kotysch, Charisis, Vetokele, Ceballos en Botaka) zou zeker kunnen. Dat is wat van het goede teveel, zelfs nu we met zo'n ruime kern zitten.

Dan hebben we ons nog goed gekeerd, tot aan de onterechte penalty. Toen was het boeken toe.
- 2-1 die viel tijdens blessurebehandeling van Kotysch ... die viel na een niet gefloten fout op Kotysch

2 doelpunten van Brugge na niet gefloten fout Kotysch en Kitsou, penalty, die er geen was.

Conclusie: 3 onrechtmatige doelpunten van Brugge.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door Louis XIV »

Ik ben eens benieuwd naar de reacties van RAES en schijnheilig ventje Joos wat ze van cinema Vandendriessche vonden...zou men daar ook zo lang over lullen als wanneer Vormer, Deschacht of andere strandjanetten per ongeluk worden aangelopen
Laatst gewijzigd door Louis XIV op 29 okt 2017, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door STVV-fan »

Ik ben eigenlijk zeer ongelooflijk blij met de videoref, ook in deze match!
Zo ziet tenminste iedereen wat ik en sommige anderen al vaker zeggen:

De scheidsrechter fluit het moedwillig NIET.

Nu heb je met de videoref gewoon "sluitend bewijs".

Zelf posters op dit forum die ik anders "nooit" betrap op kritiek tegen de arbitrage doen dit nu wel.

Als die mensen dat al doen, dan weet je genoeg.

Maar hé, op het einde van het seizoen zal alles wel in evenwicht zijn zeker? :boemel:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door STVV-fan »

Een veelzeggende reactie van een niet omhooggevallen randdebiel (pro Brugge of anti Brugge) op een artikel van rioolgazet voetbalkrant:

"1: geen rood tot 2 keer toe bij Wesley
2: daardoor corner met 11 tegen 10 (man letterlijk van het veld geschopt) ipv 10 tegen 11.
3: onterechte strafschop, op play sports zéér duidelijk (al moest je blind zijn om het niet te zien tijdens de match) laten zien in herhalingen na de match.
4 ook bij goal nr 4 gaat een fout vooraf.

Waar je wel gelijk in had dat los van die blunders Club beter voetbalde en dan kan je zeggen dat het verdiend is, maar die match loopt juist zo door die beslissingen.

Als je bij gelijke stand met 10 zou komen is het al een totaal andere match, zoveel wedstrijd beïnvloedende fases verkeerd beoordelen, dat is gewoon schandalig.

Read more: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... z4wuzS1eZ6"
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door Mikman »

Louis XIV schreef:Ik ben eens benieuwd naar de reacties van RAES en schijnheilig ventje Joos wat ze van cinema Vandendriessche vonden...zou men daar ook zo lang over lullen als wanneer Vormer, Deschacht of andere strandjanetten per ongeluk worden aangelopen
Zowel op Telenet ( Joos ) als op Proximus ( Lainé-Verheyen) vonden ze dat Pirard eerst de bal speelde én er ook de intentie toe had en het dus geen strafschop was.

Het enige wat ik een héél klein beetje kan opwerpen om de scheidsrechter te verdedigen is dat hij zelf te weinig "onweerlegbaar bewijs" zag om zijn oorspronkelijke beslissing te overrulen. Niet dat IK het daarmee eens ben he, voor mij was het wél duidelijk dat Pirard de bal speelde. Ik probeer gewoon te begrijpen wat hij deed zonder er even complot-theorieën bij te slepen. Dat hij moet gaan kijken op zo'n schermpje dat net voor een tribune met Brugge-supporters opgesteld staat en het gejoel erover heen, speelt ook wel een invloed. In de NFL wordt zo'n videobeslissing onder "the hood" genomen, dat is volledig afgesloten van de buitenwereld en de ref heeft dan ook een koptelefoon op waardoor hij het publiek niet hoort en waarmee hij in verbinding staat met een paar oud-referees in hun hoofdkwartier in New York die hem kunnen assisteren bij de beslissing.

Afbeelding
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door Alain »

Trunekson schreef:Kantelmoment: fout op Kotysch voor de corner van de 2-1 --> al dan niet 2de geel voor Wesley.
Idd... niet de penalty, maar dit was het sleutelmoment van de match.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door Mikman »

Niet vergeten dat Brugge vorig jaar op Stayen ook won met een discutabele strafschop in de 96e minuut. Kunnen we voor de terugmatch geen ludieke protestactie doen waarmee we het Club-favoritisme van de scheidsrechters wat in de verf kunnen zetten? Scheidsrechterstenue met logo van Brugge en het rugnummer 12 op of zo?
bruintje67
Berichten: 607
Lid geworden op: 22 nov 2010, 23:16

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door bruintje67 »

Bestolen, niet meer en niet minder.

We hadden NOOIT verloren van dit Brugge wanneer de juiste beslissingen werden genomen.
We staan te hoog, je kan toch niet maken dat, en STVV, en Moeskroen, en RAFC een plaats in de top 6 wegkapen................daar moeten we vlug iets aan doen.
Is het niet op eigen krachten, dan maar via duistere krachten :kots:
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door STVVninof »

Ik geloof niet in complotten, maar flagrante fouten van de scheids. Jammer dat in dr media alle focus ligt op de penalty terwijl dé sleutel fase de niet gegeven rode kaart en bijhorende blessure van kotysch was. Daarnaast asamoah en legear zeker in eerste helft sterk, goutas heel zwak.... Boli lijkt ook wat vormdip te hebben.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door enrique »

Voetbal is op zich al een onrechtvaardig spelletje, maar in België doen ze er nog een schepje bovenop
Ofwel zijn de scheidsrechters corrupt en moeten de grote ploegen kost wat kost PO1 spelen
(Al maakt het nu niet veel uit, 3 punten kwijt in Brugge gaat ons PO1 niet kosten)
Ofwel zijn ze totaal onbekwaam EN hebben ze allemaal een bril nodig die eigenlijk niet bestaat
Als hij in die fase de handen van de keeper in het oog houdt, ziet hij direct dat het geen penalty is
Maar natuurlijk moet je daarvoor het spelletje van dichtbij volgen en daar nijpt het schoentje
Het is een van de twee keuzes
Ik heb de mijne al lang gemaakt
Heb anders nog dingen gezien in Brugge in mijn leven waarvan je achteraf zei, als dat geen appartement in Knokke oplevert ...

Men vreest blijkbaar voor een kuitbeenbreuk van Kotysh ?
OK, als het eerlijk verloopt, 10 matchen schorsing voor da varken van Brugge
En ik wik mijn woorden ...
Dit is niet meer te verdragen
Kunnen we de laatste match Axel Witsel niet opstellen ?
Dit moet stoppen
Jacky wil een competitie met 20 ploegen
Ik wil er een zonder Brugge
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door STVV-fan »

Nogmaals, het feit dat wij met de video-ref nu kunnen zien dat de scheidsrechters er flagrant naast zitten kan 2 oorzaken hebben.
1) Ze fluiten het moedwillig niet (of juist wel), terwijl het overduidelijk het andere is.
2) Ze zijn ZO onbekwaam dat ze het niet kunnen fluiten.

In elk van de 2 gevallen is het een dikke en grove schande.

Gevolg van de videoref is nu wel dat de scheidsrechter zich niet meer KAN verstoppen achter die bullshit van: " ik heb het niet gezien, ik stond niet geplaatst". Nu ziet iedereen dat de man zuiver onbekwaam is.


Ik ben benieuwd wat de Reviewcommissie gaat doen met Wesley....
Waarschijnlijk niets, met de complimenten en een enveloppe erbovenop.

Roep als STVV zijnde maar niet te fel, of tegen Eupen (zonder videoref), zal de scheidsrechter wel een paar keer slecht geplaatst staan op een paar cruciale momenten.... :headbang: :devil:
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door Louis XIV »

Mikman schreef:
Louis XIV schreef:Ik ben eens benieuwd naar de reacties van RAES en schijnheilig ventje Joos wat ze van cinema Vandendriessche vonden...zou men daar ook zo lang over lullen als wanneer Vormer, Deschacht of andere strandjanetten per ongeluk worden aangelopen
Zowel op Telenet ( Joos ) als op Proximus ( Lainé-Verheyen) vonden ze dat Pirard eerst de bal speelde én er ook de intentie toe had en het dus geen strafschop was.

Het enige wat ik een héél klein beetje kan opwerpen om de scheidsrechter te verdedigen is dat hij zelf te weinig "onweerlegbaar bewijs" zag om zijn oorspronkelijke beslissing te overrulen. Niet dat IK het daarmee eens ben he, voor mij was het wél duidelijk dat Pirard de bal speelde. Ik probeer gewoon te begrijpen wat hij deed zonder er even complot-theorieën bij te slepen. Dat hij moet gaan kijken op zo'n schermpje dat net voor een tribune met Brugge-supporters opgesteld staat en het gejoel erover heen, speelt ook wel een invloed. In de NFL wordt zo'n videobeslissing onder "the hood" genomen, dat is volledig afgesloten van de buitenwereld en de ref heeft dan ook een koptelefoon op waardoor hij het publiek niet hoort en waarmee hij in verbinding staat met een paar oud-referees in hun hoofdkwartier in New York die hem kunnen assisteren bij de beslissing.

Afbeelding
Mikman ik bedoel maar wordt dit de zogenaamde topploegen aangedaan dan zal Joos en consoorten de helft van extra time daar aanbesteden ...en zojuist diene achterlijke Hollander horen zeggen dat arbiter correct was in zijn beslissing, komaan zeg wees aub eerlijk en correct...FCB = strontclub
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door Louis XIV »

STVV-fan schreef:Nogmaals, het feit dat wij met de video-ref nu kunnen zien dat de scheidsrechters er flagrant naast zitten kan 2 oorzaken hebben.
1) Ze fluiten het moedwillig niet (of juist wel), terwijl het overduidelijk het andere is.
2) Ze zijn ZO onbekwaam dat ze het niet kunnen fluiten.

In elk van de 2 gevallen is het een dikke en grove schande.

Gevolg van de videoref is nu wel dat de scheidsrechter zich niet meer KAN verstoppen achter die bullshit van: " ik heb het niet gezien, ik stond niet geplaatst". Nu ziet iedereen dat de man zuiver onbekwaam is.


Ik ben benieuwd wat de Reviewcommissie gaat doen met Wesley....
Waarschijnlijk niets, met de complimenten en een enveloppe erbovenop.

Roep als STVV zijnde maar niet te fel, of tegen Eupen (zonder videoref), zal de scheidsrechter wel een paar keer slecht geplaatst staan op een paar cruciale momenten.... :headbang: :devil:
Met Wesley ...nul de kloten wat had ge gedacht
Plaats reactie