Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door Mikman »

Wou niet naar Extra Time kijken omdat ik me toch maar zou opjagen maar uiteindelijk toch even gekeken en blijven hangen. Het was zelfs één van hun betere uitzendingen. Dat puntensysteem is inderdaad belachelijk, en het wordt vandaag zelfs nog eens bevestigd in de krant. Meer zelfs: de VAR moet tegelijkertijd ook de punten geven aan de scheids! Dat is toch echt helemaal belachelijk? Natuurlijk is er dan geen wederzijds vertrouwen. En zit je met een probleem in de hiërarchie. Want de VAR ( die 80€ krijgt) kan de scheids (die een paar 100 of 1000€ krijgt) attent maken op een fout maar die blijft wel eindverantwoordelijke. Maar de VAR moet hem wel beoordelen. Wie bedenkt zoiets?

Pas op, ik vind ook dat de scheidsrechter de eindverantwoordelijkheid moet houden. Want anders is die zijn autoriteit kwijt. Maar de VAR zou deel moeten uitmaken van het team, dat is nu duidelijk niet het geval.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door enrique »

Pots zit daar ook in
En die moet punten geven aan andere scheidsrechters
Hij bracht er zelf niks van terecht
Helemaal pots...ierlijk
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door enrique »

Jack schreef:Bah bah bah, wat een calimero-gedrag.
Dat staat ons niet!!

http://m.hbvl.be/cnt/dmf20171031_031631 ... de-top-zes
Ik vind da nie zo'n calimero gedrag
Dat scheidsrechters niet te vertrouwen zijn, mag niet gezegd worden
Met sommigen zou ik toch maar oppassen ...
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door tweety »

enrique schreef:Pots zit daar ook in
En die moet punten geven aan andere scheidsrechters
Hij bracht er zelf niks van terecht
Helemaal pots...ierlijk
Dat was de situatie in Charleroi. Pots zat in het busje. Iemand die naar 2e klasse is teruggezet wegens niet bekwaam. En die moet dan de huidige N° 1 Delferière gaan beoordelen ?
Zoals Joos zei: zo wordt het ook een clash van ego's.
De N°1 die zich publiekelijk moet laten terechtwijzen door een degradant.
Uiteraard komt die niet op z'n beslissing terug.

Hoe gaat het in het buitenland en andere sporten ? Ik dacht dat in Duitsland de VAR beslist.
In Hockey wel dacht ik..
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door tweety »

enrique schreef:
Jack schreef:Bah bah bah, wat een calimero-gedrag.
Dat staat ons niet!!

http://m.hbvl.be/cnt/dmf20171031_031631 ... de-top-zes
Ik vind da nie zo'n calimero gedrag
Dat scheidsrechters niet te vertrouwen zijn, mag niet gezegd worden
Met sommigen zou ik toch maar oppassen ...
mmm... Ik vind het ook een beetje flauw. Daar bereik je toch niks mee.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door STimVV »

Jack schreef:Bah bah bah, wat een calimero-gedrag.
Dat staat ons niet!!

http://m.hbvl.be/cnt/dmf20171031_031631 ... de-top-zes
Ik heb hier geen enkel probleem mee. Integendeel.
Liever dit dan ons telkens stilzwijgend te laten verder kloten. (ik ben ook de afgekeurde goal op Lokeren, en de 2 punten minder, nog niet vergeten)
Hoe meer we roepen hoe beter. Dat is zelfs de taak van de supporters. Wie weet krijgen we op deze manier eindelijk weer een beetje de typische helse staaien-sfeer terug van vroeger. Zoals de Brugge-supporters de scheids hebben beinvloed gebeurde dat vroeger ook op Staaien. Nu is het al te vaak een dooie boel.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door Halenaar »

STimVV schreef:
Jack schreef:Bah bah bah, wat een calimero-gedrag.
Dat staat ons niet!!

http://m.hbvl.be/cnt/dmf20171031_031631 ... de-top-zes
Ik heb hier geen enkel probleem mee. Integendeel.
Liever dit dan ons telkens stilzwijgend te laten verder kloten. (ik ben ook de afgekeurde goal op Lokeren, en de 2 punten minder, nog niet vergeten)
Hoe meer we roepen hoe beter. Dat is zelfs de taak van de supporters. Wie weet krijgen we op deze manier eindelijk weer een beetje de typische helse staaien-sfeer terug van vroeger. Zoals de Brugge-supporters de scheids hebben beinvloed gebeurde dat vroeger ook op Staaien. Nu is het al te vaak een dooie boel.
Het laatste wat ik hier wil is hetzelfde marginale gedrag van die boeren.

Ik ben zondag daar geweest, daar zag je zelfs ouders hun kinderen opjutten om het uitvak uit te dagen. Ronduit degoutant, marginaal kutvolk.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door STVV-fan »

tweety schreef:
enrique schreef:Pots zit daar ook in
En die moet punten geven aan andere scheidsrechters
Hij bracht er zelf niks van terecht
Helemaal pots...ierlijk
Dat was de situatie in Charleroi. Pots zat in het busje. Iemand die naar 2e klasse is teruggezet wegens niet bekwaam. En die moet dan de huidige N° 1 Delferière gaan beoordelen ?
Zoals Joos zei: zo wordt het ook een clash van ego's.
De N°1 die zich publiekelijk moet laten terechtwijzen door een degradant.
Uiteraard komt die niet op z'n beslissing terug.

Hoe gaat het in het buitenland en andere sporten ? Ik dacht dat in Duitsland de VAR beslist.
In Hockey wel dacht ik..
In het hockey is het anders geregeld.

In ieder geval, zoals ze het al op tv hebben laten zien, daar beslissen de scheidsrechter en de videoref samen.
Als daar een twijfelgeval is overleggen ze samen.
Als er echter naar de videoref gegaan wordt en de videoref ziet het duidelijk op de beelden in zijn bus, dan beslist de videoref in plaats van de scheidsrechter.

Overgrote pluspunt hier is dat (op tv in ieder geval), men de discussie tussen de videoref en de ref hoort en kan volgen wat ze zeggen tegen elkaar.

In het voetbal durven ze dat niet, omdat men anders de onbekwaamheid van ZOWEL de ref als de videoref toe moeten geven.

Pots, die homo in de bus zetten? Kan die gelijk ne keer Unibet checken dan....
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door STimVV »

Halenaar schreef:
STimVV schreef:
Jack schreef:Bah bah bah, wat een calimero-gedrag.
Dat staat ons niet!!

http://m.hbvl.be/cnt/dmf20171031_031631 ... de-top-zes
Ik heb hier geen enkel probleem mee. Integendeel.
Liever dit dan ons telkens stilzwijgend te laten verder kloten. (ik ben ook de afgekeurde goal op Lokeren, en de 2 punten minder, nog niet vergeten)
Hoe meer we roepen hoe beter. Dat is zelfs de taak van de supporters. Wie weet krijgen we op deze manier eindelijk weer een beetje de typische helse staaien-sfeer terug van vroeger. Zoals de Brugge-supporters de scheids hebben beinvloed gebeurde dat vroeger ook op Staaien. Nu is het al te vaak een dooie boel.
Het laatste wat ik hier wil is hetzelfde marginale gedrag van die boeren.

Ik ben zondag daar geweest, daar zag je zelfs ouders hun kinderen opjutten om het uitvak uit te dagen. Ronduit degoutant, marginaal kutvolk.
Daar heb ik het niet over als ik het heb over de oude sfeer van Staaien.
Ik heb het over het feit dat de scheids de "druk" van de supporters terug eens wat meer mag beginnen voelen. Dat ze voelen dat we er bovenop zitten. Dat wanneer ze twijfelen, het eerder in ons voordeel zal vallen dan in ons nadeel, zoals het nu al te vaak het geval is.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door Jack »

Mikman schreef:Wou niet naar Extra Time kijken omdat ik me toch maar zou opjagen maar uiteindelijk toch even gekeken en blijven hangen. Het was zelfs één van hun betere uitzendingen. Dat puntensysteem is inderdaad belachelijk, en het wordt vandaag zelfs nog eens bevestigd in de krant. Meer zelfs: de VAR moet tegelijkertijd ook de punten geven aan de scheids! Dat is toch echt helemaal belachelijk? Natuurlijk is er dan geen wederzijds vertrouwen. En zit je met een probleem in de hiërarchie. Want de VAR ( die 80€ krijgt) kan de scheids (die een paar 100 of 1000€ krijgt) attent maken op een fout maar die blijft wel eindverantwoordelijke. Maar de VAR moet hem wel beoordelen. Wie bedenkt zoiets?

Pas op, ik vind ook dat de scheidsrechter de eindverantwoordelijkheid moet houden. Want anders is die zijn autoriteit kwijt. Maar de VAR zou deel moeten uitmaken van het team, dat is nu duidelijk niet het geval.
tweety schreef: Dat was de situatie in Charleroi. Pots zat in het busje. Iemand die naar 2e klasse is teruggezet wegens niet bekwaam. En die moet dan de huidige N° 1 Delferière gaan beoordelen ?
Zoals Joos zei: zo wordt het ook een clash van ego's.
De N°1 die zich publiekelijk moet laten terechtwijzen door een degradant.
Uiteraard komt die niet op z'n beslissing terug.
Hoe gaat het in het buitenland en andere sporten ? Ik dacht dat in Duitsland de VAR beslist.
In Hockey wel dacht ik..
Het is inderdaad absurd.
De degradant die daar voor 80 euro in zijn busje zit kan dus met een simpele oproep de beelden te bekijken
ofwel ervoor zorgen dat de hoofdscheidsrechter uitgefloten wordt en achteraf in de media kop van jut is (wanneer hij beslist de videoref onterecht niet te volgen),
ofwel ervoor zorgen dat de hoofdscheidsrechter de volgende maand zelf de schlemiel in het busje kan zijn (wanneer hij beslist de videoref te volgen en zichzelf dus sowieso een onvoldoende bezorgd in de rating).

Ik weet niet goed of het om te wenen of te lachen is dat er iemand dit een goed idee leek? :kots:

Net omwille van dit alles geloof ik niet dat STVV gezocht wordt (zoals de open brief wil aangeven).
Het is gewoon een combinatie van onbewaamheid en bovenstaande absurde regelgeving die voor verlamming zorgt.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door weekenders »

Halenaar schreef:
STimVV schreef:
Jack schreef:Bah bah bah, wat een calimero-gedrag.
Dat staat ons niet!!

http://m.hbvl.be/cnt/dmf20171031_031631 ... de-top-zes
Ik heb hier geen enkel probleem mee. Integendeel.
Liever dit dan ons telkens stilzwijgend te laten verder kloten. (ik ben ook de afgekeurde goal op Lokeren, en de 2 punten minder, nog niet vergeten)
Hoe meer we roepen hoe beter. Dat is zelfs de taak van de supporters. Wie weet krijgen we op deze manier eindelijk weer een beetje de typische helse staaien-sfeer terug van vroeger. Zoals de Brugge-supporters de scheids hebben beinvloed gebeurde dat vroeger ook op Staaien. Nu is het al te vaak een dooie boel.
Het laatste wat ik hier wil is hetzelfde marginale gedrag van die boeren.

Ik ben zondag daar geweest, daar zag je zelfs ouders hun kinderen opjutten om het uitvak uit te dagen. Ronduit degoutant, marginaal kutvolk.
Klopt helemaal Halenaar. Ik was daar ook maar kan je garanderen dat het de laatste keer geweest is. Die onnozelaars zullen van mij geen eurocent meer binnenhalen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door Jacques »

I.v.m. open brief:
Je mag de dingen gerust aan de kaak stellen, in dit geval niet meer dan terecht wat mij betreft. Ik ben het er ook mee eens dat grote clubs vaker het voordeel van de twijfel/arbitrage krijgen dan kleine, maar voor de passage als zou men ons bewust viseren, pas ik. Tegen Standard (toch ook geen kleine club) deed de (video)ref bv. wel zijn werk. Soit, ieder zijn mening.
Men moet wel opletten dat we nu niet ineens alles op één hoop gooien of uit de context rukken. Ik nodig iedereen uit om nog eens door de topic van STVV-Charleroi te bladeren. Van Driessche was toen ook al een "vervelende klungelaar" om mezelf te citeren en uiteraard hadden we een strafschop moeten krijgen aan het eind, maar de nuance dat velen van ons het ook pas nadien op de beelden zagen, gaat intussen volledig verloren. De strafschop was duidelijk op de beelden, veel minder in het stadion.
(Mikman dacht toen nog dat de videoref ter hulp had kunnen komen, moest die er geweest zijn. Ondertussen weten we wel beter. Van Driessche en zijn incompetentie laten zich daar niet door stoppen. :mrgreen:)

I.v.m. videoref:
Het systeem van de videoref is overhaast ontwikkeld. Dat kon je zondag tussen de regels afleiden uit de woorden van Verbist. Bijgevolg zit het nog vol fouten en kinderziektes. Bovendien zit je met een zwakke lichting scheidsrechters die wedstrijden niet goed aanvoelen. De zwaksten van die lichting komen dan nog in het busje terecht: een positie waar ze enerzijds veel invloed hebben, maar anderzijds nog verder van het wedstrijdgebeuren verwijderd zijn. Dat ze dan ook nog eens elkaar moeten gaan quoteren, is al helemaal vragen om problemen. Zeker als je weet dat je bij het minste volgen van de videoref al zeker een te lage score krijgt voor eerste klasse. Dit is het gebruik van de videoref toch gewoon ontmoedigen en zwaar afstraffen? En wij maar denken dat die videoref er was om te helpen. :zot:
Het zou al een klein beetje helpen, moest men de verantwoordelijkheid (en quotering) collectief maken onder het motto "samen uit, samen thuis". Wat maakt het immers uit wie iets (niet) zag? Het belangrijkste is dat de genomen beslissing de juiste is. Of dat dan op aangeven van de 1ste, 2de, 3de, 4de, 5de of 35ste ref is, zal mij als toeschouwer worst wezen. De scheids hakt finaal de knoop door, maar de verantwoordelijkheid is wel collectief. Nadien worden alle arbiters ook als 1 team en niet als 5 individuen beoordeeld. Zo stimuleer je ze tenminste toch al om samen te werken.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door enrique »

Kan ik mij in vinden
Maar ik zie hem toch liever niet meer voor een match van STVV (Van Driessche)
Zeker niet voor Nieuwjaar
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door the fan »

Wees maar gerust, zal ook niet gebeuren... Zo slim zijn ze nu wel hoor!
Weten maar al te goed dat ze het nut at te bont hebben gemaakt... :(
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 13: Club Brugge-STVV (zon 29/10 om 14u30)

Bericht door miel »

Het systeem van video refs hoeft voor mij allemaal niet .
Straks zijn er meer scheidsrechters dan spelers
Doellijn technologie dat kan nog , maar al de rest hoeft niet voor mij .
Wat wel een must is , is een correcte beoordeling van de ref .
Ik denk dat iedereen het wel kan aanvaarden dat er eens mis gefloten wordt , of dat een scheids een fase verkeerd beoordeeld .
Het meest ergerlijke is het inconsequent fluiten binnen één en dezelfde wedstrijd wat het minder aan vaarbaar maakt , bovendien worden alle betwistbare fases meestal in het voordeel van de topploegen gegeven .
Wanneer een scheids de druk van supporters niet aankan , hoort hij niet op het veld te staan.
Bekwame scheidsrechters die een wedstrijd aan voelen , en zich niet laten beinvloeden door supporters , trainers of bestuurslui , mannen die zo consequent mogelijk een match leiden zonder franjes dat heeft het voetbal nodig .
En echte schwalbes of pogingen om een ref te misleiden dienen met een rode kaart bestraft te worden .
Dan zal er al heel wat cinema verdwijnen die nu in de loop van een wedstrijd wordt mee gedragen .
Voor de grove fouten die een scheids of zijn assistenten niet hebben gezien is er nog altijd de review commissie
Helaas zijn deze ook niet altijd even consequent .
Plaats reactie