Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Franz »

Na de schabouwelijke scheidsvertoning op Jan Breydel komt Eupen nu zaterdagavond op bezoek.
Dat is een ploeg met veel aanvallende kracht, en een zeer matige verdediging.
Bij Eupen mogelijk de slimste speler in België (Leye), en ook mogelijk de domste (Verdier).
Daarnaast de eenmalige ex-STVV-doelman Van Crombrugghe (die zich in Eupen sterk ontwikkelde), en de dikwijls onbegrepen ex-STVV-winger Schouterden (die meestal als supersub op de bank start).
Tegen dit Eupen heb je absoluut nood aan Boli, hopelijk ligt die niet naast Vetokele en Gueye in de lappenmand. Jonathan deed het in Brugge een uurtje goed, maar was dan fysiek uitgeteld.
Hoe staat het ook met de blessures van Charisis en Botaka, nog twee belangrijke spelers?
In het middenveld komt De Sart er terug door, en wordt Asamoah ook sterker en sterker.
Achteraan geen Kotysch, dus waarschijnlijk Teixeira-Goutas, al is voor mij ook Antunes centraal zeker een optie.
Veel kans ook dat Dussaut start, zowel Kitsiou als De Norre waren in Brugge niet echt top.
Om POI te halen zal STVV deze match moeten winnen! Als we er in slagen om Leye lam te leggen en de flanken goed af te dekken moet dat lukken.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door STimVV »

Er zijn nog maar weinig keuzemogelijkheden door al onze blessures.
Maar desondanks kunnen we nog steeds een mooie basisploeg de mat opsturen.
We hebben dan Bezus en Abrahams nog achter de hand. Het is nu aan hen om hun kans te grijpen bij een eventuele invalbeurt. Op die manier kunnen we hopelijk aanvallend in het slot toch nog steeds iets "extra" inbrengen.

Afbeelding
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Mikman »

Van Crombrugghe is geblesseerd en zal er niet bij zijn, de boomlange Babacar Niasse Mbaye staat in doel.

Eupen is defensief een lachertje maar offensief hebben ze wel talent natuurlijk. Het kunstgras zal hun ook wel liggen. Maar toch moét STVV hun gewoon verslaan. Het is ook het duel tussen de beste thuisploeg ( samen met Brugge, dat één match minder gespeeld heeft ) tegen de slechtste uitploeg.

STVV thuis 18 op 21. Eupen 1 op 18 ( en 19 tegendoelpunten ). Het is ook de enige ploeg in de hele competitie die dit seizoen nog geen clean sheet kon bewerkstelligen. En het ontbreken van Van Crombrugghe gaat daar zeker niet aan helpen.

De opstelling van STimVV lijkt me de meest voor de hand liggende.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Franz »

Mikman schreef:Van Crombrugghe is geblesseerd en zal er niet bij zijn, de boomlange Babacar Niasse Mbaye staat in doel.

Eupen is defensief een lachertje maar offensief hebben ze wel talent natuurlijk. Het kunstgras zal hun ook wel liggen. Maar toch moét STVV hun gewoon verslaan. Het is ook het duel tussen de beste thuisploeg ( samen met Brugge, dat één match minder gespeeld heeft ) tegen de slechtste uitploeg.

STVV thuis 18 op 21. Eupen 1 op 18 ( en 19 tegendoelpunten ). Het is ook de enige ploeg in de hele competitie die dit seizoen nog geen clean sheet kon bewerkstelligen. En het ontbreken van Van Crombrugghe gaat daar zeker niet aan helpen.

De opstelling van STimVV lijkt me de meest voor de hand liggende.
De opstelling van STimVV is inderdaad hetgeen je kan verwachten.
Voor mij is Acolatse wel een vraagteken: die was tegen Moeskroen totaal onzichtbaar (en als hij dan toch een keer aan de bal kwam was hij die meteen kwijt). Ik zie daar zeker zo graag Dussaut (ik weet dat die niet populair is bij veel volgers, maar die heeft snelheid en drang naar voren én een goed schot). Hopelijk is ofwel Charisis, ofwel Botaka speelklaar: dat zou uiteraard nog een betere optie zijn in het middenveld.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Jacques »

Ik zou starten met De Norre op linksachter. Verdedigend misschien iets minder, maar aanvallend sterker dan Antunes volgens mij. Ik zie hem graag oprukken met de bal aan de voet.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door STimVV »

Jacques schreef:Ik zou starten met De Norre op linksachter. Verdedigend misschien iets minder, maar aanvallend sterker dan Antunes volgens mij. Ik zie hem graag oprukken met de bal aan de voet.
Ik vind eigenlijk net dat Casper aanvallend iets te weinig brengt. Vreemd eigenlijk.
Want omdat hij van nature een eerder aanvallende middenvelder is had ik verwacht dat hij aanvallend iets extra zou kunnen brengen, en dat hij het verdedigend moeilijker zou hebben. Eigenlijk vind ik het nu eerder andersom: verdedigend heel solide en altijd geconcentreerd. Maar aanvallend te weinig impulsen. Vooral omwille van het feit dat hij daar tegen zn voet staat en er voor een back meestal geen ruimte ligt om naar binnen te komen. In Antwerp geeft hij een zalige pré-assist, maar voor de rest was het aanvallend tot nu toe iets te weinig vind ik.
Tegen Brugge zie je dan ook meteen dat Antunes een voorzet kan trappen zoals je deze van een back mag verwachten en zoals De Norre ze niet kan geven. (assist op Legear)

Ik vind het een moeilijke keuze tussen die 2 want ik denk niet dat Antunes op links aanvallend minder zal brengen dan Casper, integendeel want Antunes is er net voor gekend om aanvallend een surplus te kunnen geven. Dat was ook de reden waarom Leko hem is gaan halen om te spelen in zijn 3-5-2 waarin Antunes de hele linkerflank voor zich moest gaan nemen. (zoals Bolingoli in de terugronde)

Ik denk dat DeNorre zijn toekomst op rechtsback zal zijn, ik denk dat dat het beste zou passen bij hem. (ik zie ze geen 1,2 miljoen gaan betalen voor Kitsiou en is Dussaut straks ook niet einde contract?)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door STVV-fan »

Ik zou beginnen met Antunes op links, vanwege het zeer simpele feit dat je De Norre op 2 plaatsen kunt uitspelen.

Zuiver afgaand op de wisselmogelijkheden, vermits je met een overvolle ziekenboeg zit.

Pirard
Kitsiou - Goutas - Teixeira - Antunes
De Sart - De Petter - Asamoah
Acolatse - Boli - Legear

@ Tim: Ik zie Roland eigenlijk ook geen 1.2 betalen voor Kitsiou, iets wat ik zeer spijtig zou vinden. Hopelijk nemen de Japanners snel over en doen zij dit wel.

Ik zou trouwens alle twee de Grieken vastleggen. Niet 1 van de 2, maar alletwee, anders geen enkele. Hoe die jongens ervoor gaan als ze allebei op de rechterkant staan is on-ge-looflijk.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door weekenders »

Ik heb nog 2 tickets voor tribune Oost Blok G, rij 10, plaats 20 en 21.
Bij intresse, stuur een persoonlijk bericht.
Deze tickets heb ik gewonnen, maar daar ik een abbo heb geef ik ze weg. Online kosten deze 23Euro het stuk.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Ik zou niet twijfelen om Antunes op links te zetten en te laten starten.
Casper heeft zijn streng getrokken maar aanvallend komt hij er niet uit vind ik,
ook omdat hij meestal terug naar achter speelt wanneer hij de flank afgaat,door
daar tegen zijn voet in te spelen houd hij dikwijls de boel op in de omschakeling en lijkt
het soms op de processie van ACHTERNACH . ;)
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door toyotacorolla »

Wat er ook hierboven over De Norre word geschreven, het is de revelatie tot nog toe.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Since '54 »

De Norre heeft zeker zijn verdiensten op een voor hem ongemakkelijke positie waarvoor hij nooit opgeleid is geworden. Hij is een toekomstige fanionspeler voor de positie van rechtsback. Antunes is nu eenmaal fysisch klaar, is een uitgesproken linksback en hoort dan ook te spelen waarvoor hij aangekocht is. Dit doet niets af van de verdienste van De Norre wiens tijd voorzeker nog zal komen.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door toyotacorolla »

Correct verwoord.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door weekenders »

weekenders schreef:Ik heb nog 2 tickets voor tribune Oost Blok G, rij 10, plaats 20 en 21.
Bij intresse, stuur een persoonlijk bericht.
Deze tickets heb ik gewonnen, maar daar ik een abbo heb geef ik ze weg. Online kosten deze 23Euro het stuk.
Beste medeforumgangers, De tickets hebben een plaats gevonden. Dus onnodig om nog berichten te sturen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Brusselmans »

1 opdracht : het negatieve doelsaldo omkeren.

Dan ligt plaats 2 of 3 weer voor het oprapen als alles een beetje meezit !
Wanneer gaat Boli nog eens scoren ?
Ik dacht dat het al geleden was van op Anderlecht, toch al een tijdje geleden ondertussen (7 wedstrijden ?)! :roll:
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Ik vrees dat het voor Boli met het kopje zal moeten gebeuren ,en gezien de opstellingen van de laatste weken(al dan niet door toedoen blessures )
is er vanop de flank weinig voor doel gekomen.En deze jongen zijn voeten (benen)slaan meestal in de knoop op het moment der waarheid!
Ik wou dat ik ongelijk kreeg !!
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Plaats reactie