Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

scoormachine schreef:Nu kan je nog elke fase 1.000 keer gaan herbelijken.....weer alle beslissingen van de arbiter gaan in vraag stellen. Die man heeft voor mij een prima match gefloten. Als het met de rust 1-3:staat heb je niks te koeken. Je kwam op alle vlakken gewoon te kort. Met 1 punt mogen we meer tevreden zijn dan Eupen. Alles zat mee met de afwerking. Slecht getrapte penalty.....wereldgoal (dat je nog 100 keer mag proberen).....en een afgeweken doelpunt.
Slechte matchen kom je tegen.....en dan nog een punt pakken ....is mooi.
Maar voor weer de arbiter te analyseren....eerst eventjes onze prestatie bekijken. En die was ondermaats.

Das heel waar, en moesten wij 2-4 hebben achtergestaan en toch nog een punt pakken was dat heel anders.....
dan er op vijf min 2 weggeven.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
ronnieking
Berichten: 383
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door ronnieking »

Een wedstrijd die je nooit verdiende te winnen maar toch had moeten winnen gezien het scoreverloop. Twee doelpunten voorsprong op een paar minuten van het einde mag je inderdaad nooit meer uit handen geven.

Een doelpuntenkermis werd het dus maar dit met grote dank aan de prestaties van beide verdedigingen. Eupen speelt attractief voetbal en heeft offensief heel veel mogelijkheden maar zo lang ze zo gemakkelijk doelpunten blijven weggeven gaan ze degradatiekandidaat nummer 1 blijven.
Wat een klucht bij hen daar achteraan ! Alleen waren wij zo vriendelijk om hen op alle vlakken daarin perfect te imiteren. Wat een klucht bij ons achterin ! Alleen Teixeira krijgt een voldoende, alle anderen waren zwak tot zeer zwak (Pirard en Goutas).

Ik denk dat beide trainers zich wel voor het hoofd kunnen slaan, vier doelpunten maken en niet winnen, het is zeker niet alledaags..

Het is misschien nog erger voor Eupen want die staan allerlaatste nu... Wij staan onverhoopt vierde..en hebben vooral 14 punten meer...
Play-off 1 is een (verre, onmogelijke ?)droom... Van de vele gekwetsten kunnen we er hopelijk vlug enkele recupereren...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Jacques »

We speelden sowieso al geen goede wedstrijd, maar als je ze met 4-2 of 4-3 wint, wat altijd gemoeten had, kan je dat makkelijk met de mantel der liefde bedekken. Nu zit je met een zware domper. Toch een klap die even zal nazinderen. Je haalt een punt, maar bij mij voelt het toch als een verlies aan. We hadden een mooie zaak kunnen doen, de 2de plaats maar vooral een kloofje van 6 punten met de strijd om plaats 6 lag binnen handbereik. Echt verdienen deden we de zege sowieso niet, daarvoor speelden we te matig. Onze verdediging, die anders zo weinig weggeeft, stond op flanellen benen. Enkel Teixeira bleef overeind, de rest werd meermaals in de wind gezet. Ik blijf ook mijn twijfels hebben bij Pirard. Wel de uitstraling van een topkeeper, maar voor mij nog altijd niet de kwaliteiten. Soit, elders kon het ook (veel) beter. We kunnen niet meer wegsteken dat we door de blessurelast kwaliteit missen. Hoog tijd dat we volk recupereren.

Samengevat een dikke anticlimax gisteren. De eerste keer dit seizoen dat ik het gevoel heb dat we de punten zelf weggegooid hebben. Bij eerder puntenverlies kon je nog op de kwaliteiten van de tegenstander en/of (het gebrek aan kwaliteit van) de ref wijzen, maar voor dit puntenverlies moet je enkel naar jezelf kijken. Heel zuur.

Magere troost: dit gebeurt pas op speeldag 14.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Jack »

Onacceptabel dat je op 5min tijd nog een 4-2 voorsprong weggeeft.
Sorry, maar dat mag echt niet.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Since '54 »

Jacques schreef:We speelden sowieso al geen goede wedstrijd, maar als je ze met 4-2 of 4-3 wint, wat altijd gemoeten had, kan je dat makkelijk met de mantel der liefde bedekken. Nu zit je met een zware domper. Toch een klap die even zal nazinderen. Je haalt een punt, maar bij mij voelt het toch als een verlies aan. We hadden een mooie zaak kunnen doen, de 2de plaats maar vooral een kloofje van 6 punten met de strijd om plaats 6 lag binnen handbereik. Echt verdienen deden we de zege sowieso niet, daarvoor speelden we te matig. Onze verdediging, die anders zo weinig weggeeft, stond op flanellen benen. Enkel Teixeira bleef overeind, de rest werd meermaals in de wind gezet. Ik blijf ook mijn twijfels hebben bij Pirard. Wel de uitstraling van een topkeeper, maar voor mij nog altijd niet de kwaliteiten. Soit, elders kon het ook (veel) beter. We kunnen niet meer wegsteken dat we door de blessurelast kwaliteit missen. Hoog tijd dat we volk recupereren.

Samengevat een dikke anticlimax gisteren. De eerste keer dit seizoen dat ik het gevoel heb dat we de punten zelf weggegooid hebben. Bij eerder puntenverlies kon je nog op de kwaliteiten van de tegenstander en/of (het gebrek aan kwaliteit van) de ref wijzen, maar voor dit puntenverlies moet je enkel naar jezelf kijken. Heel zuur.

Magere troost: dit gebeurt pas op speeldag 14.
Voor 100 % mijn eigen aanvoelen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door lindoke »

Er wordt hier erg veel aangehaald wie slecht was. Ik wil toch even aanhalen dat Asamoah een fantastische wedstrijd speelde en dat bekroonde met een wereldgoal. Ik denk als je die man zijn gelukte passingspercentage moet bekijken je rond de 90% gaat uitkomen. Een enorme nuttige speler, maar zou zich nog meer moeten manifesteren als de patron.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Mikman »

lindoke schreef:Er wordt hier erg veel aangehaald wie slecht was. Ik wil toch even aanhalen dat Asamoah een fantastische wedstrijd speelde en dat bekroonde met een wereldgoal. Ik denk als je die man zijn gelukte passingspercentage moet bekijken je rond de 90% gaat uitkomen. Een enorme nuttige speler, maar zou zich nog meer moeten manifesteren als de patron.
Klopt. Ik begreep niet waarom hij niet eerder kansen kreeg dit seizoen, maar door de blessures heeft hij zijn kans gekregen én gegrepen. In tweede klasse vond ik hem al een zalige speler. Hij werd transfervrij gehaald in de dagen nadat Schoofs bij Mechelen getekend had maar als je ziet dat Mechelen 1 miljoen Euro betaalde voor Schoofs en hem de best betaalde speler uit de clubgeschiedenis maakte, dan denk ik toch dat STVV prijs/kwaliteit een betere zaak gedaan heeft.

Gisteren werd hij de eerste helft te weinig in het spel betrokken, ook wel omdat hij een stuk hoger stond dan anders. Tweede helft ging dat beter.
Of hij de patron kan worden: je hebt ook nog Charisis en in mindere mate Bezus die het spel naar zich toe trekken als ze spelen.

Ondertussen lijkt de schade in het klassement mee te vallen, we hebben dan ook niet verloren natuurlijk. We gaan de eerste seizoenshelft afsluiten op een onverhoopte PO1-positie. En er komt nog heel wat kwaliteit terug uit blessure, terwijl anderen ( Asamoah dus ) zich intussen gemanifesteerd hebben. Maar die slotminuten van gisteren blijven natuurlijk zuur, anders stond je er echt wel riant voor. We moeten nog op bezoek bij PO1-concurrenten als Gent, Genk, Standard, Charleroi, Waasland-Beveren en wie weet straks alsnog Oostende. Dus we hadden wat bonus kunnen gebruiken.
Voor het seizoen had ik "een hoge dertiger" als doel gesteld voor deze competitie, maar nu moet je voor een puntenaantal halfweg de 40 durven gaan en dan kom je automatisch meedoen voor PO1. Al is het niet echt nodig om over punten te babbelen, momenteel moeten er vooral geblesseerden gerecupereerd worden en de kwaliteit van het spel terug wat omhoog ( hoewel het tegen Moeskroen en eerste helft in Brugge zeker niet slecht was ) , dan komt de rest hopelijk wel vanzelf.

Ter vergelijking: in het seizoen onder Brepoels toen we PO1 haalden hadden we na 14 speeldagen 18 punten, 6 minder dan nu dus. We eindigden toen op een 5e plek met 42 punten.
Gebruikersavatar
Mattehh
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:14

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Mattehh »

Nog iemand die enorm gefrustreerd is door het feit dat JDR bij interview na de match het late gelijkspel weglachtte? Dat dit wel eens kan gebeuren?

Om nog maar te zwijgen hoe hij dan in de kleedkamer heeft gereageerd... :gek:
There is always a way.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Antismurf »

Mattehh schreef:Nog iemand die enorm gefrustreerd is door het feit dat JDR bij interview na de match het late gelijkspel weglachtte? Dat dit wel eens kan gebeuren?

Om nog maar te zwijgen hoe hij dan in de kleedkamer heeft gereageerd... :gek:
Het bestuur van KAS Eupen kon er anders niet mee lachen:
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~ad4c6f34/
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door enrique »

Mattehh schreef:Nog iemand die enorm gefrustreerd is door het feit dat JDR bij interview na de match het late gelijkspel weglachtte? Dat dit wel eens kan gebeuren?

Om nog maar te zwijgen hoe hij dan in de kleedkamer heeft gereageerd... :gek:
Kalm blijven
Of moeten we alles winnen?
Of misschien 10 punten voor staan op de 2e?
Het mag niet gebeuren, maar zo zijn er veel zaken
Als ze er maar iets uit leren
Ge staat 4e na bijna de helft van de competitie
Die gedachte moet overheersen
En als je na 30 matchen 7e bent, zal je het toch moeten accepteren
Dat kan trouwens ook een positieve kant hebben
Dan verkoopt de patron zijn ploeg misschien niet
In geval van PO1 wil ik het nog eens zien...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Jacques »

Mattehh schreef:Nog iemand die enorm gefrustreerd is door het feit dat JDR bij interview na de match het late gelijkspel weglachtte? Dat dit wel eens kan gebeuren?

Om nog maar te zwijgen hoe hij dan in de kleedkamer heeft gereageerd... :gek:
Ik zie niet in wat er mis is met zijn reactie na de wedstrijd.
Ik heb geen idee wat hij in de kleedkamer gezegd zou hebben, jij wel?

Condom: Stayen is geen vruchtbare grond voor Spanjaarden of (actueel) beter gezegd Catalanen. Hij mag met ex-collega en streekgenoot Marquez gaan overwinteren in Spanje.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door miel »

Ik hoop alles sinds dat JDR na de wedstrijd hard op de tafel heeft geklopt.
Op basis van de hele wedstrijd verdiend Eupen zeker een punt , misschien wel de overwinning .
Ze waren over 90 min de betere ploeg , maar dat doet niets ter zake .
NA DE 4-2 kreeg Eupen nauwelijks nog iets klaar , maar wij moesten ze zo nodig weer in het spel brengen
Goutos haast op de middellijn een opzichtige duwfout op Leye , laat hem die bal aannemen het enige wat hij kon doen was hem terug leggen .
We hebben verwittigingen genoeg gehad dat Eupen razend gevaarlijk was in en voor de rechthoek , en een vrije trap is nog altijd de kortste weg , ook Pirard had meer kunnen doen .
In de laatste seconden wil Kitsiou dan nog eens gaan uitvoetballen ipv de bal weg te keilen
Balverlies en een overtreding die alweer te vermijden was , al moet gezegd worden dat Eupen deze 2 fases op een fantastische manier heeft benut .
Ik zou er als trainer niet mee kunnen lachen , wanneer 2 gouden punten op deze manier te grabbel worden gegooid .
Hoe JDR de ploeg in bescherming nam tijdens het interview daar kan ik nog inkomen .
Maar het wordt stilaan tijd dat hij dat ook met Boli gaat doen , die jongen is echt opzoek naar zich zelf , voor welke reden dan ook
Een plaats op de bank , en hem laten invallen de laatste 20 min kan wonderen doen , want de laatste weken brengt hij ons echt niets meer bij .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door Jacques »

We hebben momenteel niemand anders op Boli zijn positie. Abrahams zonder wedstrijdritme alleen in de punt droppen lijkt me een vergiftigd geschenk, mist daar ook de body voor. In de huidige, momenteel beschikbare kern komt enkel Acolatse (misschien) in aanmerking, maar eigenlijk is dat ook niet diens positie en veel potten heeft die tot nu toe ook nog niet gebroken. Zelfs een systeem zonder diepe spits is bij afwezigheid van Botaka en met Bezus pas terug uit blessure niet zo vanzelfsprekend. Je zal gewoon nog even moeten roeien met de riemen die je hebt, zoals we dat nu al een hele tijd met redelijk succes doen. Ik heb begrip voor het minder functioneren van een aantal spelers in de huidige omstandigheden. Alleen mag de ziekenboeg nu wel stilaan eens gaan leeglopen, zodat de frisheid, fitheid en kwaliteit terug omhoog gaan.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door lindoke »

Aansluitend op de post van Jacques begin ik me ook stilaan vragen te stellen over de medische staf. De blessures van Ceballos, Gueye en Vetokele beginnen toch lang aan te slepen vind ik.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 14: STVV-KAS Eupen (zat 4/11 20u)

Bericht door tweety »

lindoke schreef:Aansluitend op de post van Jacques begin ik me ook stilaan vragen te stellen over de medische staf. De blessures van Ceballos, Gueye en Vetokele beginnen toch lang aan te slepen vind ik.
In het geval van Ceballos heeft men geprobeerd om de blessure te laten genezen door te rusten.
Blijkbaar is dat niet gelukt of gaat het niet snel genoeg.
Daarom heeft men besloten om te opereren, wat ondertusssen gebeurd is.
Buikspieren of adductoren zijn vieze blessures voor een voetballer..
Plaats reactie