Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Franz »

Je zou het bijna vergeten met de recente Japanse 'onthullingen' maar nu zaterdag wordt er opnieuw gevoetbald: om 20u op Kortrijk.
Bij STVV zijn Charisis, Bezus en Botaka opnieuw inzetbaar, en zou ook Gueye kunnen invallen.
Nog geen Vetokele, Ceballos of Kotysch. Bij het ter perse gaan van dit bericht ook nog geen verse Japanner(s).
Veel keuze dus voor JDR!
Kortrijk is aan een kwakkelseizoen bezig, ze staan nu bijna laatste. Met Glenn De Boeck zopas een nieuwe trainer ingehaald: voor hen is deze match van groot belang. In het team de rare vogels Chevalier en Kagé, voor de rest is het niet veel bijzonders.
Afgaand op de rangschikking en ook wel het geleverde spel zou STVV op Kortrijk zeker een punt moeten kunnen pakken...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Jacques »

Deze wedstrijd zullen we nog meer dan anders vooral van eigen sterkte moeten uitgaan. De Boeck kondigde immers al aan dat hij van systeem zal veranderen en opteert voor een driemansverdediging (of vijf, zo je wil).* Alle scoutingsrapporten kunnen de vuilbak in.
Een punt op Kortijk is op zich ok, maar dat domme puntenverlies tegen Eupen ligt me nog op de maag, dus als het even kan, toch graag de volle buit mee naar huis nemen.

* http://sportmagazine.knack.be/sport/voe ... 25355.html
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door lindoke »

Sorry hoor mannen, als je als 4e in de stand tegen de voorlaatste in de stand moet spelen moet je ervan uitgaan dat je daar gewoonweg gaat winnen. Een beetje ambitie tonen mag toch denk ik.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Jacques »

We vertrekken altijd voor drie punten. Helaas komen we er niet zo vaak mee thuis. ;)
Maar akkoord met je punt, ik houd alleen een slag om de arm o.w.v. de trainerswissel.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Brusselmans »

Ik vind winst imperatief met het oog op de klassering !
Anders zitten we in de probblems !
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door STimVV »

Geen plaats in de selectie voor Kitsiou en Charisis. Vreemd...
De Roeck zegt dat Charisis geen 100% is. Vreemd want hij traint al 2 weken gewoon mee met de groep en speelde ook mee in die oefenmatch. En Kitsiou is ook gewoon fit.
We hebben 4 backs waarvan er 1 moest afvallen. En dat is dus Kitsiou... (Antunes, DeNorre, Kitsiou, Dussaut)
Ik concludeer dat anderen beter hebben getraind de laatste 2 weken en dus de voorkeur krijgen. Op zich is die concurrentie top, maar van mij zouden Kitsiou en Charisis toch altijd de voorkeur krijgen op Dussaut en Bourard. (die wél in de kern zitten) Het veld van Kortrijk zal er zoals gewoonlijk weer zwaar bij liggen waardoor het gevechtsvoetbal zal worden. Dan konden we de 2 grieken wel goed gebruiken schat ik.
Ik verwacht onderstaande, met DeNorre misschien wel voor het eerst op de rechtsbackpositie.

-----------------------Pirard-------------------
--DeNorre---Teixeira---Goutas----Antunes--
-------------Asamoah---De Petter-------------
--Legear-----------DeSart-----------Botaka--
------------------------Boli----------------------

Bank: Steppe, Dussaut, Ayala, Bezus, Abrahams, Acolatse, Gueye, Bourard.

Al is de kans reëel dat Botaka op de bank start, want die traint nog maar enkele dagen weer mee, en dat Bezus of Acolatse in zijn plaats starten.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Brusselmans schreef:Ik vind winst imperatief met het oog op de klassering !
Anders zitten we in de probblems !
Waarom ?
Onze huurbaas hoopt op play off 1.
Wat zeggen onze nieuwe bazen ?
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Brusselmans »

Hallo-Tokyo schreef:
Brusselmans schreef:Ik vind winst imperatief met het oog op de klassering !
Anders zitten we in de probblems !
Waarom ?
Onze huurbaas hoopt op play off 1.
Wat zeggen onze nieuwe bazen ?
Beloven met veel bombarie, en het dan afbollen !
Ja, zo kennen we hem wel ondertussen, tis nie de eerste keer :vomit:
Mijn onderschrift is ook niet meer relevant nu ...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door voetballiefhebber »

Ik begrijp ook niet waarom die Bourard in de selectie zit. Tegen Eupen deed hij 10 minuten mee en in die tijd verloor hij alle duels en slikte je nog 2 doelpunten omdat ze op het middenveld geen bal meer bij konden houden. Charisis en Kitsiou zijn krijgers. Ook de afwezigheid van Kotysch wordt zwaar onderschat. Twee keer 4 tegendoelpunten. In Brugge is dat nog begrijpelijk, maar thuis tegen Eupen allerminst.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Jacques »

Hallo-Tokyo schreef:
Brusselmans schreef:Ik vind winst imperatief met het oog op de klassering !
Anders zitten we in de probblems !
Waarom ?
Onze huurbaas hoopt op play off 1.
Wat zeggen onze nieuwe bazen ?
Voor 20% zeggen ze dat ze ook voor PO1 gaan. Voor de overige 80% doen ze pas op 1 december een uitspraak. ;)
Overdrijven is een kunst
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Henkie-1984 »

Perbet, da hadden we wel kunnen verwachten, nog niet gescoord dit seizoen dus natuurlijk tegen STVV... zo voorspelbaar!
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Sacruzsa »

zijn weer zwak bezig
Graag ne central verdediger bij want die goutas is toch maar zwak hoor
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Dirk
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:43

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Dirk »

Henkie-1984 schreef:Perbet, da hadden we wel kunnen verwachten, nog niet gescoord dit seizoen dus natuurlijk tegen STVV... zo voorspelbaar!
Met een vliegenvanger in de goal is het altijd iets makkelijker natuurlijk
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door lindoke »

STVV zeer zeer zwak. Verdiend 1-0 achter. KVK veel agressiever en mogen van de ref op het randje spelen. Dat zouden die van ons ook beter doen. Een beetje meer smeerlapke zijn. En dan die dekselse Perbet. Hoe dikwijls heeft die al met verschillende clubs tegen ons gescoord? Niet normaal!!!
Laatst gewijzigd door lindoke op 18 nov 2017, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door smol »

Wat is me dit voor een zwakke bedoening ... van beide kanten weliswaar. Je zou zowaar denken dat hier 2 degradatie kandidaten tegen elkaar zitten te spelen.
Acolatse wat zou die ocharme bij Brugge gaan doen ? De Sart, ook al ben ik fan van hem, onbestaande vandaag. Boli, bevestigd zijn zwakke vorm van de laatste weken. Goutas, die mag de veters van Kotysch nog niet binden ... en iedere bal op doel bij ons is een gevaar met Pirard in doel. De enige die wat probeert te doen is Asamoah.
Ik weet niet wat De Roeck bezielde om de Charis en Kitsiou niet te laten spelen, maar de beleving en inzet van onze Grieken wordt toch gemist op dit moment.
Plaats reactie