Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Geel-Blauw »

Even mijn mening over die strafschop...
Tegen Eupen zat bijna iedereen in de tribunes te smeken dat Boli hem niet ging nemen. Na zijn misser moest volgens velen een meer ervaren speler zoals Legear onze strafschoppen nemen. En nu Legear hem neemt is het weer niet goed voor sommige.
Ja, de strafschop van Legear was ontzettend zwak maar strafschoppen kunnen nu eenmaal gemist worden, deal with it.
Als ze het echt niet konden, zag De Roeck dat wel op training en zouden ze ook niet als eersten op het lijstje staan.
Nie zievere, speile!
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Positivo »

Ik ben een supporter van Bezus.
Dus ook bevooroordeeld.
En was die nu niet bepalend in die onderlinge partij ?
Met 3 assists ?
Is er een verklaring voor het feit dat hij nauwelijks speelgelegenheid krijgt ?
Hebben de “trainingwatchers” daar zicht op ?
Toont de man zich onvoldoende ?
Jdr moet toch zijn redenen hebben ?!
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door omeloe »

Since '54 schreef:
Oscar schreef:Is het eerste doelpunt van Kortrijk geen buitenspel ?
Bij de pas vanuit het middenveld richting Perbet staat hij duidelijk (een halve meter) achter onze
verdediging.Goutas probeert de bal te ontzetten maar legt de bal mooi klaar voor Perbet.
Ben ik nu verkeerd dat dit buitenspel is in de eerste fase van die pas of heft Goutas in tweede instantie
dit buitenspel op.
Heb ik ook meteen gezegd, na de eerste herhaling van die fase!
Ik dacht ook direct aan buitenspel !
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Mikman schreef:Te weinig kwaliteit, te weinig mentaliteit, te weinig goeie coaching. Ik heb De Roeck al eens geroemd omwille van zijn rust bij een nederlaag, maar het zou véél beter zijn moest hij door betere en meteen ook logischer tactische ingrepen proberen om niét te verliezen, en liefst nog te winnen. Net zoals tegen Eupen ( de inbreng van Brouard ) had hij gisteren een deel van de verantwoordelijkheid in de nederlaag. Vanaf het begin ging het niet goed.

Acolatste in de basis? Hoe moet Abrahams zich daar trouwens bij voelen?
Dussaut op een offensieve positie laten invallen terwijl je Bezus, Abrahams en Gueye op de bank hebt? Wat ziet JDR in Dussaut wat niemand anders ziet?
De Grieken waren niet fit genoeg om in de kern te zitten maar Gueye wel dan? En waarom hem dan pas zo laat opgooien?
Het is leuk om een kwalitatief brede kern te hebben, maar als je de nummer 18 en 19 uit je kern gebruikt, de Dussaut's en de Bourard's zeg maar, terwijl er betere spelers voorhanden zijn helpt zo'n brede kern niet veel natuurlijk.

Sinds Kotysch out is, 9 tegengoals in goed 225 minuten. Op verplaatsing nog veel te vaak een even zielloze vertoning als vorig seizoen. Zonder de Grieken ben je gewoon niet competitief in de uitmatchen. Wou je meedoen voor PO1, had je minstens 7 op 9 moeten halen tegen Eupen, Kortrijk en Lokeren ( vorig seizoen 9 op 9). Nu wordt het zo goed als ondoenbaar om ploegen als Gent, Genk, Zulte-Waregem lang achter je te houden. Maar vooral de kwaliteit moet beter. Als je het niveau van gisteren haalt, moet je niet meer praten over PO1.
Zoals ik eerder al zei vrees ik dat de vrije val ingezet is .....ook snap ik niet dat hij Acolatse brengt ,laat staan ermee start!!!
Zonder de Grieken valt er 50% winnaarsmentaliteit weg ,en de resem doelpunten die je binnenkrijgt komt door het feit dat de ondergewardeerde
Kotysch er niet bij loopt .Wat Abrahams betreft: na zijn prestaties vorig jaar in een zwalpende ploeg verdient hij veeel beter. Bovendien is hij op Brugge heel goed ingevallen in een ploeg die het op dat moment al had opgegeven.
Neen ,onze trainer is (tot op vandaag) geen tactische hoogvlieger en heeft enkel matchen geteerd op de basis die er was !!! :stvv:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Jebus4life »

Vouch schreef:Naar een stugge ploeg als Kortrijk, op een modderveld tot en met en dan laat je je 2 krijgers thuis... Nja... Soms is teveel keuze ook niet goed, heb ik zo de indruk. YF maakte in zijn eerste (en in mindere mate zijn tweede) seizoen ook veel tactische fouten omdat hij té speciaal wou doen en het allemaal wat té ver ging zoeken, ik denk dat De Roeck een beetje in hetzelfde bedje ziek is op de moment.

Soit, misschien als uitsmijter, vroeger verloren we punten omdat we niet beter konden, nu omdat het onze eigen fout is. Een heel verschil, maar toch hetzelfde.
Feit is dat, als je écht die PO I wil halen, je geen 7 doelpunten mag slikken tegen Eupen en Kortrijk. Er is nog hélemaal geen man over boord, we zitten met 24 punten uit de eerste speelronde perfect op koers. Maar dan moet er wel liefst gewonnen worden volgende zaterdag tegen Lokeren, want éénmaal uit de top 6 is de déclic er misschien helemaal.
Mijn allereerste gedacht nog voor de wedstrijd begon.

Akkoord dat Kitsiou zeker niet vrijuit gaat bij de 4-4 vorige wedstrijd; maar onze 2 Grieken hebben een grotere winnaarsmentaliteit dan die 11 van gisteren bij elkaar opgeteld. Je speelt tegen een ploeg die onderaan staat, op een heel slecht veld, dan krijg je gewoon een wedstrijd vechtvoetbal en heb je zoals je zelf zegt die 2 krijgers gewoon nodig.

Maarja, JDR wou onze toppers Dussaut & Acolatse nog wat speeltijd gunnen :zot:
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door STimVV »

Als het van mij af hing zaten Dussaut en Acolatse zelfs niet meer op de bank komende match.
Dussaut: zowel DeNorre, Kitsou als Antunes zijn beter zijn als back. En voor de positie op het middenveld waar DeRoeck hem de laatste weken gebruikt zijn Bezus, Abrahams, Charisis, Botaka en Legear beter. Keuze genoeg.
Idem in doel.
Als je een keeper hebt die de ballen de laatste weken wel érg makkelijk laat binnenvliegen, nooit de ploeg eens recht kan houden zoals bijvb Dutoit dat wél deed. Dan kan je u niet permitteren om een keeper met de kwaliteiten en ervaring als Steppe nog langer op de bank te laten zitten...
Ook De Sart brengt u veel te weinig bij. Ik vind ook nog altijd dat hij geen nr.10 is.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Tamas »

STimVV schreef:Als het van mij af hing zaten Dussaut en Acolatse zelfs niet meer op de bank komende match.
Dussaut: zowel DeNorre, Kitsou als Antunes zijn beter zijn als back. En voor de positie op het middenveld waar DeRoeck hem de laatste weken gebruikt zijn Bezus, Abrahams, Charisis, Botaka en Legear beter. Keuze genoeg.
Idem in doel.
Als je een keeper hebt die de ballen de laatste weken wel érg makkelijk laat binnenvliegen, nooit de ploeg eens recht kan houden zoals bijvb Dutoit dat wél deed. Dan kan je u niet permitteren om een keeper met de kwaliteiten en ervaring als Steppe nog langer op de bank te laten zitten...
Ook De Sart brengt u veel te weinig bij. Ik vind ook nog altijd dat hij geen nr.10 is.

Heel juiste analyse en als je daarbij nog het ontbreken van de twee Griekse aanjagers optelt is de reden van dit "onnodige" verlies meteen duidelijk.
Het is niet omdat Brugge Acolatse gekocht heeft dat hij een versterking is voor ons !
Volkomen gelijk wat Dussaut betreft, als iedereen fit is kan die eigenlijk onmogelijk in de ploeg staan.
Een keeper die op 3 matchen 11 doelpunten slikt is niet goed bezig en loopt niet over van vertrouwen, als je dan een waardige vervanger hebt lijkt het me inderdaad meer dan aangewezen deze te brengen.
De Sart is heel goed aan het seizoen begonnen met zeer verdienstelijke matchen maar sinds zijn oproeping voor de nationale beloften is het heel wat minder. Volgens mij loopt die sindsdien wat naast zijn schoenen en denkt dat het voldoende is om maar wat rond te huppelen op het veld, zijn twee (gelukkige) doelpunten tegen Eupen strooien daarbij nog wat extra zand in de ogen. Enkele weken ernaast zetten, anderen (Bezus-Abrahams) de kans geven en hem laten vechten voor zijn plaats is volgens mij de enige oplossing. Daarbij vraag ik mij, net zoals zovelen, toch echt wel af waarom Kurt Abrahams geen kans krijgt ? Hij of Bezus hadden zaterdag moeten invallen ipv Dussaut !!!
En waarom nooit 2 wissels bij aanvang van de 2de helft, als ze op 45 minuten al niks hebben laten zien zal het toch niet drastisch veranderen. Nu mogen ze 80 min. aanmodderen en dan zouden hun vervangers in 10 min. de hele match moeten doen kantelen. Eén wissel achter de hand houden voor een eventuele kwetsuur leek me in deze situatie toch genoeg.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door BoemBoem »

toyotacorolla schreef:Als de Japanners al maar geen spijt hebben van de overname.

Wanneer je een nieuwe baas krijgt, lijkt het me toch als speler je in de kijker te spelen, wat zaterdag helemaal niet aan de orde was.
Heb gehoord dat het een stunt van RD was..
Japanners willen opnieuw verkopen door het verlies en RD gaat het veel goedkoper terugkopen dan hij het verkocht heeft :lol: :lol: :lol: ..

Tot hier toe stelt een trainer zijn ploeg op..
Niet een voorzitter aan de andere kant van de wereld. (normaal gezien)
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie