Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Mikman »

Te weinig kwaliteit, te weinig mentaliteit, te weinig goeie coaching. Ik heb De Roeck al eens geroemd omwille van zijn rust bij een nederlaag, maar het zou véél beter zijn moest hij door betere en meteen ook logischer tactische ingrepen proberen om niét te verliezen, en liefst nog te winnen. Net zoals tegen Eupen ( de inbreng van Brouard ) had hij gisteren een deel van de verantwoordelijkheid in de nederlaag. Vanaf het begin ging het niet goed.

Acolatste in de basis? Hoe moet Abrahams zich daar trouwens bij voelen?
Dussaut op een offensieve positie laten invallen terwijl je Bezus, Abrahams en Gueye op de bank hebt? Wat ziet JDR in Dussaut wat niemand anders ziet?
De Grieken waren niet fit genoeg om in de kern te zitten maar Gueye wel dan? En waarom hem dan pas zo laat opgooien?
Het is leuk om een kwalitatief brede kern te hebben, maar als je de nummer 18 en 19 uit je kern gebruikt, de Dussaut's en de Bourard's zeg maar, terwijl er betere spelers voorhanden zijn helpt zo'n brede kern niet veel natuurlijk.

Sinds Kotysch out is, 9 tegengoals in goed 225 minuten. Op verplaatsing nog veel te vaak een even zielloze vertoning als vorig seizoen. Zonder de Grieken ben je gewoon niet competitief in de uitmatchen. Wou je meedoen voor PO1, had je minstens 7 op 9 moeten halen tegen Eupen, Kortrijk en Lokeren ( vorig seizoen 9 op 9). Nu wordt het zo goed als ondoenbaar om ploegen als Gent, Genk, Zulte-Waregem lang achter je te houden. Maar vooral de kwaliteit moet beter. Als je het niveau van gisteren haalt, moet je niet meer praten over PO1.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door smol »

Mikman schreef:Te weinig kwaliteit, te weinig mentaliteit, te weinig goeie coaching. Ik heb De Roeck al eens geroemd omwille van zijn rust bij een nederlaag, maar het zou véél beter zijn moest hij door betere en meteen ook logischer tactische ingrepen proberen om niét te verliezen, en liefst nog te winnen. Net zoals tegen Eupen ( de inbreng van Brouard ) had hij gisteren een deel van de verantwoordelijkheid in de nederlaag. Vanaf het begin ging het niet goed.

Acolatste in de basis? Hoe moet Abrahams zich daar trouwens bij voelen?
Dussaut op een offensieve positie laten invallen terwijl je Bezus, Abrahams en Gueye op de bank hebt? Wat ziet JDR in Dussaut wat niemand anders ziet?
De Grieken waren niet fit genoeg om in de kern te zitten maar Gueye wel dan? En waarom hem dan pas zo laat opgooien?
Het is leuk om een kwalitatief brede kern te hebben, maar als je de nummer 18 en 19 uit je kern gebruikt, de Dussaut's en de Bourard's zeg maar, terwijl er betere spelers voorhanden zijn helpt zo'n brede kern niet veel natuurlijk.

Sinds Kotysch out is, 9 tegengoals in goed 225 minuten. Op verplaatsing nog veel te vaak een even zielloze vertoning als vorig seizoen. Zonder de Grieken ben je gewoon niet competitief in de uitmatchen. Wou je meedoen voor PO1, had je minstens 7 op 9 moeten halen tegen Eupen, Kortrijk en Lokeren ( vorig seizoen 9 op 9). Nu wordt het zo goed als ondoenbaar om ploegen als Gent, Genk, Zulte-Waregem lang achter je te houden. Maar vooral de kwaliteit moet beter. Als je het niveau van gisteren haalt, moet je niet meer praten over PO1.
Ook de analyse van JDR na de wedstrijd is om van te :vomit: ... hij kan zijn spelers niks verwijten. Ja man, die jongen ziet toch sommige zaken alleen zenne. Ik heb alleszins weinig inzet en beleving gemerkt bij onze mannen.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door toyotacorolla »

Een middenveld hebben we niet.
Steeds die lange bal naar voor, die dan bij de tegenstrever beland.
Pirard die de defensie niet stuurt enz........'
Ze wanen zich al stuk voor stuk vedetten??????
ronnieking
Berichten: 384
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door ronnieking »

Dit was helemaal niet goed.... Het begin van de match liet al niet veel goeds vermoeden.... Kortrijk was ook allesbehalve imponerend maar toonde toch meer wil en inzet... Als je ze dan nog op een schoteltje de 1-0 aanbiedt net voor de rust geef je ze je nog een extra steuntje in de rug natuurlijk... er was tot toen nog niets gebeurd buiten enkele hoekschoppen waar ze ook niets mee deden... 0-0 had het moeten staan na een schabouwelijke eerste helft.
In de tweede helft heb je dan (noodgedwongen) toch wat meer drang naar voren maar uitgespeelde kansen ? Nauwelijks of niet... nee, bij de eerste aanval van Kortrijk is het (veel te gemakkelijk- veel te slap verdedigd ) 2-0. Boeken toe denk je dan, tot een licht toegekende strafschop je terug in de match kan brengen. Legaer trapt die binnen bereik van Kaminski en weg kans... toch een bemerking hier, de strafschop had opnieuw moeten getrapt worden, Kaminski was te vlug van zijn lijn... maar welke scheidsrechter doet dat? Weinige... Spijtig voor Legaer, hij was één van de weinigen die ik weinig verwijt, ondanks de gemiste penalty en de vele keren buitenspel... wil en inzet waren er bij hem wel.. Enfin, tegen 10 man gaan de kopjes nog wat meer naar omlaag en slik je weer een veel te gemakkelijk derde tegendoelpunt.

Alles wat tussen de palen komt de laatste 2 matchen gaat er in. Wordt het niet eens hoog tijd Steppe zijn kans te geven ? De afwezigheid van Kotysch achteraan is een ramp (met hem erbij in 12 matchen nauwelijks 12 tegendoelpunten, nu in nog geen 3 matchen verder mag je er 11 bijtellen... Goutas is inderdaad niet het beste alternatief voor Sacha, die ongetwijfeld aan zijn beste seizoen voor STVV bezig was...(met dank aan de niet eens bestrafte Wesley van Brugge....), Anthunes moet mij ook nog overtuigen op links en De Norre op rechts trekt zijn plan maar is op die plaats een noodoplossing... Duchatelet of Marieke zijn nog 14 dagen voorzitter... Is het niet imperatief (Brusselmans- mooi woord) dat ze de trainersstaf nog eens bijeenroepen, net zoals verleden jaar na de match tegen Eupen, om te zeggen dat er veel te veel tegendoelpunten worden geslikt en dat alles moet beginnen met goed georganiseerd spelen ? Tegen de 2 laatsten 7 tegendoelpunten, het stemt op zijn minst toch tot serieus nadenken over de posities van bepaalde spelers. In de verdediging van gisteren is Teixeira voor mij de enige vaste waarde in ieder geval...

Terug naar Kortrijk... het wordt uiteindelijk nog 3-2.. een verder onzichtbare Boli en Teixeira zorgen daar voor.. het is een doekje voor het bloeden en kan de onvoldoende van verscheidene spelers niet wegwissen... in het middenveld begon Asamoah nog verdienstelijk maar deemsterde daarna weer even gauw weer weg, De Sart is helemaal niet meer die aanjager van het competitiebegin... De Petter is een waterdrager en valt ook veel minder op als de anderen in zijn omgeving het moeilijker hebben... Legaer was de beste Truienaar gisteren, Acolatse de slechtste, zat helemaal niet in de match en terecht vervangen bij de rust, Dussaut was iets beter, wat niet moeilijk was, maar meer dan een 5 op 10 zat er bij hem toch ook niet in. Voor Boli heb ik zelfs dat cijfer niet over... eerst zou ik een 3 geven, voor zijn enige goede inspanning bij de tegengoal één puntje meer..

Nee, er moeten heel wat spelers eens voor de spiegel gaan staan en ook als de trainer zegt dat hij tevreden is over de tweede helft, heb ik daar zo mijn bedenkingen bij... Ik hoop alleen maar dat hij zijn spelers in bescherming wil nemen en niet echt meent wat hij zegt...

Ik kan moeilijk de fitheid van bepaalde spelers inschatten maar als onze 2 andere Grieken speelklaar zijn hebben die altijd een vaste plaats in het elftal... aan wil en inzet zal het dan in ieder geval toch niet ontbreken dan... Hopelijk kunnen of Gueye of Vetokele ons vooraan nog iets bijbrengen....Boli is inderdaad aan een beetje bezinning toe op de bank....En waarom de kwieke Abrahams niet eens een serieuze kans krijgt is me ook een raadsel...

Om het toch met een positieve noot af te sluiten, we staan halfweg knap vierde... een plaats waar zogenaamde certitudes van play-off 1 alleen maar kunnen van dromen op dit moment. Brugge, Anderlecht en reken daar vanaf nu Charleroi ook maar bij, gaan tot de eerste 6 behoren. Dan resten er nog 3 plaatsen. Het gaat knokken worden voor Waregem, Genk, Standard, Gent en andere Couckes.. Het is mooi dat wij, net zoals Antwerp en Beveren trouwens, het deze ploegen nog moeilijker maakt.. Voor al deze ploegen zou het een ramp zijn (voor de één al wat meer dan de andere) niet tot de eerste 6 te behoren... Alleen zouden we het hen zo lang mogelijk moeilijk moeten kunnen maken en laat dat nu net in grote vraag gesteld worden na de prestaties en resultaten van de laatste 3 matchen...Hopelijk is het maar een dipje en kunnen we tegen Lokeren al het één het ander recht zetten....
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door the fan »

Mooie post maar ik durf er alles op verwedden dat je na het seizoen weer op je vertrouwde 12-13de plaats staat!
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Vouch »

Naar een stugge ploeg als Kortrijk, op een modderveld tot en met en dan laat je je 2 krijgers thuis... Nja... Soms is teveel keuze ook niet goed, heb ik zo de indruk. YF maakte in zijn eerste (en in mindere mate zijn tweede) seizoen ook veel tactische fouten omdat hij té speciaal wou doen en het allemaal wat té ver ging zoeken, ik denk dat De Roeck een beetje in hetzelfde bedje ziek is op de moment.

Soit, misschien als uitsmijter, vroeger verloren we punten omdat we niet beter konden, nu omdat het onze eigen fout is. Een heel verschil, maar toch hetzelfde.
Feit is dat, als je écht die PO I wil halen, je geen 7 doelpunten mag slikken tegen Eupen en Kortrijk. Er is nog hélemaal geen man over boord, we zitten met 24 punten uit de eerste speelronde perfect op koers. Maar dan moet er wel liefst gewonnen worden volgende zaterdag tegen Lokeren, want éénmaal uit de top 6 is de déclic er misschien helemaal.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door bert1924 »

Wat velen hier niet vermelden is dat Kortrijk het mechelen-systeem toegepast heeft.
DWZ elke aanval van de tegenpartij in de kiem smoren door een foutief ingrijpen.Boli werd mijns inziens veel te hard en onbestraft aangepakt.
De scheids had reeds drie maal geel moeten trekken vooralleer de eerste gele kaart viel.Probeer dan maar eens te voetballen.
Dit was hetzelfde systeem dat Zulte ,Altwerp,Mechelen en charleroi toegepast hebben.Als men dan ziet voor welke onbenulligheden STVV spelers geel krijgen,,,, ????? Zelfs voor Legear die een gele kaart kreeg voor een fout op hem.(zogezegde schwalbe)
Ik wil hier de spelers niet goed praten en ook de trainer niet. Wat in gods naam heeft Abrahams de trainer misdaan???
BTW: Een speler neerhalen of neertrekken zonder inzicht de bal te spelen : IS GEEL!!!!!
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door toyotacorolla »

Ik vermoed dat stvv over zijn hoogtepunt heen is, gaan we nog veel punten sprokkelen? Ik vrees ervoor.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door STVV-fan »

toyotacorolla schreef:Ik vermoed dat stvv over zijn hoogtepunt heen is, gaan we nog veel punten sprokkelen? Ik vrees ervoor.
Als we nu eens met de sterkste ploeg mochten spelen.... Dat is pas voor na de winterstop en dan zijn het nog maar 9 matchen....
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Jones »

Acolatse moet blijkbaar aan speelminuten komen van Club Brugge. Boli is al weken zwak.
Waarom niet zonder diepe spits maar met Botaka en Bezus en Legaer ?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door lindoke »

smol schreef: Ook de analyse van JDR na de wedstrijd is om van te :vomit: ... hij kan zijn spelers niks verwijten. Ja man, die jongen ziet toch sommige zaken alleen zenne. Ik heb alleszins weinig inzet en beleving gemerkt bij onze mannen.
DAT is hetgeen ons nog het meest moet verontrusten. Dat hij het niet ziet of niet wil zien! Je kan je spelers in bescherming nemen als trainer maar het zou niet de eerste trainer zijn die op die manier de laan wordt uitgestuurd omdat hij zijn spelers te veel en te dikwijls uit de wind zet. Zeggen waar het op staat. Ook publiekelijk en binnenskamers eens serieus met de vuist op tafel slaan. Er zijn nu eenmaal spelers die spijtig genoeg een harde hand nodig hebben om naar behoren te presteren.

Als je in die omstandigheden mag overnemen zoals hij dat kunnen doen heeft mag je jezelf heel gelukkig prijzen. De meeste trainers mogen overnemen als het kalf al voor 3/4 verdronken is.

In ieder geval moet hij mij nog altijd overtuigen van zijn tactische kwaliteiten. En ja, we zitten met een aantal geblesseerden en ja, dat kan hij eventueel als excuus inroepen. Maar hoe fout het nu loopt sinds Brugge is niet meer normaal en kan niet alleen van Kotysch afhangen. Het is in zulke omstandigheden dat echt goeie trainers opstaan en oplossingen vinden en toch nog punten blijven sprokkelen. Desnoods met onaantrekkelijk voetbal.

Indien we echt kwaliteit te kort komen dan kan hij dat laten blijken door ten eerste voor de hand liggende beslissingen te nemen. Lukt het dan nog niet dan zal iedereen die iets van voetbal kent dat begrijpen en hem dat niet kwalijk nemen. Dan is de enige oplossing te versterken tijdens de winter mercato. Maar dat moet JDR nu eerst aantonen. Ik heb zelf ook soms de neiging om te zeggen dat er te weinig kwaliteit in deze groep zit maar dat kunnen we eigenlijk pas toegeven als JDR eens andere en meer voor de hand liggende oplossingen probeert.

Hopelijk begint hij dat ook stilaan te snappen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Oscar »

Is het eerste doelpunt van Kortrijk geen buitenspel ?
Bij de pas vanuit het middenveld richting Perbet staat hij duidelijk (een halve meter) achter onze
verdediging.Goutas probeert de bal te ontzetten maar legt de bal mooi klaar voor Perbet.
Ben ik nu verkeerd dat dit buitenspel is in de eerste fase van die pas of heft Goutas in tweede instantie
dit buitenspel op.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Since '54 »

Oscar schreef:Is het eerste doelpunt van Kortrijk geen buitenspel ?
Bij de pas vanuit het middenveld richting Perbet staat hij duidelijk (een halve meter) achter onze
verdediging.Goutas probeert de bal te ontzetten maar legt de bal mooi klaar voor Perbet.
Ben ik nu verkeerd dat dit buitenspel is in de eerste fase van die pas of heft Goutas in tweede instantie
dit buitenspel op.
Heb ik ook meteen gezegd, na de eerste herhaling van die fase!
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door toyotacorolla »

Als de Japanners al maar geen spijt hebben van de overname.

Wanneer je een nieuwe baas krijgt, lijkt het me toch als speler je in de kijker te spelen, wat zaterdag helemaal niet aan de orde was.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Wat een reacties.
De Japanners spijt na nederlaag 3-2.
Hier lees je iets .....
Plaats reactie