Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Jacques »

11 tegendoelpunten in 3 matchen en 1/6 tegen Eupen en Kortrijk is dik onvoldoende en je moet er enkel voor naar uzelf kijken. Je krijgt zelfs een penalty en uitsluiting cadeau vandaag. Pirard, Goutas, Acolatse, Dussaut, Antunes,... zwaar gebuisd vandaag. Idem voor de coach. Geen Kitsiou of Charissis in een match vol vechtvoetbal op een half patattenveld, Dussaut die niets bracht, Gueye te laat gebracht. Er mogen er een heel pak eens voor de spiegel gaan staan.
Samengevat: het trok op gene zak, daar veranderen de 2 late doelpunten niks aan. Serieus herbronnen, tegen Lokeren moet het een heel pak beter.
Laatst gewijzigd door Jacques op 19 nov 2017, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Tompie »

Zelfs in onze uitstekende periode, heb ik hier regelmatig aangehaald dat De Roeck mij nog moest overtuigen.

Zo bracht hij bijvoorbeeld in de wedstrijd tegen Genk Bezus en Dussaut, die twee spelers scoorden niet veel later en dan ben je als trainer natuurlijk mee de held. Toch had het toen ook al heel anders kunnen uitdraaien. Meteen na de inbreng van Bezus merkte je toen ook al dat Genk beter in de wedstrijd kwam en we ons middenveld geleidelijk aan uit handen gaven. Maar toen scoorde Bezus net op het ideale moment de 1-0 en de rest is geschiedenis.

In Antwerp wisselt hij Boli bij een voorsprong. Daarna hebben we geen aanspeelpunt meer en komen we niet meer onder de Antwerpse druk uit. Antwerp maakt de gelijkmaker en we mogen nog blij zijn met een puntje. Maar ook hier, een punt op de Bosuil is achteraf bekeken prima.

Ondertussen blijven de punten echter ook achterwege en zijn zijn selecties/opstellingen/wissels toch minstens voer voor discussie. Waarom Abrahams nooit een kans krijgt is mij een raadsel... Zeker als je Acolatse 45 minuten ziet worstelen met zijn eigen benen.

Niet dat De Roeck nu de cruciale pion is waarom het plots minder draait. Dat zou wat gemakkelijk zijn. De blessure van Kotysch (wat wordt die door sommigen enorm onderschat) is bijvoorbeeld een andere reden. Die Goutas (ik heb het hier al meermaals gezegd) is echt een zwakke schakel. Vandaag speelde hij dan niet eens zijn slechtste wedstrijd, tot hij dan bij de 1-0 in de fout gaat. Ook Pirard is misschien wel eens toe aan bezinning. De jongste weken gaat zowat alles wat tussen de palen komt binnen. Geen grote flaters, maar toch ook met een aantal doelpunten die echt wel houdbaar leken. 4 tegen Brugge, 4 tegen Eupen, 3 in Kortrijk, dat zijn gewoon veel te veel tegendoelpunten.

Iets meer grinta, zeker op verplaatsing, mag ook wel. Als je ziet hoe Kortrijk tot op en soms over het randje speelde en wij daar toch veel te weinig tegenover stelden...

Neen, er is heel wat werk aan de winkel. Zowel voor de spelers als de coach. Winst thuis tegen Lokeren is nu een must.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Louis XIV »

Wat naam betreft weinig verschil tss beide trainers, het verschil in ervaring en tactisch inzicht des te groter...
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: RE: Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Henkie-1984 »

Tompie schreef:Zelfs in onze uitstekende periode, heb ik hier regelmatig aangehaald dat De Roeck mij nog moest overtuigen.

Zo bracht hij bijvoorbeeld in de wedstrijd tegen Genk Bezus en Dussaut, die twee spelers scoorden niet veel later en dan ben je als trainer natuurlijk mee de held. Toch had het toen ook al heel anders kunnen uitdraaien. Meteen na de inbreng van Bezus merkte je toen ook al dat Genk beter in de wedstrijd kwam en we ons middenveld geleidelijk aan uit handen gaven. Maar toen scoorde Bezus net op het ideale moment de 1-0 en de rest is geschiedenis.

In Antwerp wisselt hij Boli bij een voorsprong. Daarna hebben we geen aanspeelpunt meer en komen we niet meer onder de Antwerpse druk uit. Antwerp maakt de gelijkmaker en we mogen nog blij zijn met een puntje. Maar ook hier, een punt op de Bosuil is achteraf bekeken prima.

Ondertussen blijven de punten echter ook achterwege en zijn zijn selecties/opstellingen/wissels toch minstens voer voor discussie. Waarom Abrahams nooit een kans krijgt is mij een raadsel... Zeker als je Acolatse 45 minuten ziet worstelen met zijn eigen benen.

Niet dat De Roeck nu de cruciale pion is waarom het plots minder draait. Dat zou wat gemakkelijk zijn. De blessure van Kotysch (wat wordt die door sommigen enorm onderschat) is bijvoorbeeld een andere reden. Die Goutas (ik heb het hier al meermaals gezegd) is echt een zwakke schakel. Vandaag speelde hij dan niet eens zijn slechtste wedstrijd, tot hij dan bij de 1-0 in de fout gaat. Ook Pirard is misschien wel eens toe aan bezinning. De jongste weken gaat zowat alles wat tussen de palen komt binnen. Geen grote flaters, maar toch ook met een aantal doelpunten die echt wel houdbaar leken. 4 tegen Brugge, 4 tegen Eupen, 3 in Kortrijk, dat zijn gewoon veel te veel tegendoelpunten.

Iets meer grinta, zeker op verplaatsing, mag ook wel. Als je ziet hoe Kortrijk tot op en soms over het randje speelde en wij daar toch veel te weinig tegenover stelden...

Neen, er is heel wat werk aan de winkel. Zowel voor de spelers als de coach. Winst thuis tegen Lokeren is nu een must.
Volledig mee eens.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door scoormachine »

Opeens word alles weer in vraag gesteld....trainer niet meer ok....spelers zijn niet goed genoeg meer....terwijl het een paar weken geleden alles TOP was.......je staat nog altijd bovenaan omdat andere ploegen die er moeten staan een slechte start hebben genomen of omdzt ze het laten afweten. We hebben een ploeg die niet mag degraderen maar ook geen Po1 is.....dus ....geniet dit seizoen van een rustig jaartje met ups and downs.....
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Henkie-1984 »

Het valt me wel op dat veel mensen het eens zijn met twijfelachtige beslissingen van De Roeck, dan moet er wel veel waarheid inzitten...
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door scoormachine »

Henkie-1984 schreef:Het valt me wel op dat veel mensen het eens zijn met twijfelachtige beslissingen dvan Dee e Roeck, dan moet er wel veel waarheid inzitten...
Als je verliest.....zoek je altijd redenen.....en meestal kom je dan terecht bij de beslissingen van de trainer.....ipv de prestaties van de spelers...
...daarmee dat er nooit spelers ontslagen worden tijdens het sezoen......spijtig genoeg...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door voetballiefhebber »

Je hebt de indruk dat de spelers die er nu in staan te veel goed weer voetballers zijn. Als je de gezichten zag voor de aftrap kon je al zeggen dat ze er niet veel zin in hadden. Kortrijk was nochtans niet bepaald sterk.
Meestal rendeerden de wissels van de trainer wel door gretige invalbeurten van zijn bankzitters. Pirard stond een bepaalde periode sterk te keepen, maar dat is weer achter de rug. Hij heeft die concurrentie nodig en hij wordt veel te veel opgehemeld door de trainer en de clubs die naar hem hengelen. Hij straalt toch geen vertrouwen meer uit en geeft een gelaten indruk als je zijn gezicht ziet.

Het niet selecteren van Charissis en Kitsiou in zo'n wedstrijd neem ik De Roeck wel kwalijk. Waarom Boli mag blijven worstelen, terwijl die al weken slecht is, snap ik ook niet. Als die mannen eens naar de bank verhuizen, gaat er misschien een belletje rinkelen.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: RE: Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Henkie-1984 »

scoormachine schreef:
Henkie-1984 schreef:Het valt me wel op dat veel mensen het eens zijn met twijfelachtige beslissingen dvan Dee e Roeck, dan moet er wel veel waarheid inzitten...
Als je verliest.....zoek je altijd redenen.....en meestal kom je dan terecht bij de beslissingen van de trainer.....ipv de prestaties van de spelers...
...daarmee dat er nooit spelers ontslagen worden tijdens het sezoen......spijtig genoeg...
Maar deze keer is er toch weinig discussie, iedereen lijkt het gwn eens dat De Roeck rare beslissingen neemt...
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: RE: Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door scoormachine »

Henkie-1984 schreef:
scoormachine schreef:
Henkie-1984 schreef:Het valt me wel op dat veel mensen het eens zijn met twijfelachtige beslissingen dvan Dee e Roeck, dan moet er wel veel waarheid inzitten...
Als je verliest.....zoek je altijd redenen.....en meestal kom je dan terecht bij de beslissingen van de trainer.....ipv de prestaties van de spelers...
...daarmee dat er nooit spelers ontslagen worden tijdens het sezoen......spijtig genoeg...
Maar deze keer is er toch weinig discussie, iedereen lijkt het gwn eens dat De Roeck rare beslissingen neemt...
Ok......ik stel ook sommige beslissingen in vraag.....maar wie ben ik om te oordelen wat goed of slecht is.....ik volg niet dagelijks te trainingen om te zien wie scherp traint....of wie niet 100% is........
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Since '54 »

Jacques schreef:11 tegendoelpunten in 3 matchen en 1/6 tegen Eupen en Kortrijk is dik onvoldoende en je moet er enkel voor naar uzelf kijken. Je krijgt zelfs een penalty en uitsluiting cadeau vandaag. Pirard, Goutas, Acolatse, Dussaut, Antunes,... zwaar gebuisd vandaag. Idem voor de coach. Geen Kitsiou of Charissis in een match vol vechtvoetbal op een half patattenveld, geen Botaka maar wel Dussaut, Gueye te laat gebracht. Er mogen er een heel pak eens voor de spiegel gaan staan.
Samengevat: het trok op gene zak, daar veranderen de 2 late doelpunten niks aan.
Serieus herbronnen, tegen Lokeren moet het een heel pak beter.
Helemaal mee eens. Kitsiou en Charisis weren op een dag als vandaag en op een veld als dit is ongehoord. Dit pleit al zeker niet voor het doorzicht van De Roeck.
Bij de spelers zelf had niemand enige vechtlust en wil om te winnen in huis op uitzondering van Legaer. Diens inzet was buitengewoon. Antunes en Goutas zijn voor mij van nu al gebuisd in de STVV-verdediging. De Sart, De Petter, Dussaut en Asamoah konden niet eens iets of wat voetbal brengen. Amper twee baltoetsen tereke.
Boli is een showman geworden die niet éénmaal een man kon uitschakelen. Hetgeen we vanavond hebben mogen aanschouwen deed pijn aan de ogen en laat geen goed gevoel achter voor de toekomst. Ik wou echt dat ik iets positief zou kunnen neerschrijven maar het lukt me niet.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door omeloe »

Jongens toch , Kitsiou was niet volledig fit en Charisis is nog altijd geblesseerd !

"Geblesseerd: Mataresse, Charisis, Vetokele, Ceballos, Kotysch"
"Bij de bezoekers zien we de vertrouwde namen. Kitsiou zou niet volledig fit zijn en is er niet bij en Dussaut begint deze week op de bank. De Norre en Acolatse beginnen aan de partij."
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door toyotacorolla »

Beschamend zwak.
Geen grieken in de ploeg? Geen ploeg.
Acolatse?????? Wat doet die in de ploeg.
Drie ballen tussen de palen, alle drie binnen.
Piraerd effe uit doel graag, gezien de laatste drie matchen
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door voetballiefhebber »

toyotacorolla schreef:Beschamend zwak.
Geen grieken in de ploeg? Geen ploeg.
Acolatse?????? Wat doet die in de ploeg.
Drie ballen tussen de palen, alle drie binnen.
Piraerd effe uit doel graag, gezien de laatste drie matchen
Er stond één Griek in de ploeg en dat was Goutas. Die was toch titularis vorig seizoen bij Kortrijk dacht ik en toen draaiden ze daar goed. Zelden een speler als Kotysch zo gemist.

Legear was goed en eigenlijk vond ik Asamoah ook wel meevallen. In een interview is Legear ook wel extra hard voor de verdediging nu na zoveel tegengoals. Boli is inderdaad zoals iemand zegt een showman geworden. Die ligt meteen tegen de grond tegenwoordig. Sommige spelers moeten dringend van de roze wolk neerdalen en mogen eens naar de bank verhuizen. Hopelijk krijgt de trainer nog wat meer keuze binnenkort.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Brusselmans »

Joeng joeng joeng toch, en das geen Japans, ma Sintuins en doo rollende oege bij >>>> :roll:
Reidelijk duidelijk mich tunkt !!!

Gooi het maar naar de kloten, das zeker da !!!
Brugge tel ik nog niet mee, om gekende redenen, maar 7 in de doos tegen 15 en 16 in de stand ?????
Got asteblieft ins achter ne stroek kakke !!!
:headbang: :mad:
Plaats reactie