oostende-stvv 28/11 beker

Alles over de wedstrijden van STVV
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door Henkie-1984 »

Onbegrijpelijk, maar beker was blijkbaar helemaal geen prioriteit voor STVV... ongelooflijk!
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door metser »

Zoals ik daarstraks al had voorspelt.... interview in hln JDR is weeral eens tevreden met het resultaat en balbezit! Jawadde zagevent blijf toch in Berchem ipv wat te lullen. Die mens leeft in dromenland . Dat de Japanners maar snel ingrijpen of al het krediet dat weer een beetje was opgebouwd gaat weer hopeloos verloren. Al een geluk dat tintin de aanzet gegeven heeft tot het snelle puntengewin in het seizienbegin of we waren kandidaat nr1 voor 1B .
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door Hallo-Tokyo »

Degene die daar waren zijn er in versluysd
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door Jones »

Enkele vaststellingen :
Dussaut wordt gebruikt om een probleem van kwaliteit te willen opvangen op de flank door de blessures en door de mand vallen (Acolatse) maar brengt weinig zoden aan de dijk.
De frisheid bij De sart is eruit en er is geen vervanger die die taak overneemt en kan scoren of laten scoren.
Boli is beperkt, dat ziet iedereen. Hij is bv. Geen Saadi die KV Kortrijk vorig seizoen in zijn rangen had. Hij grossiert in buitenspel staan, over zijn voeten of de bal vallen en blessures. Enkel een goed aangesneden hoge bal brengt Boli op zijn hoogste niveau. Penalty's trappen is ook al niet zijn ding lijkt...
Een spits heeft al voorsprong vind ik als zijn lichaamsbouw en loopstijl okee is, de rest zie je door hem te zien spelen.

Abrahams verdient krediet doordat hij in play-off 2 vorig seizoen vriend en vijand verraste maar wordt uit de 11 gehouden tot vandaag er toch een kansje komt.
Het rendement van Bezus is tot nog toe te laag. Maar Bezus alleen kan het ook niet, het team moet opstaan.
Botaka's rendement mag ook omhoog, scoort veel te weinig en legt te weinig zijn wil op.
Achteraan is de speling met niveau dun. Te dun. Men heeft schrik dat Texeira ook maar 1 match zal missen me dunkt en nu zeker met de blessure van Kotysch. Goutas veel goede wil maar niet het niveau van Sascha en Texeira. Ayala nooit op enig niveau mogen meedoen.

Nu Moeskroen...het lijkt alsof dit deze week prioriteit krijgt maar ons uitcomplex....geeft de indruk : als we thuis alles geven is genoeg, waarom zouden we 100 % gaan voor de ocharme 50 man die op verplaatsing meegaan.
Speel verdorie uw match op verplaatsing 100 % en er gaan misschien 3 bussen meer mee. Chapeau voor die mensen. Ik was beschaamd om de supporters te groeten als ik hun was op verplaatsing.

Ik denk dat men een verkeerd statement heeft gemaakt met die 30 ptn voorop te stellen als tussendoel. Gewoon niks zeggen. Dit lijkt op schrik hebben dat in de winter hier geshopt wordt.
Standard doet het tegenovergestelde en beloofd meer premie bij winst.
We slepen ons naar de winter en ik zie ons bij deel 2 in de tweede kolom staan maar hoop dat ik verkeerd ben.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door Jacques »

- Boli miste dit jaar amper 1 wedstrijd. Vorig jaar miste hij tussen speeldag 6 (terugkeer uit blessure) en speeldag 30 opnieuw amper 1 wedstrijd, ondanks een slepende blessure, waarvoor ze hem in PO2 bewust aan de kant lieten. Dat noem ik niet grossieren in blessures.
- Bij ons krijgen de spelers ook een extra premie zolang ze op een PO1 plek staan. Eerder werd daravan gezegd dat het geldwolven zijn die alleen voor het geld spelen. Volgende maand zal men hetzelfde feit waarschijnlijk nog eens interpreteren als "ze mogen niet in PO1 geraken, want dat kost teveel premies". Tja...

Als je in een slechte periode zit, wordt op den duur alles negatief bekeken. Niet abnormaal, maar we moeten het kind niet met het badwater weggooien.
Overdrijven is een kunst
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door Geel-Blauw »

Ik vond onze basisopstelling niet zo slecht, Legear zal waarschijnlijk geen 2 wedstrijden op een week aankunnen en Botaka brengt het de laatste weken toch ook niet. Logisch dat Abrahams zijn kans ook eens kreeg.
Ayala moest ooit eens zijn kans krijgen, als hij blijkbaar zo slecht is moet je hem niet kopen. Ik zou wel Goutas op de bank hebben gezet ipv Texeira.
Het grote probleem lijkt me dat ze, volgens de Roeck, vorige week heel de tijd aan hun organisatie hebben gewerkt, als je dan één wedstrijd later na 10 minuten al 2 goals hebt ingeslikt stel ik mij daar toch vragen bij.
Jammer dat ons bekerverhaal hier al eindigt maar tegen Oostende in deze vorm werd het sowieso zeer moeilijk.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door Tompie »

Wat mij stoort is dat deze club (inclusief een aanzienlijk deel van de supporters) zich zo gemakkelijk wentelt in het "wij zijn maar STVV" excuus.

De (logische) terugval na een zeer sterke start: "wij zijn maar STVV".
Uitgeschakeld in de beker van België: "wij zijn maar STVV".
De kansen op PO1 die slinken: "wij zijn maar STVV".
De sterke start? Vooral geluk, want "wij zijn maar STVV".

Verdomme, die sterke start kwam er net omdat we zo NIET dachten. Integendeel, al op speeldag 1 hadden we alles op slot kunnen gooien bij een 2-2 stand tegen de Buffalo's en iedereen zou tevreden zijn geweest. Maar we kozen er voor om alles op alles te zetten (met het nodige risico, dat zeker) en wonnen in extremis met 3-2.

De speeldag daarop doe je een uur lang goed mee tegen Zulte-Waregem, tot oelewapper Dussaut rood pakt en je alsnog de boot in gaat.

Op speeldag 3 ontvangen we Standard: 0-0 zou een oké resultaat zijn, maar STVV duwt door en wordt daar ook voor beloond met een doelpunt in de slotminuten.

Op speeldag 4 (debuut De Roeck) trekken we naar Anderlecht. "Wij zijn maar STVV"? Niks van! Vrijuit voetballen en onze kans gaan, wat resulteert in een 2-3 overwinning!

Op speeldag 5 in je thuis van een andere verrassing, Waasland Beveren. De reden is niet "wij zijn maar STVV", maar wel omdat we over meer offensieve weelde beschikten (wat Clement ook aangaf na de wedstrijd) en zo het beslissende doelpunt konden maken.

Na een gelijkspel op de Bosuil pak je thuis de volle pot tegen Genk, alweer omdat de ploeg die het meest wil winnen daar ook voor wordt beloond!

Maar het is uitgerekend die drang om te winnen, die de jongste weken te veel ontbreekt. We spelen NIET tegen betere clubs en we stuiten doorgaans NIET op betere tegenstrevers. Vergelijk eens hoe laag we zelfs in thuiswedstrijden staan te voetballen de jongste weken in vergelijking met de eerste wedstrijden. Dat is een van de redenen waarom het van 4-2 nog naar 4-4 gaat in Eupen en dat is ook de reden waarom je opnieuw amper wat raapt op verplaatsing. Dat eeuwige "we proberen het vanuit de organisatie en zien wel wat het wordt", dat werkt niet. In Lokeren probeerde je tenminste eens dominant te voetballen, en dat lukte ook. Waarom? Omdat we gewoon een betere ploeg hebben dan Lokeren! En als de lijnrechter daar niet blind is, pak je daar ook de volle pot. Maar in Kortrijk was het weer dat typisch hopeloos STVV-away spelletje. Toon verdomme eens wat lef met deze kern. Je zal af en toe kletsen krijgen, maar je zal ten minste af en toe ook eens winnen.
Tegen Eupen, Kortrijk en Lokeren had je met wat meer drang en wil om te winnen altijd 6 op 9 gehaald.

Dan is er nog de factor De Roeck, die duidelijk niet weet met welke ploeg hij nu eigenlijk wil spelen. Met of zonder Grieken? Wat met De Norre? Welke flanken? Waarom altijd met 1 spits? Waarom nooit Abrahams? Waarom zoveel kansen voor godbetert Dussaut, die al seizoenen laat zien dat hij het niet kan en nooit zal kunnen, al maakt hij nog 100 doelpunten tegen Genk?

Sorry, maar ik kan me echt niet vinden in die "wij zijn maar STVV" mentaliteit. Net zoals ik me al helemaal niet kan vinden in dat jaarlijks wegsmijten van de bekercampagne. Is dat niet de enige prijs die we kunnen rapen? Nu je al zo goed als gered bent, had je nog eens vol voor die beker kunnen gaan.

Als STVV als club wilt groeien, zal het toch een andere mentaliteit moeten kweken. Zowel in de bestuurskamer, de kleedkamer als deels op de tribunes. Want dat er straks nog supporters tevreden zijn als we nog afglijden naar pakweg positie 13 en zo een "rustig seizoen" kennen, dat gaat er bij mij niet in.

Je moet niet dromen van het onmogelijke, maar je moet wel streven naar het maximum haalbare. En als dat even niet dreigt te lukken, het niet meteen opgeven met het "wij zijn maar STVV" syndroom.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door tesneusdoek »

Tompie schreef:Wat mij stoort is dat deze club (inclusief een aanzienlijk deel van de supporters) zich zo gemakkelijk wentelt in het "wij zijn maar STVV" excuus.

De (logische) terugval na een zeer sterke start: "wij zijn maar STVV".
Uitgeschakeld in de beker van België: "wij zijn maar STVV".
De kansen op PO1 die slinken: "wij zijn maar STVV".
De sterke start? Vooral geluk, want "wij zijn maar STVV".

Verdomme, die sterke start kwam er net omdat we zo NIET dachten. Integendeel, al op speeldag 1 hadden we alles op slot kunnen gooien bij een 2-2 stand tegen de Buffalo's en iedereen zou tevreden zijn geweest. Maar we kozen er voor om alles op alles te zetten (met het nodige risico, dat zeker) en wonnen in extremis met 3-2.

De speeldag daarop doe je een uur lang goed mee tegen Zulte-Waregem, tot oelewapper Dussaut rood pakt en je alsnog de boot in gaat.

Op speeldag 3 ontvangen we Standard: 0-0 zou een oké resultaat zijn, maar STVV duwt door en wordt daar ook voor beloond met een doelpunt in de slotminuten.

Op speeldag 4 (debuut De Roeck) trekken we naar Anderlecht. "Wij zijn maar STVV"? Niks van! Vrijuit voetballen en onze kans gaan, wat resulteert in een 2-3 overwinning!

Op speeldag 5 in je thuis van een andere verrassing, Waasland Beveren. De reden is niet "wij zijn maar STVV", maar wel omdat we over meer offensieve weelde beschikten (wat Clement ook aangaf na de wedstrijd) en zo het beslissende doelpunt konden maken.

Na een gelijkspel op de Bosuil pak je thuis de volle pot tegen Genk, alweer omdat de ploeg die het meest wil winnen daar ook voor wordt beloond!

Maar het is uitgerekend die drang om te winnen, die de jongste weken te veel ontbreekt. We spelen NIET tegen betere clubs en we stuiten doorgaans NIET op betere tegenstrevers. Vergelijk eens hoe laag we zelfs in thuiswedstrijden staan te voetballen de jongste weken in vergelijking met de eerste wedstrijden. Dat is een van de redenen waarom het van 4-2 nog naar 4-4 gaat in Eupen en dat is ook de reden waarom je opnieuw amper wat raapt op verplaatsing. Dat eeuwige "we proberen het vanuit de organisatie en zien wel wat het wordt", dat werkt niet. In Lokeren probeerde je tenminste eens dominant te voetballen, en dat lukte ook. Waarom? Omdat we gewoon een betere ploeg hebben dan Lokeren! En als de lijnrechter daar niet blind is, pak je daar ook de volle pot. Maar in Kortrijk was het weer dat typisch hopeloos STVV-away spelletje. Toon verdomme eens wat lef met deze kern. Je zal af en toe kletsen krijgen, maar je zal ten minste af en toe ook eens winnen.
Tegen Eupen, Kortrijk en Lokeren had je met wat meer drang en wil om te winnen altijd 6 op 9 gehaald.

Dan is er nog de factor De Roeck, die duidelijk niet weet met welke ploeg hij nu eigenlijk wil spelen. Met of zonder Grieken? Wat met De Norre? Welke flanken? Waarom altijd met 1 spits? Waarom nooit Abrahams? Waarom zoveel kansen voor godbetert Dussaut, die al seizoenen laat zien dat hij het niet kan en nooit zal kunnen, al maakt hij nog 100 doelpunten tegen Genk?

Sorry, maar ik kan me echt niet vinden in die "wij zijn maar STVV" mentaliteit. Net zoals ik me al helemaal niet kan vinden in dat jaarlijks wegsmijten van de bekercampagne. Is dat niet de enige prijs die we kunnen rapen? Nu je al zo goed als gered bent, had je nog eens vol voor die beker kunnen gaan.

Als STVV als club wilt groeien, zal het toch een andere mentaliteit moeten kweken. Zowel in de bestuurskamer, de kleedkamer als deels op de tribunes. Want dat er straks nog supporters tevreden zijn als we nog afglijden naar pakweg positie 13 en zo een "rustig seizoen" kennen, dat gaat er bij mij niet in.

Je moet niet dromen van het onmogelijke, maar je moet wel streven naar het maximum haalbare. En als dat even niet dreigt te lukken, het niet meteen opgeven met het "wij zijn maar STVV" syndroom.
Inderdaad, de eerste vereiste om iets te winnen, is te willen winnen. 't Zit vaak meer in het kopke dan in de benen... Hopelijk kunnen de spelers zich terug motiveren naar de volgende competitiematch toe of kan de trainer of iemand anders dat doen, wants als de wil en drang er niet zijn, dan kan er niet gewonnen worden. :stvv: :stvv: :stvv:
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door STimVV »

Dit is de puntenoogst van de ploegen op verplaatsing.

1 Charleroi 17
2 Club Brugge 16
3 Anderlecht 15
4 Antwerp 14
5 Racing Genk 12
6 Lokeren 11
7 Zulte Waregem 9
8 KV Oostende 9
9 Standard 9
10 Waasland-Beveren 8
11 AA Gent 8
12 Excel Moeskroen 8
13 STVV 5
14 Kortrijk 4
15 KV Mechelen 3
16 Eupen 2

Enkel de onderste 3 in het klassement pakken minder punten op verplaatsing dan stvv.
Er komt op die manier natuurlijk steeds veel druk op je thuismatchen. Als je er dan 2 achter elkaar niet weet te winnen heb je een probleem.
We konden maar 1 keer winnen op verplaatsing dit seizoen. (stuntzege op Anderlecht)
Het is dus vooral daar dat het probleem ligt. (en al lang ligt) En zich nu op Oostende weer verder zet.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door Krisaias »

Volledig akkoord met Jacques en Tompie. Degoutant dat men de beker niet als prioritair beschouwt. Da's de enige trofee die we hier ooit gaan kunnen winnen (Sorry, Tompie, hoop dat dit niet teveel naar "wij zijn maar STVV" ruikt ;) ) en dan gaat JDR roteren alsof het de eerste de beste oefenmatch betreft... Effe zien wat Ayala kan ...

Over de wedstrijd zelf: tweemaal zeer slap verdedigd in de eerste 10 minuten. Bij het eerste doelpunt krijgt Gano gewoon veel te veel ruimte. Het tweede doelpunt komt er op een counter na een slecht getrapte hoekschop, Antunes verdedigt niet door en wordt er vervolgens gewoon afgelopen...

Tweede helft was iets beter, maar ik mis toch overtuiging en punch. Ik ben akkoord dat Boli niet in zijn beste vorm steekt, maar om de man zo af te kraken zoals hier gebeurt, is ook overdreven. Zorgde trouwens nog voor de twee gevaarlijkste fases met tweemaal een degelijke redding van Van Hamel.

En als kers op de taart natuurlijk wel de obligate invalbeurt van Dussaut, terwijl een Legear niet eens van de bank komt... OK, het was dan wel voor Antunes (die twee zijn elkaar trouwens waard qua niveau... of sorry, eerder gebrek aan...), maar als je in de slotfase 2-0 achter staat mag je toch verwachten dat er wat meer offensieve kracht gebracht wordt. Vooral op de flanken, want als je dan Gueye en Boli vooraan lopen hebt, moeten er degelijke voorzetten komen...

Degene die snapt wat JDR in Dussaut gezien heeft, mag het mij trouwens komen uitleggen...

Ook een mindere match van Charisis, vond ik persoonlijk.

Enfin, beker gedaan, en als we dit niveau nog lang aanhouden binnenkort ook uit de race voor PO1. Het wordt weer een lang seizoen.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door Jacques »

Tompie schreef: Je moet niet dromen van het onmogelijke, maar je moet wel streven naar het maximum haalbare. En als dat even niet dreigt te lukken, het niet meteen opgeven met het "wij zijn maar STVV" syndroom.
Amen.
Ik krijg er bv. ook de kriebels van als sommigen PO1 al willen opgeven en een rustig en stressloos willen spelen (aanmodderen in mijn ogen), terwijl we nog op een PO1 plaats staan nota bene. We hebben het hier nog altijd over topsport met goedbetaalde professionele atleten. Het mag iets meer zijn dan de olympische "meedoen is belangrijker dan winnen" gedachte. "Willen winnen" is een mentaliteit die je elke seconde van de dag moet hebben als topsporter. Anders ga je maar wat rustig en stressloos voetballen voor drie man een paardenkop in het liefhebbersverbond.
De onverzettelijkheid, die eigenlijk deel uitmaakt van het historisch DNA van de club, mis ik op dit moment. Het is allemaal wat te gemakkelijk, te vrijblijvend, te gezapig.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door AirMontella »

19 september 2009 KV Kortrijk 0 - 1 Sint-Truiden
22 september 2009 Sint-Truiden 2 - 4 KRC Genk
26 september 2009 KVC Westerlo 2 - 0 Sint-Truiden
3 oktober 2009 Sint-Truiden 1 - 2 SV Zulte Waregem
17 oktober 2009 Excelsior Moeskroen 2 - 1 Sint-Truiden
24 oktober 2009 Sint-Truiden 1 - 2 AA Gent
31 oktober 2009 Club Brugge 1 - 0 Sint-Truiden
7 november 2009 Germinal Beerschot 4 - 1 Sint-Truiden
21 november 2009 Sint-Truiden 1 - 1 Cercle Brugge

Eindklassement reguliere competitie: 5de Toen lagen we ook al uit de beker in oktober.

Dus laten we het allemaal een beetje wedstrijd per wedstrijd bekijken in plaats van direct te beginnen doemdenken of euforisch worden.

Niks is beslist dus er tot op het einde voor de volle 100% voor gaan. Niet al beginnen wenen in november.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door Mobius »

AirMontella schreef:19 september 2009 KV Kortrijk 0 - 1 Sint-Truiden
22 september 2009 Sint-Truiden 2 - 4 KRC Genk
26 september 2009 KVC Westerlo 2 - 0 Sint-Truiden
3 oktober 2009 Sint-Truiden 1 - 2 SV Zulte Waregem
17 oktober 2009 Excelsior Moeskroen 2 - 1 Sint-Truiden
24 oktober 2009 Sint-Truiden 1 - 2 AA Gent
31 oktober 2009 Club Brugge 1 - 0 Sint-Truiden
7 november 2009 Germinal Beerschot 4 - 1 Sint-Truiden
21 november 2009 Sint-Truiden 1 - 1 Cercle Brugge

Eindklassement reguliere competitie: 5de Toen lagen we ook al uit de beker in oktober.

Dus laten we het allemaal een beetje wedstrijd per wedstrijd bekijken in plaats van direct te beginnen doemdenken of euforisch worden.

Niks is beslist dus er tot op het einde voor de volle 100% voor gaan. Niet al beginnen wenen in november.
Je hebt gelijk maar dan mag het spelbeeld toch terug een beetje beter worden. Ik herken de ploeg van de eerste 10 wedstrijden niet meer. De fighting spirit is zoek. En ik denk dat we Koytisch hard missen op dit moment. De verdediging is een zooitje sinds hij gekwetst raakte. Hopelijk kunnen we ook snel terug beschikken over Vetokele.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door STimVV »

De beelden van de match van gisteren kan je zien op de website van KVO, link:

http://www.kvo.be/nieuws/bekijk-hier-ho ... t-kvo-stvv
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: oostende-stvv 28/11 beker

Bericht door the fan »

Kan die Boli eigenlijk nog vol tegen een bal stampen?? :zot:
Plaats reactie