Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Franz »

Enkele weken na de heenmatch thuis tegen Moeskroen moet STVV morgenavond al terug tegen Excelsior op Le Canonnier voor speeldag 17 (? ben wel niet zeker van de telling). Rare kuren, die kalender.
Op de twee langdurig geblesseerden Kotysch en Ceballos en ook Acolatse - die out is met een hamstringblessure - na: de volledige kern.
Abrahams is niet geselecteerd, Ayala wel.
Ben eens benieuwd wie JDR in de ploeg dropt.
Met de twee betere Grieken en zonder Goutas? Vetokele en/of Gueye laten starten? Bezus voor De Sart? De Norre of Antunes of opnieuw Dussaut? Steppe er in? Botaka op de flank of Charisis? Enkel Teixeira, De Petter, Asamoah en Legear lijken zeker van hun plaats.
STVV zit in een mindere periode de laatste matchen, bij Moeskroen is het de laatste tijd ook erg matig.
Ideale match dus voor beide teams om zich terug te lanceren! Zoals De Heer Vaesen zou zeggen: winnen is imperatief!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Antismurf »

Proberen hun verdediging onder druk te houden, Moeskroen moet wellicht hun 19-jarige 3e keeper opstellen.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door bert1924 »

Wat heeft de trainer tegen Abrahams???? Hij laat hem spelen in een in een experientele ,halve ploeg tegen Oostende en na een mindere match wordt hij bij het huisvuil gezet.Of hoe men een jong talent alle vertrouwen ontneemt.
Hij is trouwens niet de enige ,de Roech is de ganse ploeg aan het verkloten.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Jones »

Ik heb er een goed oog in. Abrahams mocht er voor mij bij maar ik kijk vooral uit naar onze offensieve sterkte. We scoren te weinig. Komt Igor Vetokele terug ? Fijn.
3e keeper in doel....
Moet kunnen ! Komaan STVV, hou plaats 4
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door smol »

Weeral een sterk staaltje van JDR ... Abrahams uit de kern, Dussaut natuurlijk erbij !
Ik ben genoeg te krijgen van deze coach.
Enkel een overwinning is oké vanavond !
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door STVV-fan »

smol schreef:Weeral een sterk staaltje van JDR ... Abrahams uit de kern, Dussaut natuurlijk erbij !
Ik ben genoeg te krijgen van deze coach.
Enkel een overwinning is oké vanavond !
Dit is nog eengzins verdedigbaar.
Als al uw aanvallers (enkel Ceballos is nu nog uit, Acolatse tel ik niet op dit moment maar goed) fit zijn, dan is het kiezen.
Dan wordt het moeilijk voor Abrahams om zijn plaats op te eisen, zeker met een trainer die u blijkbaar niet moet hebben.
Om dan een verdediger meer mee te nemen, tot daar kan ik nog volgen. Om Dussaut dan telkens als een "trump card" in te zetten, dat gaat er bij mij niet in.
Ik zie het zo gebeuren dat men dezenavond op een punt komt dat je met EN Gueye, EN Boli EN Vetokele moet spelen, gewoon om tot de conclusie te komen dat JDR Antunes (of Casper) eraf haalt voor Dussaut....
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door STimVV »

Dat Abrahams de selectie niet haalt en dat Dussaut steeds speelminuten krijgt heeft te maken met het feit dat De Roeck hem (Dussaut) eerder als optie ziet op het middenveld dan wel als back.
Met DeNorre, Kitsiou en Antunes hebben we 3 opties voor 2 posities. Wij zien Dussaut nog steeds als back. Maar deze coach heeft Dussaut zelden of nooit gebruikt op de back, meestal op de flank in het middenveld. Dussaut krijgt als middenvelder dus gewoon de voorkeur op Abrahams. (die ik op z'n best vind als nummer 10 die tussen de linies kan spelen + infiltreren, en daarvoor hebben we al Bezus en DeSart)
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Krisaias »

STimVV schreef:Dat Abrahams de selectie niet haalt en dat Dussaut steeds speelminuten krijgt heeft te maken met het feit dat De Roeck hem (Dussaut) eerder als optie ziet op het middenveld dan wel als back.
Met DeNorre, Kitsiou en Antunes hebben we 3 opties voor 2 posities. Wij zien Dussaut nog steeds als back. Maar deze coach heeft Dussaut zelden of nooit gebruikt op de back, meestal op de flank in het middenveld. Dussaut krijgt als middenvelder dus gewoon de voorkeur op Abrahams. (die ik op z'n best vind als nummer 10 die tussen de linies kan spelen + infiltreren, en daarvoor hebben we al Bezus en DeSart)
Het probleem daarbij is dat Dussaut op het middenveld evenveel brengt als op de back ... geen enkele meerwaarde, integendeel.

Heeft hier sinds hij op Staaien is beland ook nog niks progressie gemaakt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld De Sart.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Mikman »

Vooral problematisch dat wanneer er moet gescoord worden hij toch nog Dussaut brengt ipv Abrahams. Terwijl Abrahams toch net iemand is die net een actie kan maken om het open te breken. Ironisch genoeg bracht JDR Abrahams wel toen we op Anderlecht met twee doelpunten verschil voor stonden, ik vond dat hij toen zelfs wat te offensief wisselde. Toen begon Dussaut wel aan de match.

Wat ook is: doordat Legear zo'n onverwacht hoog niveau haalt, kan je hem niet meer op de bank laten starten, terwijl hij als invaller altijd iets extra bracht. Die boost mis je nu wat op het einde van de matchen.


Vanavond is hoogstwaarschijnlijk de beste kans die je dit seizoen nog krijgt om op verplaatsing nog eens een overwinning mee te pakken. Het laatste anderhalf seizoen op verplaatsing slechts 10 punten ( 2 overwinningen ) op verplaatsing in de reguliere competitie. 10 op 66 of 2 overwinningen op 22 matchen, zo krijg je de mensen ook niet enthousiast voor de thuismatch de week erna natuurlijk. De terugval in supportersaantallen heeft verschillende oorzaken maar de belabberde prestaties buitenshuis zijn er ook een deeltje van.
Resterende uitmatchen: Eupen, Standard, Waasland-Beveren, Genk, Gent, Oostende, charleroi.

Er moet vanavond vooral met overtuiging begonnen worden, en dat de hele match doortrekken. Niet het gebruikelijke aanmodderen en dan zien wat er van komt op verplaatsing. Moeskroen heeft 3 op 24 gehaald en mist 6 basisspelers. Hun derde doelman staat in doel, die was vorig seizoen 4e doelman bij Charleroi. Op Stayen werd Moeskroen een goeie maand geleden nog volledig zoek gespeeld in de tweede helft, dat moet nu doorgetrokken worden.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Mikman »

Dit zijn de elf voor vanavond:

-------------Pirard-------------

Kitsiou----Teixeira---Goutas----De Norre

----------------De Petter---Asamoah----

Botaka--------Bezus--------Charisis----

--------------Gueye---------------


Natuurlijk beetje afwachten hoe ze precies zullen staan op het middenveld.

Sterke bank vandaag met Steppe, De Sart, Boli, Vetokele, Antunes, Dussaut en Legear.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Mikman »

Mooi doelpunt!

Gueye goed ingeschakeld als targetman, Botaka met de actie en Charisis met de infiltratie. Toch een kwaliteitsinjectie, die mannen.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Jebus4life »

Mooi inderdaad. Zeker niet vanzelfsprekend en een tikkeltje geluk natuurlijk.

Ik kan me ook veel beter vinden in de huidige opstelling. Legear had er zeker z'n plek in plaats van Botaka gehad. Maar die doet voorlopig wat hij moet doen ^^
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Jacques »

Betere opstelling alvast, aanvallend maar wat mij betreft vooral in verdediging. De goal heb ik gemist. Tot nu toe doen we het wel goed. Er wordt hoog druk gezet waardoor Moeskroen niet of amper aan voetballen toekomt. Hopelijk kunnen we dit volhouden en nog eens de 3 punten pakken. We hebben er nood aan!

Stream: http://www.hesgoal.com/news/22865/Moesk ... --_BE.html
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door zipke373 »

De drie punten zijn terug ver af...1-1
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door omeloe »

Goutas is een waardeloze sukkel !
Plaats reactie