Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Bartman »

metser schreef:Gewoon na de zoveelste ontgoocheling . 1 met kotisch die volgens velen hier( ook ik) alleen maar goed zou zijn als invaller erbij heb je nu altijd 5 punten meer en ben je bijna zeker van play off 1.
2. Van onze zo geroemde aanvallers voor aanvang van het seizoen is er gene enkele die voldoet aan het 1klasse niveau....zouden beter allemaal eens voor de spiegel gaan gaan en zich afvragen of 2 en of derde klasse niet beter zou zijn voor hen......bende sukkelaars .
En Legear viel vandaag in zoals er velen maandagmorgen naar hun werk vertrekken ... met een pak pijn aan de goesting.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Vouch »

Er moet altijd gewonnen worden, Gueye en zeker Bezus moeten altijd scoren. Achter de top 3 is iedereen even slecht/goed/middelmatig (kies maar). Genk gaat verliezen op Mechelen, Waasland op Kortijk... Aangezien enkel Antwerp over ons kan, en Standard ons max. kan evenaren, staan we na het weekend nog steeds minstens 5e.

Op deze manier zal PO I niet lukken, daar ben ik mee akkoord. Maar dat is, op dit moment, evenzeer zo voor de ploegen die achter ons staan...
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door toyotacorolla »

Guye de duik van het seizoen.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Positivo »

Wat mij het meest verbaast is de impact die Kotysch op de ploeg heeft.
Nu, hij er niet meer bij is, valt dat ongelooflijk op.
En dat is niet de eerste keer dat we het zonder hem moeilijk hebben.
Kotysch speelt zelden of nooit een slechte wedstrijd.
Vaak onopvallend, maar ook onverzettelijk.
Hij is voor mij de speler met meeste Haspengouwse mentaliteit.

Stvv laat wat steken vallen, akkoord.
Anderen doen dat duidelijk ook.
De meeval die we in het begin van het seizoen hadden, missen we.
Het spel is niet zo veel slechter.
Moest de puntenwinst dezelfde zijn en als we ipv 3 op 15... 7 op 15 halen, klaagt hier niemand.
We ontbreken een overwinning om terug gelanceerd te worden.
Misschen lukt dat tegen de sterkere ploegen als we meer als "underdog" kunnen starten.
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door wiekes »

nog altijd 4 dat wil wat zeggen over Belgische competitie,voor het moment de slechts voetballende ploeg in 1A. ik vraag mij af wat die in de week op training doen?
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Bartman »

wiekes schreef:nog altijd 4 dat wil wat zeggen over Belgische competitie,voor het moment de slechts voetballende ploeg in 1A. ik vraag mij af wat die in de week op training doen?
Niet alleen stvv trouwens. Het was gewoon slecht tegen slecht.
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door wiekes »

ge hebt gisteren gespeelt tegen een halve B ploeg niet vergeten.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Positivo »

Toen RD voor de aanvang van het seizoen, stelde dat STVV een PO1 plaats ambieerde, werd hij uitgelachen en voor leugenaar uitgemaakt.
Vandaag staan we na 16 wedstrijden nog altijd op plaats 4.
En het is niet goed hier..... Dan toch enkele verzuurde mensen ?

En brengt de ploeg zo slecht voetbal ?
Worden we overspeeld ?
De punten blijven achterwege, dat is waar.
Als het geluk EN daarbij ook het geloof in eigen kunnen terugkeert en we gespaard blijven van lange kwetsuren van belangrijke spelers ...... zijn we een PO1 kandidaat. Punt.
Ik geloof sterk dat er heel wat spelers zijn die nog een grote groeimarge hebben ....
Want stel nu dat Boli, Gueye, Dessart, Bezus ...... hun beste voetbal gaan brengen ....
Hazard speelt ook niet constant zijn beste voetbal hé....

En wie had in zo een situatie geloofd bij de aanvang van de competitie ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Jacques »

Rare competitie waarbij niemand constant een hoog niveau haalt, behalve Brugge met de wekelijkse hulp van de scheidsrechters. Het zit eraan te komen dat je met een zestal ploegen op een zakdoek zal zitten tussen plaats 4 en 10. Het zal er op aankomen wie het beste de winterstop uitkomt. Het verschil zal in de laatste rechte lijn gemaakt worden.
Intussen mag je wel gewoon de dingen benoemen zoals ze zijn: 3/15 tegen deze ploegen is simpelweg ondermaats. Dat zou het altijd zijn, of we nu 4de, 8ste of 14de zouden staan. De Roeck mag zijn spelers in bescherming nemen, maar het constante relativeren, begint wel te irriteren. Daar hoeven geen spectaculaire gevolgen aan vast te hangen, maar er moet wel hard gewerkt worden om snel terug beter te zijn en opnieuw deftige resultaten te halen.

Het is een tijd vol verrassingen waarbij niks nog zeker is, want nadat ik Legaer tot certitude verklaarde, moet ik nu ook al gaan zeggen dat Bormans het correct verwoordt: we moeten zolang mogelijk in die top 6 blijven staan (als het even kan tot op speeldag 30) en nog flink wat punten halen voor nieuwjaar.

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=130450
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door STVV-fan »

Dezelfde groep die nu half verketterd wordt, is dezelfde groep die u op deze plaats gebracht heeft...

Iedereen heeft het over Bezus die de bal door de netten moet jagen, maar de kans van Charisis op aangeven van Boli moet ALTIJD erin, die moet nog feller door de netten gestampt worden.

Ik snap niet zozeer waarom er nu gezaagd en gezeverd wordt.
We staan voor nog een week in PO I gebied.
Ik heb liever nu de dip, nu de andere ploegen ook blijven klungelen, dan wanneer die ploegen die u kunnen bedreigen voor een PO I plek die dip NIET hebben.

2de positief punt. 16 punten voor op de laatste :D.

Een bepaalde trainer waarvan er indertijd bijna een standbeeld in goud op Staaien werd geplaatst kende ook een zware dip. Hij speelde in datzelfde jaar nog PO I en we speelden zelfs de barrages voor Europees (die we roemloos tegen Genk verloren....).
Als De Roeck dit doet, plaatsen jullie van hem een standbeeld naast het andere....
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Geel-Blauw schreef:Gueye... :grappig:
als je met van die mannen ten oorlog moet trekken pfffff.........................salonvoetballers die hier een vooreen van hun voetstuk vallen.bah
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

omeloe schreef:
Mikman schreef: Bezus... ik weet het niet hoor jongens, veel juiste passes en voorzetten trapt die toch niet voor een nummer 10.
En die kans net voor de rust , die bal trap je toch los door het doel . :headbang:
das waar , maar zelfs een Boli zou gewoon niet op die plaats geweest zijn.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door Jones »

Er zat meer in. De vorm is eruit. De nieuwe trainer is gesetteld. De spelers tevreden. De supporters ruiken meer. Een nieuw objectief dringt zich aan.
De nivellering is er dit seizoen. Nieuwkomer Antwerp draait zelfs mee in de top-5. Ongezien. Waregem, Genk, Oostende en Standard kenden een zwakke start. Een start die hun door STVV ook iets of wat belet werd, door hun te kloppen.

Nu gaan die wel gaan komen, die ploegen, die pieken op de goede momenten. Feit nu is om nog een 2-tal matchen te winnen voor de winter. Haal u dan 2 betere en frisse hoentjes met veel lef en vooral goesting om hun trui nat te maken en de goal weten staan en we halen PO1 met de vingers in de neus.

Vetokele en Gueye komen van ver terug, hebben 0,0 matchritme. Van hun kunnen we niet alles verwachten maar wel bv. van een Bezus die zijn kans moet pakken nadat we hem een tweede kans gaven. We gingen de echte Bezus nog zien zei hij...wanneer hebben we het raden naar.
Ook van Asamoah verwacht ik meer doelpunten. Ook Charisis en De sart vlammen te weinig op doel. Afvallende ballen zijn er altijd dan...

Programma in volgorde : thuis Waregem, uit Eupen, in Standard en thuis Antwerp is het nog tot de winterstop. Uw twee thuismatchen moeten haalbaar zijn om te winnen. Op Standard en Eupen wordt het moeilijker.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door smol »

Ik krijg meer en meer het idee dat JDR iedereen in de kern probeert tevreden te houden, door iedereen telkens wat speelminuten te gunnen. Zo hou je als trainer iedereen wat in het toom en probeert hij alzo problemen te vermijden binnen zijn kern naar hem toe.
Maar hij zou beter eens verschillende weken terug naar zijn vaste basis pakken van in het begin van het seizoen, zeker nu iedereen terug fit is.
Als je dit als trainer niet aandurft heb je geen plaats in deze voetbalwereld.

Uit het resterende programma tot nieuwjaar moet toch nog 7 op 12 gehaald worden wil je blijven meestrijden voor de PO I plaatsen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17 (?): Moeskroen-STVV (zat 2/12 20u)

Bericht door STimVV »

STVV kreeg de 3 beste kansen: Gueye op voorzet van Bezus / Bezus op afleggen van Gueye / Charisis op assist van Boli.
1 van die 3 kansen moet er altijd in. Die eerste 2 kansen waren niet echt makkelijk, maar zeker die kans van Charisis moet altijd hangen. De keeper gaf u daar een open hoek van 2 meter breed waar die bal in kon. Eigenlijk was die kans bijna een kopie van die van Dussaut een week eerder tegen Lokeren. Die was wel net iets moeilijker, maar die moest er ook gewoon in. Trap je die 2 ballen netjes in het hoekje dan heb je nu 4 punten meer en is't hallelujah en euforie.
Charleroi dankt z'n goede positie aan het feit dat zij dergelijke kansen wél afmaken, wij momenteel niet.
We moeten nog op verplaatsing naar Standard, naar Genk, naar Gent. (uw concurrenten voor die 6e plaats) Als je wil blijven meedoen voor PO1 zal je daar nu toch wel punten moeten gaan halen, die je de laatste weken hebt laten liggen. Problematisch dus.
Plaats reactie