Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Positivo »

Het negatieve wordt hier (zoals altijd) ruim en breed uitgelicht.

Bekijk de statistieken van de wedstrijd eens. Buiten balbezit heeft Standard er niks meer van gebakken. Pierard heeft één redding (nou ja) moeten doen. Eén. Het doelpunt zelf was een opeenvolging van (voor Standard) gelukkige caramboles.

Wat een invalbeurt van Bezus en wat een magistraal doelpunt. Dat doelpunt alleen verdient een punt. Bezus heeft nauwelijks gespeeld maar zijn doelpunten tegen Genk en nu, brengen wel 3 punten op. Niemand, echt niemand anders van Stvv, had die doelpunten kunnen scoren.

Er wordt hier over voetballend vermogen gesproken ...... Soms is het materiaal wél degelijk voorhanden. Maar je moet het natuurlijk herkennen.... En soms is geduld noodzakelijk.... Moet je spelers de kans geven om te groeien....wedstrijden laten spelen......En nog iets ....de laatste 5 ! Competitiewedstrijden hebben we niet meer verloren.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door miel »

lindoke schreef:Negatieve supporters? Mja, dan val ik onder die noemer. Al zie ik mezelf als een realist van het zuiverste soort. Aard van het beestje. Ik ben nu eenmaal - alhoewel ik geel-blauw bloed in de aderen heb - iemand die een wedstrijd van STVV bekijk en beoordeel zoals ze is. En ja, de organisatie is er. Maar ik heb een hekel aan een ploeg die een wedstrijd speelt met de intentie om geen goal binnen te krijgen in plaats van de intentie om een goal te maken. Dat je zoiets doet in een levensbelangrijke laatste wedstrijd van het seizoen om erin te blijven als je genoeg hebt aan punt kan ik inkomen. Maar in het geval van STVV, zo goed als gered heb ik daar weinig begrip voor. Dat ze kwaliteit missen op het middenveld en vooraan is een feit. Maar dan kan en mag geen excuus zijn voor de intentie die op het veld getoond wordt. Je kan kijken naar die paar positieve punten zoals de organisatie achteraan, inderdaad. Maar voor mij moet een wedstrijd toch een beetje aantrekkelijk voetbal inhouden, en als het even kan voor de ploeg waarvoor ik supporter. En dat is niet het geval. Neem nu Zulte Waregem. 4 op 36! Die spelen een veel aantrekkelijker voetbal dan STVV op dit moment. En neen, ik wil niet ruilen met ZW want die staan derde laatste. Al is het een kwestie van tijd dat die punten gaan pakken.

Iedereen mag denken en zeggen wat hij wil op dit forum. Ik dus ook. Ik zie zo goed als elke ploeg iedere week spelen en ik kan je garanderen dat onze ploeg op dit moment het zwakste en meest onaantrekkelijk voetbal brengt dat er in de JPL te zien is. En dat is de enige, spijtige maar keiharde waarheid en we kunnen alleen maar hopen dat dit zo snel mogelijk keert.
Een realist van het zuiverste soort ? een drama Queen lijkt er eerder op
Geel blauw bloed in de aderen ? dan toch zeker geel blauw bloed Rhesus negatief :)
Het was geen hoogstaande wedstrijd , maar wel intens
Eerste helft hadden we 3 goede mogelijk heden
1 Desart die foutief werd afgestopt alleen op doel af
2 Mooi balletje over de verdediging van Botaka op Vitokele al was het niet makkelijk , maar de kans was er
3 De grootste kans van de wedstrijd Goutas op corner die naast kopt .
Wat stelde Standard daar tegen over , niet meer dan een paar halve kansen en een doelpunt waarbij de bal met veel geluk bij Marin kwam ,
Die deed er wel iets moois mee , maar dat deed Bezus ook met zijn hoekschop .
De tweede helft werden we terug gedrongen en op die basis kan Standard misschien de overwinning claimen , al vind ik een gelijkspel de juiste uitslag voor deze wedstrijd .
Momenteel kunnen we moeilijk een wedstrijd winnen , MAAR we verliezen niet veel
Blijkbaar laten onze concurrenten meer steken vallen dan wij vermits we na 20 speeldagen nog steeds op een PO1 plaats staan
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Oscar »

Gisteren acht bussen vol en een dertig auto’s op de afgesloten parking.
Is toch niet slecht voor STVV zijnde.
Over de match zelf, eerste twintig minuten STVV de betere van het spel maar waarom
dan ineens inzakken en het spel volledig aan Standard geven. Geen initiatief meer nemen
en de lange bal naar Vetokele pompen op goed geluk. Veel lijn zat er in de tweede helft niet
meer in, dit Standard was te pakken maar niet met deze ingesteldheid.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Positivo schreef:Het negatieve wordt hier (zoals altijd) ruim en breed uitgelicht.

Bekijk de statistieken van de wedstrijd eens. Buiten balbezit heeft Standard er niks meer van gebakken. Pierard heeft één redding (nou ja) moeten doen. Eén. Het doelpunt zelf was een opeenvolging van (voor Standard) gelukkige caramboles.

Wat een invalbeurt van Bezus en wat een magistraal doelpunt. Dat doelpunt alleen verdient een punt. Bezus heeft nauwelijks gespeeld maar zijn doelpunten tegen Genk en nu, brengen wel 3 punten op. Niemand, echt niemand anders van Stvv, had die doelpunten kunnen scoren.

Er wordt hier over voetballend vermogen gesproken ...... Soms is het materiaal wél degelijk voorhanden. Maar je moet het natuurlijk herkennen.... En soms is geduld noodzakelijk.... Moet je spelers de kans geven om te groeien....wedstrijden laten spelen......En nog iets ....de laatste 5 ! Competitiewedstrijden hebben we niet meer verloren.
Dat is allemaal waar, maar het is niet omdat je punten blijft halen dat het allemaal zo slecht niet is.....
Je verwijst zelf naar de anderen .. Ik hoor hier , op standaard een punt pakken is niet niks....pfff wat heeft die ploeg momenteel te bieden!
Magistraal doelpunt , droom maar verder ..als hij een meter eerder buitendraait hoorde we iedereen vloeken tot in sintruin , slecht getrapt maar
met resultaat...dat de kenners dit nu een magistraal doelpunt vinden tja ....... daarvoor zijn het dan ook kenners .(en ik ken er niks van :geelblauw:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
ronnieking
Berichten: 383
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door ronnieking »

Het is zoals ik voorspeld heb. Ettertje Edmilson was de moeilijkste opponent om af te schudden en daarna volgde het grote... niets. Sa Pinto mag dan wel beweren dat Standard de beste ploeg van Belgie is, veel heb ik daar nog niet van gezien, ook niet gisteren... Gelukkig maar dat ze niet wonnen, hadden ze trouwens ook helemaal niet verdiend... Hoe laag is dit Standard gevallen... Spijtig dat we er zelf offensief te weinig konden tegenover zetten, dan had er wellicht meer ingezeten dan een puntje. Je kunt met de prestatie op zich inderdaad niet helemaal tevreden zijn, met het resultaat echter wel.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Since '54 »

Was daarnet voorbij het Seminariecomplex gekomen. Er was zondagtraining van STVV. Ik zag Abrahams in een flits zijn best doen en dacht bij mezelf: 'Blijf jij wel bij het STVV van De Roeck mijne jong?'
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Positivo »

[quote="kenniksvanvoetbal"][quote="Positivo"]

Magistraal doelpunt , droom maar verder ..als hij een meter eerder buitendraait hoorde we iedereen vloeken tot in sintruin , slecht getrapt .....

---------------------------------

Zou dit doelpunt van Bezus niet in aanmerking kunnen komen voor doelpunt van de week ?
Maar hier slaagt men er toch in om zo een doelpunt af te kraken ! Straf, héél straf.
Zo wordt voortaan iedere goal in de winkelhaak ook neergesabeld ..... Een meterke meer naar links, of rechts en hij was ernaast .... Pffffff

Hoeveel keer heeft hier iemand van het forum nog eens dergelijke goal gezien ? Wacht eens even, als ik me goed herinner schreef hier iemand ooit over een Toine Leenders ...... Dat is 60 ! Zestig ! ZESTIG ! Jaar geleden.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door stvvilvoorde »

Positivo schreef:
Hoeveel keer heeft hier iemand van het forum nog eens dergelijke goal gezien ? Wacht eens even, als ik me goed herinner schreef hier iemand ooit over een Toine Leenders ...... Dat is 60 ! Zestig ! ZESTIG ! Jaar geleden.
Zo ver moet je ook niet teruggaan hoor.

Ik herinner mij er zo 1 van Isaias, thuis tegen Spartak Varna .
ronnieking
Berichten: 383
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door ronnieking »

Het was geen goede wedstrijd. Wel veel strijd. Een winnaar verdiende deze partij niet. Het wonderbaarlijke doelpunt (geluk of niet doet niet ter zake) van Bezus bracht gerechtigheid. En ja, waarom zou het niet het doelpunt van de week kunnen zijn ? Mijn stem heeft het alvast en zeker. Spijtig genoeg was het sportief één van de zeldzame hoogtepunten.

Je kunt er echter niet om heen dat je in de Belgische competitie meer van dat "fraais" te zien krijgt. Vrijdag volgde ik nog Coucke's nieuwe speelgoedje tegen Eupen, man, man, wat een schabouwelijke vertoning, die krijgen daar dan nog 3 punten voor.. wil ik maar zeggen, voor echt hoogstaand voetbal moet je gewoon niet in Belgie zijn.

In Standard een punt halen is op zich zeker niet slecht. Alleen heb ik het gevoel dat er tegen deze ploeg op dit moment nog meer mogelijk is. Dan moet je zelf echter beter offensief voor de dag komen dan gisteren. Onze verdediging kan terugblikken op een globaal goede prestatie. Centraal was Teixeira weer zij oerdegelijke zelf en ook Goutas viel niet uit de toon. Op de flank heb ik Kitsiou weinig in de problemen gezien tegen een (wat is daar van gekomen) ondermaatse M'Poku. Alleen Edmilson kon voor gevaar zorgen maar die wil dan veel te veel forceren. Neem hem echter weg bij Standard en wat schiet er dan nog over van creativitiet ? De Petter en Charisis werkten hard in het middenveld maar in het offensieve compartiment schoten we te kort met De Sart, Legaer (bleek gisteren), Bokata (bleek al ziet hij er zo niet uit). Vetokele was zo goed als onbereikbaar maar kreeg in de eerste helft toch één van de beste kansen uit de match. Het schoentje nijpt bij ons vooraan. Gueye meer gekwetst dan iets anders. Vetokele ook nog niet gebracht dit seizoen wat we kunnen verwachten en Boli zal een omstreden figuur blijven...

Ondanks alles staan we nog altijd in play-off 1 na 20 matchen. Ook na nieuwjaar doen we dus nog mee... Je kunt blijven zeuren over slechte prestaties maar de cijfers liegen niet... 6de met 29 punten.... Eerlijk zijn ? Wie had dat verwacht buiten grote ziener Roland ?
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door BoemBoem »

Positivo schreef:Het negatieve wordt hier (zoals altijd) ruim en breed uitgelicht.

Bekijk de statistieken van de wedstrijd eens. Buiten balbezit heeft Standard er niks meer van gebakken. Pierard heeft één redding (nou ja) moeten doen. Eén. Het doelpunt zelf was een opeenvolging van (voor Standard) gelukkige caramboles.

Wat een invalbeurt van Bezus en wat een magistraal doelpunt. Dat doelpunt alleen verdient een punt. Bezus heeft nauwelijks gespeeld maar zijn doelpunten tegen Genk en nu, brengen wel 3 punten op. Niemand, echt niemand anders van Stvv, had die doelpunten kunnen scoren.

Er wordt hier over voetballend vermogen gesproken ...... Soms is het materiaal wél degelijk voorhanden. Maar je moet het natuurlijk herkennen.... En soms is geduld noodzakelijk.... Moet je spelers de kans geven om te groeien....wedstrijden laten spelen......En nog iets ....de laatste 5 ! Competitiewedstrijden hebben we niet meer verloren.
Pff..

Kan niemand hier eigenlijk eens gewoon de feiten weergeven zoals ze zijn?!
STVV was slecht en verdiende absoluut geen punt.
Was het daarom dramatisch en op sterven na dood? NEE..
Had STVV voor de match getekend voor dat punt(gezien de laatste 10 matchen in het achterhoofd) ? JA..
Ge zit al enkele weken aan te modderen Ja, maar ondanks alles verliest ge zeer weinig wedstrijden en doen de clubs rondom u het alles behalve beter qua punten en qua spel.

Kijk eens een match van bv Moeskroen vs Oostende..
DAT is om te janken en op sterven na dood..
Waarbij ik niet wil zeggen dat we goed bezig zijn qua spel de laatste weken, helemaal niet zelfs, maar relativeer het toch maar een beetje.

Elke keer uiterst links tegen uiterst rechts met belachelijke voorbeelden en spelfases die totaal niet weergeven worden zoals ze zijn.
Precies een zitting in het parlement hier..

Over de spelers gisteren,
Zet de Grieken in een uitverkocht staaien en die mannen gaan over lijken.
Dussaut zou de veters van kitsiou nog niet mogen binden.

Haal u goei flanken in de winterstop en ge speelt PO1.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Krisaias »

stvvilvoorde schreef:
Positivo schreef:
Hoeveel keer heeft hier iemand van het forum nog eens dergelijke goal gezien ? Wacht eens even, als ik me goed herinner schreef hier iemand ooit over een Toine Leenders ...... Dat is 60 ! Zestig ! ZESTIG ! Jaar geleden.
Zo ver moet je ook niet teruggaan hoor.

Ik herinner mij er zo 1 van Isaias, thuis tegen Spartak Varna .
En Gaetan Hendrickx op Tubize (met dank aan miepmiep voor het opfrissen van mijn geheugen)
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Branson
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 mei 2013, 22:29
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Branson »

Als je naar het jeugdvoetbal gaat kijken zie je regelmatig wel zo een goal.
Maar het blijft mooi he.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door lindoke »

Ik blijf erbij, ze spelen al weken voetbal van m'n kl*ten. De mensen die het positief zien, zien dat we een solide verdediging hebben en dat is ook zo. Maar voetbal is meer dan verdedigen. Zoals iemand anders ook al opperde, dat het middenveld al weken en weken er niks van bakt en daardoor geen aanvoer naar de spitsen is waardoor ze amper een kans in mekaar knutselen. Of het moet letterlijk toevallig uit de lucht vallen via één van de talloze lange ballen die lukraak naar voor gekeild worden.

Nee, dan zie ik liever combinatievoetbal waarbij je met een één-twee de verdediging kan openrijten of met een listig balletje tussendoor een spits alleen voor de doelman kan zetten. Ben ik daarom een dramaqueen? Ik denk het niet :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie