Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Tompie »

Opnieuw een korte verplaatsing, ditmaal naar de boorden van de Maas.

Standard moet winnen om STVV bij te benen in de race naar PO1. STVV gaat na weken zonder overwinning nog eens op zoek naar een driepunter. Hoewel, als de spelers zelfs in Eupen "voor een punt" speelden, zou het niet verbazen moest dit zondag opnieuw zo zijn.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door STimVV »

Erg dat we inderdaad het gevoel hebben dat we in Eupen hebben gespeeld voor een punt. Was ook zo. Zowel de opstelling van de coach als de mentaliteit van de spelers. Ik bedoel daarmee: als je in een 3-5-2 speelt moeten uw backs hoog spelen om aanvallend een meerwaarde te geven. Dat was nooit het geval met Dussaut en DeNorre. Vergelijk het met Bolingoli en Bagayoko in de 3-5-2 van Leko. Die brachten aanvallend veel meer, en haalden voortdurend de achterlijn. Dat waren meer aanvallers dan verdedigers. Bij De Roeck is dat andersom.
Ik hoop dus dat we dankzij de terugkeer van Teixeira afstappen van deze interpretatie van DeRoeck.
Voor mij:

-----------------------Pirard--------------------------------
--Kitsiou-------Goutas------Teixeira---------DeNorre--
---------------De Petter-----DeSart----------------------
---Charisis-------------Bezus-------------------Botaka--
-------------------------Vetokele-------------------------

Bank: Steppe, Kotysch?, Antunes, Asamoah, Legear, Geuye, Abrahams.

Ik vrees dat Asamoah op Standard overpowerd zal worden. De Sart zou van mij z'n kans krijgen op de positie waar in mijn ogen z'n toekomst ligt.
Legear inbrengen in de 2e helft wanneer er veel ruimte ligt. Al zal Legear wel extra gemotiveerd zijn om te starten op Standard, dan zou Bezus op de bank komen en Charisis centraal.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Antismurf »

Gueyé is geblesseerd, opnieuw last van de adductoren :?
ronnieking
Berichten: 384
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door ronnieking »

Ik heb de laatste tijd verschillende wedstrijden van Standard gevolgd en ben helemaal niet geïmponeerd door wat ik zag. Dit is een heel middelmatige ploeg met weinig uitschieters. Voor de creativiteit moeten ze het hebben van Edmilson en een beetje van Mpoku (die toch ver onder het verwachte niveau blijft). Als (gamin) Edmilson speelt, dus dadelijk laten voelen wie hij tegen heeft zodat hij niet teveel van zijn tierlantijntjes kan opvoeren ! Het is een speler voor wie je nog naar het stadion komt maar door zijn verschrikkelijke ego-tripperij en domme uitspraken (verstand van een stom kieken), bij mij zeker niet meer in de bovenste schuif ligt.Als je ziet hoe uitdagend hij deed tegenover alles wat STVV was bij zijn eerste optreden na de overgang, om heel gedegouteerd van te worden... Dus STVV, toon ook eens wat offensieve moed want dit Standard is zeker te kloppen...Die hebben geen betere ploeg dan wij...Ik verwacht niet veel verschil, die zullen gemaakt worden door details... hopelijk weer geen strafschop uitgelokt door de gamin !
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Jones »

In de winter Acolatse, Gueye en Ayala laten vetrekken wegens te weinig rendement naar hun verhuurder. Bij Ayala is het een verhaal Artabe 2.0.
Investeer voorzichtig en haal geen rotkarakters want wie wil in de winter weg ? Zij die weinig spelen door concurrentie, zij die zich kunnen verbeteren financieel en/of sportief en zij die weg moeten wegens hun gedrag.
Dat laatste, daar maakt geen enkele club gewag van tenzij het heel duidelijk is waarom via de media.

In die zin zou ik er geen probleem mee hebben dat er 2 Japanners ipv de ene waar men van sprak, zouden komen.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Smurf »

Misschien nogal negatief om het vooraf al te verkondigen, maar ik vrees dat we weeral een bepalende rol voor de scheidsrechter zullen zien. En dan bedoel ik niet dat wij systematisch benadeeld worden. Het is gewoon een feit dat dit seizoen enorm veel wedstrijden in een beslissende plooi gelegd worden door al dan niet verkeerdelijke beslissingen van de wedstrijdleiding.
Bij de meeste ploegen valt het over een heel seizoen bekeken nogal evenwichtig uit. Maar bij andere teams slaat de balans enorm door langs één van beide kanten. Winnen tegen Brugge is dit seizoen onmogelijk. Zelfs als ze de wedstrijd al gewonnen hebben, krijgen ze nog cadeaus bij de vleet. Standard lijkt ook één van die ploegen die steeds iets meer mag (alhoewel ze daar in Luik uiteraard anders over denken). Vorig seizoen vond ik dat het bij ons nogal tegen zat op dat vlak. Dit seizoen valt het (behalve op Club Brugge uiteraard) nog wel mee. Anderlecht kreeg jaren aan een stuk extra puntjes in geschenkverpakking. De laatste seizoenen (en zeker dit seizoen) krijgen ze hiervoor blijkbaar de rekening fameus gepresenteerd.
Ik vrees dus dat het niks wordt in Luik. Maar of dat aan Standard en STVV gaat liggen...
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door STimVV »

Antismurf schreef:Gueyé is geblesseerd, opnieuw last van de adductoren :?
Die is volgens mij sinds zijn langdurige afwezigheid nog niet fit geweest.
En al zeker niet sinds de 20e minuut in Moeskroen. Toen overstrekte hij z'n been en voelde hij weer iets. Boli moest zich toen beginnen opwarmen. Hij speelde toen wel nog verder, maar dat was nog maar op 50%. Zijn eerste kwartier toen op Moeskroen was toen trouwens wél erg goed.
Ook tegen Zulte-Waregem en in Eupen had ik niet het gevoel dat hij zich 100% kon geven. Tegen Eupen had hij weer hetzelfde voor als in Moeskroen, vlak na zijn invalbeurt deed hij een inspanning, (1 van de weinige lange spurts die ik hem zag trekken de laatste weken) hij bleef liggen, en wilde hij achter de doellijn van het veld gaan.
Die blessure is gewoon nooit volledig geheeld. Natuurlijk moet een speler het zeggen wanneer hij nog iets voelt. Maar het is niet de eerste keer dit seizoen dat ik mn vragen stel bij de medische begeleiding. Je zou denken dat ze van hun fouten leren. Hij had duidelijk nog last maar toch laten ze hem verder spelen en trainen. Net zoals ze deden met Vetokele, die zich blesseerde tegen Mechelen maar de week erna toch nog (een ongelukkige match) speelde en daarna weken/maanden out was. Idem voor Ceballos, die ze ook te vroeg opnieuw lieten trainen waardoor de scheur verergerde. (hierover verklaarden ze zelf in de krant dat ze daar een inschattingsfout maakten en dat dit intern werd besproken)

Ik begrijp dat Geuye die blessure beu was, wil spelen en zichzelf wil bewijzen. Zeker als gehuurde speler. Maar je bent beter eerlijk tov jezelf en je team. Want we hebben de laatste weken niet kunnen zien wat hij écht in z'n mars heeft volgens mij. Op die manier verliezen de mensen het geloof in z'n kwaliteiten. En volgens heeft hij het potentieel om onze beste spits in jaren te zijn. Kopbalsterk, snel, en technisch heb ik hem op korte ruimte dingen zien doen die Boli en Vetokele niet kunnen. Maar het kwam er nog niet uit omdat hij volgens mij nog geen enkele keer 100% fit is geweest.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Since '54 »

'Terug naar afzender' aub zowel Gueye als Acolatze.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door pat@ »

Gueye heeft helemaal niet kunnen overtuigen. Ik denk wel dat hij sowieso tot het einde vh seizoen moet blijven (aanmodderen).
Door het gebrek aan diepe spitsen verwacht ik een 4-5-1 met Bezoes ( zo schrijft sporza het toch altijd) opnieuw in de basis. Ook Abrahams zou nu toch eens wat minuten moeten krijgen als vervanger voor een dan moegestreden Vetokele, al kan Dussaut volgens mij ook wel diep in de spits spelen ;) .
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Winnen, wa is da ?
Laatste overwinning ? Iemand ? Was dat tegen Genk ? Bijna préhistorie !
:zot:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door stvvilvoorde »

Gueye was toch niet slecht in het begin van het seizoen?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Beste spits in de voorbereiding, met voorsprong. Leek op weg om onze beste aankoop te worden. Iedereen vloekte serieus toen hij uitviel.

Mensen vergeten snel. Sommigen weten zelfs niet meer dat we wonnen van Oostende en Moeskroen, dat we nog steeds (hoe bizar ook) 6de staan. Het draait niet goed, zoveel is duidelijk. Gezien de tegenstand, hadden we eigenlijk moeten uitlopen in deze periode, dat lukt helaas voor geen meter. Er zit gelukkig echter ook een zekere weerstand/weerbaarheid in het team die maakt dat we ook niet kopje onder gaan. Dat is ooit wel eens anders geweest. Nog twee matchen doorspartelen en we hebben onze PO1 ambities na nieuwjaar nog steeds in eigen handen. Dat is een half mirakel voor een ploeg die ik tussen plaats 12 en 16 verwachtte en die al 8 matchen op rij niet kon winnen.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Dreke »

Het zegt toch wel iets over het niveau van een aantal van onze rechtstreekse concurrenten...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Feit, iedereen kan van iedereen winnen en niemand weet een constante in zijn prestaties te leggen, uitgez. Brugge. Zie hoe ver Zulte is teruggezakt, terwijl na 5 speeldagen iedereen overtuigd was dat die met sprekend gemak weer PO1 zouden halen. Het is spannend, maar zeker niet oogstrelend. Dat in Europa iedereen er kansloos uitging, is illustratief*. Veel werk/vechtvoetbal en niet zelden een hoofdrol voor de scheidsrechter.

Veel kans dat je morgen ook weinig academisch werk/vechtvoetbal gaat te zien krijgen. Sa pinto en Standard spelen veelal met het hart, zelden met het verstand of de voeten.

* Anderzijds was vorig jaar zeer goed op dat vlak, dus we moeten er ook niet meer van maken dan het is.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 20: Standard - STVV (23/12 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Nogmaals zeggen: we hebben nu meer punten dan onder Brepoels en onder Ferrera. Enkel in het beste seizoen van Matthijssen hadden we nu 6 punten meer, de andere 2 seizoenen ook minder.

De concurrentie kan misschien zwak zijn maar dat was ze de vorige seizoenen dan ook, het puntenaantal van de nummers 5-6-7... is niet opmerkelijk verschillend van anders. Iedereen kan gewoon van iedereen winnen, met uitzondering van Brugge dat momenteel even onaantastbaar lijkt. Lokeren haalt bijvoorbeeld 14 van zijn 21 punten op verplaatsing.

STVV is nog altijd de 2e beste thuisploeg na Brugge. Dus voor eigen publiek beter dan Gent, Charleroi..., en zelfs 5 punten meer gehaald dan Anderlecht en liefst 10 meer dan Genk. De perceptie bij de STVV-supporters lijkt me toch anders...

De laatste overwinning dateert van tegen Moeskroen maar de vijf gelijke spelen die sindsdien volgden maken nu wel het verschil tussen 6e of 10e staan.
Het is vooral doodjammer dat er zo gemakkelijk vermijdbare punten werden weggegooid in de thuismatchen tegen Eupen ( 4-2 voorstaan ) en tegen 9 man van Lokeren. Anders moést Standard morgen absoluut winnen en waren ze bij een nederlaag quasi zeker uitgeteld.
Plaats reactie