Speeldag 21: STVV - RAFC

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Halenaar »

Spelers beginnen te klagen over de coach. Dan weet je wel hoe laat het is.
STVV ging kansloos met 0-3 onderuit tegen Royal Antwerp FC en na die nederlaag was Igor Vetokele niet te spreken over de vele wissels van trainer Jonas De Roeck.

"We moeten allemaal eens goed in de spiegel kijken. Er zijn vele oorzaken van het falen. Er wordt ook constant gewisseld van spelsysteem en spelers, maar dat mag eigenlijk geen excuus zijn. Als ploeg is het niet gemakkelijk als je je altijd aanpast aan de tegenstander. Iedereen was duidelijk verrast", zegt hij aan Het Belang van Limburg.

De spits ging verder. "We hebben een rechtsbuiten (Jonathan Legear, nvdr.) in de selectie zitten, maar als hij niet vanaf het begin wordt gebruikt? Ach, we moeten de keuzes van de trainer accepteren en er het beste van maken zeker?”
STVV duikt als nummer zes de winterstop in. Vooraf had elke supporter van STVV daar blindelings voor getekend. Maar als je in de laatste twee maanden geen enkele keer weet te winnen, dan klinkt er onvrede. Niet alleen bij de fans trouwens.


De Kanaries sluiten het jaar af met een 0-3 nederlaag tegen Antwerp. Met 60% balbezit wisten ze pas in de 87ste minuut een eerste keer echt te dreigen.

"Positioneel liep er heel wat verkeerd. We liepen veel te lang met de bal aan de voet, speelden te laat in of maakten de verkeerde keuzes", zuchtte Jordan Botaka na afloop. "Ik word er stilaan moedeloos van."


"We weten waar het fout loopt. We kunnen er ook niet over blijven zagen. Dat we niet leren uit onze fouten is gewoonweg pijnlijk. Ik ga niet zeggen wat de trainer moet doen. Hij doet het goed en is slim genoeg."

Botaka ziet wel dat er werk aan de winkel tijdens de winterstage in het Spaanse La Manga. "We missen automatismen, door de vele verschuivingen in de opstelling. Ik geloof nog dat we Play-off 1 kunnen halen, maar ik heb ervaring genoeg om te beseffen dat je er ook snel uit kan liggen. Het moet dus snel beter."

"Tegen Antwerp gingen we in hun spelletje mee, in plaats van ons eigen spel te spelen. We hebben Antwerp amper gezien, maar ze legden ons wel de verkeerde focus op. Zo begonnen we ruzie te maken met alles en iedereen, in plaats van ons te focussen op ons eigen spel."
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Jones »

Halenaar schreef:Spelers beginnen te klagen over de coach. Dan weet je wel hoe laat het is.
STVV ging kansloos met 0-3 onderuit tegen Royal Antwerp FC en na die nederlaag was Igor Vetokele niet te spreken over de vele wissels van trainer Jonas De Roeck.

"We moeten allemaal eens goed in de spiegel kijken. Er zijn vele oorzaken van het falen. Er wordt ook constant gewisseld van spelsysteem en spelers, maar dat mag eigenlijk geen excuus zijn. Als ploeg is het niet gemakkelijk als je je altijd aanpast aan de tegenstander. Iedereen was duidelijk verrast", zegt hij aan Het Belang van Limburg.

De spits ging verder. "We hebben een rechtsbuiten (Jonathan Legear, nvdr.) in de selectie zitten, maar als hij niet vanaf het begin wordt gebruikt? Ach, we moeten de keuzes van de trainer accepteren en er het beste van maken zeker?”
STVV duikt als nummer zes de winterstop in. Vooraf had elke supporter van STVV daar blindelings voor getekend. Maar als je in de laatste twee maanden geen enkele keer weet te winnen, dan klinkt er onvrede. Niet alleen bij de fans trouwens.


De Kanaries sluiten het jaar af met een 0-3 nederlaag tegen Antwerp. Met 60% balbezit wisten ze pas in de 87ste minuut een eerste keer echt te dreigen.

"Positioneel liep er heel wat verkeerd. We liepen veel te lang met de bal aan de voet, speelden te laat in of maakten de verkeerde keuzes", zuchtte Jordan Botaka na afloop. "Ik word er stilaan moedeloos van."


"We weten waar het fout loopt. We kunnen er ook niet over blijven zagen. Dat we niet leren uit onze fouten is gewoonweg pijnlijk. Ik ga niet zeggen wat de trainer moet doen. Hij doet het goed en is slim genoeg."

Botaka ziet wel dat er werk aan de winkel tijdens de winterstage in het Spaanse La Manga. "We missen automatismen, door de vele verschuivingen in de opstelling. Ik geloof nog dat we Play-off 1 kunnen halen, maar ik heb ervaring genoeg om te beseffen dat je er ook snel uit kan liggen. Het moet dus snel beter."

"Tegen Antwerp gingen we in hun spelletje mee, in plaats van ons eigen spel te spelen. We hebben Antwerp amper gezien, maar ze legden ons wel de verkeerde focus op. Zo begonnen we ruzie te maken met alles en iedereen, in plaats van ons te focussen op ons eigen spel."
Naar wat ik kan distilleren uit wat Botaka zegt is het alsof de coach bepaalde spelers moet opstellen van hogerop. De schuld van zich afgooien moeten de spelers ook niet. Wie gaat eens een Morioka-paske geven hier ? Ik zie het niemand doen.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Jones »

STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door STimVV »

Je moet als coach toch al serieus je best doen om zoveel verkeerde keuzes te maken. Op die manier is het onmogelijk om een match te winnen. De opsomming:
1: Charisis, je beste middenvelder, moet als rechtsback spelen. Je mist hem daardoor op het middenveld en aanvallend kon hij niks bijbrengen omdat hij de positie van back niet aanvoelt.
2: De Sart hoort al wekenlang niet meer thuis in de ploeg. En zeker niet op deze positie. Hij krijgt daar de voorkeur op Bezus, Vetokele en Abrahams. Die alle3 beter geschikt zijn om in steun van Boli te spelen. Boli komt bijgevolg ook niet meer in beeld.
3: Bezus is geen linksbuiten... die moet centraal spelen. Hij zal vanop links altijd naar het centrum trekken om het spel te verdelen. Net hetgene dat Antwerp wil omdat ze u daar insluiten en Bezus zich logischerwijze dood loopt. Tegen zo een ploeg moet je het spel breed houden en de ruimte op de flank zoeken.
4: door Bezus op een foute positie te zetten moest Botaka op rechts starten. De enige positie waar Botaka mooie dingen liet zien was vanop links. Op rechts zag ik van hem dit seizoen 0 goede acties.
5: Asamoah moest het als liliputter opnemen tegen het monster Yatabaré. (En Haroun) David tegen Goliath... DeSart of Charisis hadden u daar meer duelkracht gegeven. Gevolg: Yatabaré man vd match (niet enkel door zn goal en assist)

(Punt 6 zou kunnen zijn dat Steppe een maand geleden al in doel had moeten staan ipv Pirard)

5-6 verkeerde keuzes die het onmogelijk maken om te winnen tegen een heel sterke ploeg. Lang geleden dat we op stayen tegen zo een letterlijk sterke tegenstander hebben moeten spelen. Niet qua voetbal, maar op alle andere vlakken waren ze indrukwekkend vond ik. Dan moet je zelf top zijn als je iets wil halen, nu waren we door 5 (!!) bovenstaande keuzes kansloos.
Het is sinds het debacle thuis tegen Genk geleden dat ik nog zo kwaad was om onze coach. Ik heb dat Leko toen nooit vergeven. En dat zal nu voor DeRoeck hetzelfde zijn.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door StellaWADASWAD »

Ik kan me vergissen, maar speelde we in het begin van het seizoen niet met een middenveld a la

Charisis
De Petter - De Sart

De Petter die het veld als een stofzuiger afloopt, De Sart die Box to Box kan spelen, en Charisis die de betere voetballer van de drie is mag mee infiltreren. Ook de wisselwerking tussen hem en Kitsiou is de laatste maanden (sinds de match tegen Genk eigenlijk) redelijk verwaterd.
Het is allemaal makkelijk om trainer te spelen van achter de computer, maar als de spelers zelfs zeggen dat een vaste opstelling en systeem een must zijn. Dit is niet 4de klasse waar de tactiek van verwaarloosbaar belang is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Brusselmans »

De vrije trappen en corners : dramatisch !!!
De bal geraakt niet voorbij de eerste verdediger !!!
Ik heb toch al vaak moeten terugdenken aan Stef Peeters hoor !
En ook aan Gerkens, met zijn scorend vermogen als middenvelder ...

Bij uitbreiding : alles was dramatisch gisteren !
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door StellaWADASWAD »

Brusselmans schreef:De vrije trappen en corners : dramatisch !!!
De bal geraakt niet voorbij de eerste verdediger !!!
Ik heb toch al vaak moeten terugdenken aan Stef Peeters hoor !
En ook aan Gerkens, met zijn scorend vermogen als middenvelder ...

Bij uitbreiding : alles was dramatisch gisteren !
Peeters zijn naam rolt al lang over de tribunes van Stayen. Dat Gerkens de beste man bij Anderlecht is momenteel zegt veel over Anderlecht maar ook over Pieter zelf, al hebben we intrinsiek dit seizoen een betere ploeg, haalde Leko een pak meer uit de groep van vorig jaar. God weet waar we zouden staan moest Leko niet vertrokken zijn.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Brusselmans »

Charisis is een harde werker, maar niet efficient en doelgericht .
Idem voor Desart, Bezus, Botaka en Asamoah !
Ik wil het nog eens zien als daar Peeters en Gerkens stonden, met Charisis erbij in functie van die 2 !
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Dreke »

Ik heb gisteren mijn eerste thuismatch van het seizoen bijgewoond. Ik was aangenaam verrast door de opkomst.

Een paar dingen die mij zijn opgevallen:
- Wat heb ik Ivo al die tijd niet gemist. Hij heeft het (al even) niet meer. Vreselijk...
- De sfeer van weleer zal niet meer terugkeren. Nooit. Het stadion is anders en de sfeermakers pakken het al een aantal jaren op een andere manier aan. Tot pakweg de verhuis van de sfeergroep zat het stadion nog regelmatig op de nek van de tegenstander. Zo een ei als Jelle Van Damme zou vanaf minuut 1 aangepakt worden. Dat is niet meer. De voeling met het spel is volledig weg. Lalalala als de vlam erin moet en van die dingen. Dat zeg ik overigens met alle respect voor de sfeergroep.
- Bezus is een speler die 15 jaar te laat geboren is. Hij is een 10. En die tijd is passé. Je bent er niks mee. Het is door Bezus dat Boli zover moest terugzakken.
- Andere keeper. Asap.
A loyal football fan only supports the shirt...
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door metser »

Heb de wedstrijd op tv gezien, wat ben ik blij niet in het stadion aanwezig te zijn. Wat een zwakke bedoening was dit weer. Een keeper die waarschijnlijk denkt dat de bal vuurheet is, 2 vleugel backs die nog niet weten hoe, en langs welke kant een aanvaller te dekken, een onbestaand middenveld met als exponent bezus ( heb hem nochtans altijd verdedigd) . Als je een twintigtal hoekschoppen en vrije trappen mag nemen en er komt gene enkele fatsoenlijk aan dan ben je niet waardig in 1ste klasse te spelen zo simpel is dat. De voorspelers zijn natuurlijk afhankelijk van de aanvoer, maar ook zij zouden toch iets meer inspanning mogen doen om zich vrij te lopen of een betere positie te zoeken! Maar wat mij vooral stoort is het feit dat er geen enkel systeem van spelen in deze ploeg zit, er wordt maar wat rondgelopen en aangemodderd . Een infiltratie met looiende mensen zie je niet, een een twee die verrassend is zie je niet, het is wat heen en weer gestamp zonder doel of resultaat, en daar is alleen de trainer voor verantwoordelijk en niemand anders. Hij kan weer zijn spelers niets verwijten, verwijt uzelf dan tenminste dat je hen de nodige opdrachten en richtlijnen niet hebt gegeven! Deze trainer kan het gewoonweg niet, niet tactisch, niet technisch en al zeker niet als aanjager en motivator. En wat mij vooral stoort in deze mens is zijn valse, geheimelijke lach bij het interview ! Iemand die begaan is met zijn job en ploeg zou zich nederig gedragen. Dit is gewoon een zware kaakslag aan de stvv supporters. Wat mij betreft......zo snel als mogelijk afvoeren dit grut ! Dat hij gewoon in Antwerpen blijft en gaat supporteren op de bosuil ! ( waarmee ik echt niet wil zeggen dat antwerp de zege niet verdiende ) . Hopelijk denken de happen er ook zo over en zien we deze valsaard niet meer op stayen na de winterstop. Fijn einde jaar aan alle forum mannen.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Hallo-Tokyo »

metser schreef: Deze trainer kan het gewoonweg niet, niet tactisch, niet technisch en al zeker niet als aanjager en motivator. En wat mij vooral stoort in deze mens is zijn valse, geheimelijke lach bij het interview ! Iemand die begaan is met zijn job en ploeg zou zich nederig gedragen. Dit is gewoon een zware kaakslag aan de stvv supporters. Wat mij betreft......zo snel als mogelijk afvoeren dit grut ! Dat hij gewoon in Antwerpen blijft en gaat supporteren op de bosuil ! ( waarmee ik echt niet wil zeggen dat antwerp de zege niet verdiende )
Zo is het.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door STVV-fan »

Als de spelers (De petter blijf nog diplomatisch, maar Vetokele en Botaka zijn dat al niet meer, Tex ziet het ook niet meer zitten) al niet meer achter de trainer staan, zou ik hem al sowieso NIET met deze groep op stage laten vertrekken....

Maar ik zou het volledig snappen mochten de Jappen eerst nog het einde van het seizoen afwachten vooraleer ze (zwaar) ingrijpen.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door BoemBoem »

Als ge ziet wat de boeck ( hoe hard ik hem ook niet kan zien) doet in Kortrijk..

Nee, hier zal het wel à la Bob Peeters of Mathijsen zijn moest er nog verandering in komen..
Zolang ze hier geen onbekende Japanse jeugdtrainer zetten kan het mij eigenlijk zelfs niks schelen wie het (zou) worden..

Ploeg is niet genoeg..
De rest van de competitie is gewoon nòg slechter.. dat is het geluk dat we dit jaar hebben
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door lindoke »

metser schreef:....Maar wat mij vooral stoort is het feit dat er geen enkel systeem van spelen in deze ploeg zit, er wordt maar wat rondgelopen en aangemodderd . Een infiltratie met looiende mensen zie je niet, een een twee die verrassend is zie je niet, het is wat heen en weer gestamp zonder doel of resultaat......
Dit beweerde ik vorige week ook maar werd toen een "drama queen" genoemd :grappig:
Inderdaad, er zit totaal geen systeem in deze ploeg. Dat is nochtans volgens mij de belangrijkste taak van een trainer. De realiteit is dat hoe minder intrinsieke kwaliteit je in de ploeg hebt des te belangrijker het is dat je er een systeem in slijpt dat het best past met je "mindere" spelersmateriaal. Het is en feit dat niet iedere trainer dit kan. Het is ook een feit dat het nu stilaan duidelijk aan het worden is dat JDR zo een trainer is. Spijtig voor hem en spijtig voor ons. Op dit moment zijn er voor mij 4 trainers die een duidelijk systeem in hun ploeg gekregen hebben. Dat zijn Mazzu, Leko, Boloni en zelfs op heel korte termijn Deboeck. Zijn dat daarom supertrainers? Neen, natuurlijk niet. Maar ze hebben een duidelijke visie van hun spelersmateriaal en kneden daar een manier van spelen in. Ik vind het eerlijk gezegd nog het duidelijkst wat Boloni doet met Antwerp. Ik heb hen meerdere malen zien spelen en het is erg herkenbaar. Dat is ook een trainer die heel goed weet wat zijn spelers kunnen en vooral wat ze niet kunnen. Als persoon doet Boloni me :vomit: maar het is wel een goede trainer.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Jacques »

Ik ben enigszins geschrokken van de reactie van de spelers. Het gebeurt niet vaak dat de kritiek zo onverbloemd in de kranten staat te lezen. Het positieve hieraan is dat de geest nu uit de fles is. Men moet eerst een probleem erkennen, alvorens men het kan oplossen. Dat er een probleem is, lijkt me nu wel duidelijk. Voor mij hoeft de trainer niet per se te gaan, maar het is duidelijk dat hij nog niet veel krediet heeft opgebouwd. Zijn interviews beginnen te irriteren. Hij heeft een kalme stijl, neemt zijn spelers in bescherming, veel spectaculairs ga je dus nooit van hem horen voor de camera's en dat hoeft voor mij ook niet, maar dat misplaatst lachje na de non-prestatie van gisteren kan hij in het vervolg maar beter achterwege laten. Dat wordt allesbehalve geapprecieerd. Anderzijds, het is ook maar een interview. Beetje kort door de bocht om iemand op basis van een interview aan de schandpaal te nagelen. Het zijn de vaak onbegrijpelijke tactische keuzes en het resulterend gebrek aan automatismen en ploegspel dat aan de basis ligt van de irritatie. Belangrijk echter, gaat een nieuwe coach (de 3de van dit seizoen dan) het tij ineens doen keren? Je ne sais pas, de toppers liggen nu ook niet meteen voor het oprapen. Het belangrijkste is vooral dat er een aantal frustraties en problemen op tafel gelegd worden en men (samen) tot een oplossing komt, zodat we na de winterstop opnieuw een strijdbaar en positief STVV zien, met of zonder De Roeck. We staan nog altijd 6de, met nog amper 9 wedstrijden te gaan. Het is gewoon belachelijk om nu al de handdoek in de ring te werpen. Hoe vaak gaan we nog op deze positie staan na 21 speeldagen?
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie