Speeldag 21: STVV - RAFC

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Brusselmans »

STVV-fan schreef:
STVVninof schreef:Kan je de foto posten?
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20171228_0327 ... -tandvlees

Foto staat gewoon in de link
Een foto zegt soms meer dan 1000 woorden !
Best dat er afscheid genomen wordt, de kortste pijn !

Spelers zitten op hun tandvlees ? Na 20 matchen ? :zot:

In Spanje met een propere lei beginnen, dit is niet meer werkbaar !
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door KNRI »

De foto geeft nog niet half weer hoe ze zich losrukten van de rest om niet mee de 'ereronde' te moeten doen. Ze waren echt pissed.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Bartman »

Underdog schreef:Wat de positie van De Roeck betreft: dat op dit forum zijn ontslag geëist wordt, is wel erg kortzichtig. Onder De Roeck hebben we een hele sterke en een slechte reeks neergezet. Hij verdient op zijn minst de kans om tijdens de winterstop en de winterstage het tij te keren. Dit is immers de eerste keer dat hij een aantal opeenvolgende weken, zonder de druk van een wedstrijd in het weekend, aan de slag kan gaan met zijn elftal en concreet zaken kan bijsturen. De ideale kans om zich echt te bewijzen. Pas op het einde van het seizoen, afhankelijk van het feit of hij het elftal weer op de rails krijgt, kunnen er dan conclusies getrokken worden.
Het is altijd zo dat sommigen meer tijd nodig hebben dan anderen om uiteindelijk tot dezelfde conclusies te komen. Als je het mij vraagt leidt dit alleen maar tot tijdsverlies ...

Je kan er toch niet naast kijken dat er gewoon geen spelpatronen zijn, geen systeem, geen typeploeg ... Dat er al 2 maanden aan een stuk nauwelijks nog kansen worden afgedwongen ...

De Roeck heeft enkele matchen kunnen profiteren van de positieve flow die er was bij de seizoenstart (al of niet onder impuls van Marquez) en na enkele weken is het alleen maar bergaf gegaan. Elke week een beetje meer ...
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Underdog »

Bartman schreef:
Underdog schreef:Wat de positie van De Roeck betreft: dat op dit forum zijn ontslag geëist wordt, is wel erg kortzichtig. Onder De Roeck hebben we een hele sterke en een slechte reeks neergezet. Hij verdient op zijn minst de kans om tijdens de winterstop en de winterstage het tij te keren. Dit is immers de eerste keer dat hij een aantal opeenvolgende weken, zonder de druk van een wedstrijd in het weekend, aan de slag kan gaan met zijn elftal en concreet zaken kan bijsturen. De ideale kans om zich echt te bewijzen. Pas op het einde van het seizoen, afhankelijk van het feit of hij het elftal weer op de rails krijgt, kunnen er dan conclusies getrokken worden.
Het is altijd zo dat sommigen meer tijd nodig hebben dan anderen om uiteindelijk tot dezelfde conclusies te komen. Als je het mij vraagt leidt dit alleen maar tot tijdsverlies ...

Je kan er toch niet naast kijken dat er gewoon geen spelpatronen zijn, geen systeem, geen typeploeg ... Dat er al 2 maanden aan een stuk nauwelijks nog kansen worden afgedwongen ...

De Roeck heeft enkele matchen kunnen profiteren van de positieve flow die er was bij de seizoenstart (al of niet onder impuls van Marquez) en na enkele weken is het alleen maar bergaf gegaan. Elke week een beetje meer ...
Ik zie ook wel dat het al twee maanden op weinig tot niks trekt. Maar met de reeks die STVV in het begin onder De Roeck heeft neergezet, heeft hij wat mij betreft genoeg krediet opgebouwd om de kans te krijgen deze scheve situatie in de winterstop recht te trekken. We gaan de pluimen van de goede start nu toch niet ineens op de hoed van Marquez steken? De reacties van de spelers over het niveau van de trainingen na zijn ontslag, zei op dat vlak genoeg...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Jones »

Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Bartman »

Underdog schreef:
Bartman schreef:
Underdog schreef:Wat de positie van De Roeck betreft: dat op dit forum zijn ontslag geëist wordt, is wel erg kortzichtig. Onder De Roeck hebben we een hele sterke en een slechte reeks neergezet. Hij verdient op zijn minst de kans om tijdens de winterstop en de winterstage het tij te keren. Dit is immers de eerste keer dat hij een aantal opeenvolgende weken, zonder de druk van een wedstrijd in het weekend, aan de slag kan gaan met zijn elftal en concreet zaken kan bijsturen. De ideale kans om zich echt te bewijzen. Pas op het einde van het seizoen, afhankelijk van het feit of hij het elftal weer op de rails krijgt, kunnen er dan conclusies getrokken worden.
Het is altijd zo dat sommigen meer tijd nodig hebben dan anderen om uiteindelijk tot dezelfde conclusies te komen. Als je het mij vraagt leidt dit alleen maar tot tijdsverlies ...

Je kan er toch niet naast kijken dat er gewoon geen spelpatronen zijn, geen systeem, geen typeploeg ... Dat er al 2 maanden aan een stuk nauwelijks nog kansen worden afgedwongen ...

De Roeck heeft enkele matchen kunnen profiteren van de positieve flow die er was bij de seizoenstart (al of niet onder impuls van Marquez) en na enkele weken is het alleen maar bergaf gegaan. Elke week een beetje meer ...
Ik zie ook wel dat het al twee maanden op weinig tot niks trekt. Maar met de reeks die STVV in het begin onder De Roeck heeft neergezet, heeft hij wat mij betreft genoeg krediet opgebouwd om de kans te krijgen deze scheve situatie in de winterstop recht te trekken. We gaan de pluimen van de goede start nu toch niet ineens op de hoed van Marquez steken? De reacties van de spelers over het niveau van de trainingen na zijn ontslag, zei op dat vlak genoeg...
Misschien niet op de hoed van Marquez, maar de resultaten van de eerste speeldagen komen toch zeker ook niet op de hoed van De Roeck.

En wat de reacties van de spelers na gisteren betreft, deze zeggen ook genoeg. Nog veel openlijker dan in het begin van het seizoen zelfs.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door enrique »

Kortzichtig? Alle dan
Ge kunt wachten tot einde seizoen om dan te besluiten dat het weer een seizoen van niks was
Maar dan is het te laat
En nog wat volk kwijt
Al 2 maanden geen match gewonnen
Nu ingrijpen
Geen risico's pakken
Als het resultaat is dat je geen PO1 speelt, heb je het tenminste geprobeerd
Niks doen en eindigen met pakweg 35 punten is geen optie
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Underdog »

Bartman schreef:
Underdog schreef:
Bartman schreef:
Underdog schreef:Wat de positie van De Roeck betreft: dat op dit forum zijn ontslag geëist wordt, is wel erg kortzichtig. Onder De Roeck hebben we een hele sterke en een slechte reeks neergezet. Hij verdient op zijn minst de kans om tijdens de winterstop en de winterstage het tij te keren. Dit is immers de eerste keer dat hij een aantal opeenvolgende weken, zonder de druk van een wedstrijd in het weekend, aan de slag kan gaan met zijn elftal en concreet zaken kan bijsturen. De ideale kans om zich echt te bewijzen. Pas op het einde van het seizoen, afhankelijk van het feit of hij het elftal weer op de rails krijgt, kunnen er dan conclusies getrokken worden.
Het is altijd zo dat sommigen meer tijd nodig hebben dan anderen om uiteindelijk tot dezelfde conclusies te komen. Als je het mij vraagt leidt dit alleen maar tot tijdsverlies ...

Je kan er toch niet naast kijken dat er gewoon geen spelpatronen zijn, geen systeem, geen typeploeg ... Dat er al 2 maanden aan een stuk nauwelijks nog kansen worden afgedwongen ...

De Roeck heeft enkele matchen kunnen profiteren van de positieve flow die er was bij de seizoenstart (al of niet onder impuls van Marquez) en na enkele weken is het alleen maar bergaf gegaan. Elke week een beetje meer ...
Ik zie ook wel dat het al twee maanden op weinig tot niks trekt. Maar met de reeks die STVV in het begin onder De Roeck heeft neergezet, heeft hij wat mij betreft genoeg krediet opgebouwd om de kans te krijgen deze scheve situatie in de winterstop recht te trekken. We gaan de pluimen van de goede start nu toch niet ineens op de hoed van Marquez steken? De reacties van de spelers over het niveau van de trainingen na zijn ontslag, zei op dat vlak genoeg...
Misschien niet op de hoed van Marquez, maar de resultaten van de eerste speeldagen komen toch zeker ook niet op de hoed van De Roeck.

En wat de reacties van de spelers na gisteren betreft, deze zeggen ook genoeg. Nog veel openlijker dan in het begin van het seizoen zelfs.
Wat er ook van zij: de club lijkt me momenteel niet van plan De Roeck te ontslaan. De toekomst zal uitwijzen of dat de juiste keuze is.. Wat mij betreft verdient hij de kans om de scheve situatie recht te zetten.

Een zaak staat voor mij wel vast: als de spelers hun prestaties even kritisch benaderen als die van de coach, zetten we een grote stap vooruit.
Dirk
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:43

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Dirk »

Volgens De Petter moeten de koppen leeggemaakt worden. Die lijken mij bij de meesten nochtans al heel erg leeg. Dus ik vrees dat wat dat betreft er nauwelijks vooruitgang kan geboekt worden: leger dan bij Pirard of De Roeck (om er twee te noemen) moet het niet worden
Vinnie
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jul 2014, 14:32

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Vinnie »

Underdog schreef:Het gebrek aan decibels in het stadion is niet alleen de verantwoordelijkheid van de sfeergroep. Integendeel, vooral op Tribune Oost mag het allemaal wat meer zijn.
Ik zat voor de tweede maal dit jaar (en in 10 jaar) op de Oost tribune tegen RAFC. Is wel eens aangenaam om daar te zitten omdat het overzicht er gewoon beter is, maar mijn persoonlijke voetbalbeleving staat teveel in schril contrast met de grote hoop daar om er te kunnen blijven zitten. Zelf ben ik ook geen fan van het ritmisch getrommel etc., maar de sfeergroep (en anderen op de Noord) doen er toch alles aan om er iet of wat animo in te krijgen en dat verdient inderdaad respect. In Sint-Truiden (ben zelf niet afkomstig van Sintruin) heerst gewoon niet de mentaliteit/instelling die ervan uitgaat de ploeg naar de overwinning te stuwen vanaf (bij wijze van spreke) 10 minuten voor de aftrap. Mede door de veranderingen aan het stadion en aan STVV krijg je die sfeer van weleer (of zoals bijvoorbeeld op Antwerp of Beerschot) niet meer voor elkaar. Je hoeft ook helemaal niet 90 minuten mee te zingen om bij te dragen aan een 'voetbalsfeer' in een stadion. In de eerste plaats moet je natuurlijk wel oprecht begaan zijn met de ploeg die op het veld staat. Misschien zijn die aantallen ook wel wat gezakt door de jaren heen. Roeien met de riemen die we hebben is jammer genoeg ook langs de lijn de leuze.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Vouch »

Geen beter moment om kansloos met 0-3 te verliezen tegen een concurrent voor PO I dan net voor de wintermercato.
9 matchen voor het einde sta je nog steeds 6e en heb je een PO I-ticket in je handen. De Jappen weten wat doen, nu enkele gerichte versterkingen en je kan er zomaar bij zijn.... Uit zo'n deelname haal je toch een mooie return, dacht ik? Al is het maar qua aandacht in de media of enthousiasme naar volgend jaar toe maar vb. ook TV-gelden...

Wat De Roeck betreft, ik heb het al eens gezegd, de man maakt het zichzelf véél te moeilijk. Oplossingen proberen te zoeken waar niks dan problemen te vinden zijn, zo werkt het niet. Dat is een gebrek aan ervaring, het laat ook een beetje wanhoop uitschijnen en dat heb je nu eenmaal met een onervaren coach die zo'n periode voor krijgt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Mikman »

Underdog schreef:Het gebrek aan decibels in het stadion is niet alleen de verantwoordelijkheid van de sfeergroep. Integendeel, vooral op Tribune Oost mag het allemaal wat meer zijn.
Er is niet één oorzaak aan te duiden voor de mindere beleving, het is een samenloop van omstandigheden. Het hangt deels aan de supporters, deels aan het bestuur, deels aan zaken waar de club zelf niet veel aan kan doen. Je kan niet met één ingreep er voor zorgen dat die beleving er weer is. Soms zit het in heel kleine, banale dingen, mensen die uiteindelijk liever thuis blijven en op tv kijken omdat ze in het stadion een lauwwarm colaatje van 2,2€ krijgen geserveerd ipv een koude.
De vaststelling dat er iets scheelt buiten het veld is intussen door iedereen gedaan, nu is het tijd om er eindelijk stap voor stap wat aan te doen.
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Amzu »

Mikman schreef:
Underdog schreef:Het gebrek aan decibels in het stadion is niet alleen de verantwoordelijkheid van de sfeergroep. Integendeel, vooral op Tribune Oost mag het allemaal wat meer zijn.
Er is niet één oorzaak aan te duiden voor de mindere beleving, het is een samenloop van omstandigheden. Het hangt deels aan de supporters, deels aan het bestuur, deels aan zaken waar de club zelf niet veel aan kan doen. Je kan niet met één ingreep er voor zorgen dat die beleving er weer is. Soms zit het in heel kleine, banale dingen, mensen die uiteindelijk liever thuis blijven en op tv kijken omdat ze in het stadion een lauwwarm colaatje van 2,2€ krijgen geserveerd ipv een koude.
De vaststelling dat er iets scheelt buiten het veld is intussen door iedereen gedaan, nu is het tijd om er eindelijk stap voor stap wat aan te doen.
Volledig akkoord Mikman. Even nog toevoegen dat hoe men het ook draait en keert, alles staat en valt met wat er op de mat wordt gebracht. En als dat top is, dan volgt de rest vanzelf en als het niet top is dan krijg je het omgekeerde effect.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door STVVninof »

Ik ben er ook van overtuigd dat het veel zou helpen moest de harde kern terug aan de spoorkant in een kleinere tribune , dichter bij het veld en betere akoestiek kunnen staan.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Since '54 »

STVVninof schreef:Ik ben er ook van overtuigd dat het veel zou helpen moest de harde kern terug aan de spoorkant in een kleinere tribune , dichter bij het veld en betere akoestiek kunnen staan.
Amai als dat zou helpen ..... :)
Plaats reactie