Speeldag 21: STVV - RAFC

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Mikman »

Dreke schreef:Ik heb gisteren mijn eerste thuismatch van het seizoen bijgewoond. Ik was aangenaam verrast door de opkomst.

Een paar dingen die mij zijn opgevallen:
- Wat heb ik Ivo al die tijd niet gemist. Hij heeft het (al even) niet meer. Vreselijk...
- De sfeer van weleer zal niet meer terugkeren. Nooit. Het stadion is anders en de sfeermakers pakken het al een aantal jaren op een andere manier aan. Tot pakweg de verhuis van de sfeergroep zat het stadion nog regelmatig op de nek van de tegenstander. Zo een ei als Jelle Van Damme zou vanaf minuut 1 aangepakt worden. Dat is niet meer. De voeling met het spel is volledig weg. Lalalala als de vlam erin moet en van die dingen. Dat zeg ik overigens met alle respect voor de sfeergroep.

- Bezus is een speler die 15 jaar te laat geboren is. Hij is een 10. En die tijd is passé. Je bent er niks mee. Het is door Bezus dat Boli zover moest terugzakken.
- Andere keeper. Asap.
Ik ben het op alle punten helemaal met u eens, maar ben vooral 'content' dat iemand anders de eerste twee punten ook eens aanhaalt. En dat zeg ik ook me alle respect voor zowel Ivo als de sfeergroep. Maar het moet gewoon anders. Misschien kan Nedr@ als voorzitter van het Supportersverbond daar eens mee aan de slag?
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door BoemBoem »

Mikman schreef:
Dreke schreef:Ik heb gisteren mijn eerste thuismatch van het seizoen bijgewoond. Ik was aangenaam verrast door de opkomst.

Een paar dingen die mij zijn opgevallen:
- Wat heb ik Ivo al die tijd niet gemist. Hij heeft het (al even) niet meer. Vreselijk...
- De sfeer van weleer zal niet meer terugkeren. Nooit. Het stadion is anders en de sfeermakers pakken het al een aantal jaren op een andere manier aan. Tot pakweg de verhuis van de sfeergroep zat het stadion nog regelmatig op de nek van de tegenstander. Zo een ei als Jelle Van Damme zou vanaf minuut 1 aangepakt worden. Dat is niet meer. De voeling met het spel is volledig weg. Lalalala als de vlam erin moet en van die dingen. Dat zeg ik overigens met alle respect voor de sfeergroep.

- Bezus is een speler die 15 jaar te laat geboren is. Hij is een 10. En die tijd is passé. Je bent er niks mee. Het is door Bezus dat Boli zover moest terugzakken.
- Andere keeper. Asap.
Ik ben het op alle punten helemaal met u eens, maar ben vooral 'content' dat iemand anders de eerste twee punten ook eens aanhaalt. En dat zeg ik ook me alle respect voor zowel Ivo als de sfeergroep. Maar het moet gewoon anders. Misschien kan Nedr@ als voorzitter van het Supportersverbond daar eens mee aan de slag?
Denk ook dat het feit dat de sfeergroep in een tribune van 10m hoog en 10m achter het veld zit, niet echt bevorderlijk is om sfeer te maken.
Beneden aan de oude tribune was nog altijd de beste plaats.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Jacques »

Iets meer inspelen/reageren op wat er op het veld gebeurt en iets minder krampachtig elke minuut proberen vullen met desnoods 5 man zou al imo al kunnen helpen. Ik vind dat laatste eerder afstompend dan opzwepend. Het mag af en toe ook wel agressiever. De slechtste kanten van Antwerp of Brugge hoeven we niet over te pakken, maar ooit zetten de tribunes vocaal druk op tegenstander en arbiter, nu is het (net als ons spel) zo tam en braaf. We zijn nog altijd voetbalsupporters, geen zangkoor.
Soit, de oude tijden zullen nooit helemaal herleven, maar het was anderzijds gisteren ook wel pijnlijk hoe we ook naast het veld volledig overklast werden.
Laatst gewijzigd door Jacques op 28 dec 2017, 18:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door lindoke »

Mijn 3 laatste wedstrijden waarvoor ik me nog eens naar Stayen gesleept heb waren het fiasco tegen Genk op 10-02-17 (0-3), de 4-4 tegen Eupen en gisteren. Ik weet ze toch wel uit te kiezen hé :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door STVVninof »

Hoe komt dat die sfeer op enkele jaren zo naar beneden is gegaan? Ligt dat enkel aan de tribune?
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door enrique »

Is het erover om al wat namen van nieuwe trainers te droppen? :)
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door scoormachine »

enrique schreef:Is het erover om al wat namen van nieuwe trainers te droppen? :)
Denk dat het beter is om een lijst van nieuwe spelers te droppen.
Dit kan niet alleen te wijten zijn aan de trainer.
Spelers moeten geen kritiek geven op het systeem of trainer......das de taak van het bestuur. Spelers moeten presteren.....daar zijn ze ook goed voor betaald...
Wat als er morgen een nieuwe trainer staat en iedereen op zijn (zogezegde) beste plaats mag spelen....en je ook geen punten haalt......wie is het dan ?
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Brusselmans »

De Japanners moeten op zoek gaan naar 1 ding :
GRINTA

De manier hoe de Antwerpspelers een doelpunt vieren met de supporters mag gerust als voorbeeld gesteld worden !
Dat noem ik beleving !

Daarvoor moeten ze zo snel mogelijk af van al het kleffe, voorgekauwde, K3 sfeertje wat er hangt (waar zijn die handjes en co), en wat bij uitbreiding in de hele stad hangt !
Tabula rasa, zo snel mogelijk, van alles wat ook maar kan gelinkt worden aan RD dus !!!
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door enrique »

Binnenkort gaan Legear en Teixeira eens bovenop
Dan zal het rap gedaan zijn met de zever
Bekijk de foto in 't belang maar eens (als ze van het veld stappen)
Ze misten maturiteit op het veld, Antwerp had die wel, zei hij
Wel, zet dan Legear erin
Dat is maturiteit
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door STVVninof »

Kan je de foto posten?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door STVV-fan »

STVVninof schreef:Kan je de foto posten?
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20171228_0327 ... -tandvlees

Foto staat gewoon in de link
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Jacques schreef:Iets meer inspelen/reageren op wat er op het veld gebeurt en iets minder krampachtig elke minuut proberen vullen met desnoods 5 man zou al imo al kunnen helpen. Ik vind dat laatste eerder afstompend dan opzwepend. Het mag af en toe ook wel agressiever. De slechtste kanten van Antwerp of Brugge hoeven we niet over te pakken, maar ooit zetten de tribunes vocaal druk op tegenstander en arbiter, nu is het (net als ons spel) zo tam en braaf. We zijn nog altijd voetbalsupporters, geen zangkoor.
Soit, de oude tijden zullen nooit helemaal herleven, maar het was anderzijds gisteren ook wel pijnlijk hoe we ook naast het veld volledig overklast werden.

Dat is zo , maar de spelers zelf zijn toch ook een groot stuk verantwoordelijk daarvoor! je kan verliezen en verliezen,maar niet zoals gisteren,
dan valt er weinig op te zwepen hè.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door kenniksvanvoetbal »

enrique schreef:Is het erover om al wat namen van nieuwe trainers te droppen? :)
:D :D :geelblauw: :geelblauw:
denk dat Sa pinto straks vrij is ,kwestie om wat beleving naast het veld te hebben
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Underdog »

Het gebrek aan decibels in het stadion is niet alleen de verantwoordelijkheid van de sfeergroep. Integendeel, vooral op Tribune Oost mag het allemaal wat meer zijn.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 21: STVV - RAFC

Bericht door Underdog »

Wat de positie van De Roeck betreft: dat op dit forum zijn ontslag geëist wordt, is wel erg kortzichtig. Onder De Roeck hebben we een hele sterke en een slechte reeks neergezet. Hij verdient op zijn minst de kans om tijdens de winterstop en de winterstage het tij te keren. Dit is immers de eerste keer dat hij een aantal opeenvolgende weken, zonder de druk van een wedstrijd in het weekend, aan de slag kan gaan met zijn elftal en concreet zaken kan bijsturen. De ideale kans om zich echt te bewijzen. Pas op het einde van het seizoen, afhankelijk van het feit of hij het elftal weer op de rails krijgt, kunnen er dan conclusies getrokken worden.
Plaats reactie