Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Dreke »

Since '54 schreef:Beste Tompie, mij geen woorden in de mond leggen aub. Ik heb niet geschreven dat Asamoah een 'slechte speler' is. Ik heb geschreven dat hij een te trage techniek heeft en in balaanname en ballen stoppen hij veel apart zou moeten trainen. Ieder bal die hij op een bepaalde hoogte krijgt toegespeeld controleert hij in een ruimte van 4 meter Dat kan niet voor een 1ste klasser. Inderdaad in jeugdreeksen kan men dat al beter. Een bal stoppen is een van de eerste zaken die men 10-jarigen aanleert.
Als iemand zijn techniek "te traag" is (wat dat ook mag betekenen) en als hij moet trainen op zijn balaanname omdat die niet van het niveau van een 1ste klasser is, welke kwaliteiten heeft hij dan wél om van hem geen "slechte speler" te maken?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door lindoke »

Ik heb de match vandaag in uitgesteld relais gezien. Gisteren de livestream via laptop opgenomen.
Wat me opviel was dat STVV met veel meer begeestering speelde. Kort op de man in balbezit, de ruimtes klein houden en druk naar voren brengen. Een flauw afkooksel van wat Antwerp dit seizoen een moeilijk te ontwrichten tegenstander maakt. Boloni heeft dit systeem er bij Antwerp echt goed ingeslepen en die gaan daardoor POI spelen.

Wat me dan ook weer opviel was dat er nog steeds heel slordig gespeeld werd en vlotte combinaties op één hand te tellen waren. Bezus speelde goed maar ook zijn balbehandeling is dikwijls nog te slordig en......hij loopt nog te veel met de bal. Dat zou de trainer eruit moeten krijgen. Het zou zijn rendement een pak opkrikken. Het is ook iemand die als hij voelt niet goed in de match te zitten geneigd is om de boel te willen forceren. Asamoah speelde niet zijn beste wedstrijd van het seizoen MAAR is volgens mij een speler die je bij dit STVV absoluut iedere match moet opstellen omdat je met hem balvastheid en rust op het middenveld kan brengen. Het zou zelfs kunnen dat Bezus en Asamoah een goeie tandem op het middenveld kunnen vormen als JDR hen meer laat samen spelen. Verder vond ik Vetokele heel nuttig. Werkte zich echt uit de naad om als eerste de verdedigers van Mechelen op te jagen en zoiets wordt door iedereen geapprecieerd. Achteraan deden Kotysch en Texeira wat ze moesten doen al vond ik dat ze (nog) niet zo solide en secuur stonden te spelen als in het seizoensbegin. Hopelijk zien we dat binnen enkele wedstrijden terug.

Een dik verdiende overwinning van STVV tegen een onmondig Mechelen. Als de vlotte combinaties uitblijven tegen Genk ga je daar op inzet alleen niks halen. Laat dat duidelijk zijn.

Verder verandert deze overwinning niks aan mijn mening over het duo JDR COL. Een duo dat niks te zoeken heeft in eerste klasse, zo simpel is het!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Since '54 »

Dreke schreef:
Since '54 schreef:Beste Tompie, mij geen woorden in de mond leggen aub. Ik heb niet geschreven dat Asamoah een 'slechte speler' is. Ik heb geschreven dat hij een te trage techniek heeft en in balaanname en ballen stoppen hij veel apart zou moeten trainen. Ieder bal die hij op een bepaalde hoogte krijgt toegespeeld controleert hij in een ruimte van 4 meter Dat kan niet voor een 1ste klasser. Inderdaad in jeugdreeksen kan men dat al beter. Een bal stoppen is een van de eerste zaken die men 10-jarigen aanleert.
Als iemand zijn techniek "te traag" is (wat dat ook mag betekenen) en als hij moet trainen op zijn balaanname omdat die niet van het niveau van een 1ste klasser is, welke kwaliteiten heeft hij dan wél om van hem geen "slechte speler" te maken?
Doorzicht, een goede pas, inzet, goed schot, goede mentaliteit. Meng u niet in alles Dreke.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Dreke »

Since '54 schreef:Meng u niet in alles Dreke.
Met de helft van de berichten van u lijkt mij dat wel mee te vallen. (Voor mij einde discussie, on topic is beter.)
A loyal football fan only supports the shirt...
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Hallo-Tokyo »

lindoke schreef:
Bezus speelde goed maar ook zijn balbehandeling is dikwijls nog te slordig en......hij loopt nog te veel met de bal.
Over dat lopen met de bal kan je zeker discussiëren.
Over die balbehandeling. Tja. Daarvoor denk ik :zot:
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Henri is de man »

Dat Bezus veel liep met de bal vond ik best nog meevallen
Hij heeft inderdaad 2x 60m voorwaarts met de bal, om dan een assist af te leveren
In de dribbel loopt het soms inderdaad mis, maar dat is bij Charisis ook het geval - bovendien lukt het soms wel en wordt er zo een gevaarlijke meerwaarde gecreeerd - dat is nu eenmaal eigen aan zulke spelers.

De vergelijking is natuurlijk idioot maar Hazard loopt ook te lang met de bal...
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door stvvilvoorde »

Hij was goed gisteren, maar kreeg ook veel ruimte.

Zijn grootste euvel vind ik inderdaad dat hij te lang met de bal loopt, daarbij teveel naar de grond kijkt en op het einde van die run is hij dan meestal het overzicht kwijt.
In de eerste helft gisteren was er ook zo eentje, run tot aan de rand van de 16-meter van kvm, geeft dan een voorzet naar een positie waar totaal niemand staat, KVM onderschept de bal en we mogen van geluk spreken dat Bandé de daaropvolgende grote kans lullig verkwanselt.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Halenaar »

Sommige mensen hebben echt het recht niet om het sportief beleid te bekritiseren, als ik zie wat voor uitspraken er hier weer passeren...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door lindoke »

Hallo-Tokyo schreef:
lindoke schreef:
Bezus speelde goed maar ook zijn balbehandeling is dikwijls nog te slordig en......hij loopt nog te veel met de bal.
Over dat lopen met de bal kan je zeker discussiëren.
Over die balbehandeling. Tja. Daarvoor denk ik :zot:
Wat ik met zijn "balbehandeling" bedoel is dat hij vaak de bal te ver van de voet duwt met een dribbel. Dit kan onmogelijk op de korte ruimte. Het is goed dat hij het initiatief durft te nemen om een dribbelactie te ondernemen, maar hij moet beseffen dat hij ook zijn technische beperkingen heeft. Hij durft ook al eens met een "horror tackle" uitpakken als hij weer eens die bal te ver voor zich uit duwt. Dat zijn zaken die ik liever niet zie.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Franske »

Man, wat lees je hier toch allemaal. Eindelijk eens een match waar je je als supporter aan kon opwarmen: grinta, vlotte combinaties, winnaarsmentaliteit, drang naar voren, pressing, kansen & winnen.

Kleine minpuntjes het onzekere optreden van Steppe & wisselvallige Botaka/Dussaut, maar ook genoeg positieve punten van die laatste 2 om dat met de mantel der overwinning af te dekken.

Forza Sintruin, met vertrouwen naar Sfeerniks zou ik zeggen. En stoppen met zagen.
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door luc de kanarie »

vandaag bormans zelf ontslag gegeven
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Halenaar »

Was de laatste match van Jankovic, heeft net zijn C4 gekregen.

En...


Van Wijck neemt over :lol: :lol: :lol:
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door enerkey »

Halenaar schreef:Was de laatste match van Jankovic, heeft net zijn C4 gekregen.

En...


Van Wijck neemt over :lol: :lol: :lol:
Haha ik hoop voor hun van niet. Maar lijkt mij weer gradioze miscast.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door lindoke »

Franske schreef:..........vlotte combinaties...........
:grappig: :grappig: :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Hallo-Tokyo »

lindoke schreef:
Franske schreef:..........vlotte combinaties...........
:grappig: :grappig: :grappig:
De tweede goal was erg mooi. Bekijk maar
Plaats reactie